Česta pitanja

Google Analytics

Šta je Campaign URL Builder?

Campaign URL Builder je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.



Zamislite da ste upravo pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspehom, dobijate mnogo novih klijenata i sve je odlično! Ali problem je u tome što nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspešnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi na prikazivačkoj mreži? Je li to bio newsletter? Možda Facebook objava? 

Kako bi odgovorili na svoja pitanja, morate znati koji kanal je usmjerio najveći online promet na vaše web mesto.

Google Analytics vam može reći iz kojeg je kanala došao online promet, ali neće vam dati detaljnije informacije o samoj kampanji. Na primer, može vam reći da ste iz Facebooka privukli poveći online promet, a neće vam reći koja je akcija bila najuspešnija. Je li to bila objava na News Feedu? Objava u FB grupi čiji ste član? Ili je reč o Facebook oglasu kojim ste ciljali prema interesima? Ili ste možda radili retargeting?

Za odgovore na ova pitanja pobrinuće se URL Campaign Builder - alat za ljude koji vole da znaju više.

Šta su UTM parametri?

UTM parametri su jedinstvene oznake koje se dodaju vašem URL-u u alatu za izradu URL-ova. 

Kada korisnici kliknu na jedan od vaših prilagođenih linkova, ti jedinstveni parametri šalju se i bilježe se na Google Analytics račun gde možete da vidite koji su URL-ovi bili najučinkovitiji u privlačenju korisnika.

Evo primer standardnog URL-a: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14

I evo primera kako će URL izgledati nakon što ga “izgradite”: https://www.arbona.rs/usluge/google-analytics/14?utm_source=google&utm_medium=social&utm_campaign=cesta_pitanja.


Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor definiše platformu, kao što su Google, Facebook, newsletter, dok mediji definišu vrstu saobraćaja na Vašoj web lokaciji. Mediji mogu biti organic (organski) koji su mediji jer obuhvata saobraćaj koji dolazi iz pretraživača kao što je Google, nakon toga razlikuju se i referral (preporučeno), social (društveno) i paid (plaćeno).

Nekoliko primera:
  • Source: Google; Medium: Organic
  • Source: Facebook; Medium: Social
  • Source: www.primer-stranice.rs; Medium: Referral
Kako bi generisali URL s UTM parametrima, u URL Builder je potrebno upisati izvor, medij i ime, a ostala polja po želji. Naravno, ispunite li što više polja, to ćete dobiti i detaljnije informacije. 

Kako da pratite UTM parametre u Google Analyticsu?

Nakon što postavite Google Analytics na svoje web mesto i u URL implementirate UTM parametre, vrlo lako možete da pratite rezultate kampanja. Naravno, to funkcioniše samo ako korisnici kliknu na dotični URL i dođu na vaše web mesto.

U Google Analyticsu idite na Acquisition - Campaigns.



Ovde možete da vidite podatke iz prilagođenih kampanja. Od broja poseta, vremena provedenog po jednoj poseti do postignutih ciljeva koje ste odredili u Google Analyticsu. 
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Cheatsheet
  • Arbona e-knjiga
  • Arbona Podcast
  • Arbona event
  • Arbona doručak
  • Konsultacije
  • Arbona biblioteka
  • "Digitalni svemir"
  • -20% popusta na Arbona akademiju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas