Da li treba da investirate u SEO?

Objavljeno 28.4.2023. 8:30:45
Da li treba da investirate u SEO?
Mnogi trgovci se pitaju da li je isplativo investirati u SEO. Ono što je sigurno je da SEO ne treba zanemariti, jer može imati ogroman uticaj na uspeh vaše web stranice.

Naravno, sve u početku zavisi od ciljeva i poslovanja vaše kompanije. Ako je vaš cilj da privučete posetioce na svoju web lokaciju, onda je SEO pravi izbor.

Ali da bismo predstavili sve prednosti i nedostatke, hajde da prvo objasnimo šta je SEO i kako funkcioniše.


Šta je SEO?


SEO je skup tehnika koje se koriste za poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretrage Google-a i drugih pretraživača.

Dakle, cilj SEO-a je da pomogne web lokaciji da se pojavi u prvih nekoliko rezultata za određenu ključnu reč koja se odnosi na vašu industriju. To znači da će više ljudi posetiti vašu web lokaciju, što će na kraju dovesti do više poseta i konverzija.

Pored navedenog, cilj je i kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva za svakog posetioca, vodeći računa da se iskustvo personalizuje na osnovu njihove istorije pretrage i ponašanja.

Postoji mnogo faktora koji utiču na SEO, a neki od njih su:
 
  • Optimizacija na stranici
  • Optimizacija van stranice
  • Tehnička optimizacija

Više o faktorima koji utiču na SEO možete pročitati u našoj besplatnoj e-knjigi: Optimizacija za pretraživače.

SEO takođe može biti zahtevan i dugotrajan proces, jer može potrajati mesecima da se postignu značajni rezultati, posebno ako nemate prethodnog iskustva u ovoj oblasti. Ali ako niste stručnjak za SEO, uvek možete angažovati agenciju za digitalni marketing.


Koje su prednosti SEO-a?


Ako vaše poslovanje ima za cilj da stvori dugoročnu svest o vašem proizvodu, proširi vašu ciljnu publiku i poveća prihod, onda je optimizacija pretraživača od suštinskog značaja.

Prednosti SEO-a su brojne, ali ćemo izdvojiti 6 najznačajnijih za vaše poslovanje:
 
  • Pomaže preduzećima da poboljšaju vidljivost i rangiranje
  • Povećava promet na web lokacijama
  • Pomaže u pridobijanju potencijalnih kupaca i ostvarivanju prodaje
  • Poboljšava korisničko iskustvo veb stranice
  • Pomaže kompaniji da se istakne u gomili
  • Ulaganje u SEO je dugoročna investicija


Kada treba da investirate u SEO?


Glavni razlog zašto se isplati ulagati u SEO je taj što većina korisnika koristi alate za pretragu kao što je Google kada žele da pronađu određene informacije na mreži. 49% prodavaca vidi organsku pretragu kao kanal sa najvećim povratom ulaganja.



A kada je vaša web lokacija ili aplikacija dobro pozicionirana u rezultatima pretrage, korisnici će ih lako pronaći.

Pored toga, ulaganje u SEO je vredno kada:
 
  • Imate dobro osmišljenu strategiju
  • Imate dovoljno sadržaja za SEO
  • Imate dovoljno resursa za SEO stručnjake
  • Radite sa partnerom koji zna kako da postigne dobre rezultate
 

Zašto je važno kontinuirano investirati u SEO?


Bez obzira na rast koji vaša kompanija postiže, SEO ne sme biti zanemaren i vaša web stranica mora uvek biti optimizovana.

Kao što novi trendovi uvek dolaze i sve se s vremena na vreme menja u svetu digitalnog marketinga, tako se menja i SEO. Zbog toga je izuzetno važno pratiti promene i kontinuirano ulagati u njih kako bi se održao prethodno postignut uspeh.

Važno je zapamtiti da pretraživači uzimaju u obzir koliko često ažurirate svoj sadržaj, kao i koliko su nedavno drugi sajtovi povezivali vaš sadržaj. Naravno, važno je da ste u početku kreirali kvalitetan sadržaj koji je podržan tehničkim osnovama i koji utiče na odluku potrošača da veruje i posluje sa jednom kompanijom umesto sa drugom.

Stoga, ako ne želite da izgubite relevantnost stranice i prvo mesto u rezultatima pretrage, nastavite sa SEO naporima.


Kada ima smisla investirati u SEO?


Čak i ako ste sigurni da će investicija imati pozitivan povrat ulaganja, investiranje u SEO možda i dalje nema smisla ako:
  • Ne možete čekati rezultate do ili više od 6 meseci (tako da su potrebni za mnogo kraće vreme)
  • Nemate dovoljno resursa da unajmite SEO stručnjake
  • Ne možete da obezbedite dovoljno materijala ili sadržaja potrebnog za SEO
  • Mislite da je izgradnja linkova dovoljna za uspeh sajta
 

Zaključak


Pošto svaka osoba na svetu traži proizvode, usluge i informacije kako bi pojednostavila svoje želje i potrebe, SEO napori se isplate. A vaše poslovanje ili vaše usluge treba da budu na prvom mestu svakog pretraživača.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM