Sedam najčešćih SEO grešaka koje Vam mogu ugroziti saobraćaj

Objavljeno 23.6.2022. 9:37:15
Sedam najčešćih SEO grešaka koje Vam mogu ugroziti saobraćaj

SEO optimizacija za pretraživače je neizbežna ako svoje poslovanje želite da podignete na viši nivo. Cilj SEO optimizacije je povećanje saobraćaja s pretraživača prema web stranici tako da se poboljšaju pozicije na stranicama sa rezultatima pretrage.

Ako zbog nečega treba da počnete da se brinete za optimizaciju svoje web stranice, onda je to činjenica koja kaže da je klikanost na SEO organske rezultate (neplaćene) čak 10 puta veća od klikanosti na oglase na Google search-u. U prevodu, SEO marketing je taj koji dugoročno donosi najveći povrat investicije.

Donosimo popis sedam najčešćih SEO grešaka na koje biste trebali pripaziti.

 

Neistražene ključne reči i njihovo pogrešno korišćenje

Istraživanje ključnih reči prvi je korak prema pravilnoj optimizaciji sadržaja za blog objave i uopšteno ceo sadržaj na web stranici. Ipak, upravo je ovo korak jedan od najčešćih koji se preskače prilikom kreiranja sadržaja za blog, što je velika greška koja Vam može stajati na  putu boljeg pozicioniranja na pretraživačima.

Isto tako, prilikom pisanja blog posta ne treba ni preterivati. Preterano i nametno ubacivanje ključnih reči u tekst se zove keyword stuffing ili keyword spamming i pretraživači to ne vole.

Najbolje je da se fokusirate na jednu do dve koje ćete koristiti u tekstu. Ključne reči u tekstu najbolje je koristiti samo nekoliko puta jer će Vam u protivnom Google penalizovati blog post zbog korišćenja ključne reči previše puta. Kroz jedan post najbolje je optimizovati jednu do dve ključne reči, a da pri tome tekst bude kvalitetan i zanimljiv korisnicima.

 

Gde koristiti ključne reči?

 
  • Title – Vaš blog post trebalo bi da ima naslov u kom će biti korišćena ključna reč. Treba pripaziti da taj naslov ne sadrži više od 70 znakova. Naslov Vašeg posta prvi je koji određuje relevantnost Vašeg teksta.

  • Body – ovde se nalazi sadržaj Vašeg posta koji pokriva temu iz naslova, gde se koriste ključne reči koje ste odabrali da optimizujete.

  • URL – Vaš blog post ima svoj URL koji bi trebalo da sadrži naslov Vašeg posta što će Vam još podići relevantnost.

  • Meta description – u meta description treba opisati korisnicima i Google algoritmu o čemu se radi u Vašem postu, naravno koristeći ključnu reč koju optimizujete.

 

Izostavljanje meta opisa i naslova

Meta opisi i naslovi služe kako bismo se istovremeno obratili i robotu i čoveku. Robotu - kako bi prilikom pretraživanja mogao da nađe relevantne ključne reči za osobu koja pretražuje, a čoveku kako bi prilikom rezultata pretraživanja dobio relevantne rezultate.

 

Google dužinu naslova meri u pikselima, što znači da je nemoguće tačno reći koliko će znakova biti prikazano, ipak, najbolje je uključiti ključne reči u prvih 60 znakova meta naslova pa ih navesti na samom početku naslova kako ne bi bile izostavljene u rezultatima pretrage. Iz meta description-a pretraživača generiše opis stranice na SERP-u pa se preporučuje da se tu uključe relevantne ključne reči kako bi privukli ciljnu grupu. Takođe, pobrinite se da meta opis ne prelazi između 150 i 160 znakova.

 

Izostavljanje podnaslova ili više H1 naslova po stranici

Važnost naslova i podnaslova? Pa zamislite samo da želite otići po informaciju: kako staviti preliv na kosu?, a određena web stranica Vam nudi informacije o učinku hidrogena, trendovima za bojenje kose u 2021, prekrivanju izrastka i slično, bez boldovanih reči, paragrafa i podnaslova. Naravno da ćete posetiti neku drugu web stranicu jer niste došli da gubite vreme pretražujući cele tekstove. U najvećem broju slučajeva, kada se pretražuje, obično se pretražuje sa namerom da se pronađe određeni deo informacije. Podnaslovi služe kako bi razbili velike tekstove, rascepali celine i istakli ono važno.


Na šta paziti prilikom stavljanja podnaslova? 

  • H1 je oznaka za glavni naslov naše stranice (npr. O nama, Kontakt i sl.) i ona se može upotrebiti samo jednom. Ostali naslovi predstavljaju hijerarhijsku strukturu i mogu se upotrebljavati više puta.

  • H1 označava naslov stranice i može biti jednak title tag-u, dok svi ostali označavaju celine manje važnosti (H2 je podnaslov, H3 je podnaslov manje važnosti i tako dalje do H6).

  • H1 tag osim teksta može da sadrži linkove, logo firme i druge HTML elemente.

  • Ubacivanje ključnih reči u H1 tag može dati laganu prednost u odnosu na druge stranice.

  • Važnost hijerarhije. Podnaslov H3 ne može da se nalazi samostalno već mora biti u H2.

 

Izostavljanje Alt-teksta

Roboti ipak nisu ljudi i ne znaju da kažu šta se nalazi na određenoj fotografiji. Stoga na neki način moramo robotu da objasnimo što se nalazi na fotografiji kako bi on mogao da je svrsta u relevantne fotografije prilikom nekog pretraživanja. Potrebno je, dakle, označiti i dati opis svakoj slici u HTML kodu. To se radi pomoću Alt-taga ili Alt-teksta koji objašnjava pretraživačima šta se nalazi na slici. U svaki Alt-tag ubacite smislenu ključnu reč koja je relevantna za sliku koju opisuje.

Pisali smo Vam i o šest načina kako možete optimizovati fotografije na svojoj web stranici.

 

Duplirani sadržaj

Vaše SEO napore može unazaditi nizak kvalitet sadržaja. Naime, Google traži stranice sa relevantnim informacijama, a u slučaju da koristite sadržaj sa druge web stranice, Google će Vašu stranicu prepoznati kao nerelevantnu. Kopiranje, reciklaža sadržaja i drugi alati koji bi prevarili pretraživače - kad tad će rezultovati neuspehom. Ponudite svojim čitaocima i korisnicima autentičnost. Dajte im dodatnu vrednost zbog koje bi baš Vas pratili u moru drugih. Iskoristite mogućnosti content marketinga - napišite taj e-book, pošaljite taj Newsletter, snimite taj podcast, omogućite čitaocima skidanje cheatsheet-a koji će im pomoći.



 

Produkcija kvalitetnog i didaktičkog sadržaja uz njegovo optimizovanje prema SEO pravilima je tajni recept za digitalni uspeh. Već i ptice na grani znaju - content is king.

 

Loša brzina stranice

Brzina učitavanja vrlo je važan činilac kako za korisnika, tako i za Google. Ako korisnik primeti da se stranica dugo učitava, postoji verovatnoća da će poželeti da napusti web stranicu. Google meri vreme učitavanja Vaše stranice, a ako Vam je vreme učitavanja stranice zadovoljavajuće, nagradiće Vas boljom pozicijom na pretraživaču. Prema tome Vas nagrađuje boljom pozicijom ako Vam je brzina zadovoljavajuća. Kako biste povećali brzinu učitavanja web stranice - potrebno je smanjiti megabajte, skloniti sve nepotrebne plugin-ove i redirekcije. Ubrzaćete web stranicu i korišćenjem bržeg hostinga, DNS, minimalizacijom HTTPS zahteva i kompresijom web stranice.

 

Nedostatak inter-buildinga


Inter-building ili unutrašnje povezivanje zapravo znači povezivanje više stranica unutar cele web stranice, odnosno istog domena. Jedna web stranica sastoji se od više podstranica, poput stranice sa kontakt podacima, blog stranice, stranice sa katalogom proizvoda i slično. Krucijalni faktor kod inter-buildinga je da linkovi vode što dublje u stranicu.

Stoga - izbegavajte linkovanje na početnu stranicu. Ona je sama po sebi već dovoljno jaka pa uložite trud da pogurate ostale sadržaje i kategorije sa Vaše web stranice prilikom interlinkovanja.

Takođe, izbegavajte i linkovanje na stranicu s kontakt formom. Kao i link na početnu stranicu - i linkovi na kontakt-formu nalazi se na višem nivou unutar samog domena. Odnosno, u meniju već imaju svoje linkove.

SEO je poput živog organizma - konstantno se menja i potrebno je imati pod nadzorom, a to možete postići samo praćenjem novosti u industriji, nadogradnjom sopstvenog znanja, analizom rezultata i performansi Vaših kampanja, a u slučaju da Vam je u tome potrebna stručna pomoć, Arbonin tim stoji Vam na usluzi.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM