Da li treba da investirate u SEO?
Mnogi trgovci se pitaju da li je isplativo investirati u SEO. Ono što je sigurno je da SEO ne treba zanemariti, jer može imati ogroman uticaj na uspeh vaše web stranice.
Naravno, sve u početku zavisi od ciljeva i poslovanja vaše kompanije. Ako je vaš cilj da privučete posetioce na svoju web lokaciju, onda je SEO pravi izbor.
Ali da bismo predstavili sve prednosti i nedostatke, hajde da prvo objasnimo šta je SEO i kako funkcioniše.
SEO je skup tehnika koje se koriste za poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretrage Google-a i drugih pretraživača.
Dakle, cilj SEO-a je da pomogne web lokaciji da se pojavi u prvih nekoliko rezultata za određenu ključnu reč koja se odnosi na vašu industriju. To znači da će više ljudi posetiti vašu web lokaciju, što će na kraju dovesti do više poseta i konverzija.
Pored navedenog, cilj je i kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva za svakog posetioca, vodeći računa da se iskustvo personalizuje na osnovu njihove istorije pretrage i ponašanja.
Postoji mnogo faktora koji utiču na SEO, a neki od njih su:
Više o faktorima koji utiču na SEO možete pročitati u našoj besplatnoj e-knjigi: Optimizacija za pretraživače.
SEO takođe može biti zahtevan i dugotrajan proces, jer može potrajati mesecima da se postignu značajni rezultati, posebno ako nemate prethodnog iskustva u ovoj oblasti. Ali ako niste stručnjak za SEO, uvek možete angažovati agenciju za digitalni marketing.
Ako vaše poslovanje ima za cilj da stvori dugoročnu svest o vašem proizvodu, proširi vašu ciljnu publiku i poveća prihod, onda je optimizacija pretraživača od suštinskog značaja.
Prednosti SEO-a su brojne, ali ćemo izdvojiti 6 najznačajnijih za vaše poslovanje:
Glavni razlog zašto se isplati ulagati u SEO je taj što većina korisnika koristi alate za pretragu kao što je Google kada žele da pronađu određene informacije na mreži. 49% prodavaca vidi organsku pretragu kao kanal sa najvećim povratom ulaganja.
A kada je vaša web lokacija ili aplikacija dobro pozicionirana u rezultatima pretrage, korisnici će ih lako pronaći.
Pored toga, ulaganje u SEO je vredno kada:
Bez obzira na rast koji vaša kompanija postiže, SEO ne sme biti zanemaren i vaša web stranica mora uvek biti optimizovana.
Kao što novi trendovi uvek dolaze i sve se s vremena na vreme menja u svetu digitalnog marketinga, tako se menja i SEO. Zbog toga je izuzetno važno pratiti promene i kontinuirano ulagati u njih kako bi se održao prethodno postignut uspeh.
Važno je zapamtiti da pretraživači uzimaju u obzir koliko često ažurirate svoj sadržaj, kao i koliko su nedavno drugi sajtovi povezivali vaš sadržaj. Naravno, važno je da ste u početku kreirali kvalitetan sadržaj koji je podržan tehničkim osnovama i koji utiče na odluku potrošača da veruje i posluje sa jednom kompanijom umesto sa drugom.
Stoga, ako ne želite da izgubite relevantnost stranice i prvo mesto u rezultatima pretrage, nastavite sa SEO naporima.
Čak i ako ste sigurni da će investicija imati pozitivan povrat ulaganja, investiranje u SEO možda i dalje nema smisla ako:
Pošto svaka osoba na svetu traži proizvode, usluge i informacije kako bi pojednostavila svoje želje i potrebe, SEO napori se isplate. A vaše poslovanje ili vaše usluge treba da budu na prvom mestu svakog pretraživača.
Naravno, sve u početku zavisi od ciljeva i poslovanja vaše kompanije. Ako je vaš cilj da privučete posetioce na svoju web lokaciju, onda je SEO pravi izbor.
Ali da bismo predstavili sve prednosti i nedostatke, hajde da prvo objasnimo šta je SEO i kako funkcioniše.
Šta je SEO?
SEO je skup tehnika koje se koriste za poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretrage Google-a i drugih pretraživača.
Dakle, cilj SEO-a je da pomogne web lokaciji da se pojavi u prvih nekoliko rezultata za određenu ključnu reč koja se odnosi na vašu industriju. To znači da će više ljudi posetiti vašu web lokaciju, što će na kraju dovesti do više poseta i konverzija.
Pored navedenog, cilj je i kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva za svakog posetioca, vodeći računa da se iskustvo personalizuje na osnovu njihove istorije pretrage i ponašanja.
Postoji mnogo faktora koji utiču na SEO, a neki od njih su:
- Optimizacija na stranici
- Optimizacija van stranice
- Tehnička optimizacija
Više o faktorima koji utiču na SEO možete pročitati u našoj besplatnoj e-knjigi: Optimizacija za pretraživače.
SEO takođe može biti zahtevan i dugotrajan proces, jer može potrajati mesecima da se postignu značajni rezultati, posebno ako nemate prethodnog iskustva u ovoj oblasti. Ali ako niste stručnjak za SEO, uvek možete angažovati agenciju za digitalni marketing.
Koje su prednosti SEO-a?
Ako vaše poslovanje ima za cilj da stvori dugoročnu svest o vašem proizvodu, proširi vašu ciljnu publiku i poveća prihod, onda je optimizacija pretraživača od suštinskog značaja.
Prednosti SEO-a su brojne, ali ćemo izdvojiti 6 najznačajnijih za vaše poslovanje:
- Pomaže preduzećima da poboljšaju vidljivost i rangiranje
- Povećava promet na web lokacijama
- Pomaže u pridobijanju potencijalnih kupaca i ostvarivanju prodaje
- Poboljšava korisničko iskustvo veb stranice
- Pomaže kompaniji da se istakne u gomili
- Ulaganje u SEO je dugoročna investicija
Kada treba da investirate u SEO?
Glavni razlog zašto se isplati ulagati u SEO je taj što većina korisnika koristi alate za pretragu kao što je Google kada žele da pronađu određene informacije na mreži. 49% prodavaca vidi organsku pretragu kao kanal sa najvećim povratom ulaganja.
A kada je vaša web lokacija ili aplikacija dobro pozicionirana u rezultatima pretrage, korisnici će ih lako pronaći.
Pored toga, ulaganje u SEO je vredno kada:
- Imate dobro osmišljenu strategiju
- Imate dovoljno sadržaja za SEO
- Imate dovoljno resursa za SEO stručnjake
- Radite sa partnerom koji zna kako da postigne dobre rezultate
Zašto je važno kontinuirano investirati u SEO?
Bez obzira na rast koji vaša kompanija postiže, SEO ne sme biti zanemaren i vaša web stranica mora uvek biti optimizovana.
Kao što novi trendovi uvek dolaze i sve se s vremena na vreme menja u svetu digitalnog marketinga, tako se menja i SEO. Zbog toga je izuzetno važno pratiti promene i kontinuirano ulagati u njih kako bi se održao prethodno postignut uspeh.
Važno je zapamtiti da pretraživači uzimaju u obzir koliko često ažurirate svoj sadržaj, kao i koliko su nedavno drugi sajtovi povezivali vaš sadržaj. Naravno, važno je da ste u početku kreirali kvalitetan sadržaj koji je podržan tehničkim osnovama i koji utiče na odluku potrošača da veruje i posluje sa jednom kompanijom umesto sa drugom.
Stoga, ako ne želite da izgubite relevantnost stranice i prvo mesto u rezultatima pretrage, nastavite sa SEO naporima.
Kada ima smisla investirati u SEO?
Čak i ako ste sigurni da će investicija imati pozitivan povrat ulaganja, investiranje u SEO možda i dalje nema smisla ako:
- Ne možete čekati rezultate do ili više od 6 meseci (tako da su potrebni za mnogo kraće vreme)
- Nemate dovoljno resursa da unajmite SEO stručnjake
- Ne možete da obezbedite dovoljno materijala ili sadržaja potrebnog za SEO
- Mislite da je izgradnja linkova dovoljna za uspeh sajta
Zaključak
Pošto svaka osoba na svetu traži proizvode, usluge i informacije kako bi pojednostavila svoje želje i potrebe, SEO napori se isplate. A vaše poslovanje ili vaše usluge treba da budu na prvom mestu svakog pretraživača.
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)