Najčešći problemi s indeksiranjem i pozicioniranjem na Google-u

Objavljeno 3.3.2022. 15:53:30
Najčešći problemi s indeksiranjem i pozicioniranjem na Google-u
Nakon ulaganja značajnog vremena i finansijskih sredstava u novu web stranicu, svi očekuju njeno besprekorno funkcionisanje i visoko pozicioniranje na rezultatima pretraživanja. No to nažalost nije uvek tako. Kada web stranica nije ispravno indeksirana, vaši će klijenti imati problema s njenim pronalaskom na Google-u, što će se direktno odraziti i na rezultate poslovanja. U nastavku Vam donosimo nekoliko potencijalnih uzroka problema s indeksiranjem i nezadovoljavajućom pozicijom na rezultatima pretraživanja. 

Za početak, što je uopšte indeksiranje?

Ukratko, indeksiranje je proces kojim pretraživači putem crawlera prikupljaju podatke o nekoj web stranici i svim pripadajućim podstranicama. Prikupljeni podaci o sadržaju i njegovom značenju pomažu pretraživaču kako bi pronašao web stranicu, dodao je u svoj indeks, povezao svaku stranicu i podstranicu s pojmovima koje pretražuju korisnici i pozicionirala je na rezultatima pretraživanja. Dobro indeksirana stranica omogući će pretraživaču da na nju usmeri prave korisnike, što konačno može uticati i na uspešnost poslovanja. 

Dakle možemo zaključiti kako je indeksiranje vrlo važno i svakako treba da budemo svesni potencijalnih problema zbog kojih Vaša web stranica možda ne ostvaruje najbolje moguće rezultate. Neki od najčešćih su: 
 

Web stranica je nova


Za nove web stranice je prilično uobičajeno da nisu indeksirane, pa im je potrebno neko vreme da se počnu prikazivati u rezultatima pretraživanja. Google-u je za indeksiranje novih stranica potrebno između nekoliko dana i nekoliko nedelja. Iz tog razloga potrebno je imati malo strpljenja jer ne postoji način kako možemo ubrzati Google da odradi ovaj proces. 

Postoji jednostavan način na koji je moguće proveriti da li je Google već upoznat s Vašom web stranicom. U pretraživač je potrebno uneti Site:vašawebstranica.rs, kao na primeru niže.



Arbona.rs nije nova web stranica, što se može videti i prema broju prikazanih rezultata pretraživanja. Ako postoji barem jedan rezultat pretraživanja, Google je već otkrio Vašu web stranicu. Ako rezultata nema, Google-u je potrebno još neko vreme za crawlanje Vašeg weba.  

Postoji još jedna stvar koji možete učiniti dok čekate na indeksiranje - kreiranje mape stranice ili sitemapa na Google Search Console-u. Radi se o popisu podstranica Vaše web stranice koji pretraživaču olakšava crawlanje. Ovo je i vrlo važan deo SEO-a jer ukazuje Googleu na važne delove web stranice i gde ih pronaći, a pomaže i u procesu otkrivanja i indeksiranja stranica. 
 

Sadržaj web stranice se ne poklapa s namerom pretraživanja


Google ima za cilj da korisnicima pruži relevantne i korisne rezultate pretraživanja. Zato je vrlo važno uskladiti sadržaj web stranice i korišćene ključne reči s namerama pretraživanja korisnika. Sadržaj (content) mora biti osmišljen i kreiran kako bi se poklapao s interesima posetioca kako bi im pomogao s problemima koje žele rešiti pretraživanjem. Bez kvalitetnog sadržaja koji pomaže korisnicima da dođu do željenih informacija, Google sigurno neće dobro pozicionirati web stranicu u rezultatima pretraživanja.

Kako biste izbegli ovu problematiku, potrebno je uskladiti svoju content strategiju sa potrebama korisnika. Jedna od potencijalnih taktika je kreiranje blog podstranice na kojoj ćete redovito objavljivati članke o temama koje su povezane s interesima korisnika. Još jedna ideja je i kreiranje tutoriala za korišćenje proizvoda, kao i podstranice s odgovorima na česta pitanja. 


Web stranica nije prilagođena pregledima na mobilnim uređajima 


Prilagođavanje web stranice mobilnim uređajima jedna je od ključnih stvari koje utiču na indeksiranje i pozicioniranje na Googleu. Nezavisno od toga koliko je stranica kvalitetna za desktop uređaje, ako nije optimizovana za pregled na mobilnom telefonu ili tabletu, biće značajno lošije pozicionirana na pretraživaču, što će uticati i na njen saobraćaj.

Postoji nekoliko načina za proveru nivoa prilagođenosti web stranice mobilnim uređajima, a jedan od njih je i Googleov Mobile Friendly Test. Ukoliko ne dobijete prolazan rezultat, vreme je da poradite na kvalitetu svoje web stranice. 
 

Web stranica se sporo učitava


Niska brzina učitavanja web stranice utiče na proces indeksiranja, a time i na pozicioniranje na tražilicama. Postoji mnogo mogućih razloga za sporo učitavanje, kao što su prevelike količine sadržaja na webu, prevelikih slika i videa, povećanog saobraćaja, nezadovoljavajuća lokacija servera ili učinkovitosti servera.

Jedan od načina na koji možete proveriti brzinu učitavanja web stranice je i pomoću Google Page Speed Insightsa, koji će takođe dati predloge za ubrzanje. 
 

Dobili ste Google-ovu kaznu 


Kazne ili penali svakako utiču na pozicioniranje na rezultatima pretraživanja, a mogu uticati i na indeksiranje. Ovo su osnovni oblici penala: 
  • Manualni: U slučaju kada zaposlenik Google-a tokom pregleda Vaše web stranice pronađe nedostatke koji nisu u skladu sa smernicama kompanije, može označiti Vašu stranicu kao problematičnu, a potencijalno je i ukloniti iz rezultata pretraživanja. 
  • Automatski: Sankcije Google-ovog algoritma zbog nedovoljnog kvaliteta web stranice. 
Jedan od najtežih oblika penalizacije je deindeksiranje, odnosno potpuno uklanjanje domena iz rezultata pretrage. Web stranica u ovom slučaju nastavlja da postoji, ali će korisnici moći do nje jedino ako traže upravo tu stranicu. 
O penalima ćete biti obavešteni putem Google Search Console-a, a u tom slučaju potrebno je napraviti izmene prema smernicama Google-a i poslati zahtev za novi pregled.  

Ovo su samo neke od situacija koje će potencijalno negativno uticati na indeksiranje i pozicioniranje web stranice u rezultatima pretrage. U pozadini priče postoji još pregršt tehničkih detalja i postavki koje moraju biti stručno nameštene kako biste osigurali glatko funkcionisanje svoje web stranice.

Tehnički detalji u kombinaciji s dobro osmišljenim SEO-om i content marketingom tajna su pravovremeno i ispravno indeksiranih web stranica, ali i bolje pozicije na rezultatima pretrage, što će na kraju omogućiti veći priliv posetioca i potencijalnih kupaca. Ako vaša web stranica nije indeksirana ili se loše kotira u rezultatima pretraživanja, slobodno nam se obratite za individualne konsultacije. 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM