Česta pitanja

Šta znači CPM?
CPM ili cost per mile je merna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje cene prikaza oglasa hiljadu puta. CPM se najčešće koristi u display oglašavanju. Saznajte više
Šta znači CAC?
CAC ili trošak sticanja kupca je ukupni trošak koji je potrebno tvrtki da bi stekla novog kupca. CAC je ključna mjera u marketingu i poslovanju jer pomaže tvrtkama da odrede troškovnu učinkovitost svojih marketinških i prodajnih napora. Saznajte više
Šta znači CPA?
CPA ili cena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje ukupnog troška sticanja kupca ili potencijalnog klijenta. Takođe je poznata kao cena po akciji ili cena po konverziji. Saznajte više
Šta znači CPC?
Cost Per Click, ili skraćeno CPC, predstavlja model određivanja cena koji se koristi u online oglašavanju. Oglašivači koriste CPC oglašavanje kako bi privukli posetu na svoje web stranice i generisali potencijalne kupce ili prodaju.
 
Saznajte više
Šta je Google keyword planner?

Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih reči i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Šta znači PPC?
Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga koji karakterizuje plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cenu samo kada neko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova)

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.
... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Google-u?
Na ovo pitanje nema univerzalan odgovor, ipak postoji nekoliko faktora koji će uticati na cenu Vašeg oglašavanja na Google-u.

Cena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona zavisi od niza činioca - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvaliteta i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcionišu po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se takmiče za određene ključne reči, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će ipak značiti da će za jednak učinak trebati veći raspoloživi budžet.

Baviti se Google Ads kampanjama nije ni lako ni... Saznajte više
Šta je CTA dugme i koje su najbolje prakse?
je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod tim misli?

su ono što realizuje prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebalo da bude okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje da ima samo jedno CTA dugme!
 
 


 

Kada se govori o mestu gde je najbolje da postaviti CTA dugme osnovna ideja je da ga... Saznajte više

Kada Vam je cilj brand awareness (povećanje svesti o brendu) - šta možete očekivati?
Želim da povećam svest o svom brendu? Jeste li se zapitali šta time dobijate? Želite da zadržite povrat ulaganja na dobrom nivou, ali i da potrošite određeni iznos kako biste putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, dosta puta gotovo nemoguće.

To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije sa ciljnom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. Ipak, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljnu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvek će biti ljudi koji će kupiti... Saznajte više
Šta je kanibalizacija ključnih reči i kako je rešiti?

podrazumeva da na Vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobno rangiranje.


Šta je kanibalizam ključnih reči?

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima, rizikujete upravo to - kanibalizaciju ključnih reči. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš Vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata sa istog domena, osim u slučajevima domena visokog autoriteta gde bi mogao da prikaže najviše 3... Saznajte više
Što je CTA dugme i koje su najbolje prakse?
je element weba koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod time misli?

ono su što realizira prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebao biti okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedano CTA dugme!

Gde da smestite CTA dugme?

Kada se govori o mestu gde je najbolje da smestite CTA dugme osnovna... Saznajte više
Kada vam je cilj brand awareness (povećanje svesti o robnoj marki) - što možete očekivati?
Želim da povećam svest o svom brendu? Jeste li se zapitali šta time dobijate? Želite da zadržite povrat ulaganja na dobrom nivou ali i potrošiti određeni iznos kako bi putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, dosta puta i nemoguće.

Svest i prodaja različiti su ciljevi. To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije s ciljanom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. Ali, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljanu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvek će biti... Saznajte više
Šta je kanibalizacija ključnih reči i kako je rešiti?
podrazumeva da na vašem webu postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobni rang.

Što je kanibalizam ključnih reči?

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima, rizikujete upravo to - kanibalizaciju ključnih reči. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata s iste domene, osim u slučajevima domene visokog autoriteta kada bi se moglo prikazati najviše... Saznajte više
Kako da postavite oglas na Google?
U zavisnosti od načina na koji strukturišete svoj nalog za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prikazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads nalog. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je da odredite budžet koji ste spremni da potrošite te ključne reči za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturišete svoj nalog za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturisan nalog:
  • Osigurati da su online pretraživanja koja okidaju Google oglase
  • (quality score), što će rezultirati boljim... Saznajte više
Šta su uvidi u aukciju (Auction Insights) u Google Ads-u?
Google Adsov Auction Insights (uvid u dražbe) korisnicima omogućuje uvid u uspjeh ostalih domena (konkurencije) koje ulaze u iste aukcije na razini kampanje, grupe oglasa i ključnih riječi. Tako možete usporediti vašu izvedbu s ostalim oglašivačima, tj. konkurencijom koja sudjeluje u istim dražbama kao i vi. 

Google Adsov Auction Insights (uvid u aukcije) korisnicima omogućava uvid u uspeh drugih domena (konkurencije) koje ulaze u iste aukcije na nivou kampanje, grupe oglasa i ključnih reči. Na taj način možete uporediti svoje performanse sa ostalim oglašivačima, odnosno konkurencijom koja učestvuje u istim aukcijama kao i vi.
Jednostavno morate voljeti Auction Insights izvještaj (izvještaj uvida... Saznajte više
Koliko ključnih reči treba da imate u Google Ads grupama?
Kada je reč o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih reči unutar jedne grupe oglasa je i nikako Treba da imate na umu da je ova informacija samo savet i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne reči u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna sa drugom tako da možete da stvorite što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo činilaca koji utiču na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih reči. Broj potrebnih ključnih reči će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno da imate predstavu o tome šta... Saznajte više
Šta je impression share u Google Adsu-?
Impression Share u Google Ads-u (IS) označava udeo pojavljivanja oglasa. Udeo pojavljivanja je procenat pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u poređenju sa ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na nivou ključne reči, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni merni podatak koji često ostaje neprimećen kada se posmatra celokupni uspjh i izvođenje Google kampanje. Naime, ovaj merni podatak je dobar način za dobijanje uvida u to ukoliko odlučite da nešto popravite unutar kampanje. Na primer:
  • povećate licitaciju ili proračun,
  • poboljšate kvalitet oglasa,
  • usmerite oglase na određene regije,
  • itd.

Takođe, udeo pojavljivanja govori o:
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Ads-a otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni video zapisi se ne usredsređuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovisati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Google-a. Za one koji ne znaju, Alexa je online firma koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu da postavljaju, pregledaju i ocenjuju video zapise, pa ukoliko želite da u trenutku njihovog pretraživanja i pregledavanja video zapisa, vreme je... Saznajte više
Šta je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je procenat koji pokazuje koliko je puta oglas zadobio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing jeste velika prekretnica u svetu promocija jer je prvi kanal koji omogućava precizno praćenja ROI-a. Pre pojave alata za internet marketing niko nije mogao da izračuna koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli da izračunamo koliko je ljudi na osnovu vašeg oglasa učinilo željenu radnju. 

Mogli smo da znamo koliko je kupona izrađeno, a koliko... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno sa rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane sa onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za formate svojih oglasa, novim SEO praksama i drugačijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva greška koju možete da napravite jeste odmah kod... Saznajte više
Da li brzina web stranice utiče na Google-ov Quality Score?
je Google-ova procena kvaliteta Veća ocena kvaliteta može uticati na nižu cenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo umnogome utiče i . Ranije smo morali da pazimo samo na desktop učitavanja ali od sredine ove godine moraćemo da pripazimo i na učitavanje stranica na mobilnim ekranima.


Google je sredinom jula najavio velike promene u vezi sa faktorima koji utiču na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWords-ove ocene kvaliteta (Quality Score), Google je odlučio da će od godine, brzina stranice biti

Zašto?... Saznajte više
Kako da povežete Google AdWords i Google Analytics nalog
Google AdWords je odličan alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa sa Google Analytics-om možete da saznate šta se i kako su korisnici stupili u interakciju sa vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi ogroman uvid u samu efikasnsost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane za na web stranici i landing stranicama.

Tako možete da saznate:
  • koje stranice imaju najduže i najkraće sesije
  • koje landing stranice imaju najbolje i najlošije stope napuštanja početne stranice
  • gde se korisnici zadržavaju
  • na kom koraku... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWords-a bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posetioci klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala preduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite firme nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan preduzetnik morao imati u malom prstu.

Uporedo sa tim, morate sda e pozabaviti dobavljačima, finansijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta firme. Da ne pominjemo kako se još pri tome morate brinuti za svoju

Ali što ako sa... Saznajte više
Šta je Google AdWords sertifikat?
Google AdWords sertifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWords-a. Google AdWords sertifikat znači da vas Google prepoznaje kao Sertifikat možete da zaradite putem Google-ovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako biste zaslužili sertifikat, morate da budete član Google Partners-a. Neke od prednosti dobijanja sertifikata su:
  • Pokažite sadašnjim i budućim klijentima da ste sertifikovani.
  • Kako bi firme zaradile bedž, jedan od uslova jeste da moraju imati barem jednog sertifikovaog člana.

Kreiranjem naloga na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobićete pristup za različitih područja u AdWords oglašavanju.

Kako... Saznajte više
Šta su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?
(Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamerni ili su rezultat zlonamernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra koji na povećavaju troškove oglašavanja. Iako Google-ov tim za proveru kvaliteta oglasa pokušava da spreči suludo plaćanje oglasa za nevažeći online saobraćaj, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Najčešći primeri nevažećih klikova su:
  • Klikovi botova ili drugih automatizovanih alata za generisanje klikova
  • Ručni klikovi koji se namerno upotrebljavaju za povećanje troškova ili zaradu web hostinga za oglašavanje
  • Klikovi koji ne pružaju ikakvu vrednost (npr. slučajni dvostruki klikovi)
  • Prikazivanja (impressions) namenjena namernom smanjivanju CTR (tehnički gledano, to nisu klikovi,... Saznajte više
Kolika je cena klika na AdWords Display oglase?

Sa Google Display oglasima imate pristup milionima web stranica, aplikacija i video zapisa i možete da dosegnete oko 93% svih internet korisnika. Zato je Google Display često bolji izbor za neka preduzeća i ostvaruje niži trošak po kliku. Prosečna cena po kliku iznosi ispod 1$, dok je ona kod search oglasa između 1$ i 2$.



Cena klika na AdWords Display oglas zavisi od Quality Score-a - što je QS viši, to je trošak niži! Šta je Quality Score? Quality Score je Google-ov interni sustav rangiranja kvaliteta i relevantnosti oglasa i ključnih reči. Prema njemu Google određuje trošak po kliku (CPC) i u... Saznajte više

Da li možemo da AdWords oglase prikazujemo samo na određenoj lokaciji?

Google AdWords oglasi se mogu prikazivati na određenoj lokaciji, kao što su države, gradovi, teritorije, pa i radijus oko neke lokacije. Google to omogućava tako što prati korisničku IP adresu, lokaciju uređaja ili interesovanja koja je korisnik pokazao za određenu lokaciju, npr. pretraživanjem lokacije na pretraživaču ili Google Maps, korišćenjem domena specifičnih za tu lokaciju.

je jedna od osnovnih strategija sa kojima svoje Google AdWords oglase prikazujemo što relevantnijoj grupi korisnika.

Ipak, iako izgleda poprilično jednostavno, lokacijsko targetiranje nudi mnoge napredne opcije. Za preduzeća i brendove do kojih se može doći pešaka (npr. restorani) ili čija je blizina važna (npr. rabljeni... Saznajte više

Zašto mi se oglas ne prikazuje stalno, već povremeno?

"We’re only showing your ad occasionally because of your budget."

Nakon ovakve poruke u AdWordsu, ljudi obično počnu da plaću i da zovu u pomoć. To je, na kraju krajeva, i najčešća poruka koja se pojavljuje kada se oglase ne prikazuje stalno, već povremeno.

Postoji mnogo razloga zašto se oglasi ne prikazuju stalno, a u nastavku donosimo one najčešće.

Međutim, ono što na samom početku treba da zapamtite jeste to da se za proveru oglasa uvek treba koristiti . Ovaj alat ne broji impresije prilikom pregleda oglasa i ne utiče na rezultate (npr. CTR). Takođe, Ad Preview Tool još preciznije pokazuje gde se... Saznajte više

Gde se sve prikazuju AdWords display oglasi?

Koliko Google znači u današnjem tehnološki prožetom svetu možda najbolje pokazuje sledeća činjenica - svake sekunde se u svetu obavi 2,3 miliona pretraživanja na ovom svetski najvećem pretraživaču.

A, prema WordStreamu, većina dobijenih rezultata pretraživanja se odnosi na .

Na kraju krajeva, - 2010. su te razmeri iznosile 66% iz search oglašavanja i 30% iz oglašavanja na Google Network stranicama (YouTube, Gmail itd.).

Generalno, Google 96% svojih prihoda ostvaruje od oglašavanja!

To je ogroman iznos - gotovo 6,5 milijardi dolara - koji diktira budućnost i sadašnjost digitalnog oglašavanja.

Google svoje oglase generalno može da podeli na dve vrste - tekstualni, odnosno search i display,... Saznajte više

Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi  i algoritama kako bi bolje regulisao kvalitet oglasa.

Ipak, koliko god se oglašivači udaraju po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi celom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima i, na kraju krajeva, i samom Google-u. Kako?

Ako oglašivači objavljuju , korisnici će na njih . Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords reklamiranje pa će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obe strane da se .

Tako je uglavnom objasnio Hai Varian, glavni Google-ov računovođa i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta Berkeley.

Zato nije... Saznajte više

Da li mogu AdWords oglasi da se prikazuju na određenom portalu?
Odlična mogućnost koju nudi Google AdWords jeste ta da se može postaviti prikazivanje oglasa na tačno određenom portalu. Na primer, ako prodajete turističke pakete i želite da se oglasi prikazuju na određenoj stranici o putovanjima tada možete oglase da prikazujete na toj stranici. Isto tako, ako vam je poznata web-lokacija koju posećuju vaši korisnici, postavite prikazivanje oglasa upravo na toj stranici. Ako ustanovite da oglašavanje na određenim stranicima ili web lokacijama odlično funkcioniše, poželjno je da povećate licitacije za lokaciju kako bi se povećalo potencijalno izlaganje na toj web-lokaciji. Isto tako, ako drugi položaji ne daju željene konverzije možete ih... Saznajte više
Kako da pokrenete AdWords kampanju?
Pokretanje AdWords kampanje je veoma jednostavno uz pomoć stručnjaka koji će se pobrinuti za celoukupno kreiranje i vođenje kampanje. Osnovne stvari koje su potrebne za pokretanje AdWords kampanje su:
 
  • Osnovne ključne reči
  • Negativne reči
  • Mesečni budžet
  • Lokacija oglasa
  • Ciljna grupa 
  • Tekst oglasa (šta želite da oglašavate)
Nakon što su svi navedeni kriterijumi definisani i postavljeni, Vaša AdWords kampanja je spremna za pokretanje. Jedino što vam preostaje jeste da označite jednu ili više kampanja koje želite da pokrenete i nakon toga na kartici “Edit” iz padajućeg menija da odaberete “Enabled”. To je to, Vaša kampanja je pokrenuta. Osim što Vam navedena kolona omogućava pokretanje kampanje, ovde možete da... Saznajte više
Kako da dopunite budžet u Adwords kampanji?
Ukoliko primetite da se vaš mesečni budžet bliži kraju ili se već potrošio, vreme je da ponovno uplatite budžet.

Prijavite se u svoj AdWords nalog i u gornjem desnom uglu kliknite na ikonu i odaberite Billing & payments. Tada kliknite na Account budget, a zatim pronađite budžet koji želite da uklonite, uredite ili ukinete. Kada pronađete proračun, pogledajte kolonu “Action”. Da biste uklonili proračun na čekanju za aktivaciju ili pregled, kliknite na “Cancel”, a da bi ukinuli aktivnu porudžbinu sa ograničenim proračunom, kliknite na “End”.

Da biste uredili proračun, kliknite na “Edit”. Ovde možete da izmenite iznos proračuna, datum završetka, naziv... Saznajte više
Koliko ključnih reči je moguće imati u Adwords kampanji?
Odabir odgovarajućih ključnih reči za kampanju omogućuje prikazivanje oglasa pravim korisnicima kojima želite da ih prikažete. Vaše ključne reči moraju da se podudaraju sa izrazima koje bi mogući korisnici upotrebili kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudite. Odlična vest je ta što ne postoji ograničnje u broju ključnih reči koje je moguće imati u AdWords kampanji. Ipak, važno je napomenuti kako veliki broj ključnih reči traži i veći budžet kampanje jer iznosi licitacija su veći. Ipak, optimalan broj ključnih reči po grupi oglasa je između 10 i 20 ključnih reči. ... Saznajte više
Šta je remarketing? Kako se koristi?
Remarketing omogućava prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posetili vašu internet stranicu ili mobilnu aplikaciju. Na primer, ukoliko korisnik napusti vašu web lokaciju a da nije kupio proizvod, remarketing vam može pomoći u tome da se ponovo povežete sa njim pomoću prikazivanja relevantnih oglasa na različitim uređajima. Remarketing vam može pomoći bez obzira na to da li je vaš cilj povećanje prodaje, povećanje broja registracija ili širenje svesti o robnoj marki jer on može da poveća povraćaj ulaganja (ROI) oglašivačima svih vrsta. ... Saznajte više
Koji su efikasni načini oglašavanja na internetu?
Online oglašavanje danas je neizbežan deo marketing strategije svakog preduzeća. Prisutnost na internetu kao i promocija vlastitih proizvoda i usluga izvrstan je način kako da poboljšate prodaju i steći ćete nove kupce.

Oglašavanje na internetu često se naziva i Search Engine Marketing (SEM) ili Pay-per-click marketing (PPC).

Oglašavanje na internetu je veoma delotvorno, a sama cena određuje se u većini slučajeva po kliku, pa za vrlo maleni iznos možete da postignete da potencijalni kupac vidi vaš oglas, klikne na njega i napravi radnju na vašoj web stranici, a koja je bitna za vaše poslovanje. (npr. kupovina proizvoda).

Neki od načina oglašavanja na internetu... Saznajte više
Koliko košta Google AdWords oglas?
Razumno je da se tokom planiranja Google AdWords kampanje pitate: Koliko košta Google oglas? Ali, cena Google oglasa nije ista za sve kampanje i za sve oglašivače, ona zavisi od mnogo faktora.

Google AdWords funkcioniše kao jedna vrsta aukcije. Kada korisnik upiše ključnu reč (koju koristite u kampanji) u pretraživač, Google na osnovu "aukcije" određuje na kom mestu će se naš oglas prikazati korisniku.

Kako bi vaš oglas pronašao mesto u aukciji, potrebno je prvenstveno odrediti bidding strategiju, a što znači određivanje fokusa na klikove, impresije ili konverzije. Većina oglašivača u svojim kampanjama koristi CPC bidding strategiju, što znači da se troškovi... Saznajte više
Kako da odredite budžet potreban za Adwords oglašavanje?
Donosimo Vam odgovor na pitanje kako odrediti budžet koji je potreban za AdWords oglašavanje. Saznajte više
Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje?

Dvoumite se oko postavljanja Google Adwords oglašavanja i verovatno postavljate sebi različita pitanja. Da li mi uopšte treba Google Adwords oglašavanje? Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje? Šta ću dobiti tim načinom oglašavanja? Google Adwords oglašavanje omogućava vam da privućete nove posetioce na vašu web stranicu, ostvarite svoju konverziju, povećate zaradu putem svoje web stranice, zadržite posetioce na svojoj web stranici.

Google Adwords oglašavanje vam omogućava da sami kontrolišete troškove oglašavanja na dnevnom nivou, određujete koliko novca u kojem vremenskom periodu želite da potrošite, određujete ciljanu publiku kojoj želite da se vaš oglas prikazuje, na kojim jezicima i u kojim... Saznajte više

Kako da iskoristite Google AdWords promotivni kupon?

Google AdWords promotivni kupon naziva se još i vaučer ili kod, a nudi bonus na nalogu oglašivača. Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon? Ukratko ćemo vas sprovesti kroz celi postupak. Najpre kliknete na ikonu zupčanika i odaberete Naplata. Tamo ćete na stranici upravljanja promotivnim kuponima (kodovima) uneti promotivni kupon na svoj nalog. Važno je da kupon unesete pre nego što istekne rok njegove valjanosti jer nakon tog roka kupon više neće vrediti. Kada unesete kupon na svoj nalog ako odmah ne vidite bonus, neka vas to ne zabrinjava, najkasnije za 5 radnih dana bonus će se prikazati. Zatim, unesite vremenski... Saznajte više

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Šta je White Hat SEO?
White Hat SEO se odnosi na korišćenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima pretrage (SERP). Ove tehnike su u skladu sa smernicama pretraživača i usmerene su na stvaranje visokokvalitetnog, relevantnog sadržaja. Saznajte više
Šta je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomernog broja ključnih reči u sadržaj web-mesta ili web-stranice, u pokušaju manipulisanja rangom web-lokacije u rezultatima pretrage. 

To se obično radi ponavljanjem iste ključne reči ili izraza više puta u tekstu, često na neprirodan ili irelevantan način. Pretraživači gledaju na gomilanje ključnih reči kao na oblik neželjene pošte i mogu da kazne ili deindeksiraju web lokaciju koje se bavi ovom praksom. Kao najbolja praksa, preporučuje se korišćenje ključnih reči na prirodan, relevantan način koji je koristan za korisničko iskustvo.... Saznajte više
Šta je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definišemo kao neodobrenu ili neetičku tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u pretragama. Saznajte više
Šta su metapodaci?
Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Na primer, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika kao i ceo niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju web-a za pretraživače, odnosno za SEO. U kombinaciji sa drugim činiocima, pretraživači koriste metapodatke kako bi shvatili šta se nalazi na nekom web-u i procenili koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Mogu li se promeniti izveštaji u Google Search Console-i?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoge  unutar  kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izveštaji na koje su uticali uključuju AMP, izveštaje za mobilnu upotrebu, brzinu, kao i sve ostale izveštaje o rezultatima.

Šta se promenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja Google Search Console pa se neki od izveštaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregleda manje Vaših stranica.

Google je naveo da se promena dogodila samo kod izveštaja i da ta promena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primetiti smanjenje broja stavki i stranica praćenih u tim izveštajima.

Ako primetite promene u... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shop-ova?
Prva i najčešća greška je  Većina domaćih poslodavaca je nova u području web shop-ova i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shop-u i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shop-a često nema vremena da istražuje sadržaj i piše detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti 

Šta to znači?

Ako je očigledna razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj nego nikakav” što dovodi do zaključka da bolje... Saznajte više
Šta je organski domet?
Organski domet predstavlja broj korisnika koji su videli, odnosno posetili Vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promovisanje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromovisanih objava, koje su ujedno i najčešće korišćeni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dometu bi bio plaćeni domet, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promovisanja objava na društvenim mrežama. ... Saznajte više
Šta je alt tekst?
Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a time web pretraživačima pomažemo da objasnimo šta se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slepim osobama. Čitač ekrana pročitaće upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije šta fotografija predstavlja kao i šta se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text se koristi i kod osoba koje su, iz bilo kog razloga, onemogućili prikazivanje fotografije u svojim web browser-ima. 

Pravilo... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
 danas su jedan od najjačih komunikacionih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica ima sve veći broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje  odnosno na rangiranje u rezultatima pretrage? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google  društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro složene društvene mreže u većini slučajeva nalaze se na... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posetioca pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, preporučuje se da u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o porudžbini
  • izmeniti tekst CTA button-a
  
  

  
Podeliti obrazac na... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas neko, kada postavi određeni upit, pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne reči  koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećaćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretrage.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korišćenja ključnih reči u 
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na web stranici.

Dakle, ako naslovna strana Vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu smatra relevantnijom... Saznajte više
Šta sve treba da sadrži dobra landing stranica?
Znamo šta je landing stranica, međutim znamo li šta ona treba da sadrži kako bi posetioci stranice ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

  •  - treba da bude označen H1 oznakom i u njega uključite ključnu reč koja je za Vas od bitnog značaja za tu stranicu. Na primer, pravite landing stranicu za preuzimanje kataloga, H1 naslovu bi mogao da bude “Novi katalog cipela jesen/zima”. H1 naslov treba da bude pozicioniran u above-the-fold delu stranice pa je poželjno da se nalazi što više na samoj stranici kako bi korisnicima odmah bilo jasna osnovna tematika stranice.
  •  - u ulozi je podrške glavnom naslovu. On dodatno... Saznajte više
Šta predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravni linkovi (broken links) su linkovi koji ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link ne radi, a to su:
  • web stranica nije dostupna
  • web stranica je premeštena na drugu URL adresu bez dodavanja preusmerenja
  • promenena je cela struktura URL adrese
Ako pristupite linku koji nije ispravan, možete videti grešku 404 ili poruku koja objašnjava da tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom 404 stranicu koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na... Saznajte više
Google savet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takav kakav jeste?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - zavisi šta želite. Možete postojeće ili jednostavno i dopustiti Google-u da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali, šta bi zapravo trebalo učiniti?
 
U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica sa različitim sadržajem čije ključne reči imaju brojnu istoriju pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste želeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretrage. Izmena postojećeg sadržaja koji i dalje uprkos starosti generiše veliki broj poseta ne bi... Saznajte više
Šta su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne veze" ili "jednosmerne veze"), a predstavljaju linkove sa jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko SEO linkbuilding utiče na pozicije i zašto Google i drugi glavni pretraživači razmatraju povratne veze kao pozitivne "glasove" za određenu stranicu. Stranice sa velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretrage od onih koje nemaju backlinkova.



Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kom pokazuju vredan, verodostojan i koristan. Što više backlink-ova imate, stranica će se bolje rangirati na Google-u.

Google neprestano pravi promene u... Saznajte više
Šta je SEMrush?

 je alat koji se koristi uglavnom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinuje podatke i strategiju u jednom alatu dajući put ka najboljem plasmanu Vaše web stranice.

 

Funkcije SEMrush alata


SEMrush sadrži više od 40+ alata i izveštaja koji Vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rešenja za sve digitalne marketinške izazove.
 

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su:

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korišćenja SEMrush alata

Interaktivni korisnički interfejs objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih reči,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlink-ova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je popularan zbog ugrađenih alata... Saznajte više
Zašto se web stranica ne prikazuje na Google-u?
Ako se Vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu proveru upisivanjem site: pretrage u pretraživaču, na primer “site:arbona.rs”. Ako rezultata još uvek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 
 
  • Web stranica je nova. Google-u je potrebno nekoliko dana (ponekad čak i nedelja) da indeksira novu web stranicu. Postavite Google Search Console i zatražite indeksiranje putem Google-a. 
  • Podešavanja web stranice blokiraju proces indeksiranja.
  • Redak (ali moguć) slučaj je kazna od strane Google-a zbog kršenja Google Webmaster Guidelinesa. 

Za više informacija o problemima sa indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .
... Saznajte više
Zašto je važno imati blog na web stranici?
Iako pisanje bloga traži nešto truda i vremena, to je jedan od važnih aspekata content marketinga. Nekoliko osnovnih razloga zašto svaka kompanija treba redovno objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici su: 
  • Veliki , zbog mogućnosti implementacije ključnih reči, meta naslova, meta opisa i slično
  • Ciljne grupe dobijaju koristan sadržaj i redovno održavaju  
  •  i ekspertize
  •  i pouzdanosti brenda, kao posledica prethodne tačke
  •  sopstvenih proizvoda ili usluga (iako primarni fokus nikada ne bi trebao da bude isključivo na tome)
... Saznajte više
Šta je 404 greška u indeksiranju i kako je izbeći

Greška 404 ili 404 error - , najčešća je greška koja se događa tokom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je kojeg web server javlja prilikom pristupa određenom web. To je znak da korisnik ili je u preglednik (browser),

Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na grešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne greške često pate , dok normalnim korisnicima ova serverska greška ništa ne znači. Ali zašto se uopće pojavljuje?


Jedan od najčešćih razloga zašto smo svi barem... Saznajte više

Koja je cena SEO optimizacije?

Svaka je specifična i svaka se radi na drugačiji način, pa je prema tome teško unapred odrediti . Ali, uz pomoć se može preporučiti određeni SEO paket usluga, a zavisno od toga šta paket sadrži i koliko će vremena biti potrebno da se kvalitetno odradi optimizacija stranice, unapred je definisana cena. Je li uspešna vidi se iz rezultata tek za nekoliko nedelja ili čak meseci, a teško je unapred videti i hoće li rezultat biti zadovoljavajući. Trudimo se maksimalno udovoljiti klijentu, ali i , to traži dodatan angažman i veću cenu, ali rezultat koji se... Saznajte više

Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su trajna preusmeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog izbegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.
Kada koristiti 301 preusmeravanja?

Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše rešiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati... Saznajte više
Šta je Off Page optimizacija za pretraživače?

Nakon što je završen posao sa , kreće se sa , koja je neophodna ukoliko ciljate na zasićenu tržišnu nišu sa velikom konkurencijom. obuhvata radnje izvan vašeg web sajta, a cilj joj je da poveća vidljivost i poziciju stranica u rezultatima pretrage.

Proces za pretraživače sastoji se pre svega od . Kroz kvalitetnu link building strategiju, odnosno izgradnju linkova, generišu se dodatni izvori poseta sa srodnih i relevantnih web sajtova. Što više kvalitetnih backlinkova, to bolje za vaš sajt - ali i za celokupno poslovanje.

Međutim, pretraživači neprekidno ažuriraju svoje kako bi filtrirali spam linkove, zbog čega je neophodno... Saznajte više

Saznajte kako da postignete prvo mesto na pretraživaču
Kako biti prvi na preraživaču pitanje je koje zanima mnoge online oglašivače. Danas je na Internetu prisutna velika konkurencija te više nije dovoljno samo izraditi web sajt i biti prisutan online. Mnogi oglašivači moraju utrošiti mnogo financijskih sredstava i vremena kako bi uspeli da dominiraju pretraživačima i dovesti potencijalne klijente u svoje online poslovanje.

Jedan od načina za pokušavanje preuzimanja vodstva je korištenje plaćenih oglasa, od kojih su najpoznatiji Google AdWords oglasi. Pomoću ovakvih oglasa postoji mogućnost oglašavanja na temelju ključnih reči koje korisnici upisuju u pretraživaču. Ukoliko su reči vezane uz vaše poslovanje, a vi ih koristite u svojim oglasima,... Saznajte više
Koji su preduslovi za što bolju pozicioniranost ključnih reči na Googleu?
Osnovni cilj prema kojem teži svaka web sajt a to je što bolja pozicija na Googleu. A kako bi se to postiglo najvažniji element je optimizacija web sajtova, a prvi i osnovni korak je On Page optimizacija koja obuhvata sve meta i alt tagove, title tagove, H1 i strong tagove. To su oni delovi stranice na koje se najviše obraća pozornost, odnosno po tome će Google bootovi pozicionirati Vaš web sajt i upravo se uz sadržaj najviše pažnje obraća na taj deo.

Title tag jedna je od važnijih stvari. Naslov mora sadržavati između 55 i 65 znakova, mora biti smislen i... Saznajte više
Šta predstavlja Googleov fist mobile indexing
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svetlo dana ugledao Google sada tiokom indeksiranja web mestaweb mesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mesta bez optimizovane mobilne verzije dobiti nisku ocenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svetu.

Google se odlučio za mobile first indexing zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi da pruži što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Šta je to Content marketing?
je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definisanu publiku s krajnjim ciljem konverzije - kupovina proizvoda ili usluga, pridobijanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobijanje lojalnih klijenata. 

Content marketingom možete stvoriti verne klijente

Već ste dosta puta čuli za pojam Content marketing, ali vi i dalje ne znate šta to tačno znači, a previše vam je neprijatno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!



Drugim rečima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmenjuju obrazovne, zabavne i pronicljive informacije koje će u konačnici čitataocima dati određenu vrednost i... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada pretraživač vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju sa upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web sajta za određene ključne reči. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i  (search engine optimization - SEM). 

Kad god guglate, popis rezultata pretraživanja koji... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima cilj da što više svojih posetioca pretvori u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovde su preporuke u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o narudžbini
  • izmeniti tekst CTA buttona

Podeliti obrazac na... Saznajte više

Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sistemi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim webovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobićete sve potrebne podatke o duplom sadržaju na svom webu.

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi autor celog... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shopova?

jeste . Mnogi domaći vlasnici webshopova tek započinju sa online prodajom, pa često imaju samo jednu osobu (ili sami sebe) zaduženu za vođenje sajta. Ta osoba obično nema dovoljno vremena za istraživanje i pisanje kvalitetnog sadržaja - pogotovo kada je reč o opisima proizvoda i kategorija.

Upravo zato je nezamisliva bez postavljanja prioriteta.



Ako pojedini proizvodi ostvaruju znatno veću prodaju, oni bi trebalo da budu istaknuti i da dobiju kvalitetan, . Uvek se treba voditi logikom: „Bolje ikakav sadržaj nego nikakav“ - jer je i prosečan opis bolji nego prazan prostor bez teksta. To važi posebno za kategorije proizvoda... Saznajte više

Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim pretraživačima da ignorišu taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Takođe se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina tehnička razlika između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10” rel=”nofollow”>

Nemoguće je da korisnici vide razliku između nofollow i follow linkova jer na oba mogu da kliknu, da dupliraju, dele i koristite na sve načine na koje se uobičajan link može da se koristi.

Međutim, kada je reč o optimizaciji za pretraživače, postoji velika... Saznajte više
Šta je AMP? Da li je potreban za web?
AMP (Accelerated Mobile Page) je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utiče i na vreme učitavanja weba. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja weba na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 


Ako ste ikada nešto guglali na mobilnom (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na AMP ili ubrzane mobilne stranice. 

(korisnički interfejs otvorenog koda) kojeg je razvio Google u saradnji sa Twitterom sa ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo kopije originalnih webu sa HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj AMP stranici unutar HTML... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi trebalo da ih imate na webu?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica odgovara na česta pitanja online posetioca, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je redovito ažurirati jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedeti vreme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.

Koja je svrha FAQ stranice (stranice sa čestim pitanjima)?


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali deo pozitivnog potencijala stranice sa čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti učinkovit dodatak webu jer:
  • ublažava stres i zabrinutost tokom online kupovine
  • korisničku podršku rešava jednog dela tereta
  • poboljšava SEO i web navigaciju
  • stvara poverenje među korisnicima
  • oduševljava... Saznajte više
Na kojim stranicama se radi link building?
Link building se u pravilu radi na eksternim webovima a više je tehnika kojima se spoljne stranice linkovima povezuju sa vašim webom.

Link building potrebno je raditi na stranicama koje imaju dobar autoritet domena i dozvoljavaju linkove. Ako je veći autoritet domena onda je i veća korist od link buildinga.

Stranice ne smiju označavati linkove kao “nofollow” jer ih u tom slučaju tražilice neće pratiti pa nema koristi od link buildinga na njima.

Takođe, linkove nije dobro postavljati na stranice koje već imaju puno različitih linkova (neki forumi ili direktoriji na koje je lako postaviti linkove), jer tada to izgleda kao spam, a... Saznajte više
Šta je link building? Koliko vredi jedan link?
Link building je tehnika dobijanja linkova sa eksternih webova na svoj web. Link ili hyperlink (poveznica) je veza između dve različita weba.

Više je načina i tehnika za provedbu link building kampanja, a često se kaže da je link building i jedna od najzahtevnijih SEO tehnika.

Dva su osnovna načina na koja pretraživači koriste linkove:
  • Za otkrivanje novih webova
  • Za pomoć kod rangiranja stranice u rezultatima pretraživanja
Dakle, za bolju poziciju na pretraživačima potrebno je imati postavljene spoljne linkove koji vode na vaš web. Ali, ti isti linkovi trebali bi biti visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihova kvaliteta. Na primer,... Saznajte više
Koliko vremena uložite u optimizaciju Internet stranice?
Svaki sajt je drugačija i posebna na svoj način, pa je zbog toga za svaku potrebno uložiti maksimalno truda i vremena kako bi bila što bolje pozicionirana na internet pretraživačima. Za početak je potrebno kroz određene alate proveriti kolika je konkurencija ključnih reči i drugih sajtova. Prema tome se izrađuje i celi plan SEO optimizacije.

Ako su meta, title, alt i h1 tagovi napisani po pravilima koje nalaže SEO, vreme potrebno za optimizaciju biće kraće. Isto tako je i sa samim sadržajem unutar weba. Ključne reči najvažniji su faktor za postizanje dobre optimizacije weba.

Kako je na samom početku navedeno, svaki web... Saznajte više
Koliko je vremena potrebno za napredak u pozicioniranju ključnih reči?
Jednu od najvećih uloga u kupovini, odnosno ponudi proizvoda ili usluga preko interneta imaju Google AdWords oglasi koji se postavljaju preko ključnih reči. Internet pretraživači preko kvalitetnih ključnih reči dolaze do oglasa i prikazuju ga klijentu, ali samo onom klijentu koji je zainteresovan za taj proizvod. Takođe, budžet koji će biti potrošen na internet oglašavanje određuje se unapred, a naplaćuje se samo onaj oglas na koji klijent klikne.

Internet pretraživač, u ovom slučaju Google, je pretraživač koji koristi niz metoda kako bi se odredilo koje stranice će biti prikazane i kojim redoslijedom. Točne formule za što bolje pozicioniranje sajta nema, ali... Saznajte više
Šta je tehnička optimizacija za pretraživače
Često se može čuti da moderan SEO nije tehnički i da više iziskuje "content" znanje. "Content" optimizacija uključuje taktike kao izbor ključnih reči, stukturiranje sadržajnog razvoja i sl.

Iako se poslednjih nekoliko godina veća pažnja posvećuje "content" optimizaciji, bez tehničke optimizacije ne mogu se očekivati pozitivni rezultati.

Tehnička optimizacija stranica uključuje:
  • XML sitemaps - semantičko označavanje koje tražilicama daje specifične detalje o stranicama, slikama i video prikazima na web siteu.
  • "404 pages" - pojavljuju se kada neka stranica nedostaje ili dolazi do tzv. "broken links". U tom slučaju preusmerava se na odgovarajuću stranicu web sitea.
  • 301 redirekcije - stranice koje više ne postoje preumsjeravaju se... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi veza koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretaživaču.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih reči u SEO optimizaciji:
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na sajt
Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da... Saznajte više
Zašto Google menja moj meta opis?
Kada Google odluči da zameni postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatoca. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim rečima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
  • ako posetilac pretražuje ključne reči koje ste uključili u meta opis, Google će da koristi vaš opis u SERP-u
  • ako se ključne reči nalaze u sadržaju stranice, ali ne u meta opisu, Google najvjerojatnije neće upotrijebiti postojeći meta opis te će ga generirati... Saznajte više