Česta pitanja

Internet marketing

Šta su web push notifikacije?

Web push notifikacije su marketinški kanal koji korisnika može ponovno dovesti na vaš sajt. One su klikabilne rich content poruke koje se šalju na uređaj od strane web sajta ili web aplikacije.

Korisnik mora odobriti primanje notifikacija kako bi mu se mogla poslati push notifikacija što s druge znači da je zainteresiovan za potencijalno primanje svih novosti i da razmišlja o kupovini.

Web push notifikacije automatski se mogu slati svim korisnicima koji su:
  • posetili određenu kategoriju proizvoda,
  • posetili stranicu proizvoda ili usluge,
  • napustili proizvod koji su već postavili u korpu,
  • započeli, ali nisu dovršili rezervaciju smeštaja, leta i sl. - čime se dolazi do ponovnog ciljanja, odnosno retargetinga s korisnicima koji su već stupili u interakciju s našim sajtom.
Prednosti web push notifikacija su što se prikazuju na mobilnim uređajima, tabletima, ali i na desktop računarima i što korisnik ne mora instalirati dodatnu aplikaciju.

Nedostaci web push notifikacija su što ne mogu koristiti funkcionalnosti uređaja poput GPS-a, kamere i sl. Takođe, imaju manje mogućnosti prilikom prikazivanja slika, videa, gif-ova, itd.

Većina web prezraživača podržava web push notifikacije poput Chrome, Firefox, Opera, Safari, Edge, …

Delovi koje korisnik vidi u web push notifikacijii:
  • naslov - koji vodi na odredišnu poveznicu
  • opis - poruka koja vodi na odredišnu poveznicu
  • ikona ili logo
  • odredišna poveznica
  • fotografija/vizual koji vodi na odredišnu poveznicu
  • do dva CTA buttona koji vode na odredišne poveznice
  • ikona CTA buttona
Kod kreiranja web push notifikacije kreiraju se elementi:
  • naziv kampanje
  • odredišna poveznica
  • naslov
  • poruka
  • vizual
  • ikona
  • CTA buttona do dva - svaki button ima naziv, odredišnu poveznicu i mogućnost postavljanja ikone buttona
  • rok do kada obaveštenja vredi
  • mogućnost odabere da obaveštenje bude sticky ili ne
  • mogućnost dodavanja UTM parametara
  • mogućnost odabira željene publike
  • mogućnost slanja odmah ili scheduliranja za neki kasniji termin slanja
Otkrijte kako web push notifikacije mogu da pomognu i i vašem poslovanju.