Long tail ključne reči donose najveću stopu konverzije

Objavljeno 28.6.2022. 15:27:04
Long tail ključne reči donose najveću stopu konverzije

Ključne reči osnova su kvalitetne i uspešne optimizacije svake web stranice, a njihovo istraživanje prva je aktivnost koja se mora sprovesti kako bismo se što uspešnije pozicionirali na pretrazi.

Mali opseg pretraživanja obično imaju long tail ključne reči. Long tail ključne reči su one ključne reči ili izrazi koje su duže i specifičnije, a često se sastoje od tri ili više reči. Takve ključne reči specifične su za poslovanje određenog subjekta koji se oglašava. Iako su profitabilnije, manje se pretražuju od short tail ključnih reči.

Kao primer ćemo uzeti sunčane naočare. Sunčane naočare u kontekstu pretraživanja pripadaju short tail ključnim rečima sa velikim opsegom pretraživanja, odnosno sa velikim brojem rezultata. Ukoliko bismo pretraživali pojam Plave ženske sunčane naočare na popustu, utoliko bi se taj pojam smatrao long tail ključnom reči.

Sada, kada smo objasnili razliku dužih i kraćih ključnih reči i malog i velikog opsega pretraživanja, objasnićemo u kojim je sve slučajevima potrebno targetovati ključne reči sa malim opsegom pretraživanja kao i zbog čega je to ključno za SEO optimizaciju.
 


Kada korisnik ima visoku nameru

Korisnik koji pretražuje specifičan termin, poput plavih ženskih sunčanih naočara na popustu, zasigurno ima visoku nameru kupovine takvog modela. Namera korisnika odnosi se na razlog zašto neko pretražuje određen izraz na pretraživaču. Umesto da korisnik gubi vreme na pretraživanje modela koje bi mu pretraživač ponudio prilikom upisivanja ključne reči sunčane naočare, korisnik se radije odluči na specificiran pojam (long tail ključne reči) pretraživanja jer nema nameru da kupi bilo kakve naočare, već isključivo ženske plave naočale na popustu.


Prilikom pretraživanja pojma sunčane naočare, korisniku je na raspolaganju preko 6.250.000 rezultata, dok je prilikom pretraživanja pojma plavih ženskih naočara na popustu, taj rezultat drastično smanjen.

Kada korisnik pretražuje pojam sunčanih naočara, on pretražuje informativno, što znači da se verovatno još uvek nije odlučio za model, boju, marku ili neku drugu specifikaciju.

Ipak, kada korisnik pretražuje long-tail pojam poput plavih ženskih sunčanih naočara na popustu, korisnik se već odlučio na model i boju naočara koje želi pa sada pretražuje pojam sa transakcijskom namerom, odnosno s namerom kupovine željenog modela.

Dakle, u ovom slučaju će ključne reči sa manjim opsegom pretraživanja dati bolje rezultate, nego one sa većim opsegom pretraživanja. Što je duža ključna reč, veća je verovatnost da će se klik pretvoriti u konverziju.

 

Kada su poteškoće pretraživanja niske

Teškoća pretraživanja odnosi se na to koliko će Vam biti teško rangirati za određenu ključnu reč. Jedan od glavnih razloga zašto ljudi ciljaju niske ključne reči je zato što im je lako da se brzo rangiraju zbog manje konkurencije.

Jedno od osnovnih načela SEO optimizacije je pronaći što više ključnih reči sa niskom konkurencijom i uključiti ih u svoj sadržaj što prirodnije. Čineći to, mogli biste se proširiti na mnogo različitih ključnih reči, ali sve su one niske konkurencije, tako da ćete se moći brzo rangirati, dobiti saobraćaj na svojoj web lokaciji i povećati ovlašćenje domena da biste počeli ciljati konkurentnije ključne reči.

Poteškoće sa ključnim rečima u SEO optimizaciji uglavnom su mera broja i kvaliteta povratnih veza na prvih deset stranica na stranici rezultata pretraživanja (SERP) za tu ključnu reč - ili koliko su te stranice konkurentne na temelju toga koliko su jake njihove povratne veze.

Kao primer ključnih reči možemo uzeti odeću za pse vodootpornu kabanicu za male pse.



Osoba koja pretražuje odeću za pse, pretražuje sa ciljem informisanja. Ta osoba nije specifikovala traži li postavljene pulovere za zimske dane ili reflektujući prsluk za pse. Korisnik koji pretražuje vodootpornu kabanicu za male pse, pretražuje sa već pomenutom namerom transakcije i takvom će korisniku zasigurno prilikom pretraživanja biti lakše pronaći željeni model, dok će oglašivaču biti lakše da pozicionira ovakvu specifičnu ključnu reč.




Kada osobe koje pretražuju koristeći long tail ključnu reč (vodootporna kabanica za pse) i strana ponude i potražnje će biti zadovoljena. Korisnik će zadovoljiti svoju potrebu relevantnim sadržajem, a oglašivač će doći do pravog korisnika i ostvarene konverzije.


Ako je reč o long-tail ključnoj reči koja sadrži ključnu reč velikog opsega

Long tail ključne reči fraze su koje sadrže više od četiri reči, a često u sredini sadrže ključnu reč sa velikim opsegom pretraživanja.

Na primer: prirodna krema za lice za mešovitu kožu.

Krema za lice ključna je reč velikog opsega, ipak u slučaju kada specifikujemo o kakvoj se kremi za lice radi koristeći još nekoliko informacija - poput tih da tražimo kremu na prirodnoj bazi za mešoviti tip kože, dobićemo long-tail ključnu reč koja sadrži ključnu reč velikog opsega.


Ako pokrivate usku temu

Usku tema, na primer, mogu biti vezovi i gobleni. To je tema koja ne zanima sve, ali oni koji imaju veliko interesovanje prema tom hobiju, uživaće u istraživanju različitih vrsta vezova, pletera i setova za vezenje. S obzirom na to da gaje veliko interesovanje za temu, takvi korisnici će potrošiti određenu svotu novca kako bi kupili proizvode koji su im potrebni za bavljenje istom, na primer stalak sa kojim će lakše vesti ili određenu nijansu konca potrebnu za vez.




Kao rezultat toga, korisno je ići prema ključnim rečima sa malim opsegom pretraživanja, čak i ako one ne donose puno saobraćaja. Google puno više naglašava sveobuhvatnost web stranice i nagrađuje one koji u najvećoj meri pokrivaju teme.

Ciljanje ključnih reči sa malim opsegom pretraživanja nije uvek saobraćaj. Cilj Vašeg web mesta trebalo bi da bude ovladavanje temama i stručnost. Google danas tome posvećuje puno više pažnje. Bili Vi najbolji stručnjak za istraživanje ključnih reči, ne možete i očekivati ​​da ćete se odmah rangirati, a Google želi da vidi da zaista volite i razumete temu. Opsežne teme možete pokriti istraživanjem ključnih reči sa malim opsegom pretraživanja koje čitaocu pružaju zaokružen sadržaj. To pokazuje da ne samo da razumete SEO, već razumete i temu koju obrađujete. Tako će, dakle, osoba koja se bavi izradom vezova, vodi blog o vezovima, svakodnevno kreira sadržaj na društvenim mrežama vezan za vezove i goblene, imaće izuzetno visok rang na pretraživačima.


Ako ima nisku cenu po kliku (Cost Per Click)

Cena po kliku prosečna je cena koju oglašivač plaća kako bi korisnik koji pretražuje kliknuo na njihov oglas. Ako određene ključne reči sa malim opsegom pretraživanja imaju i nisku cenu po kliku, trebali biste ciljati na njih jer biste tako mogli lako pobediti konkurenciju i doći do vrha SERP-a čak i ako je to samo za nekoliko desetaka ljudi na mesečnom nivou.

Ključne reči sa visokim CPC-om konkurentnije su i koštaju više. Ako želite da se nađete na prvoj stranici, vrlo je moguće da ćete morati da budete spremni na plaćanje većeg iznosa po kliku.

Idete li za ključnim rečima sa malim opsegom pretraživanja, manje je konkurencije, a niži su troškovi dolaska na Vašu web stranicu.


U svrhu link buildinga

Link building je tehnika dobijanja linkova sa eksternih web stranica na svoju web stranicu. Link ili hyperlink je veza između dve različite web stranice, o čemu smo nedavno pisali u sklopu optimizacije za pretraživače.

Link building je važan deo SEO zagonetke i jedna od najvažnijih SEO tehnika, a sticanje što više visokokvalitetnih povratnih veza presudno je za rangiranje. Za bolju poziciju na pretraživačima potrebno je imati postavljene spoljašnje linkove koji vode na Vašu web stranicu.

Ono što možete da napravite jeste da se obratite vlasnicima web stranica u Vašoj niši kako biste videli da li su zainteresovani za link-building za Vaš sadržaj na svoju web lokaciju ili za popravku neispravne veze zamenom za Vaš sjajni sadržaj. Ako, na primer, jedan veliki lifestyle portal želi da piše o tome kako su se vezovi vratili u modu i kako se sve više ljudi njima bavi u slobodno vreme, a već pomenuta osoba sa blogom o vezenju ima izrazito kvalitetan tekstualni sadržaj i profesionalne fotografije procesa vezenja, u tom slučaju se velikom lifestyle portalu isplati da gradi vezu na Vaš blog.

Oni će dobiti kvalitetan sadržaj na koji ne moraju utrošiti previše vremena, a Vaš blog će se dići na viši nivo rangiranja na pretraživačima. Bitno je da imate na umu da bi ti isti linkovi trebalo da budu visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihov kvalitet. Jedan visoko kvalitetan link više će doprineti boljem rankingu nego 20 linkova lošeg kvaliteta, odnosno - na našem primeru - ako jedan veliki lifestyle portal prenese priču o vezovima sa bloga, za sam blog će to značiti više nego da je priču prenelo 20 manjih portala.



 
Spomenuli smo već da je na web-u manje sadržaja o long-tail ključnim rečima, jer je manje ljudi pisalo o njima, a manje sadržaja znači i manje konkurencije! Možemo zaključiti da long-tail ključne reči donose veću mogućnost za konverziju pa ih svakako isprobajte u okviru svoga poslovanja.

U slučaju da Vam trebate stručna pomoć prilikom istraživanja ključnih reči, kao i cele SEO optimizacije, naš tim Vam je na raspolaganju i slobodno nas kontaktirajte putem kontakt forme.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM