Prvi koraci u svetu optimizacije stope konverzije (CRO) web shopa
Optimizacija stope konverzije ili, na engleskom, Conversion Rate Optimization (CRO), pretvara posetioce vaše veb stranice u kupce ili potencijalne kupce. Umesto trošenja vremena i novca na privlačenje nove publike i potencijalnih kupaca, povećanje stope konverzije će proizvesti više vrednosti od vaših postojećih korisnika.
Optimizacija stope konverzije (CRO) je marketinška strategija usmerena na povećanje procenta publike koja izvršava određenu akciju, poznatu kao konverzija. Konverzija može značiti obavljanje kupovine, prijavu na newsletter, ili jednostavno klik na link. Na primer, konverzija oglasa na društvenim mrežama može se definisati kao klik na vašu veb stranicu, dok se konverzija za vašu stranicu proizvoda može definisati kao korisnik koji dodaje proizvod u svoju korpu. Najvažnija konverzija, za koju se sve online prodavnice trude jeste, naravno, transakcija ili kupovina proizvoda.
Da biste povećali konverziju za online prodavnicu, potrebno je stalno testiranje i prilagođavanje, a za efikasno testiranje potrebno je postaviti reference za ono što se smatra dobro obavljenim poslom. Kako se dublje upuštate u optimizaciju stope konverzije, možete postaviti svoje reference i ciljeve na osnovu istorijskih performansi sadržaja. Ali za početak, možete proveriti svoju stopu konverzije u Analitycsu, nakon čega je poželjno uporediti sa drugima u vašoj industriji da bi se otprilike odredila vaša tržišna pozicija u odnosu na konkurenciju.
Konverzije se takođe mogu izračunati deljenjem ukupnog broja konverzija sa ukupnim brojem korisnika koji su stupili u interakciju sa vašom veb stranicom, veb stranicom ili sadržajem u određenom vremenskom periodu. Pomnožite rezultat sa 100 da biste dobili procenat.
Postoje tri ključna mesta na vašoj veb stranici gde možete početi sa implementacijom CRO kako biste poboljšali korisničko iskustvo i povećali konverzije:
Optimizacija vaše online prodavnice je neprekidan proces učenja i prilagođavanja. Potrebno je neprekidno učiti o vašoj publici i tražiti načine da bolje služite svojim kupcima na osnovu onoga što ste naučili. Da biste postigli najbolje moguće rezultate konverzije koji treba uzeti u obzir tokom ovog procesa, ispod delimo korake koje treba preduzeti da biste optimizovali vašu stranicu:
Bilo da ste marketinški stručnjak ili vlasnik poslovanja, želite da ljudi kliknu na to dugme ili link više od ičega. Stoga, svaka marketinška strategija e-trgovine mora uzeti u obzir optimizaciju stope konverzije. Eksperimenti i strategije CRO-a pomenuti iznad su odlična polazna tačka — trebali bi ohrabriti više posetilaca vašeg veb sajta da preduzmu željenu akciju. Međutim, na vama je da kontinuirano testirate, učite i implementirate promene koje će učiniti vaš sadržaj privlačnijim.
Šta je optimizacija stope konverzije?
Optimizacija stope konverzije (CRO) je marketinška strategija usmerena na povećanje procenta publike koja izvršava određenu akciju, poznatu kao konverzija. Konverzija može značiti obavljanje kupovine, prijavu na newsletter, ili jednostavno klik na link. Na primer, konverzija oglasa na društvenim mrežama može se definisati kao klik na vašu veb stranicu, dok se konverzija za vašu stranicu proizvoda može definisati kao korisnik koji dodaje proizvod u svoju korpu. Najvažnija konverzija, za koju se sve online prodavnice trude jeste, naravno, transakcija ili kupovina proizvoda.
Kako odlučiti koju vrstu konverzije poboljšati i kako znati da li je sadržaj uspešno optimizovan?
Da biste povećali konverziju za online prodavnicu, potrebno je stalno testiranje i prilagođavanje, a za efikasno testiranje potrebno je postaviti reference za ono što se smatra dobro obavljenim poslom. Kako se dublje upuštate u optimizaciju stope konverzije, možete postaviti svoje reference i ciljeve na osnovu istorijskih performansi sadržaja. Ali za početak, možete proveriti svoju stopu konverzije u Analitycsu, nakon čega je poželjno uporediti sa drugima u vašoj industriji da bi se otprilike odredila vaša tržišna pozicija u odnosu na konkurenciju.
Konverzije se takođe mogu izračunati deljenjem ukupnog broja konverzija sa ukupnim brojem korisnika koji su stupili u interakciju sa vašom veb stranicom, veb stranicom ili sadržajem u određenom vremenskom periodu. Pomnožite rezultat sa 100 da biste dobili procenat.
Odakle početi sa CRO?
Postoje tri ključna mesta na vašoj veb stranici gde možete početi sa implementacijom CRO kako biste poboljšali korisničko iskustvo i povećali konverzije:
- Stranice proizvoda
- Blogovi
- Landing page
Strategije CRO za povećanje stope konverzije
Optimizacija vaše online prodavnice je neprekidan proces učenja i prilagođavanja. Potrebno je neprekidno učiti o vašoj publici i tražiti načine da bolje služite svojim kupcima na osnovu onoga što ste naučili. Da biste postigli najbolje moguće rezultate konverzije koji treba uzeti u obzir tokom ovog procesa, ispod delimo korake koje treba preduzeti da biste optimizovali vašu stranicu:
- Checkout
- Pojednostavite CTA
- Sprovodite A/B testove
- Dodajte Pop-up prozore
- Delite društvene dokaze
- Pametno koristite trake za pretragu
- Koristite mape toplote
- Šaljite mail za napuštene korpe
- Učinite vaš sajt brzim i prilagođenim za mobilne uređaje
Bilo da ste marketinški stručnjak ili vlasnik poslovanja, želite da ljudi kliknu na to dugme ili link više od ičega. Stoga, svaka marketinška strategija e-trgovine mora uzeti u obzir optimizaciju stope konverzije. Eksperimenti i strategije CRO-a pomenuti iznad su odlična polazna tačka — trebali bi ohrabriti više posetilaca vašeg veb sajta da preduzmu željenu akciju. Međutim, na vama je da kontinuirano testirate, učite i implementirate promene koje će učiniti vaš sadržaj privlačnijim.
Blog meni
SEO - zadnji postovi