8 SEO mitova koje je najbolje zaboraviti ovo leto

Objavljeno 24.7.2017. 9:46:20
8 SEO mitova koje je najbolje zaboraviti ovo leto
Svi mi imamo svoje uspone i padove. Jedan dan si na vrhu Himalaja, drugi si dan na dnu Marinkove bare.

Slično se desilo i sa email marketingom. Već godinama svi viču "Email marketing je mrtav!", "Email marketing je zastareo!"... Istina je ipak baš suprotna - email marketing i dalje raste, razvija se i unapređuje.

Ista je stvar i sa SEO-om. SEO je kao neka urbana legenda o kojoj se priča za šankom duboko u noć u zadimljenom ambijentu opijenom mitovima i legendama.

Šalu i noir atmosferu na stranu, o SEO-u uistinu možete čuti da je precenjen, da linkbuilding ničemu ne služi, da sadržaj koji pišete ne treba da optimizujete za pretraživače...

Ajmo ponovo natrag u noir atmosferu.

Četvrtak. 23:48. Sedite u praznom kafiću u mračnoj uličici. Jedino u separeu u čošku sedi neki mrk i misteriozan lik, pušeći cigaretu za cigaretom. Celo veče Vas gleda. Odjednom dolazi do vas i započinje...

"Slušaj, mali! U moje doba, dovoljno je bilo natrpati web popularnim ključnim rečima. Ma, kakav Facebook, email? Samo si zalepio 100 puta neku popularnu ključnu reč i svi su te odmah našli na pretraživaču." - kaže povlačeći dim cigarete i naručujući novo piće.

SEO Arbona

I sljedeća 4 sata ste proveli slušajući tipa kako vam priča gluposti.

Stoga, naš je zadatak danas da raskrinkamo 8 popularnih SEO mitova. Jer, kada se nađete u gore opisanoj situaciji (a sigurno hoćete, verujte nam), morate biti spremni za okršaj na vrućem asfaltu optimizacije za pretraživače.

 

1. SEO se radi samo za pretraživače


Ne, ne radi se.

Cilj savremenog SEO-a jeste maksimalni nivo user experiencea, odnosno kako posetiocu olakšati iskustvo vašeg weba od samog pronalaska na pretraživaču do navigacije po stranici.

Ako svoju SEO strategiju postavite na taj način, i sami prteraživači će vas nagraditi visokim rankingom.
 


2. Linkovi su najvažniji ranking faktor


Uz keyword stuffing, ovo je verovatno omiljena priča lika iz zadimljenog kafića. A koliko vidimo, dosta ljudi je prihvatilo ovaj mit kao univerzalnu istinu.

Linkovi zaista jesu važni. Jedan od razloga zašto ih smatramo baš najvažnijim jeste taj da ih je užasno teško steći. Ali istina je ipak drugačija.

Linkovi per se nisu toliko važni koliko je ključno da su oni relevantni.

Prema različitim istraživanjima, najvažniji faktori rangiranja se dosta razlikuju - jednom je to broj backlinkova, drugi put su to ispravni meta tagovi... Važnost ranking faktora menja se u zavisnosti od upitu pretraživanja pošto prioritet različitih ranking faktora zavisi od različitih okolnosti.

Visokokvalitetni linkovi su važni jer je potrebno mnogo truda i vremena da se prikupe, ali oni ipak nisu onaj najvažniji ranking faktor.

 

3. Linkbuilding se više ne koristi


Linkbuilding je kao Jon Snow. Naizgled ode na drugi svet, a onda se na oduševljenje cele SEO zajednice trijumfalno probudi iz večnog sna.

Linkbuilding Arbona

Linkbuilding se itekako koristi. Doduše, princip se vremenom (i uz bezbroj faktora Googleovog algoritma) promienio pa tako nije dovoljno samo da natrpate web spamerskim anchor tekstovima. Ipak, fundamentalna bit linkbuildinga jeste i dalje prisutna.

Cilj linkbuildinga jeste kreiranje linkova kako bi se povećala prisutnost i saobraćaj web stranice.

Kao što smo naveli pod prvim mitom, linkovi zaista jesu jedan od važnijih faktora rangiranja. Ali, oni moraju da budu relevantni i kvalitetni.

Kao jedna od najboljih taktika sakupljanja visokokvalitetnih linkova spominje se guest blogging, odnosno kvalitetan sadržaj.

 

4. Aktivnosti na društvenim mrežama ne utiču na SEO


Saobraćaj sa društvenih mreža nije ranking faktor za pretraživače. To je činjenica. Stoga je logično da aktivnosti i linkovi sa društvenih mreža ne utiču na SEO weba.
Ali da li je li zaista tako?

Marketing na društvenim mrežama može da pomogne pri vidljivosti vaše web stranice što utiče na same pretraživače. Takođe, i Google i Bing koriste podatke sa društvenih mreža kako bi odredili koliko je web koristan i gde ga rangirati.

Kako to oni rade? E, to je pravi mit. Google nikad nije službeno objavio kako koristi podatke sa društvenih mreža za rangiranje web stranice.

Ipak, aktivnost na društvenim mrežama pomaže u rešavanju dva najvažnija zadatka SEO-a:
 
  1. Pronalazak weba preko pretraživača i njegovo indexiranje,
  2. Distribucija contenta koja vodi do linkova i šerovanja.

 

5. Meta tagovi nisu važni


Googleov Hummingbird je uveo veliku pometnju u SEO zajednici.

Da li meta tagovi vrede i dalje? Da li se koriste i dalje kao ranking faktor?

U današnjem SEO-u meta tagovi možda nisu toliko važni kao nekad i možda neće ekstremno pogurati vaš rang na SERP-u. Ali, meta tagovi imaju drugu, možda još važniju ulogu.

Oni govore korisnicima o čemu se na vašem webu radi, što vaše rezultate pretraživanja čini atraktivnijima čime privlače više klikova.

 

6. Guest blogging se više ne koristi


Tehnički ne postoji razlika između sadržaja na gostujućem blogu i bilo koje druge vrste sadržaja.

Ipak, ono što određuje kvalitet gostujućeg blogovanja jeste kvalitet sadržaja, njegov kontekst, vrsta članka, je li on jedinstven kao i linkovi i anchor text koji vode sa i na web stranicu.

Isti argumenti koje smo naveli kod linkbuildinga važei za važnost guest blogginga. Cilj je praktično isti - preko linkova usmeriti saobraćaj na web stranicu i tako povećati njen autoritet.

Ok, kako ovo odgovara na pitanje da li se i dalje koristi guest blogging ili ne?

Zaključno - guest blogging je SEO tehnika koja nikada neće prestati da se koristi pošto za Google kao takva i ne postoji. Google ne može 100% precizno da odredi šta je gostujući blog, posebno kada je autorov link unutar bodya teksta, a ne na autorskom profilu.
 


7. Istraživanje keywordsa je nepotrebno


Kada vam lik u zadimljenom kafiću kaže da je dovoljno samo da natrpate web popularnim ključnim rečima i da ne treba sprovesti njihovo istraživanje, slobodno ga udarite u nos.

Jer, ako ključne reči više nisu važne, koji je onda smisao SEO-a?

Do sada niti jedan update Googleovih algoritama nije eliminirao važnost ključnih reči. Ali, promenio je njihovu paradigmu. Više nije dovoljno samo da natrpate sadržaj kvalitetnim ključnim rečima i pogodite 100% točan keyword koji je u pretraživač upisao korisnik. Upravo suprotno, fokus je na sadržaju i njegovoj relevantnosti za upit koji je postavio korisnik.

Također danas više nije ključno loviti prvo mesto za onu jednu ključnu reč za koju ste se uhvatili, već se treba fokusirati na long-tail keywordse i fraze.

 

8. SEO više ne treba da se koristi


Sada je već 3:29 ujutro. Lik vas i dalje gnjavi.

"SEO je mrtav, prijatelju moj, mrtav. Pregažen kao mačka i zaboravljen kao dres za fizičko u osnovnoj školi." - priča on sa suzom u očima.

Vama je više dosta njegovih gluposti i dižete se od šanka. Liku glava polako klone i on napokon u tišini spava na šanku.

A vi ste srećni jer znate pravu istinu - SEO nije mrtav. Naprotiv, on živi poletno kao Jon Snow.

On više nije član Noćne straže, već je postao Kralj Severa. Šta time želimo da kažemo? SEO nije mrtav, ali način na koji ste ga do sada radili možda jeste.

Sprega SEO-a i content marketinga važnija je nego ikada. Krajnji cilj SEO-a mora da bude kreiranje sadržaja vrednog pažnje koji rešava probleme i brige vaših posetilaca. Da, meta tagovi, ključne reči i linkovi su i dalje važni. Ali, fokus je definitivno na kvalitetnom sadržaju.

The King in the North!

SEO je mrtav! Živeo SEO!

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM