Google kazne - koje su najčešće i kako ih ispraviti?

Objavljeno 14.7.2022. 9:50:23
Google kazne - koje su najčešće i kako ih ispraviti?
SEO je složena igra puna iznenađenja. Ako primetite da je saobraćaj na Vašoj web stranici iznenada pao ili je Vaša pozicija na SERP-u iznenada pala, Vaša je web stranica možda bila žrtva Google-ove kazne.

Ispravljanje takvih kazni trebao bi biti glavni prioritet, jer pad rangiranja na pretrazi može rezultirati gubitkom potencijalnih kupaca, ali dugoročno i gubitkom prodaje.

Srećom, moguće je uložiti žalbu i uticati na kazne, ali morate razumeti uzrok pre nego što rešite problem.

Kako otkriti da li je Vaša web lokacija kažnjena? Evo i nekih saveta šta tačno učiniti kako biste uticali na celokupni rezultat.

 

Šta je Google kazna?


Google kazna je kazna koju Google izriče web stranicama koje ne slede njihove predviđene smernice za web stranicu. Kazne može izreći automatski Google-ov algoritam ili ručno bilo koji Google-ov revizor.

Neke kazne koje do sada možda nije ni bilo predstavljaju rezultat ažuriranja Google algoritma.

Zamislite Google-ove kazne kao crveni karton u fudbalu. Sudija (Google) kaže da ste nešto pogrešili i prisiljeni ste da odete na klupu tokom ostatka utakmice.

Kad dobijete kaznu, Vaša web stranica je, slično kao i fudbaler, prisiljena da bude sa strane dok se ne pronađe rešenje. To obično znači da više nećete da budete navedeni u rezultatima pretraživanja ili će Vam rangiranje ciljanih ključnih reči pasti.

Iako su Google-ove kazne osmišljene kako bi zaustavile određene SEO taktike i druge internet kršitelje pravila, one se mogu dogoditi i web stranicama koje su slučajno pogrešile ili uopšte nisu učinile ništa loše. Ponekad je to jednostavno greška Google-a koju trebati da isprave.

 

Koji su uobičajeni uzroci Google-ovih kazni?


Sledeći okidači često uzrokuju Google-ove kazne:
  • gomilanje ključnih reči
  • skriveni linkovi
  • duplirani sadržaj
  • nerelevantne ključne reči
  • loše redirekcije
  • maskiranje
  • spyware, adware i virusi
  • problemi sa podacima
  • nerelevantni linkovi

Postoji mnogo načina za dobijanje Google-ove kazne, ali često ih pokreću tehnike ili taktike namenjene zavaravanju botova pretraživača.

Dve glavne vrste Google-ovih kazni su:
  1. Algoritamske kazne: često su uzrokovane ažuriranjima ili promenama algoritma.
  2. Ručne kazne: dobijene su od strane ljudskih revizora koji rade za Google kako bi osigurali standarde kvaliteta. Obično se daju ako kršite Google-ove uslove pružanja usluge.
Možete proveriti npr. jeste li dobili ručnu kaznu na Google Search Console.

Za ručne radnje idite na Sigurnost i ručne radnje, a zatim Ručne radnje. Ako vidite zelenu kvačicu s natpisom "Nije otkriven nijedan problem", jasno je da nije pronađen problem.



Imajte na umu da nije svaki pad saobraćaja pretraživanja rezultat Google-ove kazne. Npr. sezonski proizvodi često beleže nagli pad van sezone. Isto tako, nova internet konkurencija može naterati Vaše poslovanje dalje od visokih SERP pozicija.

Google uvek tvrdi da je visokokvalitetan, relevantan sadržaj ima prioritet nad nerelevantnim sadržajem koji treba podstaći SEO.

U osnovi, Google želi da kompanije stvaraju sadržaj koji je najbolji za korisnika, a ne samo za pretraživače. Kad pokušate da prevarite algoritam, možete dobiti tzv. “hladan tuš” nakon što Vam stigne Google kazna.

Usprkos tome, moguće je dobiti Google-ovu kaznu čak i ako ne pokušavate prevariti algoritam. Zbog toga je važno biti svestan šta može prouzrokovati Google-ovu kaznu i šta učiniti ako se to dogodi.

  

Koliko brzo će se moja web stranica oporaviti od Google-ove kazne?


Google kazne će se izbrisati nakon što se isprave sve greške. To može trajati od 10 do 30 dana za ručne kazne, u zavisnosti od toga koliko brzo rešite problem, podnesete zahtev za ponovno razmatranje i dok Google pregleda Vaš zahtev.

Vreme oporavka može biti znatno duže za kazne dobijene od strane algoritma. Većina web stranica može očekivati šestomesečno razdoblje oporavka.

  

Kako se oporaviti od Google kazni?


Google kazne mogu rezultirati gubitkom saobraćaja i prihoda za kompanije, stoga je važno što pre pronaći i rešiti probleme. Iako je većina kazni rezultat loših SEO tehnika, neke kazne su rezultat Google-ovih grešaka i mogu zahtevati ličnu komunikaciju sa Google-ovim timom.

Ako je Vaša web stranica kažnjena zbog grešaka u sadržaju, često možete rešiti problem menjanjem samog sadržaja na stranici.

Evo nekoliko jednostavnih koraka kojim ćete se oporaviti od Google-ove kazne:
 

  • Proverite imate li problema sa rangiranjem

Prvi korak u oporavku od Google-ove kazne je osigurati da je upravo dobijena kazna uzrok Vaših problema. Pomoću pokazatelja kazne web stranice možete videti gde tačno i kako to može uticati na Vas.



Problemi poput loših povratnih veza, dupliranog sadržaja, grešaka indeksiranja ili ažuriranja algoritma mogu se pronaći sa SEO alatima koji daju kompletan SEO izveštaj o stanju Vaše stranice.

 

  • Istražite nedavna ažuriranja algoritma

Da biste saznali da li Vas je zahvatilo novo Google ažuriranje, prijavite se u Google Analytics i uporedite pad saobraćaja sa bilo kojim poznatim promenama Google algoritma.

Ako primetite kako Vam se pad saobraćaja događa istovremeno sa poznatim ažuriranjem algoritma, to je verovatno krivac Vaše Google-ove kazne.

Za dalje istraživanje odaberite svoju web stranicu na kontrolnoj tabli Google Analytics-a, a zatim kliknite Akvizicija > Sav saobraćaj> Izvor / medij.



Ovde odaberite Google / Organic. Ovo će Vam prikazati izveštaj o broju poseta koje je Vaša web lokacija ostvarila od Google pretraživanja.

Zatim u gornjem desnom uglu izaberite period izveštaja i vratite se godinu dana ili više. Uporedite sve veće datume pada saobraćaja sa datumima ažuriranja Google algoritma.

Nakon što utvrdite koje ažuriranje rezultira kaznom, istražite ažuriranje kako biste razumeli kako rešiti problem.

Na primjer, ako Vas ažuriranje “Pande” kažnjava, možda je reč o kvalitetu sadržaja. Kazna za korisničko iskustvo može zahtevati ažuriranja UX / UI za poboljšanje korisničkog iskustva na Vašoj web stranici.
 

  • Pokrenite SEO analizu

SEO analiza (SEO audit) trebalo bi da bude deo Vaše redovne marketinške strategije. Takođe, može biti korisno dijagnostifikovati kada i zašto se dogodio pad saobraćaja.

Ako mislite da Vaša web stranica često bude obuhvaćena određenom Google kaznom, tehnička SEO analiza može Vam pomoći da otkrijete sve SEO greške koje utiču na Vašu web stranicu i njeno rangiranje.

Kada uradite tehničku SEO analizu, trebalo bi da se usresredite na ove tri stvari:

  • back-end hosting i indeksiranje
  • front-end faktor poput sadržaja, metapodataka i ključnih reči
  • spoljašnja reference i kvalitet veze


Neke uobičajene SEO greške uključuju:

  • loše ili neželjene povratne veze
  • preterivanje sa ključnim rečima
  • sitemap greške
  • brzina učitavanja
  • pop-ups (skočni prozori) koji se prikazuju


Ako ispravite SEO greške i još uvek utvrdite da Vaše web mesto ima loše rezultate, kazna je možda rezultat greške u sadržaju ili drugog problema koji je cilj svakako što pre otkriti i rešiti.
  

  • Pokrenite analizu sadržaja

Analiza sadržaja pregleda sve Vaše trenutne performanse sadržaja i može Vam pomoći da otkrijete uzrok Vaše Google kazne ako je povezana sa problemima sa sadržajem.

Imajte na umu da Vaš mrežni sadržaj treba redovno da se ažurira i optimizuje kako bi ostao visokih performansi. Google traži ažuriran i detaljan sadržaj - tako da sadržaj koji je bio izuzetan pre dve godine danas neće biti tako dobar ako se ne ažurira novim, osveženim podacima.

Korišćenjem SEMRush-a možete da vidite ukupne uspehe web stranice i pronaći mogućnosti za ažuriranje sadržaja kao i važne ključne reči.



Provjerite i duplirani sadržaj. Dvostruki sadržaj može biti veliki problem kod pretraživanja. Kompanije koje dopuštaju korisnički generisani sadržaj, poput komentara na blogovima, trebalo bi da budu toga posebno svesni.

Tokom analize sadržaja potražite:

  • zastareo sadržaj
  • propuste u sadržaju
  • sveprisutni sadržaj koji treba osvežiti
  • meta podatke
  • podatke o slikama
  • broj reči


U zavisno od alata koji upotrebljavate, možda ćete dobiti preporuke za sadržaj koji će Vam pomoći da poboljšate web lokaciju.

Prvo se pozabavite problemima sa velikim uticajem kako biste minimizovali Google-ove kaznene, a zatim napravite plan i strategiju za redovno ažuriranje sadržaja.
 

  • Očistite povratne veze (backlinkove)

Dobre kampanje za izgradnju veza ključne su za SEO, ali loše povratne veze mogu imati suprotan učinak. Loše povratne veze mogu rezultirati ručnim i algoritamskim Google-ovim kaznama.

Postoje Google-ovi algoritmi koji su dizajnirani za otkrivanje loših povratnih veza i kažnjavanje web stranica za koje se smatralo da manipulišu SERP-ovima.

Iako upravljanje linkovima može biti zastrašujuć zadatak, dostupni su mnogi alati za pojednostavljivanje ovog postupka.

Jednom kada pronađete negativne ili povratne veze sa lošim rezultatima, možete ih ukloniti.

Imajte na umu da pregršt loših povratnih veza neće dovesti do boljeg rangiranja Vaše stranice. Google će ignorisati mnoge od tih “čudnih” linkova ako sa njima niste imali nikakve veze.

 

Na kraju...


Google-ova kazna može da bude veliki problem za web lokacije koje zaradu oslanjaju na web saobraćaj. Srećom, možete preduzeti korake kako biste saznali kako, kada i zašto se Vaša web stranica kažnjava.

Imajte na umu da postoji mnogo načina da poboljšate rang na Google-u bez kažnjavanja. Obavezno se, u svakom trenutku, pridržavajte Google-ovih najboljih praksi kako biste umanjili moguće kazne.

Iako se nadamo da se osećate dovoljno samopouzdano da sami prepoznate i popravite dobijene i moguće kazne nakon što pročitate ovaj blog, mi smo ovde ako to ne možete ili ne želite. Naš iskusni tim može Vas voditi kroz SEO postupak analize / popravka / rasta.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM