Da li je potrebno da ulažete u SEO?

Objavljeno 2.10.2024 10:16:22
Da li je potrebno da ulažete u SEO?

Mnogi marketinški stručnjaci se pitaju da li je isplativo ulagati u SEO. Ono što je sigurno je da se SEO ne sme zanemariti, jer može da ima veliki uticaj na uspeh vaše web stranice. Naravno, sve prvobitno zavisi od ciljeva i poslovanja vaše kompanije. Ako za cilj imate da dovedete posetioce na web stranicu, onda je SEO pravi izbor. Međutim, da bismo predstavili sve prednosti i nedostatke, objasnimo prvo šta je SEO i kako funkcioniše.

Šta je SEO?

SEO je skup tehnika koje se koriste za poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja na Google-u i drugim pretraživačima.
Dakle, cilj SEO-a je da pomogne web stranici da se pojavi među prvih nekoliko rezultata za određenu ključnu reč koja se odnosi na vašu industriju. To znači da će više ljudi posetiti vašu web stranicu, što će u konačnom zbiru imati za rezultat više poseta i konverzija.  Uz navedeno, cilj je, takođe, kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva za svakog posetioca, pritom pazeći na personalizaciju iskustva koja se temelji na istoriji pretraživanja i njihovog ponašanja.
Postoji puno faktora koji utiču na SEO, a neki od njih su: 
 
  • On-page optimizacija
  • Off-page optimizacija
  • Tehnička optimizacija

Više o faktorima koji utiču na SEO možete pročitati u našem besplatnom ebooku: Optimizacija za pretrage. SEO takođe može biti zahtevan i dugotrajan proces, jer mogu proći meseci da bi se postigli značajni rezultati, pogotovo ako prethodno niste imali iskustva u tom području. Ukoliko niste SEO stručnjak, uvek možete angažovati
agenciju za digitalni marketing.

Koje su SEO prednosti? 

Ako vaša kompanija za cilj ima stvaranje dugoročne svesti o vašem proizvodu, proširenje ciljne publike i povećanje prihoda, onda je optimizacija za pretragu ključna.
Prednosti SEO-a su brojne, ali izdvojićemo 6 najznačajnih za vaše poslovanje:
 
  • Pomaže kompanijama da poboljšaju vidljivost i rangiranje
  • Povećava promet na web stranicama
  • Pomaže u dobijanju potencijalnih kupaca i ostvarivanju prodaje
  • Poboljšava korisničko iskustvo web stranice
  • Pomaže da se kompanija istakne u gomili
  • Ulaganje u SEO je dugoročna investicija
 

Kada treba ulagati u SEO?

Primarni razlog zašto se isplati ulagati u SEO je taj što se većina korisnika koristi alatima pretraživanja kao što je Google kada žele pronaći tačno određene informacije na internetu - 49% trgovaca organsko pretraživanje smatra kanalom sa najvećim povratom ulaganja.
A kada je vaša web stranica ili aplikacija dobro pozicionirana u rezultatima pretraživanjima, tada će je korisnici pronaći sa lakoćom.
Pored toga, u SEO se isplati ulagati kada:
 
  • Imate dobro postavljenu strategiju 
  • Imate dovoljno sadržaja za SEO
  • Imate dovoljno resursa za SEO stručnjake
  • Radite s partnerom koji zna kako da postigne dobre rezultate 
 

Zašto je važno kontinuirano ulagati u SEO?

Bez obzira na rast koji vaša kompanija ostvaruje, SEO ne sme biti zanemaren i vaše web mesto mora uvek biti optimizovano. Kao što uvek dolaze novi trendovi i sve se povremeno menja u svetu digitalnog marketinga, tako se i SEO menja. Stoga je od izuzetne važnosti pratiti promene i kontinuirano ulagati u iste kako bi zadržali prethodno ostvareni uspeh.

Bitno je zapamtiti da pretraživači uzimaju u obzir koliko često ažurirate vaš sadržaj, kao i koliko su druge stranice imale veze s vašim sadržajem nedavno. Naravno, bitno je da ste prvobitno kreirali kvalitetan sadržaj koji je podržan tehničkim temeljima i koji utiče na odluku potrošača da veruje i posluje s jednom kompanijom umesto s drugom.
Zbog toga, ukoliko ne želite izgubiti relevantnost stranice i prvo mesto u rezultatima pretraživanja, nastavite sa SEO naporima.

Kada nema smisla ulagati u SEO?

Čak i ako ste uvereni da će ulaganje biti pozitivan ROI, ulaganje u SEO možda i dalje nema smisla ako:
 
  • Ne možete čekati rezultate do ili preko 6 meseci (dakle potrebni su u puno kraćem roku)
  • Nemate dovoljno resursa za angažovanje SEO stručnjaka
  • Ne možete osigurati dovoljno materijala odnosno sadržaja potrebnog za SEO
  • Smatrate da je link building dovoljan za uspeh stranice
 

Zaključak

Budući da svaka osoba na svetu traži proizvode, usluge i informacije kako bi pojednostavila svoje želje i potrebe, SEO napori se isplate. A upravo vaše poslovanje odnosno vaše usluge trebaju biti na prvom mestu svake pretrage.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM