MyIstria - Kako smo došli do povećanja broja rezervacija luksuznih vila za 253%?


O klijentu

MyIstria svoju priču započinje 2008. godine sa samo jednom vilom za iznajmljivanje u turističke svrhe. Danas u ponudi ima gotovo 1.300 luksuznih vila sa više od 410.000 gostiju godišnje. Sa tržišnim udelom od 10% na području cele države i čak 20% u Istri, MyIstria je vodeća agencija specijalizovana za najam vila u Hrvatskoj. 

Posebnost klijenta u odnosu na konkurenciju je direktna saradnja sa vlasnicima vila, što rezultira vrlo visokim nivoom ponude i usluge, a time i zadovoljstva klijenata. Svaka od vila lično se proverava, bira i fotografiše kako bi se osigurao odgovarajući standard i kako bi u ponudi bile samo vrhunske vile sa gostoljubivim vlasnicima. 

Ponuda vila je diversifikovana dužinom Jadranske obale, sa posebnim naglaskom na Istru, u kojoj je smešten najveći broj smeštaja. 

Saradnja sa Arbonom traje kontinuirano od 2013. 

Šta smo radili?

U samom startu, Google Ads bio je jedini marketinški kanal kojim se pokušalo doći do korisnika, a usluga je naknadno proširena i oglašavanjem na društvenim mrežama kao i SEO-om. Dodatne usluge uključuju i oglašavanje na BING pretrazi i Criteo platformi. 


Ciljevi saradnje

Na početku saradnje postavljena su dva glavna cilja:
  • Povećanje broja korisnika koji rezervišu vile i
  • Povećanje broja vila koje su deo ponude.

Iako ovi ciljevi nisu imali zadate vrednosti, iz godine u godinu zajednički smo nastojali da ostvarimo sve bolje rezultate. 

Uključivanjem SEO-a u, postavljeni su dopunjeni ciljevi koji su bili slični onima sa početka, ali prošireni onime što svaka web stranica u cilju i želi da postigne: 
  • generisati što veći broj korisnika
  • proširiti ponudu
  • povećati vidljivost na pretragama za relevantne pojmove pretraživanja.

Google Ads i oglašavanje na društvenim mrežama


Ključne ciljne grupe


Ciljna grupa 1: turisti
Pronalazak novih korisnika, odnosno turista, bio je kompleksan zadatak jer zahteva oglašavanje na vrlo širokom geografskom području. Kao ciljana tržišta bile su obuhvaćene brojne Evropske države poput Danske, Francuske, Italije, Holandije, Nemačke, Austrije, Norveške, Španije i Luksemburga, ali i preko-okeanskih država poput Kanade, SAD-a i Australije.

Ciljna grupa 2: iznajmljivači
S obzirom na cilj širenja ponude vila, kao ciljna grupa postavljeni su korisnici kojima su interesovanja luksuzne vile, ulaganje u nekretnine ili iznajmljivanje luksuznih vila, obuhvatajući primarno Istru, ali i ostala priobalna područja.

Korisnike smo ciljali po interesovanjima dobijenim iz Google Analytics report-a “Affinity Categories” i “In-Market Segments”. Uz to, ciljani su i korisnici koji su već rezervisali vilu u prošlosti, korisnici koji se zadržavaju duže od nekoliko minuta na stranici, kao i remarketing korisnici.

Rezultati oglašavanja

U periodu između 2016. i 2021. ostvarili smo odlične rezultate po pitanju broja rezervacija na svim kanalima, a posebno putem Google Ads-a. To je imalo velik uticaj na skok u prihodima klijenta unutar posmatranog petogodišnjeg razdoblja. Neki od izdvojenih rezultata oglašavanja su:
  • Porast broja direktnih rezervacija putem Google Ads kanala za 331% 
  • Ukupni porast broja direktnih rezervacija (sa svih kanala) za 253%
  • Porast prihoda (sa svih kanala) od 270%
  • Domet korisnika na društvenim mrežama porastao je za 314%, na čak 1.161.910 korisnika
  • Porast broja vila u ponudi sa 400 na gotovo 1300
Uz glavne usluge (Google Ads, oglašavanje na društvenim mrežama i SEO), koje su zaslužne za veliku većinu ovih impresivnih rezultata, od 2018. pokrenuli smo i oglašavanje na BING pretraživaču i Criteo platformi. Ovi kanali su se takođe pokazali uspešnim i ostvaruju dobar rast, iako je njihov udeo u ukupnim prihodima relativno mali. Na Bing pretrazi od 2018. do danas ostvaren je rast klikova na oglase od 159%, kao i rast prihoda od 126%, dok je na Criteo platformi do danas ostvareno gotovo 350,000 sessions-a.

Ulaganje u ove aktivnosti dovelo je i do značajnog porasta prepoznatljivosti brenda MyIstria. Prema broju pretraživanja pojma MyIstria, kao i prema broju impresija i klikova, može se potvrditi veliki porast prepoznatljivosti u odnosu na 2018. godinu. Ovaj trend bio je stabilan do pojave pandemije u prvom kvartalu 2020. i njenog uticaja na turizam, nakon čega je opet ostvario značajan rast.

SEO


SEO strategija bila je usmerena na otvaranje novih mogućnosti za plasiranje kvalitetnog sadržaja, kreiranje sadržaja i dobru tehničku optimizaciju web stranice. Miks ovih elemenata doveo nas je do sjajnih rezultata po pitanju pozicioniranja ključnih reči, što je uticalo na rast organskog saobraćaja web stranice, kao i stopa konverzije. 
 

Ključne reči

Dugotrajan i kontinuiran rad na optimizaciji web stranice za pretraživače rezultirao je izvrsnim pozicioniranjem ključnih reči na Google-u. Veliki broj relevantnih pojmova zauzima prvo mesto prikazivanja na pretrazi, što uključuje pojmove na engleskom i nemačkom, a koji se odnose na iznajmljivanje vila u Istri i pojedinim gradovima.

Šta to znači?

Na primer, kada neko ko planira odmor u Istri na Google-u pretraži pojmove villas istria ili istrian villas for rent, web stranica klijenta prikazaće se kao prvi rezultat. To ima velikog uticaja na organski, odnosno neplaćeni, porast broja posetioca web mesta. A veći broj posetioca dovodi i do većih stopa konverzije, odnosno većeg broja realizovanih rezervacija, a time i većih prihoda

Content web stranice

SEO uključuje veliki broj malih koraka, ipak sve počinje osnovnom raspodelom sadržaja na web stranici. Boljom kategorizacijom podstranica ponude vila i bloga stvorili smo potencijal za dodavanje veće količine relevantnog sadržaja. Podstranice lokacija obogatili smo sadržajem optimizovanim za pojedinu lokaciju, a skladno time optimizovan je i meta sadržaj stranice svake lokacije. 

Web je tako postao informativniji, logičniji i jednostavniji za korišćenje iz perspektive korisnika, a implementacijom velike količine optimizovanog sadržaja zadovoljili smo tehnički aspekt SEO-a. Ova dva elementa delovala su u sinergiji i tako uticala na realizaciju izvrsnih rezultata.

 

Featured snippets


Dobro optimizovan sadržaj rezultirao je featured snippetsima na Google pretrazi. 

Pretraživanjem pojma “top istrian wines”, Google na nultoj poziciji prikazuje isečke sa web stranice klijenta, što utiče na vidljivost web stranice i prinos novih posetioca.


Dobro međusobno poznavanje i jasna komunikacija ciljeva, kao i njihovo usklađivanje sa mogućnostima, bili su sjajan temelj i za savladavanje velikih izazova, poput globalne pandemije i njenog uticaja na turizam.  

Ova dugogodišnja saradnja iz godine u godinu ostvaruje izvrsne rezultate, koji su sjajna motivacija za realizaciju još viših ciljeva u nadolazećem periodu.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM