Česta pitanja

Šta je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljaocu jer je odbijena od strane mail servera primaoca. Ovo se obično dešava kada e-mail adresa nije ispravna ili ne postoji, ili kada je e-mail server primaoca blokirao poruku. Saznajte više
Šta znači canonical URL?
Canonical URL je preferirana URL adresa za određenu web stranicu, koja se bira kao glavna ili primarna adresa koju pretraživači treba da indeksiraju i rangiraju. Saznajte više
Šta je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se zasniva na efektu, a kojom pojedinac ili kompanija promoviše proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili konverziju koja je ostvarena putem njihove jedinstvene veze za preporuku. Saznajte više
Šta je Crawl budget?
Crawl budget, ili proračun indeksiranja, se odnosi na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje pretraživača smeju posetiti u određenom vremenskom periodu.
  Saznajte više
Šta je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Google-a za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Koristi se za prikupljanje podataka o web stranicama i njihovim stranicama kako bi se dodale u Google indeks pretraživanja. Sadrži alate za indeksiranje mobilnih i stonih računara, kao i specijalizovane alate za indeksiranje vesti, slika i video zapisa.

Googlebot počinje dohvatanjem nekoliko web stranica, a zatim slede linkovi na tim stranicama kako bi pronašao nove URL-ove. Dok se kreće, Google bot indeksira tekst na stranicama koje posećuje i koristi te informacije da utvrdi relevantnost i autoritet stranice i... Saznajte više
Šta je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj pre preklopa odnosi se na deo web stranice koji je vidljiv korisniku bez skrolovanja.  Saznajte više
Šta je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se sprovodi pomoću plaćenih oglasa na pretraživačima.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za pretraživače, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promoviše kompanije povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet pretraživačima.

... Saznajte više
Šta je segmentacija?
Segmentacija je podela kupaca, klijenata odnosno primatelja Vaših marketinških poruka u grupe, pri čemu se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primalaca Vaših marketinških poruka, na primer e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima Vaše publike, uputićete slične ali prilagođene poruke kako biste što bolje “pogodili” onu koja će primaocu biti interesantna i time povećati šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača kao i geografskim, demografskim i psihografskim kriterijumima.... Saznajte više
Šta je prodajni levak?
Prodajni levak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za Vašu kompaniju i proizvod pa dok konačno ne postane Vaš kupac. Kraće, prodajni levak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni levak se deli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podela na četiri dela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno upoznavanje, interesovanja, želja i akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku levka jer prve faze obuhvataju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

... Saznajte više
Šta je buyer persona?
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kom definišemo pripadajuću demografiju, interesovanja, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. ... Saznajte više
Šta je Below The Line (BTL) marketing?
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj markting koji je usmeren prema definisanoj ciljnoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako merljivima. 

Primer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmerava na tačno određenu publiku.
... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
 (customer journey) je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga i na kraju kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • awareness (faza svesti)
  • consideration (faza razmatranja)
  • decision (faza odluke).
Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa Vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se care (faza brige o korisniku/kupcu). To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovo kupe Vaš... Saznajte više
Šta je online recenzija?
je pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više veruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupe proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobijenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se odluči završiti kupovinu, a svake godine... Saznajte više
Šta je Bitly?
Bit.ly je alat koji služi za skraćivanje URL-ova i platforma za upravljanje vezama. Kompanija Bitly osnovana je 2008. godine. Bitly mesečno skraćuje i do milijardu linkova za upotrebu na društvenim mrežama, u e-mailu, sms-u, itd. Osim toga, on je moćan alat za online marketing koji se koristi za praćenje klikova, pregledanje web mesta, praćenje geografskih lokacija odakle dolazi najviše klikova i slično.

Od avgusta 2018. godine Bitly je skratio više od 37,5 milijardi URL-ova.

Besplatna verzija Bitly alata dostupna je svima, potrebno je samo izvršiti prijavu. Osim skraćivanja linka, Bitly omogućuje i promenu celog naziva linka samo što takav link zadržava postojeći... Saznajte više
Šta su web push notifikacije?

 su marketinški kanal koji korisnika može ponovo da dovede na Vašu web stranicu. One su klikabilne rich content poruke koje se šalju na uređaj od strane web stranice ili web aplikacije.

Korisnik mora da odobri primanje notifikacija kako bi mu se mogla poslati push notifikacija što sa druge strane znači da je zainteresovan za potencijalno primanje svih novosti i da razmišlja o kupovini.

Web push notifikacije automatski se mogu slati svim korisnicima koji su:
  • posetili određenu kategoriju proizvoda,
  • posetili stranicu proizvoda ili usluge,
  • napustili proizvod koji su već dodali u korpu,
  • započeli, ali nisu završili rezervaciju smeštaja, leta i sl. - čime se dolazi do ponovnog... Saznajte više
Zašto koristiti LinkedIn grupe?
Uključivanje u relevantne LinkedIn grupe i aktivno učestvovanje u istima mogu biti vrlo efikasan marketinški alat. Putem LinkedIn grupa možete informisati tržište o svojem postojanju, graditi lični ili kredibilitet kompanije u određenom području, privući potencijalne kupce na svoju web stranicu, povezati se sa brojnim ljudima na društvenim mrežama, prezentovati svoju ponudu.... Saznajte više
Šta je geo-targetovanje?
Geo-targetovanje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima u zavisnosti od njihove geografskoj lokacije. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na tačno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dostizanje željene ciljne grupe. 

 

... Saznajte više
Šta je MailChimp i koje su njegove prednosti?
Mailchimp je integrisana marketinška platforma, primarno namenjena odnosno Iako je Mailchimp u početku pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, konačnih stranica i još mnogo toga. 
 
Korišćenjem MailChimp-a gotovo svaka kompanija može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korišćenje, a postoji i besplatna verzija sa ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke kompanije. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi Vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti Vaših e-mail kampanja.

 

... Saznajte više
Ko je jedinstveni posetilac?
Jedinstveni posetilac je termin koji se odnosi se na U marketinškoj analizi jedinstveni posetilac broji se samo jednom za određeni vremenski period, nezavisno od njegovog broja poseta web stranice. To znači da ako isti posetilac poseti stranicu na primer tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posetilac, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i ... Saznajte više
Šta je gerila marketing?
Gerila marketing je naziv za ili proizvodu, odnosno podsticanje brand awareness-a. Ova marketinška strategija zahteva out-of-the-box razmišljanje i kreativan pristup, a vrlo često i relativno niska finansijska ulaganja. Osnovni cilj gerila marketinga je iznenaditi javnost i tako podstaći širenje priče o brendu. ... Saznajte više
Šta je content marketing?
Content marketing podrazumeva (content-a) na različitim kanalima sa ciljem privlačenja jasno definisane ciljne grupe. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i podsticanje prodaje na indirektan način. 
 
Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesuju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora. 
 
Nego šta uopšte znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, između ostalog i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuisati putem web stranica, društvenih mreža i newslettera. Ovaj... Saznajte više
Šta je webinar?
Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unapred, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj grupi sa ciljem informisanja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.
 
Webinar se može održavati i uživo pa autori sa članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa polaznicima webinara autori mogu podeliti video zapise, audio zapise, fotografije ili bilo koje dokumente. 
 
Unapred se odredi točan datum i vreme početka webinara, a učesnici se najčešće uloguju u okviru određenog sistema.

 

... Saznajte više
Šta je e-knjiga?
Elektronska knjiga ili  poput pametnih telefona, tableta ili računara, a koju se distribuira putem interneta.

Dobro osmišljen i napisan e-book jedan je od načina za privlačenje posetioca na web stranicu, a posledično i dobijanje novih klijenata.

  1. Definišite temu i ciljnu grupu
  2. Strukturno složite knjigu (poglavlja, naslovi, odlomci)
  3. Dizajn (naslovna, tipografija)
  4. Vizualni elementi (infografike i fotografije)
  5. Poziv na akciju 
  6. Pretvoriti u PDF dokument
  7. Kreirati podstranicu za e-knjigu odakle će se moći preuzeti
  8. Promocija knjige putem društvenih mreža i oglašavanja
... Saznajte više
Šta je gejmifikacija?
Gejmifikacija je implementacija principa igre u situacijama koje nisu direktno povezane sa igrama, a posebno je primetna na društvenim mrežama. Na ovaj način korisnici društvenih mreža imaju priliku da osvoje nagradu u zamenu za aktivnosti poput lajkovanja, ostavljanja komentara ili osmišljavanja kreativnih elemenata (fotografija ili kratkih tekstova). Unošenjem gejmifikacije u marketinške aktivnosti kompanije podstiču angažman i lojalnost kupaca, ali i rast svesti o brendu.... Saznajte više
Šta su chat-botovi?
Chat-botovi su sve popularniji oblik komunikacije između prižioca neke usluge i korisnika. Reč je o autmatizovanim ličnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simultovali uživo razgovor sa korisnicima.

 

Chat-botovi imaju veliku primenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zameniti ljudski faktor.

 

Programirani su da komuniciraju sa posetiocima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili poručivanja usluge ili proizvoda.... Saznajte više
Šta je online recenzija?
Online recenzija je online iskustvo korisnika pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više vjeruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupite proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobivenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se... Saznajte više
Kako slati newsletter postojećim i potencijalnim klijentima?
Iako se ponekad može činiti kako je kreiranje i slanje newslettera komplicirani proces, ono je često jedan od složenijih delova e-mail marketinga. E-mail newsletter može biti u HTML ili teksutalnom obliku, a ogašivači ga najčešće koriste kako bi obavijestili klijente o određenim promocijama i sl.

Za slanje newslettera potreban vam je software ili web aplikacija putem koje je moguće kreirati newsletter, a takođe, potrebno je i imati email server koji se koristi za slanje newslettera.

Jedan od najpopularnijih i najkorištenijih sistema za slanje newslettera je Mailchimp. Nakon što se prijavite potrebno je kreirati bazu klijentata/potencijalnih klijenata. Jedan od najlakših načina za to... Saznajte više
Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga?
Prepustili biste oglašavanje putem Interneta firmi za koju ste sigurni da je kvalitetna i profesionalna. Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga? Pojam digitalni marketing sve se češće spominje vezano uz oglašavanje na Internetu. Upravo spoj marketinga i digitalnih tehnologija podrazumeva se pod pojmom digitalni marketing.

Brojne su mogućnosti i načini oglašavanja putem Interneta i brojne firmi u Srbiji se bave digitalnim marketingom. Zavisno od toga koji ste način oglašavanja putem interneta odabrali, prema tome i birajte stručnjake. Oglašavanje putem Interneta oguće je na različite načine, npr SEO, oglašavanje putem Adwordsa, e-mail oglašavanje, putem društvenih mreža i tako dalje.

Stručnjaci na području... Saznajte više
Zašto je bolje koristiti Internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja?
Treba li se oglašavati putem interneta ili izabrati ostale oblike oglašavanja? Naš odgovor na to pitanje je oglašavanje putem interneta.

Zašto je bolje koristiti internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja? Danas gotovo ne postoji niko ko se bavi nekom delatnošću, a da nije prisutan na internetu. Stoga ako još uvek nemate svoj web vreme je da je pokrenete. Upravo vaš web može biti vaš glavni oglas na internetu. Postoje različiti načini oglašavanja na internetu, na primer SEO, e-mail oglašavanje, AdWords oglašavanje, oglašavanje putem društvenih mreža i tako dalje.

Prvi korak u internetskom oglašavanju je dobra optimizacija web stranice jer dobro optimiziranu web... Saznajte više
Šta vas čini boljim od ostalih marketinška agencija?
najvažniji su faktori koji određuju koliko će web stranica biti dobro pozicionirana, donosno kolika će biti njena posećenost, a što sve zajedno rezultira uspešnim poslovanjem i dobrom prodajom Vaših proizvoda ili usluga. Da bi to uspeli potrebna je visoka predanost poslu i kvaliteta u odrađivanju. Marketing je uopšteno vrlo složen posao koji se sastoji od nekoliko ključnih faktora, a neki od najvažnijih su pouzdanost i funkcionalnost, kreativnost, znanje, iskustvo, orginalnost, proaktivnost, inovativnost, fleksibilnost, prilagodljivost, poštivanje dogovorenih rokova i obostrano zadovoljstvo, a to je ono što nas odlikuje.
 
Zadovoljan klijent je ono što drži svaku marketinšku agenciju, pa tako i nas,... Saznajte više
Kada slati newsletter?
Sudeći prema rezultatima istraživanja najbolji dan za slanje newslettera je utorak, dok je najbolje vrijeme za slanje newslettera između 09-11h ujutro. Newsletteri su savršen marketinški alat za direktnu komunikaciju nadolazećih događaja, akcija i posebnih ponuda.
Kada slati newsletter? Uz previše saveta, više niko ne zna tačan odgovor!

Ako je suditi prema istraživanjima, utorak je sigurno najbolji dan za slanje newslettera. Utorkom se najviše njih i otvori... ili ipak ne? 

Uz rame utorku stoji četvrtak! Sreda se takođe spominje u ovom kontekstu. Sreda u više izvora stoji kao drugi ili treći najbolji dan za slanje. 

Poslovni ciljevi različitih brendova, poduzeća i pojedinaca su različiti. Pa... Saznajte više
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing?
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing? Ovo pitanje se sve češće susreće kod marketing stručnjaka, ali i oglašivača koji koriste razne marketing alate u digitalnom poslovanju. Glavna odlika glasovnog pretraživanje je što ono umesto upisivanja traženih pojmova u pretraživaču koristi govor kao primarni način pretraživanja.


Dakle, korisnik govorom pretražuje željene pojmove. Ali, kako to utiče na oglašivače u digitalnom marketingu? Oglašivači bi svakako trebali obratiti pažnju na sledeće činjenice:
 
  • Dužina upita - dužina tekstualnih upita često je kratka (2 do 3 reči), dok je dužina govornih upita duža i često formirana u rečenicu.
  • Postavljanje upita - govorni upiti većinom su formirani u... Saznajte više
Kako povećati broj komentara na YouTube kanalu?
YouTube je najpopularnija platforma za gledanje videozapisa i jedna je od popularnijih društvenih mreža. Kako bi povećali broj komentara na YouTube-u, redovito objavljujte videozapise, uključite privlačan CTA (Call To Action), komentarišite videozapise drugih YouTubera, stvorite privlačan naslov i pronađite relevantne ključne reči.

Zašto su komentari na YouTube kanalu važni?


Popularnost YouTube videozapisa počiva na konstantnom objavljivanju novog sadržaja, na SEO optimizaciji i, između ostalog, na broju lajkova, pregleda i komentara. 

Kao i Facebook, YouTube je društvena mreža pa kako i Facebookov algoritam broji lajkove, deljenja, komentare, tako ih broji i YouTubeov algoritam.

Već je samo po sebi dosta teško sakupiti nove viewove (preglede videozapisa),... Saznajte više
Kako pratiti trendove u digitalnom marketingu?
Digitalne marketing trendove možemo definisati kao određenu tendenciju kretanja digitalnog marketing tržišta u određenom smeru tijekom nekog određenog vremena. Oni se mogu odnositi na neko duže razdoblje ili mogu biti tzv. instant trendovi, primenjivani samo u kraćem razdoblju.

Neki od načina praćenja trendova su svakako proučavanje novih brošura, literature, čitanje blogova, takmičenje na raznim konferencijama, radionicama ali i korišćenje Google Trends alata.


Trendovi u digitalnom marketingu se mogu definisati kao kretanje tržišta u određenom smeru tokom određenog vremena.

U nastavku sledi detaljnije objašnjenje svakog od koraka za praćenje trendova u digitalnom marketingu:
 
  • - putem čitanja online sadržaja možete pronaći mnogo praktičnih primera i objašnjenja... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga te na kraju i kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • (faza svesti)
  • (faza razmatranja)
  • (faza odluke).

Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se . To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovno kupe vaš proizvod.... Saznajte više
6 saveta za pisanje dobrog newsletter subject linea
Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte da se obratite primaocu lično, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte da preterujete.



Dan se po jutru poznaje, odelo čini čoveka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line moramo znati kako je to prva stvar koju primaoc vidi i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči da imate mogućnost dalje komunikacije. U suprotnom... Saznajte više
Šta je CMS?
CMS ili content management system je softverska aplikacija ili set povezanih programa koji se koriste za kreiranje i upravljanje digitalnim sadržajem. Oni imaju dve komponente:

- za korisničko kreiranje, modifikaciju i brisanje sadržaja s weba bez potrebe poznavanja HTML-a.

- pruža back-end usluge upravljanja sadržajem.
 

KARAKTERISTIKE CMS-a

Karakteristike mogu da variraju od pojedinog CMS-a do drugog, no kao najvažnije funkcije gotovo uviek se spominju indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja, format management, kontrola revizije i objavljivanje sadržaja.


CMS se koristi za upravljanje digitalnim sadržajem.
 
  • Intuitivno indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja olakšava pretraživanje sadržaja po raznim atributima kao što su datum objavljivanja, ključne reči i... Saznajte više
Kako da napravite koristan newsletter?
E-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Newsletter je pomoću kojeg možete da dođete do velikog broja i stvorite prijateljsku vezu deleći sa njima informativne, edukativne pa i prodajne e-mail sadržaje. 



Sve popularniji način oglašavanja je jer se direktno cilja na potencijalnog klijenta prezentirajući mu konkretan proizvod. 

Isto tako:
  • slanjem newslettera ostajete u kontaktu sa kupcem/klijentom nakon što napusti vaš sajt
  • slanjem newslettera možete podsjetiti kupce/klijente na svoju ponudu proizvoda/usluga
  • newsletter je merljiv kanal komunikacije
  • newsletter šaljete onima koji to svojevoljno žele
Kako bi newsletter dao željeni rezultat važno je znati postaviti strukturu samog newslettera. Pitanje koje se ovdje postavlja je očigledno -... Saznajte više
Retargeting i remarketing - ima li razlike?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju sa vašim web mestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsetnik da je korisnik ostavio nešto u korpi, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje sa novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).



Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), ali to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija. 

Surova je realnost da će se kod prve posete web sajtu samo 2% online posjetitelja pretvoriti u kupce. Taj se broj može činiti iznenađujuće niskim,... Saznajte više
Šta je ROI i kako meriti ROI od digitalnog marketinga?
ROI (eng. return on investment) ili povrat ulaganja je metrika koja pokazuje koliko se profita ostvari u odnosu na troškove. Ova metrika pokazuje učinkovitost investicije, a računa se:
 


U kontekstu digitalnog marketinga, ROI se posmatra kao odnos ostvarenog profita iz marketinške kampanje i troškova marketinške kampanje.



 

ROI U DIGITALNOM MARKETINGU

Microsoftovo istraživanje je pokazalo da digitalni marketing pokazuje bolje ROI rezultate od tradicionalnog oglašavanja (TV, pring, radio...).

Prema tome, digitalni marketing nije "da-ili-ne" strategija, već bi se preduzeća koja koriste tradicionalno oglašavanje trebala fokusirati na prebacivanje barem dela budžeta u digitalni marketing.

Kako bi se potkrepile ove tvrdnje, Googleovo istraživanje je pokazalo da je... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Šta je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kom se robne marke udružuju sa pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i uticaj na određenu ciljnu publiku. 
Saznajte više
Kako uključiti notifikacije za nove objave korisnika na Instagramu?
Ako ne želite propustiti objave nekog korisnika na Instagramu, na primer neke super agencije za digitalni marketing koja često ima dobre i korisne savete ;) ;), možete uključiti notifikacije kako bi Vas aplikacija obavestila svaki put kada taj korisnik objavi novi sadržaj. Još bolje, možete izabrati i za koju vrstu objava ćete biti obavešteni.

Kako biste uključili obaveštenja, pratite sledeće korake:

1. Otvorite aplikaciju, a zatim otvorite profil za koji želite da primate obaveštenja.


2. Na pregledu profila kliknite na ikonu zvona gore desno.





3. Sa donje strane će se pojaviti novi meni “obaveštenja” u kom ćete moći da birate za koju vrstu objava... Saznajte više
Šta je Facebook budžet koji se postavlja tokom trajanje kampanje?
 budžet koji se postavlja za sve vreme trajanja kampanje daje se Facebook-u koji onda njime raspolaže na dnevnoj bazi, ali bira se datum završetka kampanje.

Facebook na ovaj način proučava performanse kampanje i  na osnovu njenih rezultata.

Ako primeti da su jedan dan prilike kampanje veće, onda će taj dan potrošiti više budžeta kako bi što više iskoristio datu mogućnost. Nakon toga, sniziće dnevnu potrošnju i rasporediti po danima u kojima mogućnosti nisu toliko velike dok opet ne dođe neki od boljih dana. Na kraju dana, ukupna potrošnja izednačiće se sa izvornim budžetom koji je postavljen.

Dodatna mogućnost budžeta koji se postavlja za sve... Saznajte više
Koja je razlika između Facebook stranice i profila?
Ukratko, za stvarne, fizičke osobe namenjen je profil, a za kompanije, poznate osobe, udruženja namenjene su stranice.

Facebook nalog, odnosno profil, može registrovati svako, a u njega ćete se prijaviti korisničkim imenom i lozinkom. Ipak, da biste kreirali Facebook stranicu, potreban Vam je profil fizičke osobe. Za upravljanje Facebook stranicom se ne prijavljujete posebnim korisničkim imenom i lozinkom, već se morate ulogovati u svoj lični profil, tom profilu moraju biti dodeljena administratorska prava na stranici, pa ćete tako imati pristup upravljanja stranicom.

Napomenimo i da male kompanije često prave grešku pa umesto stranice otvaraju profile na Facebook-u, iako je to zabranjeno. Imajte na umu... Saznajte više
Kako pregledati Instagram feed bez preporučenih objava?
Sigurno ste primetili unazad nekoliko meseci kako Vam se u feed-u često pojavljuju preporučene objave profila koje ne pratite. Instagram će preporuke odabrati na osnovu profila koje pratite, sa kojima ste prethodno komunicirali ili čak na osnovu Vaših interesovanja.

Većina korisnika nije oduševljena tom promenom i samo želi stari pregled nazad. Postoji dobra vest za sve njih, a posebno za one koji se još uvek nisu oprostili sa hronološkim pregledom newsfeed-a. Iako se sugestije ne mogu isključiti, možete ih isfiltrirati. 

Sve što treba je da dodirnete (ili kliknete, ako ste na računaru) logotip Instagrama kako bi Vam se pojavio padajući meni. U njemu izaberite... Saznajte više
Kako sakriti listu pratitelja na Instagramu?
Bez obzira radi li se o Vašem poslovnom ili ličnom profilu, mogućnosti potpunog sakrivanja liste onih koje Vi pratite ili koji prate Vas - nema. Broj onih koji mogu videti te liste možete značajno smanjiti, ali to donosi i neka druga ograničenja.

Jedini način kako možete sakriti liste pratitelja od većine drugih je da napravite svoj profil privatnim u podešavanjima korisničkog naloga. Ukoliko imate privatni profil, za svakoga ko želi da Vas zapratiti morate posebno odobriti, a Vaše liste pratitelja mogu da vide samo ti korisnici. Ipak, ta privatnost se odnosi i na sav Vaš sadržaj, odnosno objave, priče i videe koje objavljujete,... Saznajte više
Šta je Instagram Story?
je funkcija Instagrama koja omogućuje postavljanje fotografija ili video zapisa u dužini od 15 sekundi koje će automatski nestati sa feed-a korisnika po isteku 24 sata. Opcije su zaista raznolik i iz istog razloga je Story jedan od omiljenih dodataka brojnih korisnika.

Na svoj Story korisnik može dodati ankete, upitnike, emotikone, hashtagove, nalepnice i mnoge druge opcije, ipak zahvaljujući naglascima, u koje možete dodati do 100 svojih priča, ne moraju biti zauvek izgubljeni nakon isteka roka od 24 sata.



Instagram Story može biti korisno rešenje i za brojne kompanije. Oni su još jedan način da iskoristite strast ljudi i podstaknete ih na... Saznajte više
Šta je Instagram Shopping?
 je takođe jedna od funkcija Instagrama koja putem fotografija i videozapisa omogućuje korisnicima kupovinu.

Dok smo pre morali pretraživati web stranicu proizvođača kako bi pronašli modni dodatak koji promoviše naš omiljeni influencer, sada to možemo da napravimo direktno preko objave ili Story-a.

Kako biste mogli na ovaj način prodavati svoje proizvode na Instagramu, morate zadovoljiti sledeće kriterijume:
  • morate da imate instaliranu najnoviju verziju Instagram aplikacije
  • morate da imate poslovni profil
  • morate da budete admin na Facebook stranici ili Business Manager profilu
  • morate da prodajete isključivo fizičke proizvode
  • morate da imate katalog proizvoda povezan sa prodavnicom na Facebooku



Moraćete da povežete svoj Instagram profil sa Facebook katalogom putem Catalogue Managera ili putem Facebook Partner... Saznajte više
Šta je Instagram Story Highlights i kako koristiti?
ili naglasci, omogućavaju kreiranje zasebnih mapa unutar sopstvenog Instagram profila u koje ćete dodavati određene Story-je. S obzirom na to da Story-ji mogu da traju samo 24 sata, ovo je odličan način da svoje priče sačuvate i duže.

U jednom Instagram highlights-u moguće je dodati sto priča, a možete ih imenovati po želji - npr. putovanja, restorani, prijatelji, porodica i slično, zavisno od tematike samog naglaska. Postoje i besplatne aplikacije, poput Highlight Cover & Logo Maker for Instagram preko kojih jednostavno možete odabrati ujednačene fotografije za istaknute story-je i tako ulepšati svoj feed.

... Saznajte više
Kako napraviti Instagram Quiz?
Instagram story quiz moguće je kreirati vrlo jednostavno uz pomoć dostupnih dodataka na samom story-ju. Naime, kada na Instagramu odaberete opciju Story-a, ako povučete prstom prema vrhu ekrana, ponudiće Vam se brojne opcije. Ako želite da kreirate kviz, samo odaberete opciju kreiranja kviza, postavite pitanje i ponudite moguće odgovore od kojih je jedan tačan. 

... Saznajte više
Kako povezati Facebook stranicu sa Instagram profilom?

Jednom kada ste Instagram profil postavili na poslovni, sada treba svoj profil povezati sa Facebook stranicom kroz opciju “Povezani nalozi”. Važno je napomenuti da se mogu povezati samo jedan Instagram profil i samo jedna Facebook stranica i da je to povezivanje obavezno. Jednom kada su nalozi povezani, Instagram može povući sve podatke sa Facebooka, ali u svakom trenutku korisnik ih samostalno može urediti i unaprediti.

... Saznajte više
Koja je razlika između Instagram poslovnog profila i creator profila?
Iako je Instagram isprva bio platforma za zabavu i druženje, brzo je postao i mesto preko kog se velike kompanije žele približiti svojim postojećim kupcima, ali i otkriti neke nove. Upravo je za njih Instagram omogućio poslovne profile putem kojih se mogu oglašavati, a dostupne su im i brojne druge funkcije koje nisu dostupne običnim, privatnim profilima. Ipak, postoji i treća kategorija - creator profili. Iako je creator profil po mnogim funkcijama blizak poslovnom profilu, ipak se od njega u nekim detaljima i razlikuje, a koriste ga većinom internet zvezde ili influencer-i. Putem creator profila, korisnici mogu fleksibilnije upravljanje profilom,... Saznajte više
Kako dodati osobu za admina Facebook page-a?

Bez obzira na to upravljate li stranicom brenda ili ličnom stranicom na Facebook-u, ponekad Vam je potreban tim ljudi koji može uređivati ​​i objavljivati ​​sadržaj, pregledati informacije o Vašim pratiocima i još mnogo toga. Evo kako dodati dodatnu osobu za admina Facebook page-a:
  1. Otvorite svoju Facebook stranicu. U meniju sa leve bočne trake pomerite se prema dole i kliknite na ‘Podešavanja’.
  2. Otvoriće se ‘Page settings’, a pomerite li se prema dole, ponovno po levoj bočnoj traci, naći ćete ‘Page roles’ - kliknite na njih.
  3. U meniju sa desne strane ponudiće Vam se ‘Assign a New Page Role’. Ovde upišete ime osobe kojoj želite dati... Saznajte više
Šta je Instagram Countdown sticker?
Instagram Countdown sticker omogućuje odbrojavanje do određenog trenutka. Najčešće ga korisnici koriste prilikom odbrojavanja do određenog događaja koji je njima važan. Naime, može se raditi o određenom koncertu, putovanju ili o velikim životnim promenama - npr. odbrojavanja do trenutka u kom će korisnici postati roditelji.

... Saznajte više
Koliko hashtag-ova možemo imati u okviru jedne Instagram objave?
U okviru jedne Instagram objave možemo imati do 30 hashtag-ova. Ali, s obzirom na činjenicu da previše hashtag-ova može delovati poput spama kao i da im se povećanjem broja smanjuje funkcionalnost, optimalno je koristiti 10 do 11 hashtag-ova usko usmerenih na tematiku samog sadržaja.
 ... Saznajte više
Šta su to zbirke na Instagramu?
Pronašli ste inspiraciju za uređenje doma? Cipele koje želite oduvek kupiti? Mesta koja želite posetiti? I sve to želite da imate dostupno na nekoliko klikova? Sačuvajte ih u zbirke na Instagramu!

Naime, uz pomoć zbirki na Instagramu lako možete razvrstavati objave i organizovati sačuvane.

Za čuvanje objava u posebnu mapu koju možete u bilo kojem trenutku pregledati, odaberite tri vodoravne linije u gornjem desnom uglu iznad profilne slike i odaberite karticu Sačuvano. Kliknite na plus znak u gornjem desnom uglu kako biste napravili novu kolekciju i imenovali je. Nakon toga za čuvanje objave u arhivi samo treba da pritisnete na ikonu za... Saznajte više
Kako Instagram Questions mogu doprineti poslovanju?
Instagram Questions jedna je od mogućnosti u okviru Instagram aplikacije koja Vas može dodatno povezati sa Vašim pratiteljima ili ciljanom grupom. Questions su sjajan način da direktno od samih pratioca saznate informacije koje Vam trebaju. Npr. u okviru Instagram pitanja od Vaših pratioca možete zatražiti feedback na poslednji blog koji ste pisali. Možete ih pitati koji su im trenutno najveći izazovi u poslovanju. Možete ih pitati o kojim temama žele znati više, što je sjajan način da iz prve ruke saznate kako unaprediti svoje poslovanje.

... Saznajte više
Šta je to Facebook Story?
Facebook Story, kao i Instagram Story označava objave u obliku fotografija ili videa koje nestaju nakon 24 sata. Prilikom kreiranja priča na iste je moguće primeniti filtere, nalepnice, tekstualni sadržaj, efekte, kao i crtati po njima. Prikazuju se iznad News Feeda, a mogu se sačuvati i poslati odabranim pratiteljima.
 
Instagram Stories dostupne su samo pratiocima ili bliskim osobama u okviru Instagram-a, a u slučaju javnih profila, priče su dostupne svima. Sa druge strane, Facebook Story, osim javnog deljenja priče, omogućuje i prikazivanje priče prijateljima na Facebook-u i kontaktima na Messenger-u, samo prijateljima na Facebook-u kao i prilagođenoj publici koju... Saznajte više
Može li se Instagram Story objaviti i kao Facebook Story?
Da. Potrebno je imati povezane Instagram i Facebook naloge. Jednom kada su nalozi povezani, sve što objavljujete na Instagram-u, možete objaviti i na Facebook-u ako odaberete opciju - objaviti i na Facebooku ili Facebook Story-ju. U tom slučaju će Vam biti omogućeno istu priču koju ste objavili na Instagram-u, objaviti i na Facebook-u, naravno - u slučaju da to želite.
 ... Saznajte više
Kako personalizovati URL svog LinkedIn profila?
Na početnoj LinkedIn stranici potrebno je kliknuti gore desno na strelicu ispod Me pa na View profile. Zatim je potrebno odabrati u zaglavlju desno gde piše Edit public profile & URL. Na desnoj strani zaglavlja prikazaće Vam se Vaš trenutni URL link. Klikom na polje, možete uneti svoj novi URL. Preporučuje se da nastavak svog linka napišete u obliku ime-prezime. Na taj način dobitćete personalizovani LinkedIn URL. Na primer: linkedin.com/in/marko-markovic.... Saznajte više
Šta je to LinkedIn Sales Navigator?
Sales Navigator olakšava prodaju putem odnosa pomažući Vam da se povežete sa pravim ljudima. Putem LinkedIn Sales Navigator-a možete omogućiti prodavcima da ovladaju virtualnom prodajom, integrisati se sa CRM-om kako biste zabeležili aktivnosti i oslobodili vreme za prodaju, pojačati odnose sa korisnicima pomoću LinkedIn-ove mreže za povezivanje. LinkedIn Sales Navigator omogućuje da brzo utrvdite interese kupaca i identifikujete načine za izgradnju odnosa.... Saznajte više
Šta su Viber promo poruke?

Viber promo poruke su vrsta promotivne aktivnosti preko koje kompanije mogu krajnjim korisnicima slati promotivne poruke direktno na njihove mobilne uređaje. Ove poruke se šalju korisnicima koji su pretplaćeni na primanje poruka od Vaše kompanije, ali i korisnicima sa kojima ste u prošlosti već ostvarili neku vrstu interakcije, a prikazuju se u istom obliku kao i privatne Viber poruke. 
 
  • Ovaj tip promo aktivnosti ima brojne prednosti:Viber koristi veliki broj ljudi (čak 1.3 milijarde korisnika u svetu),
  • Poruke se šalju u obliku u kom korisnici primaju poruke od svojih prijatelja pa komunikacija deluje ličnije,
  • Poruke mogu biti dužine do 1.000 znakova, ali se mogu obogatiti... Saznajte više
Kako do informacija o Instagram pratiocima?
Najjednostavniji način za prikupljanje osnovnih informacije o Instagram pratiocima je putem. Ovo je analitički alat koji pruža uvid u podatke o trendovima na Instagram profilu. Pomoću jednostavnih statistika i grafova omogućuje uvid u gotovo sve aspekte profila, sadržaja i pratioca. 

Neke od informacija koje su dostupne na Insights-u: 
  • : reach, posete profila, klikovi na link u opisu profila, klikovi na email
  • : broj novih pratioca, starost, pol i lokacija pratioca, aktivnost pratioca tokom dana i nedelje
  • : pregled objavljenog sadržaja i njegov performans 

Instagram Insights je dostupan samo za poslovne profile.... Saznajte više
Koliko je korisnika Facebook-a i Instagram-a u Srbiji?
Facebook u Srbiji ima oko , odnosno oko čak 48,5% stanovnika. Instagram koristi oko iz Srbije, odnosno oko 30,8% stanovništva. 
 
Podaci se odnose na stanje u oktobru 2021, a detaljnju demografsku i geografsku strukturu korisnika možete otkriti u Arboninoj infografici.... Saznajte više
Povećajte broj vaših Instagram pratioca
Povećajte broj pratioca na Instagramu tako što ćete svakog dana objavljivati kvalitetan sadržaj, videozapise, emitiranje uživo i Instagram priče. Uglavnom, budite kreativni! Istražite relevantne, popularne hashtagove i dodajte lokaciju na svaki vaš post. Podelite Instagram objave na Facebooku i drugim društvenim mrežama. Takve objave na Facebooku postižu 25% više reakcija i komentara.

Budite konzistentni kod objavljivanja


Svakodnevno objavljujte sadrzaj da Instagramu
Instagram algoritam određuje koje će se objave prikazati na feedu i u kojem redosledu će ih prikazati. Zato je jedan od bitnijih faktora u određivanju poretka i odabiru objava konzistentnost objavljivanja sadržaja. 

Ako svakodnevno delite sadržaj na koji vaši followeri reaguju i koji... Saznajte više
Koliko košta Facebook oglašavanje?
Postoje dve vrste naplaćivanja Facebook oglašavanja:
 
Cost per Click (CPC) - Cijena Facebook oglašavanja ovisi o tržištu na kojem se oglašavate jer nije isto oglašavate li se na području Hrvatske ili Francuske. Prosečna cena po kliku u Republici Hravtskoj je 0,05€ po kliku, dok je u Francuskoj puno viša. Cena po kliku u zemljama zapadne Europe kreće se od  0.20€ do 0.40€. U našoj Srbije ceena po kliku je znatno niža, spušta se čak na 0.01€. Isto tako cena zavisi i o Vašoj Facebook stranici koju promovišete, te o ciljnoj grupi jer cene zavise o širini targetirane grupe.
 
Cost per Mile (CPM)... Saznajte više
Šta je landing stranica?
Landing stranica ili odredišna stranica je sajt na koju online korisnici “slete” i po prvi put susretnu sa njom. U ovom se slučaju može raditi o naslovnoj stranici, određenom blogu, stranici za kontakt ili o posebnoj kreiranoj stranici za preduzimanje određene akcije (preuzimanje online sadržaja, ispunjavanje anketa, kupovina proizvoda, i slično).

Landing stranica i home page - Jedno te isto?

Razjasnimo odmah jednu stvar. Ako plaćenim Google Ads oglasima, Facebook oglasima ili Instagram oglasima usmjeravate online promet na početnu stranicu - online marketing radite pogrešno. Naime, konverzija posetilaca događa se na landing stranicama. 

Početna stranica je ulaz, tj. središte vašeg sajta. Na njemu... Saznajte više
Zašto se oglašavati na Instagramu?
Instagram pripada u jednu od najvećih društvenih mreža s više od 500 miliona mesečno aktivnih korisnika i to je jedan od razloga njegove popularnosti među oglašivačima.

Facebook je putem interfejsa za kreiranje oglasa Power Editora omogućio oglašavanje na Instagramu gde su dostupne dodatne mogućnosti targetiranja ciljane publike. Nudi se mogućnost vrlo preciznog segmentiranja korisnika po lokaciji, demografskim obeležjima, interesima, ponašanju i mnogim drugim karakteristikama. Mogućnosti detaljnog targetovanja koje nudi Instagram definitivno igraju veliku ulogu i utiču na kvalitetu oglašavanja.


Takođe, CPC je veoma nizak, dok je engagement na Instagramu izrazito visok. Važno je napomenuti kako 60% ljudi kaže da je otkrilo novi... Saznajte više
Koje su najpopularnije društvene mreže?
Društvene mreže postale su oblik svakodnevne privatne ali i poslovne komunikacije. Često se susrećemo sa nekim novim oblicima društvenih mreža, ali, tek nekoliko njih nalazi se u samom vrhu popularnosti kod korisnika. U nastavku donosimo popis najkorišćenijih društvenih mreža:

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte da se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma i na koliko društvenih mreža možete imati aktivan profil. 

Kako bi vam bilo jednostavnije odrediti društvenu mrežu za vaš posao, donosimo listu najpopularnijih društvenih mreža na svetu. 

*Brojke... Saznajte više
Povećajte broj vaših Instagram pratioca
Povećajte broj pratioca na Instagramu tako što ćete svakog dana objavljivati kvalitetan sadržaj, videozapise, emitiranje uživo i Instagram priče. Uglavnom, budite kreativni! Istražite relevantne, popularne hashtagove i dodajte lokaciju na svaki vaš post. Podelite Instagram objave na Facebooku i drugim društvenim mrežama. Takve objave na Facebooku postižu 25% više reakcija i komentara.

 Budite konzistentni kod objavljivanja


Instagram algoritam određuje koje će se objave prikazati na feedu i u kojem redosledu će ih prikazati. Zato je jedan od bitnijih faktora u određivanju poretka i odabiru objava konzistentnost objavljivanja sadržaja. 

Ako svakodnevno delite sadržaj na koji vaši followeri reaguju i koji im se sviđa, Instagram... Saznajte više
Kako da pronađete ideje za pisanje poslovnog bloga?
Poslovni blog je online članak koji tvrtkama može pomoći u raznim segmentima. Na primer, može povećati Googleov online promet na poslovnu web stranicu, može izgraditi odnos s klijentima, povećati svest o brendu i može pozitivno uticati na SEO optimizaciju i na poziciju u Google rezultatima pretraživanja. 

Šta da pišete u poslovnim blogovima?

Pravo pitanje za svaku firmu je o čemu pisati i kako pisati blogove. Morate li biti striktno poslovni i ozbiljni ili pak ležerni i prijateljski nastrojen? 

Ako ćemo iskreno - citiranje zakonskih članaka i stručnih termina može interesovati jedino vaše kolege stručnjake koji će razumeti vaš hijeroglifski jezik, a ostali (oni... Saznajte više
Šta je hashtag i kako ga koristiti za marketing?
Hashtag (#) je znak koji na društvenim mrežama označava početak izraza koji se koristi za kategorizaciju sadržaja. Znak lmerdevina kojeg sledi neki izraz napisan bez razmaka, interpunkcijskih i posebnih znakova služi za grupisanje tematski povezanog online sadržaja.



Sada već davne 2007. godine tim Twitterovih developera predložio je korištenje hashtaga kakvog danas poznajemo. Zanimljivo je kako je njihova ideja u početku odbijena. 

U avgustu iste godine San Diego je zahvatio požar i novinari su počeli koristiti #SanDiegoFire u svojim twitovima. Možemo reći kako su to sami počeci korišćenja hashtaga. Svoje veće širenje hashtag je doživio 2009. godine kada je Twitter dodao poveznice na... Saznajte više
Šta je Facebook proračun koji se postavlja tokom celog trajanja kampanje?
koji se postavlja za sve vreme trajanja kampanje daje se Facebook-u koji onda sa njimeraspolaže na dnevnoj bazi, ali odabire se datum završetka kampanje.

Facebook na ovaj način proučava performanse kampanje i prilagođava nivo dnevne potrošnje na temelju njezinih rezultata.

Ako primeti da su jedan dan prilike kampanje veće, onda će taj dan potrošiti više proračuna kako bi što više iskoristio danu mogućnost. Nakon toga, sniziće dnevnu potrošnju i rasporediti po danima u kojima mogućnosti nisu toliko velike dok opet ne dođe neki od boljih dana. Na kraju dana, ukupna potrošnja izjednačiće se sa izvornim proračunom koji je postavljen.

Dodatna mogućnost proračuna... Saznajte više
Zašto se oglašavati na Instagramu?
Instagram pripada u jednu od najvećih društvenih mreža saviše od 500 miliona mesečno aktivnih korisnika i to je jedan od razloga njegove popularnosti među oglašivačima.

Facebook je putem interfejsa za kreiranje oglasa Power Editora omogućio oglašavanje na Instagramu gdje su dostupne dodatne mogućnosti targetiranja ciljane publike. Nudi se mogućnost vrlo preciznog segmentiranja korisnika po lokaciji, demografskim obeležjima, interesima, ponašanju i mnogim drugim karakteristika. Mogućnosti detaljnog targetiranja koje nudi Instagram definitivno igraju veliku ulogu i utiču na kvalitetu oglašavanja.


Takođe, CPC je veoma nizak, dok je engagement na Instagramu izrazito visok. Važno je napomenuti kako 60% ljudi kaže da je otkrilo novi proizvod... Saznajte više
Šta je response rate i response time na Facebook stranici?
Stopa odgovaranja na Facebook stranici (response rate) i vreme odaziva (response time) prikazuju koliko brzo i dosedno upravljate Facebook stranicom. Ako imate visoku brzinu odgovora i brzo vrijeme odziva, korisnici koji posete vašu FB stranicu će videti bedž “Very responsive to messages”.


Responsive time na Facebooku
Zamislite ovaj scenarij: 

Večerate i osoba (nazovimo je Marko) pored vas vam postavlja pitanje. Ne odgovarate i samo nastavljate jesti. Marko ponovno postavlja pitanje misleći da ga možda niste čuli. I ponovno tišina. 

Kako mislite da se Marko oseća? Neverovatno frustrirano i i živcirano u toliko meri da će mu svaki put kad vas se seti pasti mrak... Saznajte više
Na kojim se društvenim mrežama oglašavati?
Oglašavajte se na onoj društvenoj mreži koju koriste vaši postojeći i potencijalni klijenti. Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će doneti bolje rezultate prodavnici sa alatima ili brandu dečje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lepog kardigana i praktične udarne bušilice.

Oglašavanje na Facebooku

Facebook je, definitivno, najbolja opcija za oglašavanje na društvenim mrežama.  

je zapravo moderna verzija starogrčkih agora. To je mjesto gdje se pojedinci okupe kako bi čitali tuđe stavove i iznosili svoje, saznali što ima novog kod prijatelja, lajkovali fotografije i još mnogo... Saznajte više
Optimizacija Facebook oglasa: Link Clicks ili Landing Page Views?
Optimizacija Facebook oglasa prema i prema pogledima na odredišnu stranicu dostupna je jedino za Traffic kampanju. znači da Facebook korisnik mora da klikne na Facebook oglas i dođe na odredišnu stranicu, dok znači da Facebook korisnik samo mora da klikne na link.

Kako funkcioniše Facebookova optimizacija za prikazivanje oglasa?

Kao što je svima jasno, Facebook skuplja i najsitnije podatke o ponašanju korisnika. Kako bi ih obradio što brže i kvalitetnije, koristi AI (strojno učenje), koje otključava neverovatan potencijal za oglašavanje. 
 

Facebook oglasi: Landing Page Views u Traffic kampanji


Ako vam je sa Facebook oglasima cilj da privučete što više online... Saznajte više
Šta je Facebook Pixel i čemu služi?
je analitički alat koji precizno meri učinkovitost vašeg Facebook oglašavanja. Sastoji se od koda koji se mora dodati na web sajt. Nakon što je dodan, on meri izvođenje Facebook oglašavanja i prati interakciju svakog posetioca na vašem sajtu.

Kako Facebook Pixel radi?


Facebook Pixel se aktivira svakog puta kada posetilac sa Facebooka dođe na vaš web i te podatke šalje Facebook Ads Manageru. S obzirom na to da Pixel prati Facebook korisnike, Pixel vrlo lako možete upotrebiti za remarketing na Facebooku i za detaljniji uvid u samo ponašanje online korisnika tokom njihove posete sajtu.

Tako možete:
Business marketing na društvenim mrežama
Svi ili velika većina vaših korisnika ima barem jedan profil na nekoj od društvenih mreža. Ako je vaše poslovanje jako dobro funkcionisalo u doba televizije, billboarda i plakata - nema razloga da vam ne ide u vreme društvenih mreža. Sastavite strategiju oglašavanja i pričajte priču koju će voleti. 


Nećemo uopšte da trošimo vaše vreme na objašnjavanje važnosti društvenih mreža u poslovnom sektoru. 

Možemo samo zaključiti kako su društvene mreže ljudska svakodnevica. Ako želite ostvariti kontakt sa kupcima, klijentima i partnerima ili održavati postojeće odnose - aktivan profil na društvenim mrežama je nužan.

Ako mislite kako je vaše poslovanje specifično i nemate potrebe za... Saznajte više
Kako funkcioniše YouTube oglašavanje?
Kao što već i ptice na grani znaju, YouTube je najveća (društvena) mreža za deljenje video sadržaja. Takođe, YouTube je drugi najveći pretržvač na svetu, tik do Googlea. Upravo zbog toga, YouTube ima ogroman potencijal za oglašivače, posebno ako se uzme u obzir da je video ključni marketinški alat.

Uzevši u obzir potencijal videa, ogroman broj YouTube korisnika i posetioca i konstantnu potrebu oglašivača za diverzifikacijom i isticanjem od konkurencije, YouTube je fenomenalan kanal za sve faze customer journeya (korisničkog putovanja) - edukacijski videi za početnu fazu, videi koji uspoređuju različite proizvode, usluge ili lokacije za drugu fazu i recenzentski videi... Saznajte više