Arbona koristi kolačiće kako bi vam osigurala personalizovano i kvalitetno iskustvo na stranici, bez prikupljanja vaših ličnih podataka. Prihvatite kolačiće ili pročitajte više informacija.
Zatražite ponudu

Nemate mogućnosti za custom rešenje, koju open source platformu odabrati za SEO?

Objavljeno 25.11.2022. 9:45:00
Nemate mogućnosti za custom rešenje, koju open source platformu odabrati za SEO?
Pre svega, postavlja se pitanje zašto je SEO značajan i kakvu ulogu ima za web shop prodaju?

Istraživanja pokazuju da 93% svih internet aktivnosti započinje pretraživanjem. Tu se već krije odgovor na gore postavljeno pitanje. To znači da će Vam biti teško voditi poslovanje putem web shop-a ako korisnici ne pronalaze Vašu web stranicu u Google rezultatima pretraživanja.

Ipak, većina e-commerce platformi danas nudi razne funkcije koje će Vam pomoći da optimizujete svoj web shop za Google. S obzirom na to da SEO uključuje puno činilaca - korisničko iskustvo, brzinu učitavanja stranice, meta oznake, autoritet domena itd., mora se pronaći platforma koja uspeva  da sve obuhvati i u svakom aspektu bude što uspešnija.

Prednost je imati svoje prilagođeno (custom) rešenje u tom slučaju, međutim ako to nije moguće pročitajte više o 3 open source platforme po našem izboru za e-commerce za SEO.
 
 

Gde nastaje problem kod odabira platformi za e-commerce?

 
Neke od postojećih platformi imaju samo neke od najosnovnijih SEO funkcija. Šta se pod time misli?

Zamislite da ste prodavac muške odeće u “vintage” stilu. Jedan od Vaših proizvoda je plava baršunasta jakna u stilu 70-ih koju ste nazvali "Bradley". Proizvod na Vašem web shop-u navodite kao "jaknu Bradley".

Zbog ograničenja same platforme koju koristite, ovaj naziv može automatski postati naslov stranice proizvoda, URL stranice i naziv proizvoda prilikom navigacije na Vašoj web stranici.

Vaši potencijalni kupci, međutim, ne traže "jaknu Bradley". Puno je verovatnije da će tražiti "baršunaste jakne u stilu 70-ih". Shvativši to, sada želite da izmenite naslov stranice tako da glasi „Vintage jakna u stilu 70-ih - Bradley | MojShop.com”.

Na nekim besplatnim platformama za e-trgovinu to ne možete nadvladati ili ste prisiljeni da doplatite da biste imali ovu funkciju.

Nažalost, mnogi brendovi i njihovi voditelji postaju svesni ovog ograničenja tek nakon što su uložili značajno vreme u prenos slika, opisa proizvoda i informacije o zalihama.

Dolazimo do teme samog bloga - koja je to e-commerce platforma najbolja za SEO, zašto smo odabrali svega 3 platforme koje ćemo Vam predstaviti i zašto te platforme predlažemo i svojim klijentima koji počinju da razmišljaju o e-commerce-u.
  
 

Najbolja e-commerce platforma za SEO:

 
Puno je platformi koje se mogu koristiti: Wix, BigCommerce, Volusion, 3DCart, 1&1, ali naš izbor prema nekim činiocima otišao je na sledeće 3 platforme:

#1 Magento - vodeća platforma za inovacije otvorene trgovine. Magento svake godine obrađuje preko 100 milijardi dolara bruto količine robe.

Magento je deo Adobe Experience Cloud-a. Adobe Experience Cloud na jednom mestu okuplja sve marketinške tehnologije, tako da možete učiniti sve, od upravljanja sadržajem i do merenja uspeha.

Magento uspešno integrira digitalna i fizička iskustva kupovine, oduševljavajući kupce. Osim svoje vodeće otvorene komercijalne platforme, Magento se može pohvaliti snažnim portfoliom višekanalnih rešenja zasnovanih na cloud-u.

Magento sarađuje sa najvećim svetskim trgovcima i brendovima u B2C i B2B industriji.

#2 Shopify - platforma sa svim funkcijama e-trgovine i prodajnih mesta koja su Vam potrebna za pokretanje i rast Vašeg poslovanja.

Omogućuje celokupan i detaljan prikaz poslovanja kako biste bolje razumeli prodaju, narudžbine i sopstvenu publiku kao i kako biste bolje prilagodili svoje proizvode i marketing.

#3 WooCommerce - fleksibilno komercijalno rešenje otvorenog koda izgrađeno na WordPress-u. Danas WooCommerce omogućuje malim i srednjim preduzećima da grade tačno onakvu e-prodavnicu kakvu žele i tako prodaju putem interneta.

WooCommerce se zalaže za demokratizaciju prodavnice i kontrolu nad Vašim vlastitim sredstvima. Osnovna platforma je besplatna i otvorenog koda pa je moguće svima da prodaju bilo što i bilo gde.

Funkcije koje smatramo važnim za SEO e-commerce i prema kojima smo odlučili da naglasak stavimo na ove tri platforme:

  • Nezavisne navigacione veze
  • Naslovi nezavisnih stranica
  • Nezavisni URL-ovi stranica
  • Nezavisni meta opisi
  • Nezavisne ALT oznake slike
  • Nezavisni naslovi H1
  • Canonical URL-ovi
  • Integrisana platforma za blogove
  • Linkovi na društvene mreže
  • Automatska XML mapa web mesta
  • Korištenje sopstvenog imena domena
  • Vlastita IP adresa
  • 301 preusmeravanja
  • Robots.txt mogućnosti

 
Mislimo da ove funkcije igraju presudnu ulogu u tome koliko se Vaša e-prodavnica svrstava u SERP-ove. Takođe, izbor odgovarajuće platforme, na kraju, zavisi od Vas. Puno je danas aktuelnih platformi koje smo pomenuli i koje možete izabrati, ali savetujemo da ipak uzmete u obzir ovih 14 funkcija i prema tome odaberete kvalitetnu platformu sa različitim mogućnostima.
 
 

Evo zašto su ove funkcije važne: 

 
  • 1. Nezavisne navigacione veze


Navigaciona veza je tekst koji se za Vaše proizvode i kategorije proizvoda pojavljuje u navigacionom meniju Vašeg web mesta.
 
Neke e-shop platforme će automatski generisati navigacione veze za Vaš meni koristeći iste nazive kao i proizvodi i kategorije proizvoda u Vašoj internet prodavnici. U svrhe SEO-a bilo bi poželjno da imate nezavisnu kontrolu navigacionih veza radi naknadnih potencijalnih izmena samih naziva koji ne bi smeli imati uticaja na promenu i same strukture URL-a kao i ostalih povezanih elemenata.
 

  •  2. Naslovi nezavisnih stranica - tzv. Page title

 

Naslov stranice je tekst koji se pojavljuje u delu kartica na vrhu browser-a. Prikazuje se i kada korisnik stranicu sačuva kao prečicu do svoje radne površine. Snažna je SEO prednost kada naslovne stranice uključuju ključni pojam za pretraživanje, posebno kada je pojam za pretraživanje ili ključna reč postavljena na početak naslova stranice.

Neke platforme za e-trgovinu automatski će generisati naslove stranica koristeći ista imena kao i proizvodi i kategorije proizvoda na Vašem web shopu. To nije idealno.
 

  • 3. Neovisni URL-ovi stranica
 
 

URL stranice je mesto stranice koje je prikazano u adresnoj traci browser-a. URL-ovi stranica sa ključnim pojmovima za pretraživanje imaju SEO prednost i izgledaju bolje u rezultatima pretrage - što im takođe daje CTR prednost.

Neke platforme e-trgovine automatski će generisati URL-ove stranica koji koriste ista imena kao i proizvodi i kategorije proizvoda u Vašoj internet prodavnici. U svrhe SEO-a bilo bi poželjno imati nezavisnu kontrolu nad URL-ovima stranica. Uostalom, naštetićete rangiranju svoje stranice ako su Vaši URL-ovi predugački ili se ne podudaraju sa onim što je na stranici.
 
  • 4. Nezavisni meta opisi
 Meta opis je tekst koji se pojavljuje ispod naslova Vašeg unosa u Google rezultatima pretraživanja. Iako opis ne utiče direktno na Vašu poziciju u rezultatima pretraživanja, može imati značajan uticaj na to hoće li korisnici kliknuti na Vašu web stranicu.

Dakle, u stvarnosti, meta opis utiče na rangiranje Vašeg pretraživanja, jer će više ljudi kliknuti, pokazujući Google-u da je Vaša web stranica popularna i relevantna.

Neke platforme za e-trgovinu automatski će koristiti opis ili sadržaj prikazan na stranici za stvaranje zadatog meta opisa, bez davanja mogućnosti samostalnog upravljanja tekstom koji se pojavljuje na Google unosu.
 
  •  5. Nezavisne ALT oznake slike


ALT je tekst koji se dodaje slici proizvoda zbog opisivanja slike pretraživačima i botovima koji ne mogu pregledati slike. Iako ALT oznaka nema posebno jaku korelaciju sa vašim rangiranjem u Google-ovim rezultatima pretraživanja, ona može imati snažan uticaj na izgled slike u Google-ovim rezultatima pretraživanja slika, što može doneti dodatni saobraćaj.
 
  • 6. Nezavisni naslovi H1


Oznaka H1 obično je označena kao glavni naslov koji se pojavljuje na stranicama proizvoda i kategorija. Snažna je SEO prednost kada su Vaše oznake H1 relevantne za ono što korisnici pretražuju.
  
  •  7. Canonical URL
Canonical URL izvorna je adresa stranice koja se može naći na više mesta. Kako biste Google-u dali do znanja koji URL je primaran i kako biste izbegli potencijalnu penalizaciju radi dupliranog sadržaja koji može da se pojavi, poželjno je na svakoj pojedinoj stranici definisati canonical URL.
 
  • 8. Integrisana platforma za blogove


Osim što na Vašoj web stranici postoje stranice koje izgledaju relevantne za pojmove za pretraživanje koje koriste vaši potencijalni kupci, najvažniji činilac koji utiče na to koliko se Vaša web lokacija istakla u Google-ovim rezultatima pretraživanja jeste broj i kvalitet veza koje vode na Vašu web lokaciju.

Stvari su se definitivno promenile otkad su web stranice imale problema sa zamenom veza. Međutim, Google još uvek daje veliku težinu ideji da će korisnici, ako im se web mesto sviđa, početi da dele i povezivati ​​se s njim. Stoga ćete verovatnije pronaći najuglednije rezultate pretraživanja kada web mesta imaju brojne ulazne veze.

To nije savršen sistem, ali kad započnete da objavljujete kvalitetan i relevantan sadržaj, veća je verovatnoća da ćete ljude zainteresovati za Vaše proizvode.

Malo koja web lokacija ima proizvode koji su toliko jedinstveni i vredni vesti da će se druge web stranice povezati direktno na Vaše komercijalne stranice. Puno je verovatnije da ćete privući spoljašnje linkove tako što ćete imati dobar blog koji sadrži aktuelne i zanimljive sadržaje.
 
  •  9. Linkovi na društvene mreže
 
Linkovi na društvene mreže sastoje se od lako prepoznatljivih ikonica koje omogućuju posetiocima da dele Vaše web mesto, proizvode i postove na blogovima na najpopularnijim društvenim mrežama.
 
  • 10. Automatska XML mapa web mesta
XML mapa web mesta je datoteka koja se nalazi na Vašem web serveru kako bi pretraživačima pomogla da pronađe i indeksira Vaš sadržaj.

Imajte na umu da se XML mapa web mesta razlikuje od HTML mape web mesta koja je dizajnirana da pomogne posetiocima da pronađu sadržaj na Vašoj web lokaciji.
 
  •  11. Korišćenje vlastitog imena domena
Ime domena jedinstveno je ime kojim se Vaša web stranica može pronaći na internetu. Naziv Vašeg domena obično će biti isti kao i naziv Vaše kompanije, npr. asos.com.

Posedovanje vlastitog imena domena je - bez sumnje - najvažniji faktor koji treba uzeti u obzir prilikom postavljanja web shop prodaje.
 
  •  12. Vlastita IP adresa
IP adresa je jedinstveni broj koji predstavlja mesto Vašeg web mesta na Internetu. Npr. mogli bismo pristupiti Amazonovoj web stranici putem naziva domena Amazon.com ili putem njegove IP adrese na 72.21.215.232. Uopšteno preferiramo da koristimo ime domena koja se lakše pamte, za razliku od IP adresa kada želimo da posetimo web stranicu.

Na nekim hostiranim platformama e-trgovine ista IP adresa može da se dodeli više web lokacija.
 
  •  13. 301 preusmjeravanja
Preusmeravanje 301 je naredba koja se koristi za preusmeravanje browser-a ili pretraživača sa jednog URL-a na drugi. Najčešće se koristi u situacijama kada određeni proizvod više nije dostupan za prodaju pa je za SEO nužno da se URL tog proizvoda preusmeri na odgovarajući (sadržajem što sličniji) URL, a sve u svrhu prenosa autoriteta stečenog na navedenom URL-u na aktivne stranice pa sa druge strane za bolje iskustvo korisnike koji i dalje posećuju navedeni URL, uprkos tome što više nije aktivan.
 
  •  14. Robots.txt mogućnosti
Datoteka robotx.txt nalazi se na Vašem web serveru i ona obaveštava pretraživače koje stranice ili delove Vašeg web sajta treba indeksirati ili ne. U robots.txt datoteci postoje dodatne mogućnosti poput navođenja putanje do sitemap-a web stranice.

“Dubina” do koje će pretraživač indeksirati Vaše web mesto u velikoj se meri temelji na ovlašćenju koju je Vaša web stranica stekla kao rezultat broja i kvaliteta spoljašnjih veza koje vode do Vaše web stranice. Uopšteno je pravilo da što je Vaš domen veći, to će je više stranica pretraživati.
 
Odabir platforme za e-trgovinu za Vaše internet poslovanje nije odluka koju treba shvatiti olako. Iako ćete možda doći u “napast” da koristite najpoznatijeg pružaoca usluga koji Vam nudi najjeftinije i najlakše rešenje, ovo je odluka zbog koje biste mogli da požalite kasnije nakon što Vaš web shop poraste.

Ako kasnije ustanovite da je Vaša nemogućnost privlačenja i konverzije posetilaca ograničena - ne zbog Vaših loših proizvoda - već ograničenim funkcija Vaše platforme za e-trgovinu, možda biste poželeli da ste proveli više vremena istražujući najbolje rešenje pre nego što ste uložili vreme i novac u platformu koja Vam nije dobra.

Svakako predlažemo da se prvo zainteresujete za custom rešenje koje će biti implementirano tačno prema Vašim zahtevima i sa svim potrebnim funkcijama. Ako to nije moguće, onda se ipak poslužite open source rešenjima.

Predložene platforme trebale bi biti “sigurna luka” za većinu malih i srednjih preduzeća za e-trgovinu.
 
Arhiva Blog postova