Šta su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?

Nevažeći AdWords klikovi (Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamerni ili su rezultat zlonamernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra sve klikove ili impresije (prikazivanja) koji na zlonameran način povećavaju troškove oglašavanja. Iako Google-ov tim za proveru kvaliteta oglasa pokušava da spreči suludo plaćanje oglasa za nevažeći online saobraćaj, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Koji su najčešći primeri nevažećih AdWords klikova?

Najčešći primeri nevažećih klikova su:
  • Klikovi botova ili drugih automatizovanih alata za generisanje klikova
  • Ručni klikovi koji se namerno upotrebljavaju za povećanje troškova ili zaradu web hostinga za oglašavanje
  • Klikovi koji ne pružaju ikakvu vrednost (npr. slučajni dvostruki klikovi)
  • Prikazivanja (impressions) namenjena namernom smanjivanju CTR (tehnički gledano, to nisu klikovi, ali rade po istom principu).

Kako Google nalazi nevažeće AdWords klikove?

Adwords nevažeći klikovi
Google koristi mnoge tehnike za otkrivanje nevažećih klikova, uključujući praćenje dvostrukih IP adresa, praćenje informacija o sesijama korisnika i informacija o mreži, prati geografsko ciljanje i sve informacije web pretraživača (web browsera).

Tehnologija koju Google koristi za otkrivanje nevažećih klikova veoma je sofisticirana, a razvijena je od strane vodećih svetskih stručnjaka na području veštačke inteligencije i AI učenja.

Kako vi možete da imate pod kontrolom nevažeće AdWords klikove?

Ako 100% želite da budete zaštićeni od nevažećih klikova, preuzmite posao u svoje ruke. Evo nekoliko načina kako možete da pratite valjanost klikova:
  1. Segmentišite online saobraćaj: Na osnovu različitih kanala što detaljnije segmentišite online saobraćaj. Tako ćete lakše videti kako različiti kanali utiću na vaš saobraćaj.
  2. Budite svesni toga ko će posetiti vašu web stranicu: Pomoću Google Analytics-a pratite ponašanje korisnika i definišite odakle dolazi online saobraćaj.
  3. Izbegavajte partnerstvo sa web stranicama niskog kvaliteta: mogućnost za nevažećim klikovima i online saobraćajem povećava se kada radite sa sumnjivim i nepouzdanim oglasnim mrežama.
  4. Nemojte kliktati na sopstvene oglase: Google vaša kliktanja može da shvati kao da želite da povećate zaradu na sopstvenim oglasima pa je velika mogućnost da vam onesposobi AdWords nalog.

Gde možete da pratite nevažeće AdWords klikove?

Kao što smo već spomenuli, nevažeći klikovi mogu da se pojave iz brojnih razloga, pa je najvažnije da toga budete svesni.

Kako bi što lakše pratili nevažeće klikove, preporučujemo da u AdWordsima dodate kolonu koja vam omogućuje da vidite tačan broj i procenat nevažećih klikova za svaku kampanju. Google-ovi algoritmi proaktivno pronalaze sve sumnjive aktivnosti, a na vama je da se što bolje zaštitite od njih.
Blog meni
Kategorije
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge