Arbona koristi kolačiće kako bi vam osigurala personalizovano i kvalitetno iskustvo na stranici, bez prikupljanja vaših ličnih podataka. Prihvatite kolačiće ili pročitajte više informacija.
Zatražite ponudu

5 načina kako koristiti Google Trends za bolji SEO

Objavljeno 29.8.2022. 11:01:13
5 načina kako koristiti Google Trends za bolji SEO
Možda ste već čuli za Google Trends i znate kako funkcioniše, ali znate li kako da ga iskoristite za bolji SEO? Tamo možete da pronađete nove ideje za sadržaj, uporedite razne teme ili ipak bolje razumeti svoju publiku. Uz pomoć ovog vrednog alata, svoj sadržaj možete učiniti boljim, a on može imati bolji uticaj na Vaš SEO.
  
  

Šta je Google Trends?

  
Google Trends je alat koji Vam pruža podatke o popularnosti pojedinih pojmova pretraživanja na Google pretrazi i YouTube-u, a podaci se temelje na stvarnim pretraživanjima. Radi se o besplatnom alatu kojim možete da saznate koje su teme i pojmovi trenutno u uzletu, kako se popularnost pojedinih pojmova kretala kroz proteklo vreme, ali i u pojedinim zemljama.
  

  

Kako iskoristiti za bolji SEO?

  
1. Otkrijte trendove u pretraživanju

Razni alati za istraživanje ključnih reči su korisni jer Vam pružaju informaciju o broju pretraga za pojedine pojmove, ali Google Trends posebno je koristan kada želite da saznate kako se neki pojam pretraživao kroz vreme. Nakon što upišete željeni pojam, Google Trends će Vam pokazati i vremenski graf iz kog možete videti trend pretraživanja kao i reči unazad godinu dana. Naravno, vremenski period možete prilagođavati i učiniti ga dužim ili kraćim, u zavisnosti od potreba. Uvidom u ove podatke, možete zaključiti koji pojmovi i teme postaju sve popularniji, a za koje interes jenjava.
 
 
2. Pronađite izuzetno popularne reči

Koristeći Google Trends, sigurno ćete naići na pojam “breakout”, i to na mestu na kom bi trebalo da bude ispisan postotak rasta popularnosti nekog pojma. Radi se o pojmovima kojima popularnost raste preko 5000%. Takve reči često su prava prilika koju možete iskoristiti, s obzirom da je konkurencija za njih još uvek vrlo slaba.
  


  

3. Pronađite povezane ključne reči

  
Ovaj alat može biti posebno koristan u traganju za povezanim pojmovima i ključnim rečima. Naime, nakon što pretražite određeni pojam, Google Trends pokazaće Vam  povezane pretrage, i to baš one koje su u trendu. Te pojmove Google smatra usko povezanim sa Vašom traženom ključnom rečju, a takođe ih sortira po popularnosti.
 
 

4. Ideje za blog i sadržaj

 
Osim što možete pronaći povezane ključne reči, korisno bi bilo da proverite i “povezane teme” koje Vam Google Trends prikazuje za traženi pojam. Teme su šire od pojedinih pojmova, a odličan su izvor inspiracije za novi blog koji ćete pisati ili čak za sadržaj koji planirate objaviti na društvenim mrežama ili drugim kanalima.
  
  

5. Pronađite lokalne trendove
 

Sve ove pretrage možete učiniti još smislenijim i korisnijim - za prikaz boljih rezultata promenite referentnu lokaciju sa celog sveta na konkretnu zemlju, recimo Srbiju, ili čak pojedini okrug. Tako filtrirani rezultati prikazaće Vam lokalne podatke o ključnim rečima koje Vas zanimaju, a možete ih videti i grafički, na mapi.
  
  
Google Trends uveliko Vam može pomoći u istraživanju pojmova koji su Vam od interesa, kao i pomoći u boljem planiranju ključnih reči i optimizaciji sadržaja. Ako savladate korišćenje Google Trendsa i smisleno tumačenje podataka koje Vam pruža, bićete korak ispred konkurencije, a Vaš sadržaj će biti bolji i aktuelniji.

A, za najbolje SEO rezultate, kao i vrhunske marketinške kampanje, uvek se možete javiti i nama. :)

 

Arhiva Blog postova