Google Ads i sitelink ekstenzije: najbolje prakse i saveti
Sitelinkovi su carevi među svim Google Ads proširenjima.
Oni su daleko najsvestraniji dodaci na oglase!
Korisni su za Google Ads račune svih veličina i vrsta, pojavljuju se na svim uređajima, a oglašivači ih mogu koristiti kako bi iskoristili priliku i rekli nešto pametno!
Još bolje, svi će Google Ads računi imati i veći CTR (Click to rate; stopu kliktanja)! Prema Googleu, sama prisutnost sitelinkova obično podiže CTR samog oglasa za 10-20% (20-50% na pretraživanje brenda).
U Arboni su smo svesni moći koju imaju sitelinkovi i tek smo sada shvatili da zapravo nikada nismo pričali o njima nešto detaljnije.
Bolje ikad nego nikad, zar ne? :)
Pa krenimo redom! Šta su to zapravo sitelinkovi, zašto je bitan visok CTR i kako ih stvoriti da budu pravi heroji vaših Google Ads oglasa.
Sitelinkovi, ili na srpskom proširenja za veze na web-lokacije (da… i mi se ponekad pitamo odakle takvi prevodi), su dodatne veze u Google Ads oglasima koje vode korisnike na odvojene odredišne stranice kako bi oni mogli poduzeli željenu radnju. Na primer:
Google određuje koliko će se prikazati sitelinkova, tj. veza na web lokaciju ali obično će se prikazati od dva do šest.
Sitelinkovi imaju:
Dve linije opisa poznate su i kao proširene veze na web lokaciju (enhanced sitelinks). Google će s obzirom na upit pretraživanja utvrditi je li oglas kvalificiran za prikazivanje u SERP-u (Search Engine Results per Page) sa samo naslovom ili sa opisnim dodatkom.
Dalje, sitelinkovi se s obzirom na uređaj drugačije prikazuju. Tako se na desktop računaru može prikazati dve do šest veza u jednom ili u dva stupca, dok se na tabletima i mobilnim uređajima može se prikazati do osam veza koje se prikazuju jedna uz drugu na istoj liniji, a pregledavaju kliznim pokretom prstom ili se mogu prikazati jedan ispod drugog.
Sitelinkovi donose mnogo prednosti sa sobom, a neki od njih su:
Ipak, jedna od najboljih prednosti sitelinkova je da se mogu besplatno dodati i da se naplaćuju samo klikovi korisnika koji pregledavaju vaš oglas.
Google je za sam naslov sitelinkova oglašivačima omogućio svega 25 znakova. Međutim, iako imate dodatni prostor, ne morate ga cijelog iskoristiti. Čak i sam Google kaže da kratka kopija teksta ima veći uspeh.
Kako bi se osigurali da vaša kopija teksta nije skraćena u SERP-u, Google predlaže da osnovna linija teksta broji svega 12 do 15 znakova za mobilne uređaje i 18 do 20 znakova za desktop računare.
Umesto da se samo usredsredite na stvaranje novih kampanja i grupa oglasa, u sve postojeće oglase dodajte sitelinkove koje će voditi korisnike na odredišnu stranicu posebnih ponuda.
Isto tako, nije loša praksa da takvoj vrsti sitelinkova odredite početak i kraj prikazivanja. To je odličan način da izbegnete mogućnost da potrošači završe na odredišnoj stranici onda kada akcija više ne vredi.
Sitelinkovi sve u svemu zahtevaju vrlo malo ažuriranja i nadgledanja, ali neće nikome da našteti da sa vremena na vreme malo popratite podatke. Povremeno posetite karticu Ads&Extensions > Extensions kako bi proverili merne podatke o izvođenju svake veze.
Evo nekoliko mernih podataka na koje bi trebali da pripazite:
Da bi saznali više, idite na padajući izbornik “Segment” i odaberite “this extension vs. other”. Ova će vam segmentacija pokazati koliku je direktnu interakciju dobio sitelink u odnosu na ostale komponente oglasa.
Google je ove godine uveo mogućnost stvaranja sitelinkova na nivou celog računa koji će se primenjivati na sve kampanje.
Iako je istina da je Google tako uvelike olakšao stvaranje sitelinkova, ipak lakši način nije uvek i najbolji. Umesto postavljanja generičkih sitelinkova, radije ih postavite na nivou grupa oglasa. Ipak uložite više vremena kako bi prilagodili sitelinkove da odgovaraju svakoj grupi oglasa.
Većina online marketing stručnjaka smatra da će Google prikazati proširenja na oglasima za one oglase koji imaju najvišu poziciju. Naime, ako je pozicija oglasa lošija, izgledi da će se vaši sitelinkovi prikazati su prilično mizerni.
Ono što želimo da kažemo je da Imajte na umu da se sitelinkovi ne moraju prikazivati samo zato što ste ih stvorili.
Dve glavne prednosti sitelinkova:
Sada zamislite da možete napraviti jednu jednostavnu izmenu s kojom možete zauzeti još više vidljivog prostora na SERP-u i koja uključuje još više primamljivih informacija za potrošače.
Upravo to možete da napravite sa proširenim sitelinkovima, tj. sa dodavanjem dve linije opisa za svaki naslov sitelinka. Tako za svaki link stvarate mini oglase koji se prikazuju uz glavni oglas.
Google kaže da se s proširenim sitelinkovima CTR povećava i za 30%, pa zašto ne uložiti nešto više truda u njihovo stvaranje :)
Kada je reč o Google Ads proširenjima na oglase, sitelinkovi su jednostavno carevi! Sitelinkovi imaju najviše mogućnosti i savršeno funkcionišu na svim uređajima, što znači da su i mobile friendly.
Ukratko, sitelinkovi su moćan SEO alat za bilo koji PPC račun. Ako vam je potrebna pomoć, znate da možete da nam se javite :)
Oni su daleko najsvestraniji dodaci na oglase!
Korisni su za Google Ads račune svih veličina i vrsta, pojavljuju se na svim uređajima, a oglašivači ih mogu koristiti kako bi iskoristili priliku i rekli nešto pametno!
Još bolje, svi će Google Ads računi imati i veći CTR (Click to rate; stopu kliktanja)! Prema Googleu, sama prisutnost sitelinkova obično podiže CTR samog oglasa za 10-20% (20-50% na pretraživanje brenda).
U Arboni su smo svesni moći koju imaju sitelinkovi i tek smo sada shvatili da zapravo nikada nismo pričali o njima nešto detaljnije.
Bolje ikad nego nikad, zar ne? :)
Pa krenimo redom! Šta su to zapravo sitelinkovi, zašto je bitan visok CTR i kako ih stvoriti da budu pravi heroji vaših Google Ads oglasa.
Šta su sitelinkovi?
Sitelinkovi, ili na srpskom proširenja za veze na web-lokacije (da… i mi se ponekad pitamo odakle takvi prevodi), su dodatne veze u Google Ads oglasima koje vode korisnike na odvojene odredišne stranice kako bi oni mogli poduzeli željenu radnju. Na primer:
- Pogledajte jesensku akciju
- Kupite XYZ proizvod
- O nama
- računa,
- kampanje i
- grupe oglasa
- mogu se prikazati na različite načine.
Google određuje koliko će se prikazati sitelinkova, tj. veza na web lokaciju ali obično će se prikazati od dva do šest.
Sitelinkovi imaju:
- Naslov. 25 znakova
- Opis (linija 1). 35 znakova
- Opis (linija 2). 35 znakova
Dve linije opisa poznate su i kao proširene veze na web lokaciju (enhanced sitelinks). Google će s obzirom na upit pretraživanja utvrditi je li oglas kvalificiran za prikazivanje u SERP-u (Search Engine Results per Page) sa samo naslovom ili sa opisnim dodatkom.
Dalje, sitelinkovi se s obzirom na uređaj drugačije prikazuju. Tako se na desktop računaru može prikazati dve do šest veza u jednom ili u dva stupca, dok se na tabletima i mobilnim uređajima može se prikazati do osam veza koje se prikazuju jedna uz drugu na istoj liniji, a pregledavaju kliznim pokretom prstom ili se mogu prikazati jedan ispod drugog.
Prednosti Google Ads sitelinkova
Sitelinkovi donose mnogo prednosti sa sobom, a neki od njih su:
- Veći CTR. Postotak klikova govori Googleu koliko su korisnicima privlačni vaši oglasi. Što je veći CTR to daje Googleu do znanja da je oglas relevantniji za korisnike pa će vam u krajnjem slučaju izračunati i manji trošak po kliku.
- Jednostavno ih je ažurirati. Poduzeća moraju redovito ažurirati svoju ponudu. Tekst i URL adresa mogu se lako da se ažuriraju i pruže informacije o najnovijim ponudama bez potrebe za izradom novih tekstualnih oglasa.
- Pružaju detaljne podatke i statistike o klikovima. Vrlo jednostavno možete dobiti informacije o klikovima na sitelinkove koji se prikazuju u vašim oglasima. Tako možete da saznate koji sitelinkovi funkcionišu, koje bi morali poboljšati ili jednostavno skloniti i zameniti ih novim.
- Mobilno prilagođeni sitelinkovi. Sitelinkovi vam mogu pomoći da izradite veze na web lokacije optimizirane za mobilne uređaje.
- Zakazivanje početka i završetka. Sitelinkovima možete odrediti početak i kraj pojavljivanja u oglasima. Na primer, imate akciju koja traje od 15.04. do 20.04. i želite da se sitelink sa posebnom ponudom prikazuje samo u tom periodu.
Ipak, jedna od najboljih prednosti sitelinkova je da se mogu besplatno dodati i da se naplaćuju samo klikovi korisnika koji pregledavaju vaš oglas.
Smernice za stvaranje sitelinkova
Postoji nekoliko ključnih sastojaka za izradu kvalitetnih sitelinkova kojima će retko ko odoleti. Evo ih :)1. Sitelinkovi moraju biti kratki i slatki
Google je za sam naslov sitelinkova oglašivačima omogućio svega 25 znakova. Međutim, iako imate dodatni prostor, ne morate ga cijelog iskoristiti. Čak i sam Google kaže da kratka kopija teksta ima veći uspeh.
Kako bi se osigurali da vaša kopija teksta nije skraćena u SERP-u, Google predlaže da osnovna linija teksta broji svega 12 do 15 znakova za mobilne uređaje i 18 do 20 znakova za desktop računare.
2. Koristite sitelinkove za vremenski osetljive ponude
Ako u ponudi planirate imati vremenski ograničene ponude kao za Uskrs, Božić ili vikend akcije, naglasite ih pomoću sitelinkova.Umesto da se samo usredsredite na stvaranje novih kampanja i grupa oglasa, u sve postojeće oglase dodajte sitelinkove koje će voditi korisnike na odredišnu stranicu posebnih ponuda.
Isto tako, nije loša praksa da takvoj vrsti sitelinkova odredite početak i kraj prikazivanja. To je odličan način da izbegnete mogućnost da potrošači završe na odredišnoj stranici onda kada akcija više ne vredi.
3. Nemojte da ih postavite i zaboraviti na njih
Sitelinkovi sve u svemu zahtevaju vrlo malo ažuriranja i nadgledanja, ali neće nikome da našteti da sa vremena na vreme malo popratite podatke. Povremeno posetite karticu Ads&Extensions > Extensions kako bi proverili merne podatke o izvođenju svake veze.
Evo nekoliko mernih podataka na koje bi trebali da pripazite:
- Impresije (Pojavljivanja). Ako je broj pojavljivanja mali, moguće je da Google ne želi prikazati sitelink iz određenih razloga. Pokušajte urediti link i ponovno ga objavite.
- CTR (Postotak klikova). Ako je CTR visok, nemate ikakvih briga. Ako je nizak, to je znak da vaša kopija teksta baš i ne privlači potencijalne kupce. Zapitajte se je li taj sitelink relevantan za tematiku vaše kampanje. Ako nije, izmenite ga.
- Stopa konverzije (Conversion Rate). Ako je stopa konverzija niska, proučite malo bolje stranicu na koju šaljete posetioce. Jeste li odabrali najbolju odredišnu stranicu? Jeste li je kopijom teksta predstavili kako treba?
Da bi saznali više, idite na padajući izbornik “Segment” i odaberite “this extension vs. other”. Ova će vam segmentacija pokazati koliku je direktnu interakciju dobio sitelink u odnosu na ostale komponente oglasa.
4. Izbegnite stvaranje sitelinkova na nivou celog računa
Google je ove godine uveo mogućnost stvaranja sitelinkova na nivou celog računa koji će se primenjivati na sve kampanje.
Iako je istina da je Google tako uvelike olakšao stvaranje sitelinkova, ipak lakši način nije uvek i najbolji. Umesto postavljanja generičkih sitelinkova, radije ih postavite na nivou grupa oglasa. Ipak uložite više vremena kako bi prilagodili sitelinkove da odgovaraju svakoj grupi oglasa.
5. Poboljšajte poziciju Google Ads oglasa
Većina online marketing stručnjaka smatra da će Google prikazati proširenja na oglasima za one oglase koji imaju najvišu poziciju. Naime, ako je pozicija oglasa lošija, izgledi da će se vaši sitelinkovi prikazati su prilično mizerni.
Ono što želimo da kažemo je da Imajte na umu da se sitelinkovi ne moraju prikazivati samo zato što ste ih stvorili.
6. Pokušajte sa proširenim sitelinkovima (enhanced sitelinks)
Dve glavne prednosti sitelinkova:
- omogućuju da zauzmete što više vidljivog prostora u SERP-u što znači da se vaši oglasi ističu
- omogućuje da podelite još više informacija s publikom.
Sada zamislite da možete napraviti jednu jednostavnu izmenu s kojom možete zauzeti još više vidljivog prostora na SERP-u i koja uključuje još više primamljivih informacija za potrošače.
Upravo to možete da napravite sa proširenim sitelinkovima, tj. sa dodavanjem dve linije opisa za svaki naslov sitelinka. Tako za svaki link stvarate mini oglase koji se prikazuju uz glavni oglas.
Google kaže da se s proširenim sitelinkovima CTR povećava i za 30%, pa zašto ne uložiti nešto više truda u njihovo stvaranje :)
Kada je reč o Google Ads proširenjima na oglase, sitelinkovi su jednostavno carevi! Sitelinkovi imaju najviše mogućnosti i savršeno funkcionišu na svim uređajima, što znači da su i mobile friendly.
Ukratko, sitelinkovi su moćan SEO alat za bilo koji PPC račun. Ako vam je potrebna pomoć, znate da možete da nam se javite :)
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)