Jeste li već postavili novi Google Analytics 4?

Objavljeno 26.4.2022 10:17:15
Jeste li već postavili novi Google Analytics 4?
Novi Google Analytics 4 dostupan je za korišćenje još od oktobra 2020, a trenutno koegzistira sa svojim prethodnikom, Universal Analytics-om. Obe verzije ovog ključnog alata za digitalni marketing još uvek su potpuno funkcionalne, iako to neće zauvek biti tako. Odnedavno, napokon, znamo i konkretan datum do kog će svi korisnici morati da naprave prelazak na novu verziju da ne bi izgubili vredne podatke. 

1. jul 2023. je dan kada će Universal Analytics prestati da procesuira nove klikove. 

Iz Google-a preporučuju da se prelazak na novu verziju učini što pre, a u nastavku Vam donosimo i dobar razlog za to. 

 

Zašto je važno što pre početi sa korišćenjem nove verzije?

Čekanje do zadnjeg trenutka će, osim stresa, prouzrokovati još neke potencijalne probleme, kao što je nedostatak istorijskih podataka nužnih za dalje kvalitetno merenje rezultata aktivnosti. Naime, što raniji prelazak na Analytics 4 će omogućiti novom sistemu da prikupi što više istorijskih podataka do perioda kada će Universal prestati da procesuira klikove. Nije nužno odmah krenuti sa potpunim prelaskom na novu verziju, ali je preporučljivo što pre aktivirati kako bi se na vreme krenulo sa prikupljanjem podataka, uz istovremeno korišćenje stare verzije u ovom prelaznom periodu.  

 

Šta će biti sa starim podacima?

Universal Analytics će nastaviti da prikuplja i koristi podatke sve do gore navedenog datuma. Nakon toga biće moguće pristupiti prethodno procesuiranim istorijskim podacima još barem 6 meseci, odnosno do kraja godine. Istekom tog roka, koji će još službeno biti potvrđen iz Google-a, podaci će biti trajno obrisani. Zato je vrlo važno da se do tog datuma napravi izvoz, odnosno export svih izveštaja, kako biste i dalje imali pristup ovim vrednim informacijama. 

 

Zašto dolazi do ove promene?

Ukratko, zbog napretka tehnologije i zastarelosti načina funkcionisanja prethodne verzije. “Universal Analytics bio je primarno stvoren za merenje rezultata desktop web-a i prikupljanja podataka iz “kolačića”, a ta tehnologija je postala zastarela”, izjavili su iz Google-a prilikom lansiranja Google Analytics-a 4. 


Razlika između nove i stare verzije zaista je puno, ukratko, Google Analytics 4 razlikuje se od svog prethodnika u tome što funkcioniše na više platformi, ne oslanja se na kolačiće i koristi model merenja podataka baziran na događajima. 


Arbonini stručnjaci koriste Google Analytics 4 još od prvog dana kada je postao dostupan, pa svakako možete računati na našu pomoć oko bezbolnog prelaska na novu generaciju. Obratite nam se za personalizovani savet oko ove tranzicije i ispravnog podešavanja novog sistema, kako ne biste izgubili vredne podatke za Vaše poslovanje. 

Imamo još jednu sjajnu vest za kraj! Kako bismo Vam olakšali upoznavanje sa odeljkom i funkcionalnostima Google Analyticsa 4 u periodu do početka njegovog obveznog korišćenja, uskoro krećemo sa pisanjem specijalizovanog bloga, koje će biti posvećen isključivo ovoj temi. Prijavite se na naš novi Google Analytics newsletter, putem kog bismo Vas redovno obaveštavali o aktuelnostima, savetima i trikovima za korišćenje ovog alata!

   
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM