5 saveta za uspešnu Instagram kampanju
Konačno ste popustili pred pritiskom konkurencije i uhvatili ste poslednji voz za komunikaciju sa mladom, trendi publikom kojom Instagram obiluje?
Otvorili ste profil na ovoj društvenoj mreži i mislite da je dovoljno da periodično objavite zanimljivu fotku, dodate poneki #hashtag, a pratioci će se već jednom pojaviti?
Svaka društvena mreža ima svoja pravila. Neka su nepisana, a druga su do detalja razrađena i moramo da ih se držimo ako želimo da objave dospeju na ekrane naše ciljane publike.
Algoritam prikazivanja je zaslužan za plasiranje vaših objava.
Pitate se što sve utiče na popularnost vaše objave? Kako da povećate broj pratilaca i da budete zanimljivi?
Od samog početka, Instagram je prikazivao objave s obzirom na hronološki redosled, ali danas se algoritam uglavnom temelji na angažmanu koji uključuje:
Dobro je da imate na umu da se kod Instagrama ne svodi sve na količinu dobijenog angažmana. Naime ako objava dobije mnogo lajkova i komentara u roku od odmah, tj. ubrzo nakon što je objavljena, ta će se objava vrednovati više!
Pronalaženje najboljeg vremena za objavljivanje zahteva analizu Instagramovih podataka kako bi identifikovali tačno vreme kada su vaši prijatelji i pratioci aktivni na Instagramu.
Ako objavljujete u tačno vreme kada je većina vaših followera online, brže ćete dobiti lajkove i komentare.
Da li ste znali da Instagram-ov algoritam (baš kao i Facebook-ov), prati koliko vremena provodite u interakciji sa sadržajem?
Naime, Instagram prati koliko se dugo svaki od korisnika zadržava na vašoj objavi i određuje njenu popularnost.
Ovo je jedan od razloga zašto se video zapisi bolje rangiraju na Instagram feedu. Duža interakcija sa sadržajem za Instagram algoritam je znak da se radi o nečemu zanimljivom. Takve objave će onda završiti na prvim pozicijama feeda.
Iako je mnoge Instagram korisnike zabrinulo Instagram-ovo isključenje profila (shadowban) do kojeg može da dođe zbog pogrešno upotrebljenih hashtagova, hashtagovi su još uvek efikasan način za dobijanje većeg broja pratioca i za podsticanje većeg angažmana.
Umesto da korisnici u potrazi za određenim hashtagom skroluju dole-gore po svom feedu, objave koje u sebi sadrže određeni hashtag, mogu da se automatski pojave na zidu potencijalnih novih followera.
Dakle, ako ste odlučili da pratite #OnlineMarketing, a mi u jednoj od objava iskoristimo hashtag #OnlineMarketing, naša će se objava prikazati na vašem zidu iako nas ne pratite.
Odlično, zar ne? Ali postoji i tamna strana medalje.
Ako vas naša dotična objava nimalo ne impresionira ili je smatrate irelevantnom s obzirom na hashtag koji pratite, tada je klikom na “Don’t Show For This Hashtag” možete označiti kao nepoželjnu. Dakle naš sadržaj se više nikada neće prikazivati na vašem zidu.
Iako je ova opcija stvorena kako bi Instagram algoritmu signalizirala kakvu vrstu sadržaja korisnici vole, objave sa previše negativnih oznaka mogu da uključe crveni alarm na vašem Instagram nalogu i da negativno utiču na ostali sadržaj.
Ako redovno “komunicirate” sa određenim Instagram profilom, tada signalizirate Instagramovom algoritmu da vam se sviđa sadržaj koji taj profil objavljuje. Zbog toga ćete pri samom vrhu feeda najverovatnije videti objave prijatelja i rodbine, a ne promo objave.
Da biste imali što više pratilaca, važno je da imate konzistentnu vrstu objava, konstantno vreme objavljivanja i konzistentan kvalitet. Pratioci će se pre pretvoriti u vaše obožavatelje ako tačno znaju šta mogu da očekuju od vaših objava.
Komunicirajte sa svojim pratiocima. Lajkujte njihove komentare, podstičite ih na aktivno učestvovanje. Instagram će vas nagraditi.
Da li ste do sada imali prilike da primetite da se na vašem feedu većinom prikazuju objave sličnog tipa koje ste nekoliko dana zaredom lajkovali? Na primer, fotografije patika ili memove?
Ako jeste, dobro ste primetili! Naime, osim angažmana veliku ulogu u prikazivanju objava na feedu ima i “žanr” objave!
Ovde u igru ulazi faktor relevantnosti. Ako Instagram shvati da vam se sviđa određena vrsta sadržaja, on će učiniti sve moguće kako bi vam prikazao slične objave.
Ovo je samo trenutni presek Instagram algoritma. Ono što Instagram najviše voli su promene. Baš kao svaki pravi milenijalac. Teško ga je zainteresovati, a još teže zadržati njegovu pažnju.
Nadamo se da smo vam barem malo pomogli u boljem shvatanju ove popularne društvene platforme.
Ako vam treba naša pomoć oko vođenja Instagram kampanja, otvaranja naloga ili stvaranja objava obratite nam se. Recite nam svoje probleme, a mi ćemo ih pretvoriti u naše ciljeve. Rado ćemo vam pomoći.
Otvorili ste profil na ovoj društvenoj mreži i mislite da je dovoljno da periodično objavite zanimljivu fotku, dodate poneki #hashtag, a pratioci će se već jednom pojaviti?
Svaka društvena mreža ima svoja pravila. Neka su nepisana, a druga su do detalja razrađena i moramo da ih se držimo ako želimo da objave dospeju na ekrane naše ciljane publike.
Algoritam prikazivanja je zaslužan za plasiranje vaših objava.
Pitate se što sve utiče na popularnost vaše objave? Kako da povećate broj pratilaca i da budete zanimljivi?
Od samog početka, Instagram je prikazivao objave s obzirom na hronološki redosled, ali danas se algoritam uglavnom temelji na angažmanu koji uključuje:
- lajkove
- komentare
- preglede video zapisa
- čuvanje
- deljenje objava
#1 Instagram voli objave koje se lajkuju odmah nakon objavljivanja
Dobro je da imate na umu da se kod Instagrama ne svodi sve na količinu dobijenog angažmana. Naime ako objava dobije mnogo lajkova i komentara u roku od odmah, tj. ubrzo nakon što je objavljena, ta će se objava vrednovati više!
Pronalaženje najboljeg vremena za objavljivanje zahteva analizu Instagramovih podataka kako bi identifikovali tačno vreme kada su vaši prijatelji i pratioci aktivni na Instagramu.
Ako objavljujete u tačno vreme kada je većina vaših followera online, brže ćete dobiti lajkove i komentare.
#2 Instagram voli objave koje korisnici gledaju duže
Da li ste znali da Instagram-ov algoritam (baš kao i Facebook-ov), prati koliko vremena provodite u interakciji sa sadržajem?
Naime, Instagram prati koliko se dugo svaki od korisnika zadržava na vašoj objavi i određuje njenu popularnost.
Ovo je jedan od razloga zašto se video zapisi bolje rangiraju na Instagram feedu. Duža interakcija sa sadržajem za Instagram algoritam je znak da se radi o nečemu zanimljivom. Takve objave će onda završiti na prvim pozicijama feeda.
#3 Instagram voli pametne hashtagove
Iako je mnoge Instagram korisnike zabrinulo Instagram-ovo isključenje profila (shadowban) do kojeg može da dođe zbog pogrešno upotrebljenih hashtagova, hashtagovi su još uvek efikasan način za dobijanje većeg broja pratioca i za podsticanje većeg angažmana.
Umesto da korisnici u potrazi za određenim hashtagom skroluju dole-gore po svom feedu, objave koje u sebi sadrže određeni hashtag, mogu da se automatski pojave na zidu potencijalnih novih followera.
Dakle, ako ste odlučili da pratite #OnlineMarketing, a mi u jednoj od objava iskoristimo hashtag #OnlineMarketing, naša će se objava prikazati na vašem zidu iako nas ne pratite.
Odlično, zar ne? Ali postoji i tamna strana medalje.
Ako vas naša dotična objava nimalo ne impresionira ili je smatrate irelevantnom s obzirom na hashtag koji pratite, tada je klikom na “Don’t Show For This Hashtag” možete označiti kao nepoželjnu. Dakle naš sadržaj se više nikada neće prikazivati na vašem zidu.
Iako je ova opcija stvorena kako bi Instagram algoritmu signalizirala kakvu vrstu sadržaja korisnici vole, objave sa previše negativnih oznaka mogu da uključe crveni alarm na vašem Instagram nalogu i da negativno utiču na ostali sadržaj.
#4 Instagram voli zajednice koje su prepune aktivnim članovima
Ako redovno “komunicirate” sa određenim Instagram profilom, tada signalizirate Instagramovom algoritmu da vam se sviđa sadržaj koji taj profil objavljuje. Zbog toga ćete pri samom vrhu feeda najverovatnije videti objave prijatelja i rodbine, a ne promo objave.
Da biste imali što više pratilaca, važno je da imate konzistentnu vrstu objava, konstantno vreme objavljivanja i konzistentan kvalitet. Pratioci će se pre pretvoriti u vaše obožavatelje ako tačno znaju šta mogu da očekuju od vaših objava.
Komunicirajte sa svojim pratiocima. Lajkujte njihove komentare, podstičite ih na aktivno učestvovanje. Instagram će vas nagraditi.
#5 Instagram voli da gleda kakav sadržaj ste lajkovali
Da li ste do sada imali prilike da primetite da se na vašem feedu većinom prikazuju objave sličnog tipa koje ste nekoliko dana zaredom lajkovali? Na primer, fotografije patika ili memove?
Ako jeste, dobro ste primetili! Naime, osim angažmana veliku ulogu u prikazivanju objava na feedu ima i “žanr” objave!
Ovde u igru ulazi faktor relevantnosti. Ako Instagram shvati da vam se sviđa određena vrsta sadržaja, on će učiniti sve moguće kako bi vam prikazao slične objave.
Ovo je samo trenutni presek Instagram algoritma. Ono što Instagram najviše voli su promene. Baš kao svaki pravi milenijalac. Teško ga je zainteresovati, a još teže zadržati njegovu pažnju.
Nadamo se da smo vam barem malo pomogli u boljem shvatanju ove popularne društvene platforme.
Ako vam treba naša pomoć oko vođenja Instagram kampanja, otvaranja naloga ili stvaranja objava obratite nam se. Recite nam svoje probleme, a mi ćemo ih pretvoriti u naše ciljeve. Rado ćemo vam pomoći.
Blog meni
Društveni marketing - zadnji postovi