VODIČ: Kako napraviti istraživanje ključnih reči u roku od 60 minuta

Objavljeno 5.12.2017. 11:27:20
VODIČ: Kako napraviti istraživanje ključnih reči u roku od 60 minuta
Verujemo da ne treba da trošimo previše digitalnog mastila na isticanje važnosti istraživanja ključnih reči u SEO-u.

Ključne reči su osnova svake digitalmarketinške kampanje. Kičma svake SEO strategije. Autoput prema Raju u kojem vas čeka barem 70 najboljih rang pozicija.

Ok, razumeli smo se. Bez pametno definisanih ključnih reči ne ide.

Njima smo posvetili i više od 10% našeg SEO e-booka u kojem smo se fokusirali samo na njihove osnove.

Sada ćemo ovu temu dodatno proširiti i obraditi pojedine korake koje treba da napravite prilikom istraživanja ključnih reči.

Da se ne zavaravamo - istraživanje ključnih reči za web stranicu je zahtevan i često dosadan posao.

Mi ga za naše klijente često radimo i nekoliko dana, u zavisnosti od obima posla i web stranice.

Ipak, istraživanje ključnih reči ne treba da bude maraton. Njega možete da posmatrate kao jedan fini, ugodni polumaraton.

Zato smo u nastavku definisali 6 koraka kroz koje možete da napravite 60-minutno istraživanje ključnih reči.

Pratite ih i za malo više od sat vremena ćete imati kvalitetan spisak i strategiju koji će vam pomoći da vas korisnici pronađu na pretraživaču preko ključnih reči do kojih vam je zaista i stalo.

 

1. KORAK - Napravite listu relevantnih tema

(3 minuta)


Prvi korak je verovatno najjednostavniji i najkraći. S njim ćete kroz sledeća 3 minuta okvirno odrediti koje su najvažnije teme ili kategorije za koje želite da se rangirate.

Zakotrljajte svoje istraživanje i razmislite za koje teme ili kategorije biste hteli da se rangirate pomoću generičkih ključnih reči. Setite se šta do sada znate o preduzeću i setite se 10-tak tema koje opisuju njeno poslovanje. U sledećim koracima ćete te teme popuniti sa specifičnim ključnim rečima.

Na primer, tokom Arboninog istraživanja ključnih reči, napravili bismo spisak tema kao što su "digitalni marketing", "SEO", "adwords", "društvene mreže", "content marketing" i "web analitika". U ovom koraku je važno staviti se u cipele vaših buyer persona, odnosno razmisliti koje će oni teme pretraživati, a za koje želite da vas pronađu na pretraživaču.
 


2. KORAK - Popunite teme sa ključnim rečima

(6 minuta)


Sada kada imate nekoliko tema na koje ćete se fokusirati prilikom istraživanja, vreme je da odredite koje ćete ključne reči da koristite za pojedinu temu.

Navedene ključne reči su oni pojmovi za koje mislite da korisnici upisuju prilikom pretraživanja. Za te pojmove vam je cilj da se rangirate što više u SERP-u.

Napravite to za sve teme koje ste definisali u 1. koraku. Npr. za Arboninu temu "SEO", popis ključnih reči bi izgledao ovako:
 
  • šta je seo,
  • kako napraviti seo analizu,
  • optimizacija za pretraživače,
  • seo optimizacija za pretraživače,
  • kako se rangirati na pretraživačima,
  • elementi seo optimizacije,
  • on page seo,
  • off page seo,
  • seo strategija.

I tako dalje... Za sve teme koje ste odredili u 1. koraku.

Ako želite da produžite svoj "polumaraton", iskoristite svoj Google Analyics, ali i Search Console i istražite za koje se ključne reči već rangirate.

Ovo nije konačna lista ključnih reči koje ćete uključiti na svoj web, već generički spisak ključnih reči za koje mislite da korisnici pretražuju. U sedećim ćete koracima taj spisak skratiti i suziti pa se fokusirati na one najkvalitetnije ključne reči.
 


3. KORAK - Istražite povezane ključne reči sa Google related search terms i Google Suggests

(10 minuta)


Sada kada ste ispucali sve ključne reči koje ste imali u glavi, vreme je da iskoristite jedan od nekoliko besplatnih alata i aplikacija koje možete da pronađete na webu.

Za početak, krenite sa Google-om.

Upišite u pretraživač svoju ključnu reč i pogledajte šta vam Google nudi u svojim related search terms ili pomoću svog Suggests mehanizma.
 


4. KORAK - Kreirajte listu osnovnih ključnih reči i long-tail ključnih reči

(8 minuta)


Nakon četvrtine sata i procesa istraživanja ključnih reči, vreme je da organizujete svoj spisak.

Kvalitetan spisak ključnih reči sastoji se od kombinacije osnovnih ključnih reči (eng. seed keywords) i long-tail ključnih reči (eng. long tail keywords).

Osnovne ključne reči su kraći i više generički pojmovi ili fraze, a sastoje se od maksimalno 3 reči.

Long-tail ključne reči su pak duže fraze koje sadrže ključnu reč pa se sastoje od 3 ili više reči.

Na primer, Arbonin spisak ključnih reči koji kombinuje osnovne i long-tail ključne reči bi se sastojao od ključnih reči kao što su:
 
  • seo
  • koliko košta seo optimizacija web stranice

Zašto je važno kombinovati osnovne i long-tail ključne reči u svom spisku?

Naime, osnovne ključne reči se pretražuju češće, za njih je veća konkurencija pa se za njih teško kvalitetno rangirati. Sa druge strane, za long-tail ključne reči se lakše rangirati, a saobraćaj koji dolazi preko njih je često kvalitetniji pa iz njega možete da vidite šta tačno interesiuje publiku.

 

5. KORAK - Istražite konkurenciju

(15 minuta)


Ako konkurencija nešto radi, ne znači da to isto morate i vi da radite. Ali, poznavanje ključnih reči za koje vaša konkurencija želi da se rangira može vam biti od velike pomoći za proveru vaše liste.

Takođe postoji i šansa da su vaši konkurenti napravili detaljno istraživanje ključnih reči. Zašto onda to ne biste iskoristili? Možete da istražite ključne reči za koje se rangiraju kako biste odabrati najbolje.

Konkurent se rangira za ključne reči koje imate na svom spisku? Odlično, poboljšajte rang baš za njih!

Ok, to su očigledno najpopularnije ključne reči za koje će biti i najteže da ostvarite najbolji rezultat. Međutim, šta je s onim ključnim rečima za koje je vašu konkurenciju očigledno manje briga? Te ključne reči predstavljaju posebnu priliku za vas!

Ali, i u ovom slučaju je važna ravnoteža - ravnoteža između ključnih reči za koje postoji velika konkurencija i za koje je teže da se rangirate i onih ključnih reči koje nisu toliko popularne i predstavljaju realniju priliku za uspeh.

Ova ravnoteža je jednaka onoj između osnovnih i long-tail ključnih reči - cilj je da kreirate listu ključnih reči koja će doneti kratkoročan uspeh, ali i imati potencijal za jedan dugoročan, zahtevniji rezultat.
 


6. KORAK - Smanjite listu sa Google Keyword Plannerom i Trendsom

(19 minuta)


Preostalo vam je još 20-tak minuta za završetak vašeg polumaratona sa ciljem na "Keyword Arena" stadionu.

Nakon otprilike 2/3 trke, imate poprilično opsežnu listu ključnih reči, po mogućnosti kombinovanu od osnovnih i long-tail ključnih reči i onih veoma popularnih i onih malo manje popularnih.

Pre ulaska u cilj, potrebno je da suzite tu listu. Na raspolaganju imate nekoliko besplatnih alata sa kojima možete da vidie koliki je potencijal pojedine ključne reči.

Mi u Arboni obožavamo alate i internet aplikacije. Njihova raznovrsnost pogodna je za gotovo sva područja digitalnog marketinga. Što se tiče istraživanja ključnih reči, imamo par svojih omiljenih alata.

Dva su, naravno, Google-ova - Google Keyword Planner i Google Trends, a ostali su KeywordTool.io i MOZ-ov Keyword Explorer.

U ovom ćemo koraku ipak da se fokusiramo na Google-ove proizvode.

Koristite Keyword Planner za proveru obima pretraživanja i procenu saobraćaja koji mogu da ostvare. Proverite koje ključne reči imaju premalo (ili previše) pretraživanja pa narušavaju ravnotežu u vašoj listi. Slično možete da vidite i sa drugim, gore-pomenutim alatima.


Ali, pre nego što ih obrišete, proverite istoriju i predviđanja njihovog pretraživanja sa Google Trends-om. Možda vas iznenadi da su neke ključne reči sezonske i da ima smisla u njih investirati.


ZAKLJUČAK
 

Čestitamo, upravo ste svoj polumaraton završili za 61 minut!

Svetski rekord na putu je 58:33 (FYI - drži ga Samuel Kamau Wanjiru iz Kenije), a mi smo sigurni da i vi vremenom možete da smanjite ovaj proces za ta 2-3 minuta.

Očigledno je da postoji još mnogo tehnika i alata za istraživanja ključnih reči. Neke smo čak i naveli u blogu.

Ipak, sa ovih brzinskih 6 koraka možete u roku od sat vremena da kreirate jednu temeljnu listu ključnih reči koju tada vremenom možete da nadograđujete i proširujete.

Ipak, svakako preporučujemo da na istraživanje ključnih reči odvojite većinu svog SEO vremena.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM