Šta su to broken links? Utiču li negativno na web sajt?

Slomljeni linkovi (broken links), su poveznice koje ne rade. Neki od razloga zašto određei linovi ne rade su da sajt više nije dostupan, da je premešten na drugu URL adresu bez dodavanja 301 preusmerenja ili je promenjena cela struktura URL adrese.

Šta može da uzrokuje “pucanje” linkova?


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane greškama koje uključuju:
  • Pogrešna URL adresa koju koristimo. Kada povezujemo dio sadržaja s linkom koji vodi na drugi sadržaj, često se zna dogoditi da ne kopiramo celi URL ili ga pogrešno stavimo unutar <href> oznake.
  • Odredišno web mesto uklonilo je dotičan sajt na koji ste linkali.
  • Izvor na kojeg se povezujete linkom nalazi se iza firewalla koji sprječava pristup sadržaju. Imajte na umu da svi na internetu ne dopuštaju pristup svojem online sadržaju. 

Razumeti zašto neki link ne funkcioniše jednako je važno kao i pronaći ga i ispraviti ga. Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znaćete ga popraviti!

Neispravni linkovi i uticaj na SEO

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojaviće mu se ona zloglasna 404 stranica ili neka druga stranica koja objašnjava da sajt nije dostupan. I možete da pretpostavite šta će dalje online korisnici da urade… Kliknuće na strelicu “Back” ili kliknuti na iksić kako bi mogli dalje da nastave sa svojom potragom. 

Ovakvi su odlasci i općenito slomljeni linkovi veliko NE u Googleovim očima. Naime, tražilice gledaju na linkove kao na jedan glas koji glasa za kvalitet sajta.

Linkovi koji vode na vašu web stranicu i svi linkovi unutar vaše web stranice mogu utjecati na položaj u Google rezultatima pretraživanja. Zbog toga je najbolja praksa da uklonite ili ažurirate neispravne linkove. 

Još jedan od dobrih razloga zašto ispraviti neispravne linkove su Googleboti. Ako linkate na stranicu unutar vaše web lokacije i ta je veza prekinuta, Goobleboti će imati velikih problema sa njeinim pronalaskom. Kada Googleboti dođu do stranice 404, online sadržaj na kojem ste marljivo radili, neće da dobijete nimalo ljubavi od strane Googlea. 

Slomljeni linkovi i korisničko iskustvo



Online korisnici se lako iživciraju. Ako se sajt ne učita dovoljno brzo, otići će bez pardona. Ako sajtovi imaju previše pop-upova i oglasa, opet će otići. Ako pred sobom vide slepu ulicu, opet će otići. 

Ako vaši online posetioci ne mogu da pristupe traženim informacijama, možete zamisliti koji će Bounce Rate da zabeleži Google Analytics!

Dakle, ni to nije dobro.

Neispravni linkovi i vaša reputacija



Kada online posetioci dođu na sajt prepun slomljenih linkova, verujte nam na reč da će je u budućnosti izbegavati u širokom luku. Pa to možete da vidite i po sebi!

Jednostavno nećete imati dovoljno poverenja u sajt.
“Čišćenje” neispravnih linkova može poboljšati korisničko iskustvo te olakšati stvaranje sadržaja unutar vašeg sajta. A i uostalom, sajtovi sa previše neispravnih linkova daju snažni signal svog mizerno niskog kvaliteta, pa bi ih bilo u redu popraviti radi Googlea :)

Slomljeni linkovi mogu se naći u Google Analyticsima, a kako doći do njih, pisat ćemo nekom drugom prilikom :)
 
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM