5 najčešćih grešaka u Google Search Console alatu i kako ih rešiti

Objavljeno: 20.08.2019. | 1 minute čitanja

Ako ste marketinški stručnjak, webmaster ili neko ko je odgovoran za rast online prometa na dotičnom web mestu ili web shopu, Google Search Console je jedan od alata koji se mora pronaći u "vašem džepu". 

Google je broj #1 igrač među pretraživačima. Konstantno nas upoznaje sa novim alatima za praćenje efikasnosti web stranica, kao i s njihovim konstantnim ažuriranjima, a što je najbolje - svi su alati besplatni! 

Jedna od najboljih stvari u korišćenju Google Search Console alata su Googleove vredne povratne informacije po pitanju SEO optimizacije.

Google Search Console može vam reći:
  • koje stranice na vašem web mestu najbolje funkcionišu,
  • koje stranice Google ignoriše, kao i 
  • koje se stranice mogu poboljšati
        koje se stranice mogu poboljšati.

Ali šta kada ne znate šta te greške znače, a kamoli kako ih rešiti? Ostanite s nama jer ćemo nabrojati najčešće greške koje se mogu javiti u Google Search Console alatu i kako ih rešiti :)
 

Googleovi statusi indeksiranja - šta znače?



Izveštaj najvišeg nivoa (top-level report) prikazuje status indeksiranja svih stranica koje je Google pokušao pretražiti na vašem web mestu. Ti će podaci biti grupisani prema statusu i razlogu. 

Postoje četiri opcije:
  • Valid (valjano): stranica je indeksirana
  • Error (greška): stranica nije indeksirana
  • Warning ili Valid with Warning (upozorenje ili valjano s upozorenjima): stranica je indeksovana, ali je imala problema
  • Excluded (isključeno): stranica je isključena iz Googleovog indeksovanja.
 

1. Greške poslužilaca (5XX) - Server Error 


Greška na nivou 5XX označava da nešto nije u redu s poslužiocem, što Googleu onemogućava da ispuni zahtev.

Kada vidite ovu vrstu greške, to znači da Googlebot:
  • nije mogao pristupiti URL-u
  • zahtev za pristup stranici je istekao ili je
  • vaše web mesto zauzeto. 
To takođe može da znači da vaše web mesto ne može da obradi sve zahteve.

Greške poslužilaca (5XX) su ona vrsta grešaka oko kojih bi se trebali zabrinuti. Ako Googlebot često naiđe na greške poslužilaca, to je vrlo jak signal da nešto nije u redu s vašom stranicom i da će vam se smanjiti rang unutar SERP-a (rezultata pretraživanja).
 

Kako ispraviti grešku poslužilaca (5XX)?


Koristite URL inspection - Test Live kako bi proverili može li Googlebot trenutno indeksirati vaše web mesto. Ako “dohvati kao Google” bez problema vraća sadržaj početne stranice, možete pretpostaviti da Google može ispravno pristupiti vašem web mestu. 

Bez obzira na to, preporučujemo da kontaktirate IT tim, pružioca hostinga i vašeg poslužioca kako bi saznali je bilo ikakvih problema u proteklih nekoliko dana ili ako su se implementirale promene na stranici koje bi mogle biti razlog 5XX greški.
 

2. Greška u robots.txt datoteci (Robots failure)




Pre nego što Googlebot indeksira vaše web mesto, on pokušava pristupiti robots.txt datoteci. kako bi proverio postoje li stranice koje ne želite indeksirati. Ako Googlebot ne može doći do te datoteke, Google će odložiti indeksiranje kako ne bi greškom indeksirao URL-ove koje ne želite indeksirati. Zato uvek trebate proveriti je li datoteka robots.txt dostupna. Bitno je napomenuti da čak i kada dodate u robots.txt stranice koje ne želite da Google indeksira, Google ih može indeksirati ako pronađe link prema njima s drugih web mesta.
 

Kako ispraviti grešku u robots.txt?


Proverite koje stranice stavljate na listu za neindeksiranje. Ako vam se čini da je sve u redu, a još uvek dobivate povratne greške, upotrebite alat za proveru zaglavlja poslužioca (server header checker tool) kako bi videli vraća li vam vaša datoteka 200 ili 404 grešku.
 

3. Soft 404 error




Soft 404 greška pojavljuje se kada se stranica prikazuje kao 200 (pronađena), a trebala bi se prikazivati kao 404 (nije pronađena).

Samo zato što 404 stranica izgleda kao 404 stranica, to ne znači da to zapravo i jeste. Deo 404 stranice koji je vidljiv korisnicima je sam sadržaj stranice. Vidljiva poruka bi trebala korisnicima dati do znanja da je stranica koju su tražili nestala, nije pronađena. Često će vlasnici web mesta na stranici 404 imati koristan popis linkova koje bi korisnici mogli posetiti ili smešni odgovor.
 

Kako ispraviti grešku soft 404 errora?


Za stranice koje više ne postoje:
  • Google preporučuje da kao odgovor na nepostojeće stranice uvek vraćate 404 (nije pronađena) ili 410 (gone) kod.
  • svaku staru stranicu preusmerite na relevantnu, povezanu stranicu na vašem web mestu (301 redirekcije)
  • izbegnite preusmeravati velike količine mrtvih stranica na početnu stranicu


Za “žive” postojeće web stranice koje ne bi trebale imati soft 404 grešku:
  • proverite postoji li odgovarajuća količina sadržaja na stranici jer mali sadržaj može pokrenuti 404 grešku.
  • proverite da se sadržaj na stranici ne pojavljuje na 404 stranici dok poslužuje 200 odzivni kod.

Soft 404 pogreške su čudne greške. Vode do velike konfuzije jer su one hibrid 404 stranica i normalnih stranica, a ono što ih uzrokuje nije uvek jasno. Osigurajte se da najkritičnije stranice na vašem web mestu ne bacaju soft 404 greške.
 

4. 404 greška (stranica nije pronađena) - 404 error


404 greška znači da je Googlebot pokušao indeksirati stranicu koja ne postoji na web mestu. Googlebot pronalazi 404 stranice kada linkovi iz drugih stranica i web mesta vode na nepostojeću stranicu. 

Nemojte ga predoslovno shvatiti. Manje-više je pravilo da ako stranica:
  • ne dobija važne linkove iz spoljašnjih izvora
  • ne prima znatnu količinu online prometa
  • nema očiglednu URL adresu koju posetioci žele dostići
tada je u redu ostaviti 404 stranicu.
 

Kako ispraviti 404 grešku?


Ako važna stranica prikazuje 404 grešku, možete:
  • proverite je li stranica objavljena u CRM-u i da nije spremljena kao skica (draft) ili da nije izbrisana
  • proverite pojavljuje li se ova greška na www.moja-stranica.rs i moja.stranica.rs kao i u http/https verzijama
  • preusmerite 404 stranicu na najprikladniju povezanu stranicu (301 redirekcija)
Ukratko, ako je vaša stranica mrtva, ponovno je oživite. Ako ne želite da vaša stranica oživi, preusmerite je na ispravnu stranicu. 
 

5. Pristup odbijen (Access Denied) - URL greške




Odbijen pristup znači da Googlebot ne može indeksovati stranicu. Za razliku od 404, Googlebot je sprečen indeksovati stranicu. Greške kod kojih je odbijen pristup obično blokiraju Googlebot zbog:
  • od korisnika se zahteva prijava kako bi videli sadržaj na određenoj URL adresi, stoga je Googlebot blokiran
  • robots.txt blokira Googlebot od pojedinačnih URL-ova, celih mapa ili cele web lokacije
  • vaš davalac usluge hostinga blokira Googlebot na vašem web mestu ili poslužilac zahteva od korisnika da se autentifikuju preko proxyja.
Slično kao sa soft 404 pogreškama i 404 greškama, ako su blokirane stranice bitne za indeksovanje, morate odmah preduzeti mere.
 

Kako ispraviti Access Denied grešku u Google Search Console? 

  • uklonite podatke za prijavu sa stranica za koje želite da ih Google indeksuje
  • proverite datoteku robots.txt kako bi proverili trebaju li navedene stranice zaista biti blokirane
  • pomoću testera za robots.txt pronađite upozorenja i testirajte pojedinačne URL-ove
  • koristite URL inspection - Test Live alat kako bi videli kako se vaše web mesto prikazuje Googlebotu
     

Koliko bi često trebali proveravati greške u Google Search Console alatu?


U idealnom svetu biste se trebali svakodnevno prijavljivati u Google Search Console kako biste bili sigurni da vaša stranica normalno funkcioniše. To može biti monoton zadatak jer je većinu dana sve u redu, no kritične greške se mogu dogoditi baš onaj dan kada ste bili previše lenji da proverite Google Search Console

U krajnjem minimumu, trebali biste barem svakih 90 dana proveriti sve kritične greške.

Jedna od najboljih stvari u Googleovoj konzoli za pretraživanje je da tokom indeksiranja daje detaljne povratne informacije o URL-ovima, za koje ako postoji greška možete odmah ispraviti.

Trebate li pomoć oko SEO optimizacije ili indeksiranja vaše stranice slobodno nam se javite :)



 
Podeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako da koristite Google Data napredne funkcije

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,i , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izveštaju. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može videti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem levom uglu na nadzornoj ploči.



Glavna alatna traka je puno šira, ali omogućuje navigaciju kroz sve stranice isto kao i... Saznajte više

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Šta donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promene koje možete da koristite u izveštajima. Reč je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove karakteristike izveštaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izveštajima i uključuju: 
 
  • vidljivost zaglavlja izveštaja 
  • korišćenje top ili lijevih ručnih navigacijski kontrola 
  • prikazivanje margina
  • visinu i širinu površine izveštaja

Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novi izveštaj, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete da vidite ova nova svojstva izveštaja. Na priloženim fotografijama možete da vidite kako izgledaju nove Data Studio karakteristike.



 ... Saznajte više
Mogu li da se se povežu Search Console i Data Studio?
Search Console je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za webove. Takođe, pokazuje kako Google "vidi" web i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za Google Data Studio koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz ostalih izvora poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Šta to tačno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne reči, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosečna pozicija stranice u... Saznajte više
Što su to Google Data Studio Marketing Izveštaji?
Google Data Studio je besplatan alat koji vam može biti od velike važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka iz različitih baza podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izveštaju.

Google Data Studio izveštaji jednostavni su za korišćenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, zavisno od vaše potrebe.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definisati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati pre izrade marketing izveštaju moraju da budu:
 
  • Specifični - određeni    
  • Merljivi
  • Mogući za dostizanje (Dostizljivi)    
  • Relevantni    
  • Vremenski određeni

Ove ciljeve ćete često u literaturi da sretnete pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Takođe... Saznajte više
Google Data Studio - cena i troškovi
Koliko košta Google Data Studio? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe Google Data Studio izveštaja.

Ali, takođe, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcioniše, a broj izveštaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na datastudio.google.com. Tu takođe možete da pregledate primere izveštaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više
Zašto da koristite Google Data Studio?
Vizualno privlačni izveštaji jedna su od prednosti korišćenja Google Data Studio alata. Uz korišćenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korišćenje podataka iz različitih izvora u jednom izveštaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimizuju i podaci iz Google Data Studio izveštaja.

Budući da Google Data Studio izveštaji funkcionišu slično kao i dokumenti na Google Driveu,... Saznajte više
Kome je namenjen Google Data Studio?
je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je interfejsom vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razne firme ali i pojedince.

Takođe, podatke iz Google Data Studia možete da deliti sa drugima na sličan način kao što delite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izveštaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u interfejsu prema ličnim potrebama i željama.

Google Data Studio... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izvori podataka?
U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za . Na izvore podataka možete gledati kao na cev koja povezuje Data Studio izveštaje o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega da povežete).


Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će uključiti specifične račune ili datoteke koje želite... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izveštaji?
Izvor podataka za izveštaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izveštaj o trenutnom inventaru proizvoda može da iskoristite podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcionišu možete da zamislite da je to cev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izveštaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobijate tražene podatke. Na... Saznajte više
Šta su to predlozi za Google Data Studio?
nudi veliki broj predloga za izradu izveštaja koji se nalaze u popisu izveštaja koja su podeljena sa vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekolikopredloga , a najvažniji su:
 
The Welcome Report - kreiran je sa ciljem da Vas nauči kako da koristite Data Studio,
Report templates - nalaze se na vrhu stranice “Reports” i oni se najčešće koriste.

Kako da koristite predloge?

Proces korišćenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izveštaj pomoću Data Studio predloga. Za izradu izveštaja prema predlogu sledite ove upute:

- idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of... Saznajte više
Kako da koristite Google Data Studio? Google Data Studio vodič
Putem kojeg smo predstavili u prethodnom postu možete da upravljate:
 
  • - prva stvar koju morate učiniti kada radite s podacima je ta da se uverite kako imate sve relevante podatke.
  • - kada su podaci spremni, možete da otvorite svoju radnu ploču i započnete spajati sve bitne segmente, uljepšati grafikone i stupce kako bi oni ispričali svoju priču. Odlična stvar je da sada možete da sarađujete i radite sa drugim ljudima iz različitih gradova i kontinenata, na jednak način kao i u Google Docs, Sheets i Slides. Analitičari sveta, ujedinite se!
  • - budući da ste ponosni na uređene podatke, zašto ne... Saznajte više
Šta je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata
Do sada nam je na raspolaganju bio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izveštaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem Google Data Studio alata obeleženo je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i deljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala firma ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izveštaja i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 
  • jednostavno povezati različite izvore podataka,
  • vizualizirati podatke kroz atraktivne,... Saznajte više