Arbona koristi kolačiće kako bi vam osigurala personalizovano i kvalitetno iskustvo na stranici, bez prikupljanja vaših ličnih podataka. Prihvatite kolačiće ili pročitajte više informacija.
Zatražite ponudu

Šta je Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rešenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isečaka koda na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.

ŠTA JE OZNAKA ILI TAG


Oznaka ili tag je isečak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
 
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašem sajtu, Google je predstavio svoj Tag Manager. Njime ne trebate tačno da unesete isečke koda u datoteku na web lokaciji, već umesto toga možete da navedete koje oznake želite da aktivirate i kada to želite. Koristeći GTM više ne treba da šaljete svom web administratoru ili developeru promene koje želite da napravite na svom praćenju analitike.
 

STRUKTURA GOOGLE TAG MANAGERA


Google Tag Manager se sastoji od 3 glavna dela:
 
1) Tagova - snippeti koda (najčešće JavaScripta) koji se dodaju na sajt

2) Triggera - definišu kada se pojedini tag uključuje
 
3) Varijabli - primaju i spremaju informacije koje koriste tagovi i trigger



 

7 RAZLOGA ZAŠTO DA KORISTITE GOOGLE TAG MANAGER


Nakon što smo odgovorili na pitanje što je Google Tag Manager te ukazali kako pojednostavljuje praćenje analitike vašeg sajta, u nastavku donosimo 7 razloga zašto da koristite Google Tag Manager:
 
1) Besplatan je - svi elementi Google Tag Managera su besplatni
 
2) Sve radite sami - unošenje tagova, eventualne promene, provera rada... sve obavljate sami i nema potrebe za saradnju sa developerima. Osim što štedi vreme, GTM je jednostavan i user-friendly za sve grupe korisnika, neovisno o njihovom informatičkom znanju.
 
3) Nema ograničenja - Google Tag Manager možete da koristite i za ostale proizvode, ne samo one od Googlea. Takođe, GTM možete dodati i na svoje iOS i Android aplikacije.
 
4) Povezivanje sa Analyticsom - s GTM-om još jednostavnije implementirate neke od najkomplikovanijih funkcija Google Analyticsa. Time imate uvid u još preciznije podatke.
 
5) Jednostavno pratite više stvari - s GTM-om možete da pratite razne resurse dostupne na internetu kao što su YouTube videi, obrasci itd.
 
6) Sigurnost - Google Tag Manager sadrži sve sigurnosne značajke. On uključuje dvostruku autentikaciju preko lozinke i numeričkog koda koje dobijete preko tekstualne poruke ili mobilne aplikacije.
 
7) Debug centrala
- pomoću Google Tag Managera možete da testirate i pratite sve eventualne greške i verzije čime je postavljanje tagova još lakše i brže.