Google Adwords česta pitanja i odgovori

Objavljeno 1.4.2016. 15:24:21
Google Adwords česta pitanja i odgovori
Korisnici koji koriste Adwords ili tek nameravaju da ga koriste često imaju ista ili slična pitanja. Kroz mnogo godina rada bilo je mnogo pitanja, pa sam za vas izdvojio neka koja su najčešća a da bi vam mogla biti od pomoći da lakše shvatite Adwords sistem oglašavanja.

Šta je Google Adwords?
Dakle Adwords su oglasi koji se prikazuju u pretragama Google pretraživača na određene (ključne) reči.

Šta su ključne reči?
To su reči koje su relevantne za vaše poslovanje, pa ih korisnik koji pretražuje Google pretraživač upisuje u isti.
 
Gde se prikazuju Adwords oglasi?
Adwords oglasi mogu se prikazivati u bilo kojoj državi, regiji, gradu, ulici ili ako vam to nije dovoljno precizno možete da odredite radijus u kilometrima od neke zadate tačke.

 
Zašto je bolje da mi Adwords postavlja agencija?
Adwords kampanju možete kreirati sami, ali često se javljaju početnički problemi oko oglasa, licitacija, prikazivanja, pa se budžet troši bez efekta.
 
Kako se naplaćuje Adwords?
Adwords oglašavanje naplaćuje se prema klikovima. Dakle prikazivanje vašeg oglasa besplatno je, a klik se naplaćuje kada korisnik klikne na oglas koji ga dovede na vašu web lokaciju.

Šta ako mi neko namerno klikće na oglas da bi mi istrošio budžet?
Google algoritam primećuje kliktanje sa iste IP adrese pa se ti klikovi računaju kao nevažeći, pa vam je naplaćen jedan klik iako je neko kliknuo više puta na vaš oglas.

Koje su prednosti Adwords oglašavanja?
  • Oglas se prikazuje samo korisnicima koji se zanimaju za vaš proizvod/uslugu
  • Vaš oglas prikazuje se među prvim rezultatima Google pretraživača
  • Prikazivanja vaših oglasa su besplatna, pa plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas
  • Korisnik koji klikne više puta na vaš oglas ne troši vam budžet jer se svi njegovi klikovi naplaćuju kao jedan klik

Koje su cene Adwods oglašavanja?
Cene zavise od konkurencije u tom trenutku. Cena klika formira se prema licitacijama – ko ima veću licitaciju imaće bolji položaj oglasa. To se događa u teoriji ali svaki korisnik ima drugačije postavljenu kampanju. Google pre svega nagrađuje kvalitet i relevantnost kampanje pa se često zna dogoditi da imate bolju poziciju u odnosu na konkurenciju iako imate manju licitaciju.


Koncept Adwords ulaganja – primer
 
3 000 kn Adwords budžet prosječna cijena klika – 1kn
= 3 000 klikova/posjeta
Zarada na prodaji ≈200 kn ≈5% posjeta završi s prodajom
3000 kn budžet/1kn klik= 3000 posjeta 3% od 3000 = 90 prodaja
90 prodaja x 200 kn = 18 000 kn
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge