Objavljeno: 08.12.2014. | 1 minute čitanja
U poslednjih nekoliko godina Facebook retargeting je postao jedan on najmoćnijih online marketinških alata. Facebook retargeting je standardna praksa svih ozbiljnih oglašivača, koji stalno ulažu sve više i više novca u ovaj način online oglašavanja i beleže stalni rast ulaganja upravo u Facebook retargeting. Da budem iskren, ne sećam se kada smo kreirali neku Facebook kampanju u koju nije bio uključen Facebook retargeting. Bilo je to verovatno baš davno.
Ako se bavite online oglašavanjem i Google AdWords vam je blizak, onda zasigurno veoma dobro poznajete pojam retargeting ili remarketing odnosno u hrvatskom jeziku ponovljeni marketing, kao i njegov način funkcionisanja.
Ali, društveni retargeting jednako tako sve više i više raste. 2012. godine Facebook izašao sa FBX – Facebook ad exchange, ali prema Facebook-ovom izveštaju FBX je činio vrlo mali deo Facebook-ovog poslovanja. Oglašivači očigledno nisu najbolje prihvatili ovaj sistem i koristili sve njegove prednosti za Facebook retargeting. Zbog toga je u 2013. godini Facebook počeo da traži alternativna rešenja, kako bi veći broj oglašivača iskoristilo ovaj snažan alat i njegove mogućnosti.
U januaru ove godine, Facebook je službeno najavio pojednostavljeno rešenje za Facebook retargeting, odnosno kreiranje Website Custom Audience to jest ciljanje one publike ili Facebook korisnika koji su posetili vašu Web stranicu. Ovaj sistem se oslanja na Facebook-ov piksel za praćenje, koji se naziva Facebook pixel code. Šta taj kod radi? On uparuje posetioce Vaše Web stranice sa korisnicima Facebook-a na osnovu čega kreira Website Custom Audience. Do trenutka kada je izašao Website Custom Audience, oglašivači su kreirali Custom Audience pomoću baze korisnika i njihovih e-mail adresa koje su se nalazile u njihovim CRM ili drugim sistemima. Ali, svaki put kada se ta baza promeni, moramo ponovo da ručno priložimo spisak novih korisnika. Website Custom Audience to radi automatski.
Jednom kada postavite pixel code u template vaše web stranice, vi ste obavili sav posao. Facebook tačno zna ko je posetio vašu web stranicu ili određenu podstranicu vašeg weba u zadnjih 30 dana, ko u zadnjih 7 dana, a ko juče. Bez obzira na datum kada je kreiran vaš Website Custom Audience spisak. Posetioce vaše web stranice možete da segmentišete u različite ciljne grupe i da ih ciljate oglasima koji su usko povezani sa onim proizvodima ili uslugama koji se nalaze na tačno onoj podstranici koju su ti korisnici posetili.
Osim toga Facebook pixel code možete da ugradite u software development kit ili program za razvoj software-a vaše mobilne aplikacije i da napravite Custom Audience spisak na osnovu akcija korisnika koji koriste vašu mobilnu aplikaciju, jer će tada pixel code upariti korisnika mobilne aplikacije sa njegovim Facebook ID-em i taj korisnik će biti u ciljnoj grupi bez obzira na to kojim se uređajem i platformom prijavljuje na Facebook – telefonom, računarom ili tabletom. Facebook oglašivači su ovim dobili veoma snažan alat, jednostavan za korišćenje, bez kompleksnih integracijskih zahteva i mesečnih naknada. Mogućnosti i kombinacije za kreiranje ciljne grupe Facebook korisnika stvarno su neograničene, samo treba da otkrijete šta za vas najbolje funkcioniše.
Slažete se, nakon svega navedenog, da je Website Custom Audience opcija koju nam Facebook nudi od ove godine, odlična. Njome zaista možete da ciljate samo publiku koja je jako važna za vaš posao. Njome možete da doprete do ljudi koji su korisnici Facebook-a, ali nisu vaši Facebook fanovi, uz još jedan važan uslov – posetili su vašu Web stranicu. Možete da segmentišete i da ciljate samo određene korisnike – one koji su posetili samo određene podstranice vašeg Weba, visoko relevantnim oglasima. Visoko relevantni oglasi ključ su visokog ROI-a na Facebook-u. Što je veza između korisnika i oglasa relevantnija, to su veće šanse da ta veza rezultira konverzijom.
Ad Manager i Facebook Power Editor daju nam mogućnost kreiranja raznih vrsta Facebook Custom Audience, a Website Custom Audience je jedan od njih i najbolji način da ciljate sve one Facebook korisnike koji su posetili vašu Web stranicu ili tačno određenu podstranicu vašeg Weba u određenom vremenom razdoblju koje sami možete da odredite. Kako da kreirate Website Custom Audience unutar Facebook Power Editora?