Facebook Marketing
Facebook je najveća socijalna mreža na svetu koja ima 1,23 milijarde aktivnih korisnika, a 62% korisnika se loguje svaki dan. Facebook Vam omogućuje da ciljate svoje korisnike prema lokaciji, demografiji i interesovanjima. Ako se bavite marketingom ili se želite oglašavati putem Interneta, tada treba da uzmete u obzir i Facebook marketing.
U ovom članku pokazaću vam kako koristiti Facebook u svoju korist.
Facebook ima tri alata (stranice, oglase i grupe) koje može da koristi svako. Svaka od tih opcija ima svoju svrhu, i oni mogu da budu u kombinaciji za veći doseg.
Stranice su slične profilima, ali su namenjene za prodavnice, preduzeća, organizacije i javne osobe. Korisnici mogu da kliknu na „Sviđa mi se“(Like) i tako mogu da prate vašu stranicu. Svim korisnicima koji su to učinili, prikazivaće se vaše objave na njihovim naslovnicama (news feed). Profili traže međusobni odnos prijateljstva koji drugi korisnik treba prihvatiti, a stranice se mogu „sviđati“ (lajkovati) bilo kome i nije potrebno bilo kakvo odobrenje da prihvatite svog obožavaoca (fan). Stranice nisu ograničene brojem svojih obožavaoca, za razliku od profila gde je broj prijatelja ograničen na 5 000.
Facebook nudi fantastičan način oglašavanja. Svoje oglase možete da ciljate prema određenim geografskim oblastima, godina, nivou obrazovanja, pa čak i prema tipu uređaja koji korisnik koristi za pretraživanje.
Grupe su slične forumima, ali sa dodatnim opcijama koje stranice i profili imaju. Možete da kreirate grupe koje se odnose na vaše poslovanje ili ponude proizvoda kako biste dosegli potencijalne kupce ili klijente.
Facebook stranice su najjednostavniji i najlakši način da bi ste započeli oglašavanje. Stranice su besplatne i relativno ih je lako postaviti. Nažalost, mnoge firme ne koriste njihov pun potencijal, ili u nekim slučajevima, koriste ih loše. U nastavku su smernice kako da izbegnete neke bitne greške.
Vaša fotografija profila trebalo bi da bude vaš logo. Za naslovnu (cover) fotografiju sami odlučujete šta ćete da stavite. Neki koriste fotografije svojih zaposlenih, dok neki koriste profesionalne fotografije koje će primamiti oko korisnika.
Postavite korisne informacije na vaš „timeline“
Ono što objavite na vašem zidu će se pojaviti u novostima svakog korisnika kojem se „svidela“ vaša stranica (korisnici koji su „lajkovali“ vašu stranicu). Dakle, pazite šta objavljujete svojim korisnicima. Nemojte postavljati stalno iste objave o istoj stvari i nemojte prečesto da objavljujete da ne dovedete korisnikove novosti do začepljenja sa vašim objavama.
Evo nekoliko ideja šta biste mogli da objavljujete na vašem zidu:
Pobrinite se da vaši postovi budu korisni. Takođe, nemojte da postavljate više od nekoliko puta na dan ili nedeljno, osim ako ne postoji poseban događaj u to vreme.
Postavljanjem pitanja u vašim objavama uključujete korisnike u njih. Pitanje uveliko zavisi od vašeg proizvoda ili o ponudi koju nudite. Otvorena pitanja pokreću korisnika na razmišljanje o vašem proizvodu ili ponudi i daju mu mogućnost da odgovori na njih. Možete i da tražite mišljenje o novom proizvodu, što vam može uveliko pomoći u prodaji. Što imate veći angažman na vašu objavu, to su veće šanse da ćete doći na vrh novosti kod korisnika.
Facebook Vam nudi dobru analitiku stranice koju možete da koristite u strategiji svojih objava. Ako vidite nagli porast korisnika, probajte da saznate koji je razlog tome. Tada objavite još takvih sadržaja kako bi povećali svoj broj korisnika. Ako primetite da gubite korisnike, saznajte pomoću analitike zašto i nemojte objavljivati takve sadržaje zbog kojih gubite korisnike.
Facebook sadrži mnogo informacija o svojim korisnicima, zbog toga ima i najbolji sistem ciljanog oglašavanja na Internetu. Možete da ciljate korisnike na osnovu gotovo svih informacija koje možete da nađete na njihovim profilima.
Oglašavanje može da se postavi po broju pojavljivanja ili po kliku. Facebook vam sugeriše visinu licitacije koju da postavite za svoje oglase, a te sugestije se zasnivaju na primerima oglasa sličnih vašima. Takođe, možete da postavite dnevno ograničenje, tako da nema opasnosti od trošenja celog vašeg budžeta.
Kao što smo već spomenuli Facebook ima mnogo opcija za ciljanje korisnika.
Možete da ciljate svoje korisne pomoću lokacije. To može da bude neki određeni grad, poštanski broj, oblast ili država. Ovaj način oglašavanja dobro koristi lokalnim preduzećima. Zatim možete da ciljate prema demografiji uključujući status veze, godine, pol, radno mesto, obrazovanje, rođendane i mnogo drugih. Možete da ciljate korisnike prema interesovanju. Na primer, ako imate proizvod koji je namenjen za fudbalske navijače, možete da ciljate korisnike koji u svom polju interesovanja imaju fudbal i da samo njima prikazujete oglas. Ili ako prodajete knjigu, možete da ciljate korisnike kojima se sviđaju određeni naslovi koje vi možete da odrediti.
Možete čak i da ciljate privatnu listu korisnika, ako imate listu e-mail adresa svojih korisnika za koje želite da ih prati vaš oglas.
Još jedna prednost ovog oglašavanja jeste da možete da kreirate drugačije oglase za različite demografske grupe, pa tako na primer, ako ciljate fudbalske fanove možete da kreirate personalizirani oglas za popularne klubove. Možete da kreirate oglas koji će biti specijalno namenjen navijačima tačno određenog kluba.
U ovom članku pokazaću vam kako koristiti Facebook u svoju korist.
Kako možete da se oglašavate na Facebook-u?
Facebook ima tri alata (stranice, oglase i grupe) koje može da koristi svako. Svaka od tih opcija ima svoju svrhu, i oni mogu da budu u kombinaciji za veći doseg.
Facebook stranice (pages)
Stranice su slične profilima, ali su namenjene za prodavnice, preduzeća, organizacije i javne osobe. Korisnici mogu da kliknu na „Sviđa mi se“(Like) i tako mogu da prate vašu stranicu. Svim korisnicima koji su to učinili, prikazivaće se vaše objave na njihovim naslovnicama (news feed). Profili traže međusobni odnos prijateljstva koji drugi korisnik treba prihvatiti, a stranice se mogu „sviđati“ (lajkovati) bilo kome i nije potrebno bilo kakvo odobrenje da prihvatite svog obožavaoca (fan). Stranice nisu ograničene brojem svojih obožavaoca, za razliku od profila gde je broj prijatelja ograničen na 5 000.
Facebook oglasi (Ads)
Facebook nudi fantastičan način oglašavanja. Svoje oglase možete da ciljate prema određenim geografskim oblastima, godina, nivou obrazovanja, pa čak i prema tipu uređaja koji korisnik koristi za pretraživanje.
Facebook grupe
Grupe su slične forumima, ali sa dodatnim opcijama koje stranice i profili imaju. Možete da kreirate grupe koje se odnose na vaše poslovanje ili ponude proizvoda kako biste dosegli potencijalne kupce ili klijente.
Kako se oglašavati pomoću stranica?
Facebook stranice su najjednostavniji i najlakši način da bi ste započeli oglašavanje. Stranice su besplatne i relativno ih je lako postaviti. Nažalost, mnoge firme ne koriste njihov pun potencijal, ili u nekim slučajevima, koriste ih loše. U nastavku su smernice kako da izbegnete neke bitne greške.
Fotografija profila i naslovnice
Vaša fotografija profila trebalo bi da bude vaš logo. Za naslovnu (cover) fotografiju sami odlučujete šta ćete da stavite. Neki koriste fotografije svojih zaposlenih, dok neki koriste profesionalne fotografije koje će primamiti oko korisnika.
O nama
U ovom odeljku imate priliku da kažete korisnicima šta čini vaš posao. Proverite jeste li ovde upisali dobre informacije: čime se firma bavi, zašto ste drugačiji od ostalih i druge zanimljive pojedinosti. Važno je da te informacije budu prijateljske i neformalne.Postavite korisne informacije na vaš „timeline“
Ono što objavite na vašem zidu će se pojaviti u novostima svakog korisnika kojem se „svidela“ vaša stranica (korisnici koji su „lajkovali“ vašu stranicu). Dakle, pazite šta objavljujete svojim korisnicima. Nemojte postavljati stalno iste objave o istoj stvari i nemojte prečesto da objavljujete da ne dovedete korisnikove novosti do začepljenja sa vašim objavama.
Evo nekoliko ideja šta biste mogli da objavljujete na vašem zidu:
linkovi na članke vezane uz vašu firmu ili proizvod,
linkovi na vaš blog,
kuponi za vaše korisnike,
najava novih proizvoda i
linkovi na online alate koji bi korisnicima mogli da budu korisni.
linkovi na vaš blog,
kuponi za vaše korisnike,
najava novih proizvoda i
linkovi na online alate koji bi korisnicima mogli da budu korisni.
Pobrinite se da vaši postovi budu korisni. Takođe, nemojte da postavljate više od nekoliko puta na dan ili nedeljno, osim ako ne postoji poseban događaj u to vreme.
Postavite pitanje svojim korisnicima
Postavljanjem pitanja u vašim objavama uključujete korisnike u njih. Pitanje uveliko zavisi od vašeg proizvoda ili o ponudi koju nudite. Otvorena pitanja pokreću korisnika na razmišljanje o vašem proizvodu ili ponudi i daju mu mogućnost da odgovori na njih. Možete i da tražite mišljenje o novom proizvodu, što vam može uveliko pomoći u prodaji. Što imate veći angažman na vašu objavu, to su veće šanse da ćete doći na vrh novosti kod korisnika.
Proučite svoje rezultate i statistike
Facebook Vam nudi dobru analitiku stranice koju možete da koristite u strategiji svojih objava. Ako vidite nagli porast korisnika, probajte da saznate koji je razlog tome. Tada objavite još takvih sadržaja kako bi povećali svoj broj korisnika. Ako primetite da gubite korisnike, saznajte pomoću analitike zašto i nemojte objavljivati takve sadržaje zbog kojih gubite korisnike.
Ciljano oglašavanje
Facebook sadrži mnogo informacija o svojim korisnicima, zbog toga ima i najbolji sistem ciljanog oglašavanja na Internetu. Možete da ciljate korisnike na osnovu gotovo svih informacija koje možete da nađete na njihovim profilima.
Oglašavanje može da se postavi po broju pojavljivanja ili po kliku. Facebook vam sugeriše visinu licitacije koju da postavite za svoje oglase, a te sugestije se zasnivaju na primerima oglasa sličnih vašima. Takođe, možete da postavite dnevno ograničenje, tako da nema opasnosti od trošenja celog vašeg budžeta.
Mnogo opcija ciljanja
Kao što smo već spomenuli Facebook ima mnogo opcija za ciljanje korisnika.
Možete da ciljate svoje korisne pomoću lokacije. To može da bude neki određeni grad, poštanski broj, oblast ili država. Ovaj način oglašavanja dobro koristi lokalnim preduzećima. Zatim možete da ciljate prema demografiji uključujući status veze, godine, pol, radno mesto, obrazovanje, rođendane i mnogo drugih. Možete da ciljate korisnike prema interesovanju. Na primer, ako imate proizvod koji je namenjen za fudbalske navijače, možete da ciljate korisnike koji u svom polju interesovanja imaju fudbal i da samo njima prikazujete oglas. Ili ako prodajete knjigu, možete da ciljate korisnike kojima se sviđaju određeni naslovi koje vi možete da odrediti.
Možete čak i da ciljate privatnu listu korisnika, ako imate listu e-mail adresa svojih korisnika za koje želite da ih prati vaš oglas.
Prilagodite svoje oglase
Još jedna prednost ovog oglašavanja jeste da možete da kreirate drugačije oglase za različite demografske grupe, pa tako na primer, ako ciljate fudbalske fanove možete da kreirate personalizirani oglas za popularne klubove. Možete da kreirate oglas koji će biti specijalno namenjen navijačima tačno određenog kluba.
Zaključak
Facebook nije samo snažan, već i fleksibilan. Ima dovoljno različitih opcija oglašavanja koje se mogu prilagoditi svakom poslovanju. Facebook i dalje raste velikom brzinom i svakim danom postaje neizostavni deo društvenog marketinga. Ovaj način oglašavanja trebalo bi da bude deo vaše marketinške kampanje. Odvojite malo vremena, razmislite i probajte da započnete sa par testnih kampanja pa da vidite šta bi se desilo.Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)