8 profi saveta za Instagram oglašavanje
Ko od vas koristi Instagram?
Privatno? Poslovno?
Jeste li znali da bi Instagram uskoro mogao da postane jedna od najpopularnijih mobilnih aplikacija što u privatnom, što u poslovnom svetu?
Aha.
Samo trenutak.
Pa Instagram to već jeste!
Sada su već mizerno mali izgledi da će Instagram pasti u isti koš kao Twitter (kad smo kod njega, upotrebljava li ga iko? ) ili kao što je aplikacija Snapchat.
Ako kao vrhunski preduzetnici i marketing stručnjaci još uvek mislite da sa Instagramom jedino možete da gubite vreme, kao što ste pri o-ho-ho godina gubili sa Twitterom, grdno se varate! Instagram je, uz Facebook, online mesto gde se svi sa svima susreću, jedni se drugima dive i lajkaju fotografije, među kojima se tu i tamo nađe pokoja simpatična promo fotka.
Upravo zbog toga što se radi o tu i tamo pokojoj promo fotki, Instagram je pravi rudnik zlata za marketing stručnjake. Instagram je svima pred nosem, a kao da će ga svi pre udariti nosem nego videti.
Evo još par razloga zašto treba ići zlatnim putem koji vodi do Instagrama.
Evo nekoliko očiglednih prednosti prebacivanja na poslovni profil:
Instagram funkcioniše tako da se objave sa visokom stopom angažmana prikazuje prve.
Drugačije rečeno, ko je popularniji, taj će pobediti. Kao i u osnovnoj školi.
Jedan od najefikasnijih načina za povećanje dosega je promovisanje Instagram profila na drugim društvenim mrežama. Možda već imate fanove na Facebooku, LinkedInu ili na nečemu trećem, pa zašto te fanove ne biste pozvali da vas prate i na Instagramu? Što imate više followera, to će vaše objave biti izloženije brojnim pregledima.
Bilo da tražite inspiraciju, nove korisnike koje ćete pratiti ili ciljanu publiku, hashtagovi su vaši #BFF (najbolji prijatelji zauvek).
U idealnom slučaju, po objavi bi trebalo da imate 10-15 hashtagova kako biste maksimalno povećali svoju izloženost. Ali ne preterujte da ne ispadnete kao neki spammer.
Za bolji vizuelni izgled, za odvajanje teksta upotrebite tačke, a pritom pripazite koje ćete hashtagove upotrebljavati.
Naime, ako upotrebljavate previše popularne hashtagove, vaše objave bi mogle ostati neprimećene. Upravo bi zbog toga morali kombinovati popularne i specifične hashtagove.
Ako pogledate najpopularnije hashtagove kao što su #love, #sun, #cute, videćete da se objave izmenjuju svakih nekoliko sekundi. Radije se usredsredite na specifičnije hashtagove koji opisuju vas.
Pa tako što u traku za pretraživanje upišete hashtag, a Instagram će vam dati listu najbliže povezanih hashtagova i broj koliko se puta pojedini hashtag do sada upotrebio.
Nakon što ih sakupite sve, počnite da ih dodajete u objave. Ali nemojte ih samo objavljivati!
Sledite ih! Instagram je krajem 2017. godine omogućio praćenje hashtagova, što je jednostavan, a potpuno delotvoran način za poboljšanje marketinških strategija.
Zašto sada to? Naime, ako koristite jedne te iste hashtagove, Instagram vas može označiti kao spammera što dovodi to toga da će vam smanjiti doseg, tj. vidljivost vaših postova.
Isto tako, nikako nemojte da koristite hashtagove koji nemaju veze sa vašom objavom. Ako naljutite Instagram korisnike, oni bi vas mogli prijaviti pa će vam Instagram ponovno ograničiti doseg.
Ovaj savet nikoga ne bi trebalo da iznenadi, al opet iznenadi.
Na društvenim je mrežama (iako je Instagram mobilna aplikacija), cilj družiti se, pa bi imalo smisla da će vam angažiovanost, lajkovanje i komentarisanje objava doneti i više uspeha.
Instagram favorizuje Instagram profile koji su društveno aktivni i koji se redovno bave svojim followerima. Dnevno uzmite barem 30 minuta vremena za lajkovanje i komentarisanje tuđih postova (pokušajte da izbegnete komentarisanje jednom rečju).
Uz ovu odličnu prednost, sa Instagram pričama možete biti kreativniji i slobodniji u izražavanju svojih promocija i misli. Koristite ankete, pozive na akciju (CTA), sa followerima podelite po koji savet, fotografije iz kancelarije… Bilo šta.
Instagram priče možete da iskoristite i za posebne ponude ili akcije koje traju u određenom periodu. Tako ćete kod korisnika probuditi onaj osećaj hitnosti koji na neki način tera na kupovinu :)
Zapamtite da su Instagram priče vidljive svega 24 sata i to samo vašim followerima :)
Prvi korak za poboljšanje Instagram profila jeste da budete u toku sa svim.
Kada imate pristup merljivim podacima, tada ćete sa bistrijim umom znati koje ćete daljnje korake u marketinškoj strategiji morati da napravite.
Zato je važno da pratite prave merne podatke. A to su:
Trebalo bi da konstantno pazite na Instagram profil kako biste znali šta funkcioniše najbolje za vaše followere, a šta lošije.
Ali pripazite!
Opsednutost brojevima jedna je od glavnih grešaka koje marketing stručnjaci mogu da naprave. Ipak nije uvek sve u brojkama jer će pojedine marketinške strategije dati rezultate tek nakon dužeg vremena.
Ako biste svom silom želeli da se pridružite Instagramu, ali nemate vremena ni previše znanja, slobodno nam se obratite :) U društvenom marketingu smo kao veliki, pa zašto vam ne bismo pomogli? :)
Privatno? Poslovno?
Jeste li znali da bi Instagram uskoro mogao da postane jedna od najpopularnijih mobilnih aplikacija što u privatnom, što u poslovnom svetu?
Aha.
Samo trenutak.
Pa Instagram to već jeste!
Sada su već mizerno mali izgledi da će Instagram pasti u isti koš kao Twitter (kad smo kod njega, upotrebljava li ga iko? ) ili kao što je aplikacija Snapchat.
Ako kao vrhunski preduzetnici i marketing stručnjaci još uvek mislite da sa Instagramom jedino možete da gubite vreme, kao što ste pri o-ho-ho godina gubili sa Twitterom, grdno se varate! Instagram je, uz Facebook, online mesto gde se svi sa svima susreću, jedni se drugima dive i lajkaju fotografije, među kojima se tu i tamo nađe pokoja simpatična promo fotka.
Upravo zbog toga što se radi o tu i tamo pokojoj promo fotki, Instagram je pravi rudnik zlata za marketing stručnjake. Instagram je svima pred nosem, a kao da će ga svi pre udariti nosem nego videti.
Evo još par razloga zašto treba ići zlatnim putem koji vodi do Instagrama.
Razlozi da kažete Instagramu: “Zdravo!”
- Menjanje iz privatnog profila u Business profil je veoma lako (mislimo da treba jedno 2-3 klika)
- Oglašavanje je prilično jednostavno. Instagram vam pomaže u kreiranju promocija s predloženim ciljevima za oglašavanje, predlaže vam ciljanu publiku, a nudi vam i opciju da sami odredite publiku.
- Ako se ne snalazite u Instagramu, Facebook vam čak u svojem Facebook Ad Manageru takođe nudi opciju kreiranja promocija usmerenih na Instagram
- Nakon završene promocije, na Instagramu su dostupne detaljne statistike o uspehu promocije
- Poslednji, ali ne i najlošiji razlog - Svi oglašivači su na Facebook-u, a na Instagramu jedva da koga ima. Jeste li zbog ove, zlata vredne, informacije shvatili zašto je odlična taktika proširiti oglašavanje na Instagram?
Savet #1: Prebacite se na Instagram Business profil
Prije nego što uopšte počnete da razmišljate o Instagram marketinškom planu, proverite da li ste uopšte na poslovnom Instagram profilu. Ako niste, trebaće vam svega par sekundi da se prebacite.Evo nekoliko očiglednih prednosti prebacivanja na poslovni profil:
- osim što korisnici mogu da posete vaš profil, oni mogu da kliknu i na kontakt gumb kako bi stupili u kontakt sa vama
- pod sekcijom “View Insights” imate pristup Instagram alatima za analizu uspeha pojedinačnog sadržaja
- u samom Instagramu je izrađivanje i objavljivanje oglasa jednostavno
- prebacivanjem na poslovni profil, povećavate šanse da vaše objave dođu do vaših sledbenika
- ….
Savet #2: Instagram profil promovišite na drugim društvenim mrežama
Od svog postojanja, Instagram je promenio mnogo toga. Između ostalog, svoj algoritam za prikazivanja objava na news feedovima (da, da.. baš kao i Facebook).Instagram funkcioniše tako da se objave sa visokom stopom angažmana prikazuje prve.
Drugačije rečeno, ko je popularniji, taj će pobediti. Kao i u osnovnoj školi.
Jedan od najefikasnijih načina za povećanje dosega je promovisanje Instagram profila na drugim društvenim mrežama. Možda već imate fanove na Facebooku, LinkedInu ili na nečemu trećem, pa zašto te fanove ne biste pozvali da vas prate i na Instagramu? Što imate više followera, to će vaše objave biti izloženije brojnim pregledima.
Savet #3: Pronađite sopstvene hashtagove
Iako ih mnogi Facebook-ovci ne vole, na Instagramu su hashtagovi priča za sebe.Bilo da tražite inspiraciju, nove korisnike koje ćete pratiti ili ciljanu publiku, hashtagovi su vaši #BFF (najbolji prijatelji zauvek).
U idealnom slučaju, po objavi bi trebalo da imate 10-15 hashtagova kako biste maksimalno povećali svoju izloženost. Ali ne preterujte da ne ispadnete kao neki spammer.
Za bolji vizuelni izgled, za odvajanje teksta upotrebite tačke, a pritom pripazite koje ćete hashtagove upotrebljavati.
Naime, ako upotrebljavate previše popularne hashtagove, vaše objave bi mogle ostati neprimećene. Upravo bi zbog toga morali kombinovati popularne i specifične hashtagove.
Ako pogledate najpopularnije hashtagove kao što su #love, #sun, #cute, videćete da se objave izmenjuju svakih nekoliko sekundi. Radije se usredsredite na specifičnije hashtagove koji opisuju vas.
Savet #4: Kako da odaberete hashtagove?
Kako možete da budete sigurni u to da ste odabrali prave hashtagove? Pa… postoje razni alati koji vam mogu pomoći prilikom izbora:
- Hashtagify. Besplatna usluga koja omogućuje pretraživanje svih hashtagova uzimajući u obzir popularnost, trenutne trendove i ostale povezane hashtagove
- KeyHole. Ovaj alat je zanimljiv jer omogućuje praćenje hashtagova u realnom vremenu
- SeekMetrics. Ovaj alat je zapravo hashtag generator koji na osnovu traženog hashtaga pronalazi sve popularne hashtagove
Pa tako što u traku za pretraživanje upišete hashtag, a Instagram će vam dati listu najbliže povezanih hashtagova i broj koliko se puta pojedini hashtag do sada upotrebio.
Nakon što ih sakupite sve, počnite da ih dodajete u objave. Ali nemojte ih samo objavljivati!
Sledite ih! Instagram je krajem 2017. godine omogućio praćenje hashtagova, što je jednostavan, a potpuno delotvoran način za poboljšanje marketinških strategija.
Savet #5: Svako malo menjajte hashtagove
Iako su vam pojedini hashtagovi doneli mnogo followera i pregleda, pokušajte svako malo da menjate one malo manje popularne hashtagove.Zašto sada to? Naime, ako koristite jedne te iste hashtagove, Instagram vas može označiti kao spammera što dovodi to toga da će vam smanjiti doseg, tj. vidljivost vaših postova.
Isto tako, nikako nemojte da koristite hashtagove koji nemaju veze sa vašom objavom. Ako naljutite Instagram korisnike, oni bi vas mogli prijaviti pa će vam Instagram ponovno ograničiti doseg.
Savet #6: Budite društveni na Instagramu
Ovaj savet nikoga ne bi trebalo da iznenadi, al opet iznenadi.
Na društvenim je mrežama (iako je Instagram mobilna aplikacija), cilj družiti se, pa bi imalo smisla da će vam angažiovanost, lajkovanje i komentarisanje objava doneti i više uspeha.
Instagram favorizuje Instagram profile koji su društveno aktivni i koji se redovno bave svojim followerima. Dnevno uzmite barem 30 minuta vremena za lajkovanje i komentarisanje tuđih postova (pokušajte da izbegnete komentarisanje jednom rečju).
Savet #7: Kreirajte Instagram Stories (Instagram priče)
Iako Instagram Stories (Instagram priče) ne deluju direktno na poziciju vaših objava na news feedu, Instagram priče nalaze se pri samom vrhu pretraživanja hashtagova.Uz ovu odličnu prednost, sa Instagram pričama možete biti kreativniji i slobodniji u izražavanju svojih promocija i misli. Koristite ankete, pozive na akciju (CTA), sa followerima podelite po koji savet, fotografije iz kancelarije… Bilo šta.
Instagram priče možete da iskoristite i za posebne ponude ili akcije koje traju u određenom periodu. Tako ćete kod korisnika probuditi onaj osećaj hitnosti koji na neki način tera na kupovinu :)
Zapamtite da su Instagram priče vidljive svega 24 sata i to samo vašim followerima :)
Savet #8: Pratite važne merljive podatke na Instagramu
Prvi korak za poboljšanje Instagram profila jeste da budete u toku sa svim.
Kada imate pristup merljivim podacima, tada ćete sa bistrijim umom znati koje ćete daljnje korake u marketinškoj strategiji morati da napravite.
Zato je važno da pratite prave merne podatke. A to su:
- Stopa rasta followera. Broj pratilaca zapravo nikome ništa ne znači, ali stopa rasta pratilaca već ima svoju vrednost. Prateći brzinu rasta vaših pratilaca, videćete kako tip sadržaja i učestalost objavljivanja prave razliku.
- Stopa angažmana - angažman uključuje lajkove i komentare koji će vam dati bolju predstavu o tome koje bi stvari trebalo da promeniti i koje bi daljne korake trebalo da preduzmete.
- Procenat klikova na URL (clickthrough rate). Praćenje klikova na Instagramu ograničeno je na link u vašoj Instagram biografiji, a poznavanje broja korisnika koji su kliknuli na vaš link, može biti od presudne važnosti.
Trebalo bi da konstantno pazite na Instagram profil kako biste znali šta funkcioniše najbolje za vaše followere, a šta lošije.
Ali pripazite!
Opsednutost brojevima jedna je od glavnih grešaka koje marketing stručnjaci mogu da naprave. Ipak nije uvek sve u brojkama jer će pojedine marketinške strategije dati rezultate tek nakon dužeg vremena.
Ako biste svom silom želeli da se pridružite Instagramu, ali nemate vremena ni previše znanja, slobodno nam se obratite :) U društvenom marketingu smo kao veliki, pa zašto vam ne bismo pomogli? :)
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)