Google savet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takav kakav jeste?

Znamo da želite što bolju poziciju na Google organskim rezultatima pretraživanja i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - zavisi šta želite. Možete ukloniti sadržaj stranice, postojeće funkcionalnosti, fotografije ili sadržaj ažurirati ili jednostavno ostaviti i dopustiti Google-u da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali, šta bi zapravo trebalo učiniti?
 
  • Šta učiniti sa starim člancima objavljenim na web stranici?
U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica sa različitim sadržajem čije ključne reči imaju brojnu istoriju pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste želeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretrage. Izmena postojećeg sadržaja koji i dalje uprkos starosti generiše veliki broj poseta ne bi trebalo da bude menjana.
 
  • Mislite da je potrebno proći kroz stare blogove, objave i ažurirati ih?
To je teško izvedivo. Pogotovo ako imate hiljade i hiljade priča stvaranih nekoliko godina. Predlog je jasan, sadržaj ostaje. Ono što je važno naglasiti, postoji mogućnost da bi Vam rangiranje u rezultatima Google pretrage moglo biti bolje ako bi neki deo starijeg sadržaja stranica uklonili. Za takve stranice za koje imate konkretne podatke da ne doprinose ostvarivanju željenih broja poseta i propratnih rezultata poželjno je ukloniti kako ne bi zauzimali resurse prilikom prolaska algoritma kroz stranicu (eng. crawlanja), ali na Vama je izbor.

Dobro je što se na internetu mogu pronaći različite stvari, ali nije cilj zadržati baš sve. Npr. možete jednostavno držati indeksirane stranice sa kategorijama i pomoću “noindex” doterati članke (možda na temelju godišnjih prikaza ili bilo koje metričke vrednosti za koju smatrate da je korisna) za koje ne želite da se prikazuju na Google pretrazi, ali da ostanu dostupni korisnicima jednom kada dođu na web stranicu. Tako, ako neko želi da pronađe neki članak, može ga i dalje, direktno, tražiti u naslovu.

Glavna preporuka bi bila da se usresredite na kreiranje novog sadržaja (jer upravo to - potencijalno - pokreće vidljivost i saobraćaj Vaše web lokacije). Što se tiče starijeg sadržaja, ne postoji jednostavan odgovor koji deluje na svim web lokacijama. Svaka web stranica za sebe generiše različit broj poseta i traži različit pristup. Na određenim web stranicama koje imaju veliki broj stranica sa sadržajem koji je kratak, poželjno je napraviti ažuriranje dodavanjem većeg broj ključnih reči i povećanje obima aktualnog sadržaja.

Pretpostavlja se da Google toliko ne pretražuje stari sadržaj, pa verovatno nećete uštedeti puno u smislu opšteg pretraživanja. U pogledu indeksiranja, takođe pokušavamo da otkrijemo šta ima smisla držati indeksirano, tako da se najverovatnije ni to neće značajno promeniti. Hoće li ostatak web lokacije rangirati bolje? Pod pretpostavkom da je uglavnom Vaš novi sadržaj rangiran, onda verojatno ne. Ako sa druge strane imate tonu sadržaja koji takođe donosi veliku vidljivost, onda možemo zamisliti da “očišćeno mesto” olakšava prepoznavanje korisnog.

Uopšteno, SEO-vci na mnogim velikim web lokacijama, sa puno sadržaja ulažu vreme prolazeći kroz stare priče. I ili ih ažuriraju, uklanjaju ili postavljaju “noindex”.
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM