Google Mobile-first index: 5 činjenica koje morate da znate

Objavljeno 23.10.2017. 15:45:58
Google Mobile-first index: 5 činjenica koje morate da znate
Verovatno smo već dosadni sa konstantnim spominjanjem "mobile-only".

Pa ponovimo još jednom.

Kako već znamo, broj mobilnih internet korisnika je još pre par godina pretekao broj onih korisnika koji internetu pristupaju preko desktop računara.

U skladu sa tim, naravno da Google želi da njegovo indeksiranje i rezultati pretraživanja predstavljaju većinu njegovih korisnika - one koji internetu pristupaju sa mobilnih uređaja.

Zašto ponovo podsećamo na to? I dalje se susrećemo sa stranicama i klijentima koji se još nisu uhvatili u koštac sa ovim prevladavajućim trendom u search oglašavanju, ali i celokupnom digitalnom marketingu.

Ako i dalje nekome nije jasno i ne želi da prihvati nova pravila igre koja Google nameće, danas je vreme da ipak sazna gorku istinu.

Google će najverovatnije početkom 2018. godine izbaciti mobile-first index kojim će definitivno kreirati i rangirati svoje liste pretraživanja na osnovu mobilne verzije sadržaja.

Čak i desktop korisnici neće ostati pošteđeni nove prakse za koju čak i iz Google-a navode da predstavlja zaista veliku promenu.

Ipak, isto tako iz Google-a navode da ne treba paničariti.

A paničariti ne treba iz još jednog razloga - jer u nastavku donosimo 5 ključnih činjenica koja se tiču Google Mobile-first indexa.

Dobro ih upamtite i problema neće biti.
 


1) PROMENE KOJE DONOSI MOBILE-FIRST INDEX


Google je počeo koristiti mobilnu verziju web stranice kao primarni index pretraživanja.

Do sada se crawlanje weba vršilo iz pozicije desktop pretraživanja, a sada Google taj fokus stavlja na mobilna pretraživanja.

Šta će se desiti ako nemate mobilnu web stranicu, pitate se?

Ništa posebno. Čak i Google kaže da se ne trebate brinuti.

Ako nemate mobilnu web stranicu, Google će crawlati samo vašu desktop verziju. Njegovo indeksiranje će postaviti prioritet na samo one web stranice koje su spremne za novi index.

Naravno da se web stranice bez mobilne verzije neće rangirati toliko dobro kao one koje imaju mobilnu verziju. Ali, takve se stranice i danas ne rangiraju jednako dobro kao i mobile-friendly stranice. To se neće promeniti niti s novim Google mobile-first indexom.

Ali, u slučaju da imate mobilnu verziju web stranice, bolje vam je da su ona i njen sadržaj dobro optimizovani za mobilne uređaje.

Prema Google-ovim vlastitim rečima, bolje je da nemate mobilnu web stranicu, nego da je ona loša.

 

2) RAZLIKE IZMEĐU MOBILNE I DESKTOP WEB STRANICE


Ako nemate mobilnu web stranicu, nije problem. Ako imate užasnu mobilnu web stranicu, e, to već je problem.

Nejednake verzije web stranice će sigurno uticati na vaš desktop rang. Posebno ako će mobilna verzija web stranice imati manje (i slabije kvalitetnog) sadržaja nego desktop verzija.

Google predlaže da prilagodite desktop verziju web stranice mobilnim uređajima i da ostavite isti sadržaj na obe verzije. Samo neka bude responzivna.
 


3) KADA IZLAZI GOOGLE MOBILE-FIRST INDEX? ČINI SE NE TAKO BRZO


Zašto onda pišemo ovo?

Kako bi se svi mogli pripremiti.

Doduše, Google je već počeo da testira svoj mobile-first index na nekim korisnicima, ali samo službeno izbacivanje se očekuje tek kroz nekoliko meseci. Verovatno početkom 2018. godine.

Zašto Google odugovlači sa izbacivanjem mobile-first indexa? Obično navode dva razloga.

Prvi je da ga žele u potpunosti testirati kako bi bili sigurni da sve dobro funkcioniše. Prvi rok je bio kraj 2017. godine, ali sada se sve više priča o početku 2018-te. Ipak, činjenica je da Google svoj mobile-first index trenutno testira na sve više korisnika, a ako sve ide po planu, možda ga izbace i ranije.

Drugi razlog zašto još čekamo je taj da Google želi mobile-first index predstaviti tako da ne šteti web stranicama koje nisu mobile-friendly. "Još razmišljamo kako možemo biti sigurni da ćemo u mobile-first index uključiti stranice kojima to neće naškoditi.", naveli su iz Googlea.

 

4) RAZLIČITI INDEXI ZA MOBILNE I DESKTOP VERZIJE WEB STRANICE


Dugoročno, Google namerava da ima samo jedan index za obe verzije - onaj koji se zasniva na mobilnom sadržaju.

Ipak, tokom perioda dok se taj index ne predstavi (a taj se period procenjuje i na nekoliko godina) postojaće dva indexa - desktop-first i mobile-first index.

Google je dosta oprezan prilikom uvođenja svog mobile-first indexa. Čak ga naziva i "eksperimentom".

Zbog toga će se, ako mobile-first index potencijalno ne bude koristan, lako prebaciti nazad na desktop-first index.

 

5) UTICAJ GOOGLE MOBILE-FIRST INDEXA NA LINKOVE I RANKING


Uobičajeno se smatra da mobilni sadržaj ima manje linkova nego desktop sadržaj. A svi znamo koliko linkovi i sadržaj utiču na Google-ove rezultate pretraživanja.

Zbog toga čak ni iz Google-a ne žele da objave koliko će novi mobile-first index uticati na broj linkova, a posledično i na same rezultate pretraživanja. Kažu da ipak još testiraju.

 

ZAKLJUČAK - ŠTA DA RADIM KAKO BI BIO SPREMAN?


Jednostavno.

Četiri reči.

Napravite. Responzivnu. Web. Stranicu.
 
Osim toga, Google na svom blogu daje jasne predloge za pripremu na novi mobile-friendly index.
 
  • Ako imate responzivnu web stranicu kojoj je sadržaj jednak i na mobilnoj i na desktop verziji, ne treba ništa menjati.
  • Ako vam se sadržaj razlikuje na mobilnoj i desktop verziji, treba da napravite neke promene, npr. da uključite structured markup i na desktop i na mobile verziji, koristiti robots.txt testing alat za omogućavanje Google botu da pristupi mobilnoj verziji...
  • Verifikovati mobilnu verziju web stranice u Search Console.

Ako imate samo desktop verziju, Google će i dalje nastaviti normalno da je indeksira. Prilikom kreiranja mobilne verzije, budite sigurni da je sa njom sve u redu jer, ponavljamo, gore je imati lošu mobilnu web stranicu, nego je uopšte nemati.

"Imate dovoljno vremena za napraviti te promene na svojoj web stranici.", pomirljivo iz Google-a završavaju svoju najavu novog mobile-first indexa.


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM