Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?

301 redirekcije su trajna preusmeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog izbegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.
Kada koristiti 301 preusmeravanja?

Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše rešiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o 404 erroru ili situacijama kada stranica nije pronađena.

Pa što vam je u tom slučaju činiti? Napraviti 301 redirekciju na sličan proizvod! A ako takav ne postoji tada napraviti redirekciju na najrelevantniju kategoriju proizvoda kojoj dotični proizvod pripada. U najnesretnijem slučaju, moraćete napraviti redirekciju na početnu stranicu. Ali i to je bolje nego ostaviti 404 error jer ćete tako izbeći gubitak online prometa. 

Ukratko, 301 redirekcije koriste se kako bi se pretraživači i online korisnici poslali na ispravnu stranicu. Ono što zapravo radite je trajno preusmeravanje stare URL adrese na novu, prikladniju URL adresu.

Evo nekoliko ključnih trenutaka kada bi morali koristiti 301 redirekcije:
  • URL adresa ne radi Web sajt ili cela web lokacija više nije aktivna, 
  • imate novi web sajt koju želite da korisnici posećuju umesto starog, 
  • testirate stranicu A/B testom u smislu dizajna i funkcionalnosti, 
  • radite promene na web sajtu i želite je privremeno preusmeriti na novu URL adresu, 
  • linkove na zastarelu URL adresu želite da preusmerite na noviju stranicu. Uz pretpostavku da postoji relevantan sadržaj
  • ako postoji nekoliko različitih URL adresa koje se koriste za pristup jednoj stranici. To je često slučaj kod različitih varijacija jednog proizvoda. Izaberite glavnu adresu.
  • migracija s http na https (vjerovali ili ne, neki su još uvek na http),
  • 404 errori.

301 redirekcije i SEO: Google ih voli

Možda mislite da nema smisla proveravati svaku stranicu i sve linkove unutar sadržaja kako bi pronašli sve poveznice koje nikamo ne vode. Pa što ako ih 30-ak ne radi? Izgubićete par posetioca, a to je ništa u uspoređenju sa celokupnim prometom.

Iako vam možda nije stalo do vaših klijenata, imajte na umu da ćete izgubiti i Googleovo prijateljstvo. Naime, preusmeravanja su od velike važnosti za rangiranje u rezultatima Google traženja. Svaka od URL adresa koja se nalazi na vašem webu i deo je njene strukture.

I svaka od tih URL adresa je naporno radila da postigne određenu vrijednost i da je Google prepozna kao verodostojnu i autoritativnu. Ako je sadržaju na dotičnoj URL adresi istekao rok trajanja, napravite 301 preusmerenje na svežiji sadržaj na novoj URL adresi. Tako ćete svu vrednost, autoritet i verodostojnost stare URL adrese preneti na novu. Zadržat ćete svoju poziciju na Googleu, a veliki su izgledati da ćete trenutnu poziciju i poboljšati sa obzirom na svežiji sadržaj.

301 redirekcije zapravo služe za obaveštavanje Google robota da trebaju indeksirati novu URL adresu i da pri tome moraju imati na umu da iza nje stoji stara URL adresa čija se pozicija u rezultatima traženja mora zadržati.
 
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM