Šta predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?

Neispravni linkovi (broken links) su linkovi koji ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link ne radi, a to su:
  • web stranica nije dostupna
  • web stranica je premeštena na drugu URL adresu bez dodavanja preusmerenja
  • promenena je cela struktura URL adrese
Ako pristupite linku koji nije ispravan, možete videti grešku 404 ili poruku koja objašnjava da tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom 404 stranicu koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na početnu stranicu, pregleda najprodavanijih proizvoda i slično.

Ovaj element je jako važan i što se tiče SEO optimizacije. Naime, linkovi do web mesta i linkovi na web lokaciji mogu uticati na to gde se web stranica svrstava u rezultatima pretrage i zbog toga neispravni linkovi trebalo bi da se uklone ili ažuriraju.

Takođe, broken links predstavlja NE za Google. Uklanjanje takvih linkova sa web stranice može poboljšati korisničko iskustvo i olakšati otkrivanje sadržaja na Vašoj web lokaciji. Sa druge strane, web stranice sa puno neispravnih linkova mogu sugerisati da je reč o niskom kvalitetu same web stranice što je jedan od faktora rangiranja u organskim rezultatima pretrage.

Pročitajte i 5 najčešćih grešaka u Google Search Console koja Vam može dati detaljan uvid u “zdravlje” Vašeg web mesta.
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM