[INFOGRAFIKA] Facebook vs. Instagram: šta Srbe više interesuje?

Objavljeno: 15.10.2019. | 1 minute čitanja

Pre 20 godina niko od nas nije slutio da će jednoga dana postojati nekakve “društvene mreže”  koje će imati tako velikog uticaja na naš svakodnevni život.

U današnjem modernom vremenu putem društvenih mreža sklapaju se poslovi, nova poznanstva, održavaju veze na daljinu, sakupljaju informacije, prenose najveselije uspomene života, pronalaze hobiji.... Čak je i “razmenjivanje brojeva telefona” zamenjeno  razmenom profila na društvenim mrežama.

Korisnici Facebooka smatraju se tradicionalnijim u odnosu na korisnike Instagrama, koji je samo došao kao nadogradnja na naš virtuelni društveni život. Danas su čak i ptice na grani čule za ove dve vodeće društvene mreže.

Korisnici koji preferiraju Facebook važe za one koje vole da sklapaju prijateljstva, vole da učestvuju u nagradnim igrama koje njihovi omiljeni brendovi organizuju često kao i zbog mogućnosti praćenja trenutnih akcija.

Ljubitelji fotografije su opčinjeni Instagramom zbog brojnih mogućnosti obrade fotografija raznim vrstama filtera, ali takođe i samom idejom Intagrama da se fotografijama zabeleži život.

Pored zabave, Instagram je postao svet u kome se može naći ponešto za svakoga. Tu dizajneri nalaze svoje ideje, ljubitelji putovanja otkrivaju nove destinacije, gurmani pronalaze svoje nove omiljene restorane, a šefovi kuhinja svoje ideje. 

Sve u svemu, želite li da budete u koraku s konkurencijom i dođete do ciljane publike, vreme je da se angažujete i da se oglašavate na društvenim mrežama.

Ako niste sigurni na kojim društvenim mrežama to da uradite, za sve postoji rešenje! U ovom slučaju, naša infografika! Dobro proučite našu infografiku i otkrijte koja vas društvena mreža poziva da se na njoj oglašavate.

Broj korisnika stalno raste....

Zanimljivo je da je 2015. godine na Instagramu u Srbiji bilo oko 360.000 korisnika, dok je danas ta cifra i više nego utrostručena . Većinu korisnika su žene, dok je muškaraca manje za 90.000. Korisnici starosti između 18 i 34 godine čine 70% ukupnih korisnika ove mreže.

Što se tiče geolokacije može se reci da je Instagram najpopularniji u Beogradu.

Iz podataka se može zaključiti da se sve više mladih, a i starijih okreće Instagramu što radi zabave što radi deljenja slika. Kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama, veliku ulogu imaju i interesi korisnika prema kojima možemo usmeriti naše oglase. Verujemo da će oglašivačima biti zanimljivo da vide da se:
 
  • na Facebooku i Instagramu u grupi interesa "Hobiji i aktivnosti" najviše nalaze korisnici koji su usmereni na umetnost i muziku
  • na Facebooku u grupi interesa "Zabava" najviše nalaze korisnici koji vole igre i videoigre te muziku, dok se na Instagramu pretežno nalaze oni koji vole automobile i sve vezano za njih
  • na Facebooku i Instagramu mnogo korisnika vole da prate pojedini sport ili se njime aktivno bave
  • na Facebooku u grupi interesa "Shopping" najviše nalaze korisnici koji uopšteno vole shopping kao i kupovinu odeće, dok Instagram korisnici pretežito vole da kupuju igračke.

I pored mogućnosti koje Instagram pruža, naši ljudi su i dalje verni i brojniji na Facebook-u. Ipak se kod nas stvari ne menjaju tako lako :)








 
Podijeli na: