Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi promene svojih pravila reklamiranja i algoritama kako bi bolje regulisao kvalitet oglasa.

Ipak, koliko god se oglašivači udaraju po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi celom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima i, na kraju krajeva, i samom Google-u. Kako?

Ako oglašivači objavljuju kvalitetne, relevantne i transparentne oglase, korisnici će na njih kliktati, posećivati njihove web stranice i koristiti njihove usluge. Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords reklamiranje pa će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obe strane da se ponovo vrate na Google i da počnu da koriste i njegove ostale usluge.

Tako je uglavnom objasnio Hai Varian, glavni Google-ov računovođa i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta Berkeley.

Zato nije neobično susresti se sa neodobrenim oglasima u AdWords kampanjama.

Neodobreni oglasi znaju da se pojave iznenada, ali mogu biti i u potpunosti predvidljivi. U poslednje vreme se problematika neodobrenih oglasa posebno intenzivirala, pa tako mogu i pauzirani oglasi da budu neodobreni.

Zbog nepoštivanja pravila googla, regulacijom, neki oglasi mogu postati neodobreni.

Google je postao sve strožjii pri regulisanju kvaliteta oglasa, a to na agenciju može uticati na 2 načina:
 
  1. zbog češćeg i konstantnog kršenja pravila, Google može da suspenduje celi account zbog čega se oglasi, naravno, neće prikazivati, a sve će to uticati na količinu web prometa, broja novih leadova ali i posledično i uopšteno poslovnih rezultata,
  2. obaveštenja o neodobrenim oglasima dobija i klijent što može uticati na reputaciju same agencije i dovesti odnos sa klijentom u pitanje.

Pošto mala preduzeća nemaju vremena i resursa za svoje AdWords kampanje, a rešavanje pitanja neodobrenih oglasa uzima uistinu mnogo vremena, u nastavku navodimo 9 najčešćih grešaka zbog kojih su oglasi neodobreni.

Najbolji način da rešite taj problem jeste da ispravite postojeći oglas, a ako je pak reč o pauziranom oglasu koji je neodobren, njegovo brisanje jednostavno rešava ovaj problem.

 

9 NAJČEŠĆIH RAZLOGA ZAŠTO ADWORDS OGLASI NISU ODOBRENI


Ovo su najčešći razlozi zašto AdWords oglasi nisu odobreni kao i saveti kako da ih rešite:

1) Tema AdWords oglasa nije u skladu s Googleovim pravilima - potrebno je izbegavati sadržaj za odrasle, kockanje, krivotvorenje, opasne proizvode (kao vatromet) i uvredljivi sadržaj.

2) Oglasi spominju zaštićeni sadržaj - ako drugo preduzeće ili brend ima copyright na određene ključne reči, one ne smeju da se koristite eu oglasima. Potrebno je da pronađete sinonime za te ključne reči.

3) Uključen je broj telefona u tekst oglasa - Google ne odobrava oglase sa brojem telefona u tekstu, ali njega je moguće da uključite u proširenje oglasa (ad extensions) što će pozitivno uticati na Quality Score i CPC.

4) Oglas tvrdi da je proizvod ili usluga najbolja na tržištu, #1 odabir ili sl. - ovakav tekst nije dozvoljen u oglasima jedino ako ga nije potvrdila treća strana. Umesto toga odlično je koristiti drugačiji tekst, npr. "Kupci nas obožavaju".

Google može suspendirati cijeli account ukoliko se konstantno krše njegova pravila.

5) Tekst oglasa je predugačak - dužina naslova je ograničena na 25 znakova, dok su opis i URL oglasa ograničeni na 35 znakova. Jedini izuzetak jeste kod oglasa u državama koje imaju dugačke reči kao što su npr. Rusija i Kazahstan. Kako bi se izbegli problemi sa predugačkim naslovima, opisima i URL-om, neophodno je da budu što kraći i jasniji i da istaknu poentu oglasa.

6) Oglas sadrži reči napisane velikim slovima - Google ne dozvoljava uppercase reči u oglasima, a jedini je izuzetak kada se spominje promocijski kod (npr. 20% popusta - iskoristi kod: ARB217).

7) Oglas sadrži tekst sa pozivom na klik - svaki oglas koji sadrži tekst "Klikni ovde!" biće označen kao neodobren. Potrebno je koristiti drugačiji call-to-action (CTA) kao što je npr. "Saznaj više!".

8) Oglas sadrži previše uzvičnika - Google dozvoljava samo jedan uzvičnik po oglasu, dok su u naslovima u potpunostima zabranjeni.

9) Root domen je drugačiji od prikazanog URL-a i destination URL-a - Google-ova pravila zahtevaju da root domen bude jednak onom koji se prikazuje. Root mora da bude konzistentan.
Blog meni
Google Ads - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM