Šta znači canonical URL?

Canonical URL je preferirana URL adresa za određenu web stranicu, koja se bira kao glavna ili primarna adresa koju pretraživači treba da indeksiraju i rangiraju. Ovo je važno jer bez ove adrese, pretraživači mogu da indeksiraju više verzija iste web stranice, što dovodi do problema sa dupliranim sadržajem i potencijalnih problema sa SEO optimizacijom.

Na primer, ako web stranica ima više URL adresa koje vode do iste stranice, kao što su „vvv.ekample.com/page1“ i „ekample.com/page1“, pretraživači bi mogli da tretiraju ove URL adrese kao različite stranice i da smanje potencijal rangiranje veb stranice. Navođenjem kanonske URL adrese, vlasnici veb lokacija mogu da kažu pretraživačima koji URL treba smatrati primarnim za određeni sadržaj, konsolidujući potencijal za rangiranje i izbegavajući probleme sa duplim sadržajem.

Canonical URL adrese se određuju u HTML kodu stranice pomoću "rel=canonical" oznake, koja govori pretraživačima da se odabrana URL adresa smatra primarnom URL adresom za taj određeni sadržaj.
 

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM