Digitalno oglašavanje prema fazama customer journeya: Reverto by Replay

Digitalno oglašavanje prema fazama customer journeya: Reverto by Replay

O klijentu - Reverto by Replay

O klijentu - Reverto by Replay
Reverto je generalni zastupnik za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu za Replay, svetski poznati italijanski brend odeće i jedan od vodećih svetskih proizvođača farmerki. Sa 10 prodajnih mesta u 5 gradova Republike Hrvatske, Reverto verno prati Replayevu misiju - treba oduvek ići napred svojom inovativnošću, karakterističnim italijanskim dizajnom i vrhunskim kvalitetom proizvoda. To su preslikali i na svoj digitalni marketing pri čemu su prepoznali potencijal koji leži u ovom komunikacijskom kanalu.

Zbog toga ponosno možemo reći da sa Revertom već 5 godina sarađujemo na kompletnom digitalnom oglašavanju: AdWords, SEO, e-mail marketing, community management te Facebook i Instagram oglašavanje.

Kampanja i ciljevi

Reverto  posluje sa 10 fizičkih prodavnica te putem web shopa. Budući da smo digitalni marketing usmerili na sam web shop, cilj kampanje na društvenim mrežama je bio privući i zadržati što više ciljanih korisnika kako bi obavili kupovinu.

Kako smo strategiju oglašavanja na društvenim mrežama planirali i proveli prema customer journey metodi, tako smo i odredili njene ciljeve
Awareness
  • povećati broj impresija Google Ads display oglasa
  • povećati broj Facebook fanova koji odgovaraju Revertovoj ciljanoj skupini
  • sa Facebook oglasima dostignuti što više potencijalnih kupaca (povećati broj impresija)
  • povećati broj relevantnih Instagram pratitelja
  • povećati vidljivost Reverto Instagram objava (povećati broj impresija)
  • povećati broj newsletter pretplatnika
Consideration
  • povećati broj webshop posetioca (traffic)
  • povećati vreme zadržavanja na webshopu
  • povećati broj dolazaka korisnika na web shop s Facebooka
  • privući što više novih posetioca (new visitors) na web stranicu sa Facebooka
  • informisati korisnike i generisati promet na webu koristeći e-mail marketing
Decision
  • povećati broj transakcija i prihoda webshopa
  • povećati web shop prihode putem Facebooka koji su ostvareni putem mobilnih uređaja
  • povećati celokupne web shop prihode s Facebooka
Kako smo u trenutku početka saradnje s Arbonom tek krenuli u projekt Revertovog digitalnog marketinga, od početka smo prepoznali važnost ciljanja korisnika u svim fazama njihovog customer journeya. Svesni smo da postoje jedni korisnici koji još nisu upoznati s Replayevom markom, drugi korisnici pak još nisu sigurni žele li da kupe nove farmerke, dok je poslednjoj grupi korisnika potreban samo mali poticaj da naprave krajnju kupovinu. Arbona nam je predstavila viziju kako targetirati korisnike u svim fazama i verujemo da smo odabrali odlično rešenje za naše probleme.
- ističe Tamara Nezirović iz Reverta.

Prijašnja iskustva i izazovi s kojima smo se susreli

Kako je primarni Revertov cilj povećanje prodaje na web shopu, naš je najveći izazov bio doseći ciljanu grupu onih korisnika koji će najverovatnije izvršiti kupovinuna web shopu. Stoga smo na samom početku prilagodili objave i sadržaj društvenih mreža ciljanoj grupi fanova od 25 do 44 godina od kojih njih 75% čine žene.

Takođe pošto Revertu uz oglašavanje na društvenim mrežama vodimo i celokupni digitalni marketing (SEO, Google Ads oglašavanje, e-mail marketing, izvještavanje i reporting), jako nam je važno bilo osigurati jednaki ton glasa i sadržaj za sve kanale pri čemu je promocija trebala biti usklađena.

O važnosti svakog kanala te kako sinkronizacija svih tehnika digitalnog marketinga čini uspešan marketing mix verovatno najbolje govori Multichannel izveštaj iz Google Analyticsa.

tagovi

U našoj se digitalnoj prisutnosti nismo oslanjali samo na marketing društvenih mreža, već smo prepoznali važnost svih kanala online oglašavanja. Uz Facebook i Instagram, iznimno važan kanal nam predstavlja i Google Ads, ali i e-mail marketing, odnosno promocija preko newslettera.
Tamara Nezirović, Reverto

Arbonina rešenja

S ciljem povećanja web shop prodaje, postavljena je celovita digitalna kampanja kroz sve digitalne kanale te su postavljeni ciljevi i implementirana rešenja za sve faze customer journeya. Kako bi se zaokružio celi customer journey, Reverto je implementirao loyalty program.
  • Facebook Facebook oglašavanje
  • AdWords Google Ads kampanje s digitalnim remarketingom
  • E-mail marketing E-mail marketing (slanje newslettera)
  • Instagram oglašavanje Instagram oglašavanje
U Awareness fazi customer journeya, kada korisnici još nisu upoznati sa Replayevom markom, odnosno još ne znaju trebaju li i žele li da kupite nove farmerke (ili neki drugi proizvod), odlučili smo svakodnevno objavljivati Facebook objave, pritom pazeći na što kraći response rate. Postavljena je Page like kampanja koja je sve vreme bila aktivna te su se Facebook objave svakodnevno promovisale. Posebno se radilo na segmentaciji korisnika te je pritom kreirano više setova oglasa, od čega se korisnike koji se nalaze u Awareness fazi ciljalo prema lokaciji i interesima za modu i shopping. Takođe, nakon prikupljanja inicijalnih fanova, kreiran je lookalike audience te se ponovno ciljaju korisnici u Awareness fazi njihovog customer journeya. Tim su se korisnicima prikazivali uopšteni oglasi sa sadržajem i vizualima koji promovišu Replayev brend.
Awareness
Korisnike koji se nalaze u Consideration fazi svog customer journeya ciljalo se kroz nekoliko setova oglasa:
  • ciljanje fanova - koji su već upoznati sa Replayem te razmišljaju o kupovini farmerki,
  • ciljanje prijatelja fanova - koji se takođe mogu nalaziti i u Awareness fazi,
  • retargeting - korisnici koji su već posjetili Revertov web, ali nisu izvršili kupovinu.
Ovim su se korisnicima plasirali specifični oglasi koji ističu funkcionalne prednosti i benefite koje im donose Replayeve farmerke.
Consideration
Poslednjoj grupi korisnika koji se nalaze u Decision fazi svog customer journeya, odnosno onim korisnicima koji su pred samom odlukom o kupovini te se dvoume između nekoliko brendova ili modela, plasirani su oglasi koji ističu posebne pogodnosti pojedinog modela Replayevih farmerki. Ciljanje se vršilo putem retargetinga onih korisnika koji su više puta posetili web shop i podstranice proizvoda te su stavili proizvod u korpu, ali nisu obavili kupovinu. U ovoj fazi koristili smo automatizirane e-mail kampanje te dinamički remarketing u Google, Facebook i Instagram oglasima.
Decision

Rezultati

Promatrajući rezultate u razdoblju od početka saradnje (od juna 2016.) do danas i to u usporedbi s postavljenim ciljevima, možemo zaključiti da je Revertova kampanja na društvenim mrežama bila jako uspešna. Broj posetioca webshopa porastao je za 59.25%, a broj novih posetioca za čak 57.70%. 
rezultat1
  • sakupljeno je preko 90 000 novih Facebook fanova koji odgovaraju Revertovoj ciljanoj grupi (žene od 25 do 44 godine) uz porast engagementa od 30%
  • povećan je broj posetioca webshopa za 59.25%
rezultat2
  • prosečno 1 100 000 impresija Facebook oglasa u razdoblju od mesec dana
  • broj dolazaka korisnika na web shop porastao je za 20% u usporedbi sa prethodnim razdobljem
  • broj novih posetioca website visitors koji su na web shop stigli sa Facebooka porastao je za 20% u upoređenju sa prethodnim razdobljem
Kako smo u Revertu pronašli iskrenog partnera, uspeh kampanje je bio neminovan. Iako smo kampanju postavili zajednički, verujem da ona bez njihovih saveta, materijala, ali i nepristranog feedbacka ne bi ostvarila toliko odlične rezultate.
- Sandro Lazarić, direktor Arbone
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM