Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

Zbog ovih 5 stvari gubite webshop zaradu

Objavljeno 21.1.2020 10:00:25
Zbog ovih 5 stvari gubite webshop zaradu
Verovatno shvatate da napuštanje online korpe ili napuštanje procesa online kupovine, predstavlja gubitak korisnika weba u fazi kupovine.
 
Zapravo, ne gubite korisnika, gubite kupca. Taj neko je izabrao proizvod, možda je čak i došao do koraka sa plaćanjem. Takav korisnik, nije prosečan posetilac vašeg webshopa. Imao je ozbiljnu nameru da nešto kupi od vas, ali ipak nije. 
 
Odgovor na pitanje: “Kako smanjiti stopu napuštanja online korpe?”, muči sve više vlasnika web trgovina. Sa rapidnim povećanjem broja Srba koji kupuju online, pojavljuju se i novi problemi. Više nije dovoljno samo imati webshop. Tek-tako izrađene Instagram objave i aljkavo napisani opisi proizvoda na webshopu više nisu dovoljni. 
 
Korisnici su jako dobro informisani i žele više. Na vlasnicima web trgovina je da im ponude očekivano i, ako pitate nas, barem malo više. Ipak, morate nekako da se istaknete među konkurencijom. 
 
CRO optimizacija gotovo sigurno će istaknuti vaš webshop u moru slabo ili nikako optimizovanih webova.
CRO ili conversion rate optimization u digitalnom marketingu predstavlja proces povećanja procenta posetioca web sajta koji postaju kupci ili izvršavaju željenu akciju na web sajtu.


Za početak, pronađite podstranice gde najčešće gubite korisnike

Pre nego što zagrebemo ispod površine, proverite vaš Analytics. Tamo možete da pronađete izveštaj koji vam govori koje su to podstranice problematične. Koliko vaših skoro-kupaca ne dođe dalje od podstranice s korpom? Koliko ih gubite na svakom od koraka online kupovine? 
 
Morate znati gde gubite korisnike u procesu kupovine kako bi znali odakle početi s optimizacijom za konverzije. Ako vam već ovaj korak predstavlja problem, ima jedna agencija koja je sertifikovani Google Analytics partner. Mi! :D Rado ćemo vam pomoći, javite nam se
 

TOP 5 razloga napuštanja online korpe

Prema zadnjim istraživanjima, ovo je 5 stvari koje predstavljaju razliku između kupca i skoro-kupca: 
  1. dodatni troškovi
  2. obavezno kreiranje profila za završetak kupovine
  3. dug i komplikovan proces kupovine
  4. tehnički problemi
  5. manjak sigurnosti - podaci s bankovnih kartica
 
Idemo sada objasniti svaki od ovih razloga i predložiti rešenja. 

#1 Dodatni troškovi



Korisnici ne vole iznenađenja. Pogotovo ne u obliku dodatnih troškova. 
 
Ovo se odnosi na dodatne troškove u procesu online kupovine kao što su dostava, porezi i drugi troškovi. Reći ćemo vam kako možete da povećate broj konverzija (kupovina) ako snizite ili još bolje, ukinete dodatne troškove. 
 
Da, znamo da neko tu dostavu ili taj porez treba da plati, ali postoje drugi načini plaćanja ovih troškova koji su korisnicima prihvatljiviji. Jedan od njih bi svakako bio uključivanje tih troškova u cenu proizvoda. 
 
Možda vam zvuči nestvarno, ali korisnici će često radije platiti proizvod 1300 rsd, nego 1000 RSD proizvod + 300 rsd za dostavu. 
 
Ako za kupovine na vašem webu imate dodatne troškove za određene kartične kuće, nemojte. Nemojte dodatno da naplatite nečije korištenje VISA kreditne kartice. Da, znamo, neko mora da plati troškove, ali opet vredi ovo što smo ranije napisali. Uključite takve dodatke u cenu proizvoda. 
 
Bez (manje) iznenađenja - više konverzija.
 

#2 Obavezno kreiranje profila za dovršetak kupovine

Više od trećine ispitanika kaže kako su u prošla 3 meseca napustili proces online kupovine jer je stranica od njih zahtijevala kreiranje korisničkog profila. 
 
Ovaj problem je lako rešiv. 
 
Samo omogućite kupovinu za neregistrovane korisnike (goste) i ovu opciju postavite kao zadanu (eng. default). 
 

Znamo da vi želite više. Želite da razvijete odnos s vašim kupcima i to je pohvalno, ali dozvolite i mogućnost da to nije ujek obostrano. Postoje korisnici koji su došli da obave kupovinu i ništa više. Ako im omogućite kupovinu kao gostu, možda vas posete opet. 
 
S druge strane, postoji elegantan način za rešavanje ovog problema. Ako razmislite, jedina razlika između registrovanog kupca i kupca gosta je lozinka. Ništa više. Na podstranici o “Uspešno obavljenoj kupovini” ponudite im mogućnost za kreiranje profila.
 
Besplatan savet*
Nemojte ih samo pitati žele li kreirati profil, dajte im dobar razlog za to, npr:

 1. Možete pratiti status vaše narudžbine.
 2. Možete uređivati narudžbinu.
 3. Dobićete popust za iduće kupovine.
 

#3 Dug i komplikovan proces kupovine



Vreme je da ponovno prođete kroz proces kupovine na vašem webshopu. Još bolje, napravite A/B testiranje i budite sigurni što radite. Vi možda nećete primijetiti probleme, ali veliki broj korisnika koji će sudjelovati u A/B testiranju sigurno hoće. 
 
Iako je u marketingu kreativnost poželjna, ovo nije mesto za izmišljanje tople vode. Korisnici su naviknuti na korake online kupovine (email adresa - adresa dostave - plaćanje) i toga se držite. 
 
Kupovina na vašem webshopu im verovatno nije prva. Pratite standardni proces i stope konverzije će se povećati.

 

#4 Tehnički problemi

Ovo je nešto što nikako ne bi smelo da se događa. Gotovo petina ispitanika (22%) je priznalo kako su odustali od online kupovine zbog grešaka na web stranici ili još gore, cela stranica se srušila. 
 
Uzmite vremena za QA testiranje vašeg weba. U teoriji ovo je zadatak vaših partnera koji su zaduženi za web development, ali zbog nedostatka vremena, rokova, ovog ili onoga, ovaj korak nije uvijek temeljito odrađen. Takođe, puno novih verzija web preglednika u kratkom vremenu ne olakšavaju proces testiranja. 
 
Nemojte čekati da vam korisnik javi: “Hej, web vam ne radi kako treba.” 
 
Istina je kako će se samo manji dio korisnika potruditi i javiti vam da imate probleme s webshopom. Mogu proći  meseci pre nego otkrijete da ste imali problem, a to predstavlja novac izbijen iz vašeg džepa. 
 
Zamislite samo da ste imali problem s Firefoxom, a 15% vaših desktop posetioca koristi upravo ovaj web preglednik. Samo uklanjanjem takvog tehničkog problema konverzije bi trebale porasti.

#5 Manjak sigurnosti - podaci sa bankovnih kartica



Ovo može biti čest problem pogotovo ako ste novi u svetu online prodaavnica. Postoji nekoliko rešenja ovog problema, ali neki od njih zahtevaju vreme. 
 
Rešenje koje zahteva najviše vremena, ali sigurno donosi dugoročnu korist je brendiranje. U svetu digitalnog marketinga to zovemo inbound marketing. 
 
Korisnici neće imati nikakvih problema da kupuju od brenda kojem veruju, a upravo to je cilj inbound marketinga koji obuhvata content marketing, prisutnost na društvenim mrežama, informativne newslettere i sve što korisnici danas žele.
 
Postoje i rešenja za koja ne treba toliko vremena, a takođe će da daju rezultate. Pre svega to je prelazak na HTTPS protokol. Ako već niste “sigurni”, definitivno bi to trebali da postanete 

HTTPS štiti web komunikaciju (prenos podataka) na tri načina:
Autentifikacija - HTTPS korisnicima potvrđuje da se stvarno radi o traženoj stranici što povećava poverenje korisnika.
Kriptiranje - komunikacija je kriptirana i nemoguće je saznati informacije o korisnicima koji pretražuju web-stranicu ili šalju podatke preko nje.
Integritet podataka - nemoguće je da mijenjate podatke na stranici kao ni informacije koje se prenose HTTPS protokolom bez da se to primeti.
 
Drugo jednostavno rešenje je dodavanje bedževa sigurnosnih sertifikata. Naravno, samo njihovo dodavanje nikako nije opcija, čak je kažnjivo. Morate da ih zaslužite. 
 
Eto ga, ovo su odlični koraci za početak smanjivanja stope napuštanja online košarice, ali još se puno toga može napraviti za najbolje rezultate. 
 
Ako trebate pomoć s CRO optimizacijom, kucajte, u Arboni ćemo vam rado otvoriti. 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge