Objavljeno: 08.01.2025. | 2 minute čitanja
Kao osoba koja se bavi digitalnim marketingom više od 10 godina, imao sam priliku da kroz mnoge različite projekte i industrije razumem krajnjeg korisnika, njegovo ponašanje i koje su platforme uticale na njegove odluke o kupovini. Želim da podelim svoje iskustvo o tome kako najbolje koristiti Google i društvene mreže poput Facebooka i Instagrama za različite delove prodajnog levka (funnela).
Razumevanje digitalnog marketinga
Digitalni marketing nije samo postavljanje oglasa i čekanje na rezultate; to je merenje, analiziranje i kombinovanje različitih kanala kako bi se maksimizirali rezultati. Google pretraživač i društvene mreže nude jedinstvene prednosti koje, kada se pravilno koriste, mogu dovesti do značajnih konverzija.
Google Pretraživač: Konverzije (transakcije, upiti)
Google Ads je izuzetno moćan alat za postizanje direktnih prodajnih rezultata. Kada potencijalni kupac unese specifičan upit u Google, postoji velika namera za kupovinom ili dobijanjem određene usluge. Ovde Google Ads stupa na scenu, omogućavajući brendovima da se pozicioniraju direktno pred očima ljudi koji aktivno traže njihove proizvode ili usluge. Rezultat? Visok ROI i bolje konverzije zahvaljujući direktnom odgovoru na potrebe korisnika.
Društvene mreže: Uticaj na odluke o kupovini
S druge strane, platforme poput Facebooka i Instagrama igraju ključnu ulogu u višim delovima prodajnog levka. Iako možda ne generišu direktne konverzije kao Google, njihova snaga leži u izgradnji brenda i uticaju na percepciju i odluke o kupovini. Ove platforme omogućavaju marketinškim stručnjacima da vizuelno predstave svoje proizvode ili usluge, stvore emocionalnu povezanost sa potrošačima i ciljano se obrate specifičnim demografskim grupama kroz napredne opcije ciljanja i različite formate oglasa.
Kombinovanje je najbolja strategija za maksimalne rezultate
Strategija koja kombinuje snagu Googlea i društvenih mreža može doneti optimalne rezultate. Na primer, kampanja na društvenim mrežama može povećati svest o proizvodu ili usluzi, što može dovesti do većeg broja pretraga na Googleu, gde su oglasi spremni za konverziju zainteresovanih potrošača. Ovaj ciklus interakcija i dodira s potrošačima vodi do odluke o kupovini, pri čemu svaki kanal ima svoju specifičnu svrhu i ulogu. Ključno je da uhvatimo različite mikromomente naših potencijalnih kupaca, jer danas svi živimo ubrzanim tempom i najčešće nemamo vremena da detaljno istražujemo, već to radimo dok čekamo autobus, pijemo kafu ili u nekoj sličnoj prilici.
Zaključak
Kao stručnjaci, naša je dužnost da razumemo kako najbolje iskoristiti svaku platformu za odgovarajuće delove prodajnog levka. Google je neizostavan za donji deo levka, gde je namera za kupovinom jasna i prisutna. Društvene mreže, s druge strane, igraju ključnu ulogu u gornjem delu levka, povećavajući svest i utičući na odluke koje se kasnije kristališu kroz pretrage i direktnu interakciju s Google oglasima. Primenom ove strategije možemo maksimalno iskoristiti potencijal svake platforme, obezbeđujući da naši marketinški napori donesu merljive rezultate. Naravno, ovo nije pravilo, ali u većini slučajeva se pokazuje kao tačno. Na nekim projektima bolji rezultati dolaze od drugih platformi, ali sve je to individualno i uvek postoji razlog za to.
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
- Arbona blogovi
- Arbona eBook
- Arbona Podcast
- Arbona Webinari