Prvi koraci u svetu optimizacije stope konverzije (CRO) web shopa

Objavljeno 28.3.2024. 14:26:28
Prvi koraci u svetu optimizacije stope konverzije (CRO) web shopa
Optimizacija stope konverzije ili, na engleskom, Conversion Rate Optimization (CRO), pretvara posetioce vaše veb stranice u kupce ili potencijalne kupce. Umesto trošenja vremena i novca na privlačenje nove publike i potencijalnih kupaca, povećanje stope konverzije će proizvesti više vrednosti od vaših postojećih korisnika.

Šta je optimizacija stope konverzije?


Optimizacija stope konverzije (CRO) je marketinška strategija usmerena na povećanje procenta publike koja izvršava određenu akciju, poznatu kao konverzija. Konverzija može značiti obavljanje kupovine, prijavu na newsletter, ili jednostavno klik na link. Na primer, konverzija oglasa na društvenim mrežama može se definisati kao klik na vašu veb stranicu, dok se konverzija za vašu stranicu proizvoda može definisati kao korisnik koji dodaje proizvod u svoju korpu. Najvažnija konverzija, za koju se sve online prodavnice trude jeste, naravno, transakcija ili kupovina proizvoda.
 

Kako odlučiti koju vrstu konverzije poboljšati i kako znati da li je sadržaj uspešno optimizovan?


Da biste povećali konverziju za online prodavnicu, potrebno je stalno testiranje i prilagođavanje, a za efikasno testiranje potrebno je postaviti reference za ono što se smatra dobro obavljenim poslom. Kako se dublje upuštate u optimizaciju stope konverzije, možete postaviti svoje reference i ciljeve na osnovu istorijskih performansi sadržaja. Ali za početak, možete proveriti svoju stopu konverzije u Analitycsu, nakon čega je poželjno uporediti sa drugima u vašoj industriji da bi se otprilike odredila vaša tržišna pozicija u odnosu na konkurenciju.

Konverzije se takođe mogu izračunati deljenjem ukupnog broja konverzija sa ukupnim brojem korisnika koji su stupili u interakciju sa vašom veb stranicom, veb stranicom ili sadržajem u određenom vremenskom periodu. Pomnožite rezultat sa 100 da biste dobili procenat.

stopa-konverzije

Odakle početi sa CRO?


Postoje tri ključna mesta na vašoj veb stranici gde možete početi sa implementacijom CRO kako biste poboljšali korisničko iskustvo i povećali konverzije:
 
  • Stranice proizvoda
Stranice proizvoda su osnova svake e-trgovine od koje možete znatno profitirati od CRO. Testirajte efekte optimizacije slika vaših proizvoda, opisa i brend glasa kako biste osigurali da vaša stranica maksimizira šansu za konverziju.
 
  • Blogovi
Optimizovani blogovi nude dodatnu priliku za povećanje konverzija. Fokusirajte se na call to action (CTA) i generisanje potencijalnih klijenata u vašim postovima. Optimalno osmišljeni CTA-ovi su ključni; to je instrukcija vašoj publici, obično u obliku dugmeta ili linka koji vodi do sledeće faze vašeg prodajnog levka.
 
  • Landing page
One prave prvi utisak posetiocu vaše veb stranice, pa je važno poboljšati ih kroz iterativno testiranje. Sadržaj odredišne stranice treba organizovati prema važnosti za čitaoce, pri čemu su najvažnije informacije, poput vaše ponude i poziva na akciju, na vrhu stranice.
 

Strategije CRO za povećanje stope konverzije


Optimizacija vaše online prodavnice je neprekidan proces učenja i prilagođavanja. Potrebno je neprekidno učiti o vašoj publici i tražiti načine da bolje služite svojim kupcima na osnovu onoga što ste naučili. Da biste postigli najbolje moguće rezultate konverzije koji treba uzeti u obzir tokom ovog procesa, ispod delimo korake koje treba preduzeti da biste optimizovali vašu stranicu:
 
  • Checkout
Za online prodavnice, proces plaćanja je mesto gde se dešavaju konverzije, čineći ga jednim od najvažnijih delova e-trgovine. Ako potencijalni kupac ima poteškoća sa završetkom kupovine, postoji velika šansa da će napustiti korpu. Ključ je osigurati glatki proces plaćanja kada posetioci odluče da su spremni za kupovinu.
 
  • Pojednostavite CTA
Posetilac veb stranice formira prvi utisak za samo 50 milisekundi. Stoga su jednostavnost i direktnost ključni. Važno je formulirati željenu akciju što jednostavnije moguće i postaviti je na mesto na stranici koje ima najveći stopu konverzije.
 
  • Sprovodite A/B testove
A/B testiranje je metoda eksperimentisanja sa stopama konverzije, poznata i kao split testiranje. Cilj je uporediti dve verzije iste veb stranice ili sadržaja da bi se videlo koja daje bolje rezultate. Pre sprovođenja A/B testiranja, važno je osigurati dovoljno veb saobraćaja za statistički značajne rezultate.


a/b-testovi
  • Dodajte Pop-up prozore
Pop-up prozori povećavaju stopu konverzije veb stranice tražeći pažnju korisnika. Mogu reagovati na određena ponašanja, kao što je namera korisnika da napusti sajt pomeranjem kursora na vrh ekrana, ili stvaranjem osećaja hitnosti. Takođe predstavljaju priliku za prikupljanje kontaktnih informacija potencijalnih klijenata nudeći sadržaj ili popuste u zamenu za kontakt informacije kupca.
 
  • Delite društvene dokaze
To znači ohrabriti ljude da prate primere drugih. To je moćan alat za optimizaciju stope konverzije jer čini akciju privlačnijom pokazujući da su je drugi već preduzeli. Ako su vaši proizvodi korišćeni od strane uticajnih osoba ili predstavljeni u poznatim publikacijama, prikažite dokaze o tim spominjanjima na vašoj stranici. Pozitivne recenzije od prethodnih kupaca su još jedan oblik društvenih dokaza koji mogu biti značajni potencijalnim kupcima.
 
  • Pametno koristite trake za pretragu
Trake za pretragu olakšavaju korisnicima da brzo pronađu ono što traže. Ako imate veliki asortiman proizvoda, istaknite traku za pretragu na početnoj stranici tako da korisnici mogu direktno pristupiti željenom sadržaju.
 
  • Koristite mape toplote
Mape toplote su popularna taktika CRO-a za online prodavnice jer pretvaraju podatke o ponašanju u jednostavnu vizualizaciju. One ističu delove veb sajta s većom interakcijom u toplijim nijansama, dok hladnije oblasti pokazuju manje aktivne delove. Mnoge aplikacije za mape toplote dolaze s dodatnim alatima za optimizaciju stope konverzije.
 
  • Šaljite mail za napuštene korpe
Mnoge napuštene korpe su povezane s email adresama, što čini email kampanje za napuštene korpe popularnom opcijom. U vašim emailovima, podsetite kupce na artikle koje su ostavili iza sebe i razmotrite ponudu popusta ili koda za besplatnu dostavu da ih ohrabrite da završe svoju kupovinu.
 
  • Učinite vaš sajt brzim i prilagođenim za mobilne uređaje
S obzirom da više od 58% globalnog veb saobraćaja dolazi sa pametnih telefona i tableta, posedovanje veb sajta prilagođenog za mobilne uređaje nije samo lep dodatak; to je neophodnost. Razmotrite kompresiju svih slika koje otpremate kako biste poboljšali brzinu učitavanja vašeg sajta i potencijalno povećali stopu konverzije.



Bilo da ste marketinški stručnjak ili vlasnik poslovanja, želite da ljudi kliknu na to dugme ili link više od ičega. Stoga, svaka marketinška strategija e-trgovine mora uzeti u obzir optimizaciju stope konverzije. Eksperimenti i strategije CRO-a pomenuti iznad su odlična polazna tačka — trebali bi ohrabriti više posetilaca vašeg veb sajta da preduzmu željenu akciju. Međutim, na vama je da kontinuirano testirate, učite i implementirate promene koje će učiniti vaš sadržaj privlačnijim.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM