Šta je to Content marketing?

Content marketing je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definisanu publiku s krajnjim ciljem konverzije - kupovina proizvoda ili usluga, pridobijanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobijanje lojalnih klijenata. 

Content marketingom možete stvoriti verne klijente

Već ste dosta puta čuli za pojam Content marketing, ali vi i dalje ne znate šta to tačno znači, a previše vam je neprijatno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na davanje informacija.

Drugim rečima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmenjuju obrazovne, zabavne i pronicljive informacije koje će u konačnici čitataocima dati određenu vrednost i poboljšati njihove živote. 

To može biti u obliku promjene osobnog ponašanja ili, kako se većina poduzeća nada, u obliku odluke na kupovinu. 

Ovde se ne radi o prisiljavanju online korisnika da nešto kupe, već se korisnicima želi pomoći (tj. usmeriti ih) na najbolji mogući put do određene akcije (npr. kupovina).

“Svrha Content marketinga je privlačenje i zadržavanje klijenata tako da konstantno stvaramo relevantan i vredan sadržaj sa namerom menjanja ili poboljšanja ponašanja potrošača. To je kontinuiran proces koji mora biti uključen u celokupnu marketinšku strategiju.” Content Marketing Institute
5 primera Content marketinga 



Postoji toliko vrsta Content marketinga koliko postoji i sadržaja - previše da bi ih mogli opisati u jednom članku. Iz tog smo razloga za vas izdvojili 5 najpopularnijih primera Content marketinga sa kojima je, ujedno, i najbolje početi.

1. Blogovi


Na prvom mestu su svakako blogovi. Za mnoga poslovanja, blogovi su središnji deo Content marketinške strategije. I postoje dobri razlozi zašto je to tako:
  • blogovi ne oduzimaju previše vremena za pisanje
  • Google ih lako indeksuje
  • online korisnici vole da ih čitataju i dele
  • brzi su način pružanja vrednosti uz relativno nisku cenu.
Blogovi su idealni za izgradnju odnosa sa čitaocima, što na kraju može rezultirati dobijanjem vernih kupaca i dobijanjem više konverzija. Jedini uslov je da redovno objavljujete blogove.

2. Sadržaj dugih forma

Duge forme koje su besplatne i dostupne online, fantastičan su način za izgradnju vrednosti vašeg brenda i poslovanja te za povećanje newsletter pretplatnika i sledbenika na društvenim mrežama. Sve što treba da učinite jeste da  kažete “Pretplatite se na newsletter kako bi vas obavestili kada izađe novo poglavlje našeg vodiča!”

Vodiči su jedan od najboljih tipova sadržaja u obliku dugih formi i mnoge ih firme odvajaju od redovnog bloga. 

Ovaj sadržaj neće imati samo 1.000 reči, već će ih imati 5.000-15.000. Biće ovde nekoliko poglavlja, svako na ličnoj URL adresi. Sadržaj u obliku dugih formi nudi veliku vrednost jer korisnici ne moraju ići drugde kako bi saznali više informacija o nekom predmetu jer ste ih vi doslovno sve prekrili.

3. eBooks (e-knjige)

Na početku e-knjige izgledaju pomalo zastrašujuće, ali kada ih napišite prvi puta, shvatit ćete da vrede truda. Naime, e-knjige su pravi magneti za povećanje online publike, newsletter pretplatnika i za pridobijanje novih klijenata.

E-knjige mogu imati 5 stranica, a mogu ih imati i 30! Ali sve u svemu, moraju ponuditi neku vrednost. Preporučujemo da izbegavate promociju svojih usluga i proizvoda. Iako svoj proizvod možete ponuditi kao rešenje problema, to ne bi smelo zauzimati više od 10% sadržaja knjige.

4. Case Study (studija slučaja)


Case Study su detaljni pregledi koji pokrivaju određeni scenarij ili primer uspješne kampanje kako bi čitatelje opskrbili znanjem i novim informacijama.  Ovaj tip sadržaja je odličan iz nekoliko razloga:
  • pomaže vas definisati kao preduzeće koje zna šta radi
  • uliva poverenje u vaše poslovanje
  • jedinstveni su (nijedno poslovanje ne može da ima jedan te isti case study)
  • mogu se deliti

Studije slučaja su najučinkovitije kada prate prilično jednostavnu formu pisanja:
  • sažetak studije
  • objasnite problem ili hipotezu
  • objasnite svoje rešenje
  • prođite kroz rezultate
  • objasnite zašto su rezultati važni.

5. Infografike



Infografike omogućuju da hrpu dosadnih podataka i statistika prenesete na umetničko platno i učinite ih vizualno zanimljivima i lako probavljivima. 

Na primer, ako imate 15-ak različitih statistika iz studije slučaja, šta bi radije gledali?
  • infografiku s vizualnim prikazom grafova i statistika ili
  • listu statistika.

Naravno, odgovor je zabavnu infografiku :)

Infografike su odlične za online deljenja, pa vrlo lako mogu postati viralne. Osim toga, ako omogućite “embedanje” infografike, u nju će biti ugrađen povratni link (backlink), koji će vam deljenjem doneti veliku vrednost u pogledu Googlea i SEO optimizacije. 

Što se tiče tematike, postoji mnogo tipova infografike, ali u nekoliko stvari uvek morate biti dosledni. 

Na primer:
  • dizajn bi morao biti jednostavan i čist
  • koristite što više praznog prostora
  • organizirajte sadržaj u posebne sekcije
  • naslov infografike mora ukratko objasniti o čemu se tačno radi u infografici.

I šta mislite? Koji tip Content marketinga je najbolji za vas? Preporučujemo da svakako počnete sa stvaranjem zanimljivih blogova, a dalje, ko zna? :)
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM