Pogrešno shvaćeni merni podaci: novi u odnosu na ponovne posetioceNova kategorija

U Google Analyticsu novi posetioci(new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posećuju vaše web mesto na određenom uređaju. Ponovni posetioci(returning visitors) su već pre posetili vaše web mesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo da znamo i da interpretiramo podatke.
 
Zašto je zbroj novih i ponovnih posetioca veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posetioca(new visitor). Ovde ćemo da odgovorimo na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.


 

Zašto nam je stalo do novih i ponovnih posetioca?


Često se dogodi da web mesta imaju više novih posetioca i manje ponovnih posetioca. Ali uopšteno gledajući, ponovni posetioci su mnogo angažovaniji, imaju manju stopu napuštanja, pregledavaju više stranica po sesiji, sesije uopšteno traju duže i imaju veću stopu konverzija.

 
Upravo zbog toga želimo što više ponovnih posetioca. 
 
No i onih novih. Zapravo, želimo nove i ponovne posetioce- želimo da pridobijemo što više novih posjetitelja koje pomoću strategija (npr. SEO, Google oglasa, Facebook oglasa) možemo da pretvoriti u ponovne posetioce.


 Šta je novi korisnik u Google Analyticsu?

Google Analytics smatra novim korisnikom one posetioce koji na svom uređaju sa kojeg su posetili vaše web mesto nemaju postojeći kolačić za praćenje.
 
Ako nema kolačića za praćenje, Google ga kreira i tog korisnika smatra novim posjetiteljem vašeg web mjesta. Sesija je pokrenuta, a dimenzija “vrsta korisnika” (User Type) je postavljena na “novog korisnika” (New Visitor). 
 
Ako na uređaju postoji kolačić za praćenje, Google pokreće novu sesiju sa tipom korisnika postavljenim na “ponovni posetilac”.

Problem 1: Broj posetioca nije jednak ukupnom broju korisnika





Prvi problem sa kojim se ljudi često susreću je da zbroj novih i ponovnih posetioca ne odgovara ukupnom broju korisnika. 

Razlog 1: Korisnici mogu da budu zabeleženi kao ponovni ii novi posetioci unutar određenog razdoblja

Ako je novi posetilac došao tokom određenog razdoblja i vratio se tokom istog određenog razdoblja, on bi se zabeležio dva puta - kao novi i ponovni posetioci.
 

Razlog 2: Ponovni posetioci mogu biti i "jedinstveni" unutar datog raspona datuma 

Šta ako je posetilaac X došao pre određenog raspona datuma, a kasnije se vratio unutar danog raspona datuma? Tada bi se on smatrao posetiocem koji se vraća, ali prva poseta se ne bi računala kao nova unutar navedenog raspona datuma.

Izračunavanje duplih korisnika

Kako bi dobio realan broj duplih posetioca u određenom razdoblju, moramo da odvojimo jedinstvene korisnike od novih i ponovnih posetioca. Računica će da sadrži:
  • nove posetioce 
  • nove posetioce koji su se možda udvostručili kao ponovni posetioci
  • ponovne posetioce čije se nove posete ne nalaze u određenom razdoblju te se zata broje samo jednom u ponovnim posetiocima.
Dakle iz primera gore:
 
Novi + ponovni korisnici 46.183 + 16.683 = 62.866. 
 
Od rezultata oduzmite jedinstvene korisnike (54.737) i dobit ćete 8.129 dupliciranih korisnika. 
 
Izračunavanje jedinstvenih ponovnih posetioca
 
Kako bi dobili jedinstvene ponovne posetioce, uzmite ponovne posetiocei oduzmite duple korisnike koje smo dobili u primeru gore.
 
Dakle, 16.683 - 8.129 = 18.554
 
Problem 2: Broj novih posetioca nije isti kao broj novih korisnika


Još jedna zbunjujuća stvar koja se događa je da broj novih posetioca(new visitor) ne odgovara broju novih korisnika (new users). 
 
U istom izveštaju . U istom redu.
 
To je uzrokovano pomakom praćenja Google Analyticsa: u ponoć se sve aktivne sesije ponovno pokreću za novi dan. 
 
Sesije se računaju samo na prvom “hicu” tako da ako se sesija proteže na 2 dana, ona će se računati samo prvog dana.Ovaj bi primer rezultirao zabeleženim pregledom stranica (page views) drugog dana bez zabeležene sesije, to bi zabrljalo mnogo drugih podataka, pa je GA odlučio aktivne sesije ponovno pokrenuti u ponoć.
 
Iz tog je razloga rezultat:
 
1 novi korisnik prvog dana i 1 novi korisnik drugog dana, ali od istog posetioca(user).
 
Dakle imaćemo 2 new users i 1 user. Broj korisnika (user) je pravi broj - novi korisnici (new users) sadrže nekoliko duplih korisnika. 


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM