Arbona koristi kolačiće kako bi vam osigurala personalizovano i kvalitetno iskustvo na stranici, bez prikupljanja vaših ličnih podataka. Prihvatite kolačiće ili pročitajte više informacija.
Zatražite ponudu

Web push notifikacije: Šta donose mom webu

Objavljeno 20.2.2020. 9:00:16
Web push notifikacije: Šta donose mom webu
Web push notifikacije ili Obaveštenja Web pretraživača su klikabilne rich content poruke koje na desktop računara i ekrean smartphonea šalje webshop ili sajt

Web push notifikacije više nisu ništa novo, verovatno možete da se setite bar nekoliko sajtova koji su od vas tražili dopuštenje kako bi u budućnosti mogli da šalju obaveštenja. Iako su web push notifikacije korisne, lako mogu početi uzrokovati glavobolju ako se zloupotrebe.

Jedna od ključnih pogodnosti koje web push notifikacije donose su činjenica da više nije potrebno prebaciti se na neku od otvorenih kartica u web pretraživaču kako bi saznali da li se u njoj nešto dogodilo. 

Obaveštenja pretraživača ili Web push notifikacije prikazuju, obično u donjem desnom delu ekrana (za desktop) i polju sa notifikacijama (za smartphone), praktično obaveštenje. Čak i onda kada sajt nije otvoren! Super je što se ista notifikacija može pojaviti i na pametnom telefonu bez potrebe za razvijanjem mobilne aplikacije. O čemu je uopšte reč?

Web push notifikacije - ukratko

Ukratko, web push notifikacije su klikabilne rich content poruke koje na desktop računara i zaslon smartphonea šalje webshop ili sajt. Mogu biti poslane i dostavljene na smartphone ili desktop i kada korisnik nije aktivan na webu koji mu push notifikaciju šalje. 

Šta znači klikabilne? To znači da u sebi sadrže linkove na odredišne stranice ( najčešće u obliku CTA dugmeta) na koje korisnik klikne i dođe na web. 

Šta znači rich content poruka? Ako doslovno prevodimo na srpski to su poruke bogatog sadržaja. Zapravo, radi se o porukama koje koriste Messenger, Viber i slične aplikacije, a osim teksta, uključuju i druge oblike sadržaja. U slučaju Web push notifikacija, možete dodati linkove, CTA dugmiće (do dva) i vizual.

Kako korisnici reaguju

Da li taj “bogati sadržaj” deluje na korisnike? 

Koliko posetioca prihvati Web push notifikacije? 


Ovo su neka od najčešćih pitanja vezanih za obaveštenja pretraživača

Pre svega, korisnik mora iskazati izričitu želju za primanjem push notifikacija. Bitno je napomenuti kako push notifikacije mogu slati samo webovi s https “sigurnim predznakom”. Postotak prijavljenih varira između 5% do 10% ukupnog broja jedinstvenih posetioca weba. Za veći postotak prijava bitan je UX privole, vreme slanja, mesto na kojem se pojavljuje i snaga brenda uopšteno.

CTR za push notifikacije se definira kao broj klikova podijeljen s brojem pretplatnika koji su notifikaciju videli. Često se koristi i praktičnija formula Klikovi na notifikacije/Dostavljene notifikacije. Ne postoji unapred postavljen referentni CTR push notifikacije. CTR push notifikacije zavisi od više faktora: 
  • sadržaj notifikacije
  • vreme slanja notifikacije
  • kvalitet ciljane publike
  • učestalost slanja 

Segmentacija i pametnije ciljanje publike kojoj šaljete obaveštenjai će gotovo sigurno rezultirati većim CTR-om. Što je publika detaljnije segmentira na i sama poruka je specifičnija, a to znači da će biti i relevantnija za primaoca - dovoljno dobra da je klikne. CTR web push notifikacija sa specifičnim porukama za tako segmentirane korisnike može biti 40%
 

Kako izgleda efektivna web push promotivna poruka

Teško je ponuditi dovoljno dobar generalni odgovor na pitanje: Kako izgleda efektivna obaveštenje pretraživača. Previše faktora je u igri. 

Ono što možemo je predstaviti vam najbolje prakse za kreiranje web push notifikacije, a to su:

Personalizacija



Personalizovane poruke podržane bihevioralnim podacima daju puno bolje rezultate. Takve poruke su namenjene specifičnom krugu pretplatnika, pravovremene i personalizirane. Na primer: webshop na kojem ste prošle nedelje pregledavali patike vam šalje push notifikaciju kako su one sada dostupne u vašoj veličini. Kada kliknete obaveštenje, link vas odvede direktno na stranicu proizvoda s vašom veličinom već označenom. 

CTA




Zadatak CTA dugmića je da provocira trenutnu akciju pretplatnika. CTA digme na push notifikaciji trebao bi uključivati što jednostavniji glagol u imperativu. 

Vizuali



Koliko reči vredi slika?

Zašto ne iskoristiti priliku i ispričati svaku od tih 1000 riječi? Push notifikacije s vizualom i CTA dugme lakše hvataju pozornost i donose bolje rezultate. 

Geografski određena



U trenutku kada se korisnik prijavljuje za primanje push notifikacija, pretraživač pamti nekoliko podataka, a jedan od njih je lokacija. Taj podatak kasnije možete iskoristiti za slanje relevantnijih poruka. 

Vremenske zone



Ako je vaše tržište globalno, uzmite u obzir i vremenske zone. Ne želite promo poruku slati u 02h ujutro. Zar ne?

Još je puno toga što želimo podijeliti s vama vezano za web push notifikacija pa svakako pratite naše blogove. Svake nedelje je novi!

Ako i vas zanima kreiranje relevantnih poruka za zainteresirane korisnike i potencijalne kupce, obratite nam se. Rado ćemo vam pomoći stvoriti pametnu i profitabilnu strategiju slanja web push notifikacija.

 

 

 

Arhiva Blog postova