Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?

Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim pretraživačima da ignorišu taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Takođe se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina tehnička razlika između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10” rel=”nofollow”>

Nemoguće je da korisnici vide razliku između nofollow i follow linkova jer na oba mogu da kliknu, da dupliraju, dele i koristite na sve načine na koje se uobičajan link može da se koristi.

Međutim, kada je reč o optimizaciji za pretraživače, postoji velika razlika između nofollow i follow linkova.

Ta razlika je: Follow linkovi pomažu u rangiranju vaše stranice unutar rezultata pretraživanja, dok nofollow ne pomažu.


Detaljnije objašnjenje oko follow vs. nofollow linkova


Follow i nofollow linkovi - seo optimizacija

Da bi stvarno razumeli što se događa sa ovim linkovima, morate imati nešto pozadinskog znanja na području SEO optimizacije. 

Kada stranica dobije ulazni link (lik koji vodi na tu stranicu), ta stranica dobije mali SEO podsticaj, boost.

Zamislite link kao jedan bod. 

Što imate više linkova, to imate više bodova. 

Google ove bodove uzima u obzir tako da gleda koliko ulaznih linkova ima stranica i s akojeg web mesta dolaze ti linkovi. Nije isto je li neko linkovao vaš blog na nekom XYZ forumu ili je na vaš blog linkao brend koji iza sebe ima već mnogo SEO bodova, tj. kredibiliteta. 

Google razmišlja tako da ako mnogo korisnika linka na određenu stranicu, ta stranica mora biti zaista dobra! Zato će u rezultatima pretraživanja dati prednost toj stranici, umesto onoj koja ima manje “bodova”, a bavi se istom tematikom. 

Google svojim korisnicima želi isporučiti najbolje rezultate, pa je zato osmislio merni podatak PageRank koji broji sve bodove. Mnogi SEO-vci ove bodove zovu “link juice” (link sok). Link juice pomoću linkova teče sa jedne stranice na druge stranice. Što više stranica s jakim kredibilitetom linka na vaš, na primer, blog to će blog dobiti više boosta. 

Sada napokon možemo sa razumevanjem definisati follow i nofollow linkove.

Follow linkovi su linkovi koji se računaju kao bodovi i koji sa sobom nose SEO boost koji jača sama stranicu i njen PageRank. 

Nofollow link se ne ubraja kao bod u korist stranice, ne poveća PageRank i ne pomaže u boljoj poziciji stranice unutar rezultata pretraživanja.

Oznaka nofollow je u osnovi znak za pretraživače koji kaže “ovo ne računaj”.

Kako da znate da li linkovi dobrog kvaliteta?

  • Webovi koje su u sadržajnom smislu loše: držite se što dalje od webova sa “osetljivim” sadržajima: seksualni sadržaj, čudni medicinski proizvodi itd.
  • Spam stranice: ako je stranica prepuna spamova, najbolje bi bilo da je zanemarite
  • Link farming: ako naiđete na web sa hiljadama nelogičnih linkova, trebalo bi da odustanete od njegaofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim pretraživačima da ignorišu taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Takođe se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM