Google i SEO - zaljubljeni par: Kako da Google zavoli vašu stranicu?
Koliko često tokom online pretraživanja odete na drugu stranicu Googleovih rezultata? Retko kad? Nikada? Ako je tako, tada ste jedan od 91% ljudi koji ne odlaze dalje od zadnjeg Googleovog rezultata na prvoj stranici.
Želite li biti deo ekipe često viđene na prvoj stranici Googleovih rezultata, važno je znati i primeniti stvari koje Google voli. Nego budimo realni, to nije lak podvig jer postoji više od 200 činioca koji utiču na rang u rezultatima pretraživanja. Uprkos tome neki od činioca su toliko važni da bez njih malo koja stranica može funkcionisati.
Zato idemo redom i naučimo korak po korak kako da se uspešno udvaramo Googleu :)
Google voli Title Tagove (naslove). Title tag se nalazi odmah na početku HTML koda te se ne može videti na samoj web stranici, dok ga Google može videti. Google koristi title tag za prvi red u rezultatima pretraživanja (plavi naslov), a pojavljuje se i na karticama preglednika(tabovima) te kao naslov web stranice kada je bookmarkirate.
Title tag bi morao da:
Meta opisima (meta description) detaljnije opisujete sadržaj na web stranici. Takođe se pojavljuje u rezultatima pretraživanja i to kao opis odmah ispod title taga (naslovne oznake).
Iako Google ne definiše meta opise kao faktor koji direktno utiče na rang web stranice, meta opisi su veoma važni za online korisnike koji u tih dva reda mogu saznati kakav sadržaj nudite na web stranici.
Meta opisi takođe moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Preporučujemo da ne pišete cele monologe već da meta opise držite na oko 70 do 150 znakova.
Google unutar celog web mesta posvećuje veliku pažnju linkovima zajedno s rečima koje koristite u njima.
Na primer, umesto izraza “klikni ovde” ili “više informacija” upotrebite tekst koji sadrži ključne reči i koji govori korisnicima gde će otići.
Sve slike na vašem web mestu moraju biti optimizovane što između ostalog znači da moraju imati alt tekstove (alternativni tekst). Alt oznake služe za opisivanje slika jer ih Google ne vidi i ne može ih indeksovati kao postojeći sadržaj na web stranici.
U alt tekst uključite važne ključne reči kako bi se vaše slike što bolje rangirale u Googleovom pretraživanju slika i kako bi Googleu pokazali relevantnost sadržaja s popratnim slikama.
Ako se na fotografiji nalazi mobilni telefon, umesto generičkog naziva kao što je slika1.jpg koristite naziv samsung-mobilni-telefon-android.jpg
Ono što je bitno imati na umu je da što je vaše web mjesto bolje organizovano, to će Google lakše indeksirati sve stranice. Potrebna vam je dobra hijerarhija koja se odražava u strukturi navigacije i u URL adresi.
Na primer, ako ste web shop s obućom i imate glavnu kategoriju naziva “žene” unutar koje se nalaze čizme, japanke i patike, URL adresa koja će se svideti Googleu išla bi nekako ovako:
Ova dva primera će proći mnogo bolje od generičkog naziva stranice kao što je https://www.vasa-stranica.rs/68441jndx.html.
Pišete li blogove ili stvarate novi sadržaj koji nije povezan s vašom online ponudom, obično će se URL adresa automatski formirati prema samom naslovu web stranice, no neki CRM-ovi će dozvoliti korisnicima da sami definiraju URL adresu. U tom slučaju možete da upotrebite sinonime ključnih reči iz glavnog naslova (H1) i tako da se takmičite za više ključnih reči.
Na primer:
Kada Google indeksira sadržaj na pojedinoj stranici, on gleda na određene HTML oznake koje mu pomažu definisati glavne delove unutar sadržaja. Reč je o naslovnim oznakama (H1-H6) koje se razlikuju po samoj hijerarhiji.
Tako su:
Prilikom procene web mesta, za Google je visokokvalitetni i jedinstveni sadržaj jedan od važnijih faktora koji utiču na rang stranice u rezultatima pretraživanja. Zato se pobrinite da vaše web mesto sadrži zanimljiv i originalan tekst jer se u suprotnom online posetioci neće predugo zadržavati.
Kvalitetno napisan sadržaj uz korištenje ispravnih ključnih reči povećava izglede da će posetici lako da pronađu vašu stranicu i da ćete biti vidljiviji Googleu.
Početna stranica je najvažnija stranica celog web mesta. Sadržaj i sama struktura početne stranice bi trebala biti lako razumljiva i trebala bi sadržavati sažetak celog web mesta.
Početna bi stranica takođe trebala da poseduje glavne ključne reči raspoređene u:
S pojavom Googleovog mobile-first indexing algoritma, mobilna verzija web mesta postaje polazna tačka indeksovanja te polazna tačka za određivanje ranga web stranice.
Verovatno možete i sami zaključiti kako nedostatak mobilne verzije može negativno uticati na rangiranje web lokacije, pa toplo savetujemo da već danas započnete sa optimizacijom stranice za mobilne telefone.
Neke stvari idu zajedno bez ikakvog propitivanja. Na primer, hleb i čokoladni krem, džem i maslac, pa i Google i SEO.
Zatreba li vam pomoć oko optimizacije web stranice, slobodno nam se javite. Mi smo u dobrom odnosu s Googleom, a još smo i njegovi partneri ;)
Ljubav je moćna stvar, pa zašto je ignorisati? :)
Želite li biti deo ekipe često viđene na prvoj stranici Googleovih rezultata, važno je znati i primeniti stvari koje Google voli. Nego budimo realni, to nije lak podvig jer postoji više od 200 činioca koji utiču na rang u rezultatima pretraživanja. Uprkos tome neki od činioca su toliko važni da bez njih malo koja stranica može funkcionisati.
Zato idemo redom i naučimo korak po korak kako da se uspešno udvaramo Googleu :)
1. Google detaljno gleda Title tagove
Google voli Title Tagove (naslove). Title tag se nalazi odmah na početku HTML koda te se ne može videti na samoj web stranici, dok ga Google može videti. Google koristi title tag za prvi red u rezultatima pretraživanja (plavi naslov), a pojavljuje se i na karticama preglednika(tabovima) te kao naslov web stranice kada je bookmarkirate.
Title tag bi morao da:
- opisuje ono što je na web stranici
- bude jedinstven za svaku stranicu
- bude kratak i jasan
- na samom početku sadržava ključne reči
- bude privlačan za korisnike kako bi uopšte kliknuli na njega
- ima od 35-65 znakova
2. Meta opisima što bolje opišite svaku stranicu
Meta opisima (meta description) detaljnije opisujete sadržaj na web stranici. Takođe se pojavljuje u rezultatima pretraživanja i to kao opis odmah ispod title taga (naslovne oznake).
Iako Google ne definiše meta opise kao faktor koji direktno utiče na rang web stranice, meta opisi su veoma važni za online korisnike koji u tih dva reda mogu saznati kakav sadržaj nudite na web stranici.
Meta opisi takođe moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Preporučujemo da ne pišete cele monologe već da meta opise držite na oko 70 do 150 znakova.
3. U linkovanom tekstu na web stranici koristite ključne reči
Google unutar celog web mesta posvećuje veliku pažnju linkovima zajedno s rečima koje koristite u njima.
Na primer, umesto izraza “klikni ovde” ili “više informacija” upotrebite tekst koji sadrži ključne reči i koji govori korisnicima gde će otići.
“Slobodno se pretplatite na newsletter listu” je mnogo bolje od “pretplatite se na newsletter ovde”.
4. Koristite opisne alt tekstove u slikama
Sve slike na vašem web mestu moraju biti optimizovane što između ostalog znači da moraju imati alt tekstove (alternativni tekst). Alt oznake služe za opisivanje slika jer ih Google ne vidi i ne može ih indeksovati kao postojeći sadržaj na web stranici.
U alt tekst uključite važne ključne reči kako bi se vaše slike što bolje rangirale u Googleovom pretraživanju slika i kako bi Googleu pokazali relevantnost sadržaja s popratnim slikama.
5. Koristite opisne nazive za slikovne datoteke
Ako se na fotografiji nalazi mobilni telefon, umesto generičkog naziva kao što je slika1.jpg koristite naziv samsung-mobilni-telefon-android.jpg
6. Strukturirana URL adresa je nešto što Google veoma ceni
Ono što je bitno imati na umu je da što je vaše web mjesto bolje organizovano, to će Google lakše indeksirati sve stranice. Potrebna vam je dobra hijerarhija koja se odražava u strukturi navigacije i u URL adresi.
Na primer, ako ste web shop s obućom i imate glavnu kategoriju naziva “žene” unutar koje se nalaze čizme, japanke i patike, URL adresa koja će se svideti Googleu išla bi nekako ovako:
https://www.vasa-stranica.rs/zene/cizme ili https://www.vasa-stranica.rs/obuca/zene/cizme
Ova dva primera će proći mnogo bolje od generičkog naziva stranice kao što je https://www.vasa-stranica.rs/68441jndx.html.
Pišete li blogove ili stvarate novi sadržaj koji nije povezan s vašom online ponudom, obično će se URL adresa automatski formirati prema samom naslovu web stranice, no neki CRM-ovi će dozvoliti korisnicima da sami definiraju URL adresu. U tom slučaju možete da upotrebite sinonime ključnih reči iz glavnog naslova (H1) i tako da se takmičite za više ključnih reči.
Na primer:
H1: Kako naučiti decu da vežu cipela?
URL adresa: https://vasa-stranica.rs/blog/deca-vezivanje-obuce
URL adresa: https://vasa-stranica.rs/blog/deca-vezivanje-obuce
7. Pravilno koristite HTML oznake - H1, H2, H3…
Kada Google indeksira sadržaj na pojedinoj stranici, on gleda na određene HTML oznake koje mu pomažu definisati glavne delove unutar sadržaja. Reč je o naslovnim oznakama (H1-H6) koje se razlikuju po samoj hijerarhiji.
Tako su:
- H1: Glavni naslov
- H2: Podnaslov (drugi naslov)
- H3: treći naslov
- i tako sve do H6 naslova.
8. Izbegnite dupli online sadržaj
Prilikom procene web mesta, za Google je visokokvalitetni i jedinstveni sadržaj jedan od važnijih faktora koji utiču na rang stranice u rezultatima pretraživanja. Zato se pobrinite da vaše web mesto sadrži zanimljiv i originalan tekst jer se u suprotnom online posetioci neće predugo zadržavati.
Kvalitetno napisan sadržaj uz korištenje ispravnih ključnih reči povećava izglede da će posetici lako da pronađu vašu stranicu i da ćete biti vidljiviji Googleu.
9. Usredsredite se na optimizaciju početne stranice
Početna stranica je najvažnija stranica celog web mesta. Sadržaj i sama struktura početne stranice bi trebala biti lako razumljiva i trebala bi sadržavati sažetak celog web mesta.
Početna bi stranica takođe trebala da poseduje glavne ključne reči raspoređene u:
- samom naslovu (title tag),
- naslovnim oznakama (H1),
- sadržaju i
- alt tagovima.
10. Web stranica bi trebala biti optimizovana za mobilne telefone
S pojavom Googleovog mobile-first indexing algoritma, mobilna verzija web mesta postaje polazna tačka indeksovanja te polazna tačka za određivanje ranga web stranice.
Verovatno možete i sami zaključiti kako nedostatak mobilne verzije može negativno uticati na rangiranje web lokacije, pa toplo savetujemo da već danas započnete sa optimizacijom stranice za mobilne telefone.
Kratki ljubavni rezime
Neke stvari idu zajedno bez ikakvog propitivanja. Na primer, hleb i čokoladni krem, džem i maslac, pa i Google i SEO.
Zatreba li vam pomoć oko optimizacije web stranice, slobodno nam se javite. Mi smo u dobrom odnosu s Googleom, a još smo i njegovi partneri ;)
Ljubav je moćna stvar, pa zašto je ignorisati? :)
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)