Arbona koristi kolačiće kako bi vam osigurala personalizovano i kvalitetno iskustvo na stranici, bez prikupljanja vaših ličnih podataka. Prihvatite kolačiće ili pročitajte više informacija.
Zatražite ponudu

Kako da iskoristite Google Analytics za povećanje web prodaje

Objavljeno 12.5.2020. 12:16:27
Kako da iskoristite Google Analytics za povećanje web prodaje

Ako imate web prodaju svakako bi trebalo da koristite Google Analytics za praćenje postignutih rezultata. Može se reći da je retko koji alat značajan u ovom segmentu kao što je to Google Analytics.
 
Otkad se predstavio tržištu, 2005. godine, Google Analytics koristi se za podatke različitih industrija. Web sajtovi širom sveta ga upotrebljavaju, a za web shop prodaju skoro da je neophodan.
 
Pitate se zašto?
Pa odgovor je jednostavan - e-trgovina (web shop) uspeva na podacima.
 
Šta to znači?
U svetu web shop prodaje, tačni podaci mogu pomoći da u pravo vreme reagujete i ponudite potencijalnim kupcima upravo ono što im je potrebno.
 
Međutim, treba biti oprezan. Vredi i obrnuto, pogrešno shvaćeni podaci mogu da vas dovedu “do ivice” i možete da izgubite već dobijeno. Pogrešno protumačeni podaci lako mogu napraviti razliku između mogućih potencijalnih kupaca u kupce koji “beže” sa sajta. Za web shop prodaju svakako je potreban kvalitetno praćen Google Analytics eCommerce.
 
U rukama pravog korisnika Google Analytics je moćan alat analize uspeha web shop prodaje i razvoja novih strategija koje će vam pomoći da ostvarite željene ciljeve, a time i prihod.
 
Ali, kao svaki alat i Google Analytics je koristan samo ako znate pravilno da ga koristite.


Kako da izvučete maksimum iz Google Analytics eCommerce alata?

Evo 9 koraka (ne 10! jer ne volimo velike brojeve, osim u dobrim rezultatima :) ) pomoću kojih možete upotrebljavati Google Analytics za postizanje prodaje i postizanje uspeha u e-trgovini.
 

#1. Optimizujte sadržaj pretraživanjem na licu mesta


Šta razlikuje uspešne firme od neuspešnih?
 
Dve reči: optimizacija sadržaja. Uspešne firme su one koje pružaju vrednost svojim kupcima.
 
Ali kako da znate šta žele vaši kupci?
Google Analytics ima Izveštaj o pojmovima pretraživanja koje vam omogućuje pregled onoga što posetioci traže na vašem sajtu.
Nema potrebe za anketama ili dugim razgovorima. Samo dođite do pojmova za pretraživanje i pogledajte tačne reči, proizvode i sadržaje koji korisnici žele da vide. Ako još uvek niste otkrili ovaj izveštaj, verovatno vam nedostaju vredni podaci. To je vrsta podataka koja lako može povećati rangiranje vašeg sajta u rezultatima pretraživanja.

 

Google Analytics vam pruža mogućnost da otkrijete i više od onoga što ste mislili da možete da učinite.
 
Pomoću izveštaja dobijate uvid u ono što vašem sajtu nedostaje iz perspektive vašeg posetioca. I u današnjem svetu beskonačnih mogućnosti prosečni posetilac sajta može da bude vrlo specifičan u svojoj potrazi.
 
Upoznajte tačne ključne reči koje posetioci traže i prilagodite vaš sadržaj onome što podaci kažu da je najvažnije.

 #2. Upoznajte se sa putovanjem svog kupca

Vaš kupac ide korak po korak, pre nego što se odluči da kupi na vašem sajtu. Putovanje kupca za svaku firmu izgleda malo drugačije. Zavisno od delatnosti tako se ponaša i kupac.
 
Kako da shvatite da se vaši potencijalni kupci pretvaraju u stvarne kupce?
Sve počinje personalizovanom uslugom za korisnike. I dok se trajanje puta jednog kupca lako razlikuje od drugog, svi oni slede određeni put.
 
U svakom delu svog putovanja postavljaju upite i kako napreduju kroz stranicu tako se njihovi upiti menjaju. I vaš web sajt sve vreme mora da daje odgovore na upite.
 
Najbolja usluga za kupce je osećaj vaše prisutnosti u svakom njihovom koraku. I tu vam pomaže Google Analytics. On otkriva dodirnu tačku u kojoj vaš korisnik prestaje da ima interakciju sa vašim sajtom.
 
Da li je to na odredišnoj stranici, stranici za plaćanje ili na blogu? Postoje li načini na koje biste mogli da ih ponovo vratite na stranice sa kojih su prošli?
 
Upravo za to postoji izveštaj toka ponašanja (Behavior Flow).


U ovom izveštaju možete tačna da vidite gde se završava put korisnika i trenutak u kojem prestaje njegov angažman.



 
Možete i filtrirati prema izvoru / mediju da biste odredili putovanje kupca na temelju kanala.
 
Jednostavno idite na izveštaj tok ponašanja i promenite padajući izbornik u prvom redu kako bi prilagodili prikazane rezultate. Zatim pogledajte red "Početne stranice" i red "Prva interakcija". Oni će vam dati podatke u kojoj su fazi putovanja ti posetioci bili.
 
Analizirajte ovo izvješće da biste ciljali mesta i stranice s kojih kupac odlazi. To će poboljšati angažman i povećati broj konverzija. Prilagodite svoj sadržaj prema putovanju korisnika na temelju onoga što svaki kanal prikazuje i upoznajte navike svojih kupaca te putovanje kojim idu.

 #3. Pokušajte da razumete interese svojih kupaca


Svaki kupac ima svoj jedinstveni razlog zašto dolazi baš na vaš sajt.
 
Google Analytics pruža sve detalje o interesima kupaca svojim Izveštajem o kategorijama afiniteta. Platforma razlikuje te interese po demografskim pokazateljima.


Poznavanje onoga što svaki kupac želi i šta ga zanima ključno je za prodaju.
 
Ovde pronađeni podaci olakšavaju postupak usklađivanja vašeg brenda sa onim što zaista ima važnost za vašu publiku.



Nakon toga, možete koristiti interese za stvaranje boljeg sadržaja i personalizaciju marketinga na temelju interesa svojih kupaca.
 

#4. Istražite putovanje potencijalnih korisnika do konverzije


Sada je vreme da pogledate kako razmišlja vaš posetilac.
Koji je idealan broj interakcija sa vašim brandom? Dobra vest je da vi ne mora da budete vidoviti. Google Analytics omogućuje vam upravo da vidite i takve podatke - bez supermoći.
 
Izveštaj o korisničkom putovanju prikazuje vam tačno koliko je interakcija potrebno da se učine pre kupovine.
 


Možete da vidite i vrednost konverzije za svaku dužinu puta. Ovo će vam pomoći da otkrijete vredi li ulaganje u duže marketinške kampanje ili je bolje svoje napore da usmerite negde drugde.


#5. Beleška za bolje SEO rezultate


Održavanje web sajta, kao i web shopa nije lako. A praćenje onoga što se radilo, a što nije, može biti još gore. No Google Analytics omogućuje vam da budete organizovani i informisani putem beleški.
 
Pratite trag pojavljivanja kako biste znali što uzrokuje pozitivne ili negativne promene na vašem sajtu.
 
Sve od marketinške kampanje ili redizajna web sajtova do opštih vesti i vremena može da se prati. To je tako jednostavno kao da kliknete dugme "Stvorite novu belešku".
 

#6. Iscrtajte angažman direktno na mestu

Vaše odredišne stranice mogu vam lako reći što vaši potencijalni kupci rade na vašem sajtu.



Izveštaj odredišne stranice prikazuje statistički prikaz raspona pažnje posetioca. Možete da vidite trajanje i stopu napuštanja odredišne stranice da biste videli koje stranice bolje prolaze kod posetioca, a koje im ne pružaju očekivanu vrednost.
 
Koristite ovaj izveštaj za poboljšanje odredišnih stranica, povećanje angažmana i povećanje rangiranja sajta. 
 

#7. Shvatite vrednost kupca


prošle godine uveo je novu odliku u svoj već bogati alat: Izveštaj o vrednosti kupca.
 
Sve uspešne firme znaju da je kupac koji se ponovno vraća vredan ulaganja. Ali znate li zašto zapravo vrede vaši kupci? Izveštaj o vrednosti kupca govori o vrednosti svakog kupca tokom njegovog putovanja sa vašom firmom ili brendom.



 
Google Analytics možete da vidite vrednost kupca koji je došao preko društvenih mreža, plaćenim pretraživanjem, direktno, itd.
 
Ovim izveštajem odredite vrednost korisnika stečenih kroz različite kanale i usredsredite svoje napore na one koji će da donesu više prihoda.


 #8. Otkrijte koliko su dugo posetioci spremni da provode vremena na određenoj stranici


Sve je više korisnika društvenih mreža. Međutim, većinu korisnika društvenih mreža čine mladi ljudi, tzv. Milenijumci koji imaju kratko razdoblje pažnje. Koliko god sadržaj u tom trenutku bio dobar, korisnik neće da ga pročita ako nema strpljenja.
 
Google Analytics ima rešenje i za to. Kako sav napor uložen u marketing i njegov sadržaj ne bi propao analytics daje prikaz prosečnog vremena na stranici.



Uz poznavanje prosečnog vremena kupca na određenim sajtovima vašeg preduzeća možete odrediti idealnu dužinu sadržaja.
 
Možda je sadržaj prekratak i ne sadrži dovoljno informacija. Ili je možda predug pa sadrži previše informacija i jednostavno korisnik odustane pre nego što dođe do preduzimanja određene akcije. Pomoću ovakve statistike možete da pronađete i napisati sadržaj koji će privući pažnju i zadržati vaše posetioce. 
 

#9. Procenite uslugu prenosa podataka do web shopa


Web shopovi su danas jedni od najvećih industrija u digitalnom svetu i Google Analytics to zna. Ima svojstvo koje zadovoljava potrebe za podacima na svim stranicama web shopa.
 
Ova odlika pruža sveobuhvatan izveštaj o onome što bi trebalo da znate kako biste razvili učinkovitu marketinšku i prodajnu strategiju oko svojih proizvoda. Jednostavnim klikom na e-trgovinu na bočnoj traci usluge Google Analytics dobijate pristup velikom broju podataka.



Možete da vidite informacije o navikama svojih kupaca, njihovoj potrošnji, rasponima cena, koje proizvode kupuju najviše i još puno toga.
 
Ova odlika isključiće vas iz igre “ti loviš” i nagađanja sa svojim potrošačima kada su u pitanju vaši proizvodi.

Glavni zaključci

Google Analytics je, osim što je besplatan, alat koji daje puno podataka, vama značajnih, o tome kako bi vaš web sajt postao što bolji i time dao što veće rezultate.
 
  • Sadržaj je ogromna pokretačka snaga koja osigurava uspeh vašeg poslovanja. Ne dopustite da zbog lošeg sadržaja izgubite vredne konverzije.
  • Naporno radite na optimizaciji sadržaja i videćete sve benefite koje će ono da donese. Ako dobro shvatite kako se kupci kreću po vašem sajtu, lakše ćete im pomoći i tako rešiti njihove probleme.
  • Iako se mogu kretati različitim putevima, važno je razumeti potrebe kupaca i pružiti im usput izvrsnu uslugu. Shvatanje da svaki kupac ima lični, jedinstveni interes ključno je za prilagođavanje. Imajte na umu idealan put za kupovinu i olakšajte taj put maksimalno jer će se onda ta kupovina i izvršiti.
  • Pratite Google Analytics i podatke. Zatim pogledajte svoje odredišne stranice kako bi videli način na koji posetioci deluju na vaš sajt.
  • Pratite vrednost i tok kupca kako biste utvrdili koji kanali dovode vaše najbolje klijente, a nakon toga “negujte” te kanale.
  • Otkrijte prosečno vreme zadržavanja posetioca na stranici kako biste znali kako dug, a kako kratak sadržaj na vašoj web lokaciji utiče na publiku i šta bi trebalo da učinite da ih privuče i zadrži.
  • Ako vam se desi problem, sledite načine rešavanja i izbegavajte da se opterećujete lažnim podacima koje lako možete da popravite.
Nemojte da zaboravite na bogatstvo Google Analytics podataka posebno za web shopove. Ovde možete da istražujete i optimizujete web shop gledajući trendove proizvoda i kupovimu kako biste poboljšali internetsku prodaju.
Google Analytics prepun je izveštaja i informacija koje su vam lako dostupne za pružanje podataka. Samo morate da naučite gde da ih potražite.
Iskoristite izveštaje i brojeve u svoju korist i ne dopustite da “ti brojevi” ostanu samo brojevi bez vrednosti. 

A ako mislite da vam je potrebna pomoć, slobodno nam se obratite. Mi čitamo Google Analytics podatke i kontinuirano unapređujemo svaku kampanju.
Arhiva Blog postova