Prilagođavanje standardnih GA4 izveštaja - 2. deo
U prošlom GA4 članku naučili smo kako da napravimo GA4 Detail report, odnosno kako napraviti svoje prilagođene izveštaje i ubaciti ih unutar standardne navigacije GA4 izveštaja. Na taj način ćete imati puno dostupnije podatke koji su bitni za Vaše poslovanje ali i nešto drugačiji mindset koji je fokusiran na tačno određene podatke (dimenzije i metrike), ne nužno standardne izveštaje koje Google Analytics nudi za apsolutno svaki tip web stranice i industriju. Želite da prilagoditi podatke koji imaju smisla isključivo za Vas!
U ovom nastavku proći ćemo kroz GA4 Overview report koji smo prošli put preskočili, ali dobar deo terminologije i snalaženja u GA4 koje ćemo danas prolaziti, smo naučili u prošlom članku pa ga svakako pročitajte ukoliko bilo gde “zapnete”.
Kartice (“cards” u GA4) su zapravo Overview report widget-i koji Vam daju brzi pregled onih dimenzija i metrika koje ste definisali iz prošlog članka. Verovatno je najbolji način kako opisati šta sa tim želimo da kažemo tako da prikažemo konkretno u praksi.
Dakle, uđite u neki izveštaj koji želite urediti (bilo da se radi o standardnom GA4 izveštaju bilo da se radi o već prilagođenom izveštaju koji ste kreirali) i ponovo odaberite opciju “Customize report” u desnom gornjem delu ekrana.
Sa desne strane ćete imati meni koji smo već prilagođavali (fokusirali smo se na dimenzije i metrike), a u donjem delu tog menija imaćete novu opciju Create new card. Ukoliko uređujete neki standardni izveštaj verovatno ćete već imati neke kartice, ipak je najbolje da kreiramo neku novu karticu da vidimo koje su uopšte opcije i kako izgleda uređivanje Overview reporta. U svakom slučaju, ove kartice se direktno vežu na dimenzije i metrike koje ste definisali u gornjem delu “Customize report-a”.
Sa leve strane imaćete novi meni:
Kao što vidimo, izabrali smo određene dimenzije i metrike, kao i željeni način prikaza podataka pa smo dobili Overview karticu odnosno widget. Izaberite Apply kako biste sačuvali svoj novi widget. Sada ćete u Customize report imati Summary cards koje možete koristiti kasnije. Widgete koji smo kreirali primera radi (Conversions by Language i Users by Country) su widget-i koji nisu postojali do sada i prema njima ćemo kreirati novi Overview report koji ćemo prikazati unutar glavne GA4 navigacije. Sa desne donje strane tih widgets stoji opcija “View country report” što je zapravo link koji vodi na Detail report (onaj izveštaj prema kom smo trenutno pravili ove kartice).
Iako bismo očekivali da se navedene kartice prikazuju negde unutar ovog prilagođenog izveštaja, nakon što sačuvate (Save as new report) svoj izveštaj i pronađete ga unutar glavne navigacije, nećete pronaći te widgete nigde unutar tog izveštaja.. Unutar sačuvanog izveštaja biće samo Detail report podaci, odnosno grafički prikaz sa gornje strane i tablični prikaz sa izborom dimenzijama i metrikama ispod. To je normalno/očekivano ponašanje. Način kako prikazati te izveštaje je sledeći.
Uđite u Library, izaberite opciju Create new report pa izaberite Create overview report. Otvoriće Vam se novi meni u kom možete dodati svoje kartice koje ste upravo napravili. Moguće je imati do 16 kartica u okviru jednog Overview report-a. Kliknite na Add cards. Prikazaće Vam se jako puno različitih kartica/widget-a koji će biti podeljeni prema Collection-ima koje smo već prolazili. Imaćete prikazane razne “out of the box” kartice koje je Google već pripremio iz nekih standardnih izveštaja pa izaberite one koje Vas zanimaju. U ovom slučaju ćemo pronaći kartice koje smo kreirali u prethodnom koracima.
Nakon što izaberete željene kartice, izaberite opciju Add Cards u desnom gornjem uglu Vašeg ekrana. Možete na drag&drop izabrati redosled Vaših kartica, a kada ste zadovoljni kreiranim izveštajem, izaberite Save as new report. Kao i uvek, dobro razmislite kako ćete nazvati taj izveštaj i opis jer ćete prema tome puno lakše prepoznati različite izveštaje koje ste napravili.
Vratite se natrag u Library, i pronađite Collection koji želite da izmenite. Mi ćemo izabrati isti Collection koji smo koristili u prošlom blog članku jer tada nismo dodali ništa pod Overview report, već smo samo uređivali Detail report. Sada pronađite Overview izveštaj koje ste napravili i prevucite ga u Drop overview report sekciju. Sačuvajte Vaš izveštaj.
Nakon što ste sačuvali promene na našem izveštaju, možemo da se vratimo u glavnu navigaciju, odnosno meni sa svim izveštajima. Vidimo da je postoji novi izveštaj koji je dostupan u Collection-u koji smo već kreirali. Čestitamo, u potpunosti ste prilagodili svoj GA4 interfejs!
Ukoliko Vas zanima i službena dokumentacija vezana za ovaj deo oko prilagođavanja svojih kartica i izrade Overview reporta, pročitajte ovaj link: GA4 Customize overview reports.
Moramo priznati da je ovo jedan od boljih koncepata u odnosu na Universal Analytics i definitivno je dobar smer kako biste se fokusirali na svoje ključne pokazatelje (dimenzije i metrike) umesto da gledate nekoliko standardnih izveštaja bez previše razmišljanja. Na Vama je da vidite na koji način možete iskoristiti ovu mogućnost. Za početak, predlažemo da pogledate službenu galeriju Universal Analytics prilagođenih izveštaja jer Vam to može dati ideju kako prilagoditi svoje GA4 izveštaje. Samo neke od ideja koje Vam možemo predložiti:
U svakom slučaju, kroz ova 2 članka vezana za prilagođavanje standardnih GA4 izveštaja, naučili smo razliku između Overview i Detail izveštaja, kako odabrati željene dimenzije i metrike, šta su kartice/widget-i i kako koristiti Library kako bi prilagodili izveštaje koje nam Google Analytics nudi.
Sada kada znate kako da napravite svoje dashboard-e vreme je da krenete da razmišljate o Vašim poslovnim ciljevima i podacima koji će Vam pomoći da ih ostvarite.
U ovom nastavku proći ćemo kroz GA4 Overview report koji smo prošli put preskočili, ali dobar deo terminologije i snalaženja u GA4 koje ćemo danas prolaziti, smo naučili u prošlom članku pa ga svakako pročitajte ukoliko bilo gde “zapnete”.
Izrada Overview widgeta
Kartice (“cards” u GA4) su zapravo Overview report widget-i koji Vam daju brzi pregled onih dimenzija i metrika koje ste definisali iz prošlog članka. Verovatno je najbolji način kako opisati šta sa tim želimo da kažemo tako da prikažemo konkretno u praksi.
Dakle, uđite u neki izveštaj koji želite urediti (bilo da se radi o standardnom GA4 izveštaju bilo da se radi o već prilagođenom izveštaju koji ste kreirali) i ponovo odaberite opciju “Customize report” u desnom gornjem delu ekrana.
Sa desne strane ćete imati meni koji smo već prilagođavali (fokusirali smo se na dimenzije i metrike), a u donjem delu tog menija imaćete novu opciju Create new card. Ukoliko uređujete neki standardni izveštaj verovatno ćete već imati neke kartice, ipak je najbolje da kreiramo neku novu karticu da vidimo koje su uopšte opcije i kako izgleda uređivanje Overview reporta. U svakom slučaju, ove kartice se direktno vežu na dimenzije i metrike koje ste definisali u gornjem delu “Customize report-a”.
Sa leve strane imaćete novi meni:
- Dimension dropdown - sve dimenzije koje ste definisali na prethodnom koraku
- Metrics dropdown - sve metrike koje ste definisali na prethodnom koraku
- Visualization - Izaberite jedan od 4 prikaza vizualizacije (Bar chart, Pie chart, Line chart ili Table)
Kao što vidimo, izabrali smo određene dimenzije i metrike, kao i željeni način prikaza podataka pa smo dobili Overview karticu odnosno widget. Izaberite Apply kako biste sačuvali svoj novi widget. Sada ćete u Customize report imati Summary cards koje možete koristiti kasnije. Widgete koji smo kreirali primera radi (Conversions by Language i Users by Country) su widget-i koji nisu postojali do sada i prema njima ćemo kreirati novi Overview report koji ćemo prikazati unutar glavne GA4 navigacije. Sa desne donje strane tih widgets stoji opcija “View country report” što je zapravo link koji vodi na Detail report (onaj izveštaj prema kom smo trenutno pravili ove kartice).
Iako bismo očekivali da se navedene kartice prikazuju negde unutar ovog prilagođenog izveštaja, nakon što sačuvate (Save as new report) svoj izveštaj i pronađete ga unutar glavne navigacije, nećete pronaći te widgete nigde unutar tog izveštaja.. Unutar sačuvanog izveštaja biće samo Detail report podaci, odnosno grafički prikaz sa gornje strane i tablični prikaz sa izborom dimenzijama i metrikama ispod. To je normalno/očekivano ponašanje. Način kako prikazati te izveštaje je sledeći.
Prilagođavanje GA4 navigacije
Uđite u Library, izaberite opciju Create new report pa izaberite Create overview report. Otvoriće Vam se novi meni u kom možete dodati svoje kartice koje ste upravo napravili. Moguće je imati do 16 kartica u okviru jednog Overview report-a. Kliknite na Add cards. Prikazaće Vam se jako puno različitih kartica/widget-a koji će biti podeljeni prema Collection-ima koje smo već prolazili. Imaćete prikazane razne “out of the box” kartice koje je Google već pripremio iz nekih standardnih izveštaja pa izaberite one koje Vas zanimaju. U ovom slučaju ćemo pronaći kartice koje smo kreirali u prethodnom koracima.
Nakon što izaberete željene kartice, izaberite opciju Add Cards u desnom gornjem uglu Vašeg ekrana. Možete na drag&drop izabrati redosled Vaših kartica, a kada ste zadovoljni kreiranim izveštajem, izaberite Save as new report. Kao i uvek, dobro razmislite kako ćete nazvati taj izveštaj i opis jer ćete prema tome puno lakše prepoznati različite izveštaje koje ste napravili.
Vratite se natrag u Library, i pronađite Collection koji želite da izmenite. Mi ćemo izabrati isti Collection koji smo koristili u prošlom blog članku jer tada nismo dodali ništa pod Overview report, već smo samo uređivali Detail report. Sada pronađite Overview izveštaj koje ste napravili i prevucite ga u Drop overview report sekciju. Sačuvajte Vaš izveštaj.
Nakon što ste sačuvali promene na našem izveštaju, možemo da se vratimo u glavnu navigaciju, odnosno meni sa svim izveštajima. Vidimo da je postoji novi izveštaj koji je dostupan u Collection-u koji smo već kreirali. Čestitamo, u potpunosti ste prilagodili svoj GA4 interfejs!
Ukoliko Vas zanima i službena dokumentacija vezana za ovaj deo oko prilagođavanja svojih kartica i izrade Overview reporta, pročitajte ovaj link: GA4 Customize overview reports.
Prilagođavanje načina razmišljanja o podacima
Moramo priznati da je ovo jedan od boljih koncepata u odnosu na Universal Analytics i definitivno je dobar smer kako biste se fokusirali na svoje ključne pokazatelje (dimenzije i metrike) umesto da gledate nekoliko standardnih izveštaja bez previše razmišljanja. Na Vama je da vidite na koji način možete iskoristiti ovu mogućnost. Za početak, predlažemo da pogledate službenu galeriju Universal Analytics prilagođenih izveštaja jer Vam to može dati ideju kako prilagoditi svoje GA4 izveštaje. Samo neke od ideja koje Vam možemo predložiti:
- SEO dashboard
- Content dashboard
- Google Ads dashboard
- Social media dashboard
- Ecommerce dashboard
- Audience dashboard
- Marketing team dashboard
- Sales team dashboard
- Business KPI dashboard
U svakom slučaju, kroz ova 2 članka vezana za prilagođavanje standardnih GA4 izveštaja, naučili smo razliku između Overview i Detail izveštaja, kako odabrati željene dimenzije i metrike, šta su kartice/widget-i i kako koristiti Library kako bi prilagodili izveštaje koje nam Google Analytics nudi.
Sada kada znate kako da napravite svoje dashboard-e vreme je da krenete da razmišljate o Vašim poslovnim ciljevima i podacima koji će Vam pomoći da ih ostvarite.
Zadnji Blog postovi
Kategorije
Arhiva Blog postova
- Travanj 2024 (4)
- Ožujak 2024 (5)
- Siječanj 2024 (6)
- Prosinac 2023 (6)
- Studeni 2023 (5)
- Lipanj 2023 (2)
- Svibanj 2023 (1)
- Travanj 2023 (8)
- Veljača 2023 (1)
- Siječanj 2023 (2)
- Studeni 2022 (3)
- Listopad 2022 (8)
- Rujan 2022 (9)
- Kolovoz 2022 (5)
- Srpanj 2022 (9)
- Lipanj 2022 (9)
- Svibanj 2022 (8)
- Travanj 2022 (8)
- Ožujak 2022 (7)
- Veljača 2022 (6)
- Siječanj 2021 (1)
- Prosinac 2020 (3)
- Studeni 2020 (2)
- Listopad 2020 (5)
- Rujan 2020 (3)
- Kolovoz 2020 (4)
- Srpanj 2020 (7)
- Lipanj 2020 (4)
- Svibanj 2020 (4)
- Ožujak 2020 (5)
- Veljača 2020 (5)
- Siječanj 2020 (4)
- Prosinac 2019 (5)
- Studeni 2019 (7)
- Listopad 2019 (5)
- Rujan 2019 (3)
- Kolovoz 2019 (6)
- Srpanj 2019 (1)
- Lipanj 2019 (2)
- Svibanj 2019 (3)
- Travanj 2019 (3)
- Ožujak 2019 (3)
- Veljača 2019 (3)
- Siječanj 2019 (5)
- Prosinac 2018 (5)
- Studeni 2018 (3)
- Listopad 2018 (5)
- Rujan 2018 (2)
- Kolovoz 2018 (6)
- Srpanj 2018 (6)
- Lipanj 2018 (4)
- Svibanj 2018 (5)
- Travanj 2018 (4)
- Ožujak 2018 (3)
- Veljača 2018 (3)
- Siječanj 2018 (5)
- Prosinac 2017 (4)
- Studeni 2017 (4)
- Listopad 2017 (6)
- Rujan 2017 (1)
- Kolovoz 2017 (4)
- Srpanj 2017 (4)
- Lipanj 2017 (3)
- Svibanj 2017 (3)
- Travanj 2017 (4)
- Ožujak 2017 (4)
- Veljača 2017 (4)
- Siječanj 2017 (2)
- Prosinac 2016 (3)
- Studeni 2016 (3)
- Listopad 2016 (6)
- Rujan 2016 (6)
- Kolovoz 2016 (1)
- Lipanj 2016 (3)
- Svibanj 2016 (3)
- Travanj 2016 (4)
- Ožujak 2016 (3)
- Veljača 2016 (3)
- Siječanj 2016 (3)
- Prosinac 2015 (1)
- Studeni 2015 (4)
- Listopad 2015 (1)
- Rujan 2015 (2)
- Kolovoz 2015 (2)
- Lipanj 2015 (1)
- Svibanj 2015 (4)
- Ožujak 2015 (3)
- Prosinac 2014 (15)
- Studeni 2014 (1)
- Listopad 2014 (7)
- Rujan 2014 (10)
- Kolovoz 2014 (3)
- Srpanj 2014 (3)
- Lipanj 2014 (3)
- Svibanj 2014 (1)
- Travanj 2014 (3)
- Ožujak 2014 (3)
- Veljača 2014 (1)
- Siječanj 2014 (4)