Prednosti korišćenja Google Dynamic Search oglasa

Objavljeno 20.12.2023. 16:26:03
Prednosti korišćenja Google Dynamic Search oglasa
Google Dynamic Search Ads (DSA) specifičan su oblik oglašavanja na Google-u koji koristi sadržaj web-stranice kako bi se automatski generisali relevantni oglasi koji ciljaju pretrage korisnika bez potrebe za korišćenjem ključnih reči.

Po čemu se sve razlikuju od ostalih oblika oglasa, kao i koje su prednosti i nedostaci njihovog korišćenja, neka su od pitanja na koja odgovaramo u nastavku. Uz to, predstavljamo vam i nekoliko smernica za njihovo korišćenje koje bi mogle da povećaju isplativost oglasa. 
 

Po čemu se razlikuju od klasičnih kampanja?

 
Glavne razlike između DSA i klasičnih kampanja su u dinamičkim naslovima i bidding-u. Dok klasične kampanje zahtevaju ručno kreiranje naslova i opisa za svaki oglas, DSA koristi sadržaj vaše web-stranice kako bi automatski generisao naslove i opise. 

DSA funkcionišu na cost-per-click principu, ali ne koriste ključne reči. Za razliku od drugih Google oglasa, dinamički oglasi ne zahtevaju bidding za pojedine ključne reči, već bidove za auto-targete, odnosno listu stranica koje želite da uključite u oglašavanje.


 

Za koga su Dynamic Search oglasi idealna opcija?

 
Korišćenje dinamičkih oglasa odlična je opcija za brendove s dobro razvijenim web-stranicama i/ili velikim asortimanom proizvoda na web-shop-u. 

DSA će postizati najbolje rezultate za stranice koje imaju dobro napisane HTML naslove stranica, kao i kvalitetan sadržaj na web-u. Razlog za to je jednostavan - algoritam “uči” o asortimanu iz sadržaja web-stranice, što znači da će i konačni oglas biti kvalitetniji ako proizvodi i kategorije imaju jasne i detaljne opise. 

Osim toga, web-stranica bi trebalo da bude dobro optimizovana kako bi algoritam mogao da dođe do informacija koje su mu potrebne za kreiranje oglasa. Na primer, stranice koje sadrže pretežno Flash sadržaj, slike ili zahtevaju login za pristup većini sadržaja neće biti dobar izbor za korišćenje dinamičkih oglasa. 

 

Koje su prednosti korišćenja Dynamic Search oglasa?

 
Postoji nekoliko prednosti korišćenja ovog tipa oglašavanja, a neke od najvažnijih su:
 

Ušteda vremena

 
DSA omogućava automatsko generisanje oglasa bez potrebe za korišćenjem ključnih reči. To znači da ne morate da trošite vreme na istraživanje ključnih reči, kao ni na kreiranje naslova i opisa za svaki pojedinačni oglas. Kod stranica s malim asortimanom ovo neće biti velika prednost, ali kod onih sa stotinama ili hiljadama proizvoda u asortimanu, otvara se prilika za značajnu uštedu vremena. 
 

Prikazivanje najrelevantnijih oglasa

 
Dynamic Ads će automatski kreirati oglas za najrelevantniju stranicu s web-a u trenutku kada korisnik pretražuje pojam relevantan za vaše poslovanje. To može imati za rezultat veći CTR i veće konverzije. 
 

Kontrola nad upravljanjem oglasima

 
Kad je reč o upravljanju i kontroli u kontekstu DSA, priča ima dve strane medalje. S jedne strane, DSA vam omogućava kontrolu nad segmentima vaše web-stranice koje želite da oglašavate, omogućujući vam da oglašavate celu web-stranicu, određene kategorije ili specifične podstranice. Uz to, pojedine stranice mogu se isključiti iz oglašavanja, što je koristan feature kada npr. proizvod nije raspoloživ. Dakle, postoji određeni nivo fleksibilnosti koja omogućava kontrolu nad oglasima, što je svakako prednost. S druge strane, kontrola je i potencijalni nedostatak ovog oblika oglašavanja, o čemu ćemo nešto kasnije. 
 

Pronalaženje neiskorišćenih prilika

 
DSA može ciljati pretrage koje možda ne biste uzeli u obzir prilikom biranja ključnih reči ili koje su previše specifične (keywords-i s oznakom low search volume) da bi se manuelno kreirali oglasi za njih. Upravo zato, dinamički oglasi mogu automatski prepoznati nove prilike za oglašavanje i tako dovesti do dodatnog prometa na stranici, a samim tim i do dodatnih konverzija. Uz potencijalno veliku uštedu vremena, ovo je svakako jedna od najvećih prednosti ovog tipa oglašavanja.   
 

Nedostatak Google Dynamic Search oglasa

 
Glavni nedostatak dinamičkih oglasa je relativno smanjena kontrola. S obzirom na to da Google automatski generiše oglase, postoji mogućnost da se oglasi prikazuju na ključne reči s kojima možda ne biste želeli da budete povezani. Ovaj problem nije nerešiv, ali svakako zahteva kvalitetno postavljanje oglasa, koje bi trebalo da uključuje negativne ključne reči. Iako je algoritam iza ovog sistema vrlo dobro razrađen, greške se uvek mogu dogoditi, pa je preporučljivo redovno pratiti izveštaje kampanja kako biste mogli da reagujete na vreme. 

 

Saveti za korišćenje Google Search Dynamic oglasa

 
Korišćenje Dynamic Search oglasa može biti iznimno korisno za veliki broj oglašivača, ali kako biste osigurali maksimalnu učinkovitost, važno je da sledite određene najbolje prakse. Neke od njih su: 

1. Odabir relevantnog sadržaja: iako DSA automatski cilja pretrage, možete da povećate učinkovitost odabirom određenih delova vaše web-stranice koje želite oglašavati. Na primer, možda ćete želeti da usmerite DSA prema bestseller-ima ili novim proizvodima umesto manje popularnih stavki.

2. Isključivanje neželjenih URL-ova: ako imate stranice koje ne želite da koristite u svojim oglasima, poput stranica s uslovima korišćenja ili politike privatnosti, kao i out of stock proizvoda, pripazite da takve stavke budu isključene iz kampanje. To možete uraditi u podešavanjima negativnih ciljeva, odnosno Negative Dynamic Ad Targets. 

3. Uključivanje negativnih ključnih reči: preporučuje se da uključite negativne ključne reči kako biste pomogli algoritmu da dođe do pravih korisnika za vaše oglase. 

4. Praćenje rezultata i optimizacija: redovno pregledajte rezultate svojih Dynamic Search oglasa. Ako primetite da određeni oglasi ili segmenti vaše web-stranice ne donose željene rezultate, prilagodite svoju strategiju ili isključite te segmente.

5. Integracija s drugim kampanjama: DSA ne bi trebalo da bude izolovan od vaših ostalih Google Ads kampanja. Povezivanje DSA s remarketing-om, npr, može vam pomoći da ciljate korisnike koji su već posetili vašu web-stranicu, ali nisu izvršili željenu radnju. Kombinovanjem s drugim kampanjama možete da stvorite učinkovitiju oglašavačku strategiju, jer dobro postavljeni DSA može popuniti “rupe” u relevantnim ključnim rečima koje mogu postojati u drugim vrstama kampanja. 


Google Dynamic Search oglasi pružaju niz prednosti koje mogu poboljšati digitalnu marketinšku strategiju. S pravim pristupom, mogu biti moćno oruđe koje će uštedeti vreme i osigurati dodatne promete. Naravno, njihovo postavljanje i vođenje zahteva dozu eksperimentisanja i ekspertize, pa ih je najbolje poveriti stručnjacima, kako biste osigurali najbolje rezultate i sveli rasipanje budžeta na minimum. 

Slobodno nam se javite za pomoć po pitanju postavljanja i vođenja Dynamic Search oglasa, ali i ostalih vrsta Google kampanja!
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM