39 alata za SEO i content marketing bez kojih u Arboni ne možemo

Objavljeno 19.11.2019. 12:01:47
39 alata za SEO i content marketing bez kojih u Arboni ne možemo
SEO i content marketing obuhvataju gotovo sve aspekte interneta.

Od same ideje, pa do njene realizacije (kako u tekstualnom, tako i u vizualnom smislu), optimizacije i praćenja učinkovitosti celokupne digitalne strategije. A sve, naravno, s ciljem generisanja leadova i podsticanja njihove profitabilne akcije.

Zvuči komplikovano i zahtevno?

I jeste.

Ali, danas se na internetu može pronaći masa alata koji nam pomažu u svim aspektima SEO-a i content marketinga.

Zato u nastavku donosimo 39 alata koje u Arboni koristimo gotovo svakodnevno (neke više, neke manje), a bez kojih bi naše kampanje išle teže
 

ALATI ZA GENERISANJE IDEJA

Sve započinje sa idejom.

Content marketing je danas prepoznat kao jedan od najpopularnijih oblika digitalnog marketinga.

Na kraju krajeva, ako nemate sadržaj, šta ćete da delite i čime ćete privlačiti publiku i korisnike?

U nepreglednom okeanu blog postova, objava na društvenim mrežama i AdWords oglasa, teško je smisliti nešto originalno i jedinstveno.

Na sreću, postoji široki sijaset besplatnih alata s kojima možete lako prikupiti ideje za svoj najnoviji sadržaj.
  • BuzzSumo - BuzzSumo je jedan od naših najomiljenijih alata. Iako ima i plaćene, besplatna verzija je sasvim dovoljna- sa njom možemo pronaći influencere, analizirati najbolji dostupan sadržaj, i ono najvažnije, pronaći ideje za svoj sadržaj.  Samo upišemo ključnu reč u njegov pretraživač, i on izbaci sadržaj koji je imao najbolji učinak na društvenim mrežama. Tada, koristeći te teme pišemo još bolji, dublji i vizualno je lepši sadržaj.
  • KeywordTool.io - svesni smo koliko su long-tail keywords važni za kvalitetan SEO i sadržaj. Posebno ako se takmičimo sa većim brendovima i korporacijama. Besplatna verzija KeywordToola generira do 750 long-tail ključnih reči za svaku pretragu. Pretraživanje možemo filtrirati prema pretraživačima, domeni pretraživača, te jeziku. Iako s besplatnom verzijom ne možemo da vidimo elemente kao što su CPC, konkurenciju i obim pretraživanja, ovaj je alat fantastičan kao dopuna Google Keyword Planneru za pronalazak long-tail keyworda.

     
  •  Google Trends - svi znamo (ili možemo pretpostaviti) da kamine korisnici najviše pretražuju u jesen i pred zimu. Mada, kako biti siguran? S Google Trendsom možemo da vidimo kada pojedina ključna reč ima najviše pretraživanja. Odličan je ovo alat za procjenu koja ključna reč i kada ima više pretraživanja te za planiranje objave pojedinog sadržaja.
  • Soovie - Soovie je pretraživač za pretraživače. Ovaj alat uzima podatke iz Google, YouTubea, Binga, Amazona, Wikipedije, Yahooa i Answers.com te pokazuje potražnju za pojedinim pretraživanjima kroz sve navedene platforme.
  • Google Keyword Planner - verujemo Keyword Planner ne treba previše predstavljati. Početak i kraj svakog našeg istraživanja ključnih reči, neovisno radimo li PPC ili organsko oglašavanje, Googleov Keyword Planner nam daje detaljan uvid u potražnju za pojedinim ključnim rečima.
  • HubSpot's blog ideas generator - čim zapnemo na mestu s writers fatigue, samo upišemo nekoliko imenica u ovaj alat i on nam odmah izbaci tačne predloge naslova. Doduše, potrebno je još par gramatičkih korekcija, ali s ovim alatom dobijamo krajnju tačku za novi sadržaj.
  •  Portent's content idea generator - slično kao i HubSpotov generator ideja za naslove, ovaj nam alat kreira odlične ideje za naslove.
  • Quora - na Quoru korisnici odlaze kako bi postavili pitanja na koja ne mogu pronaći odgovor. Osim što tamo pronalazimo najčešće probleme s kojima se susreću buyer persone, Quora nam preko svojih related questions daje odlične ideje za nadopunu novog sadržaja.
  • Kparser - slično kao i KeywordsTool.io, Kparser je alat za generisanje predloga za long-tail ključne reči. S njime možemo pronaći profitabilne ključne reči za SEO i PPC oglašavanje.  


ALATI ZA PISANJE I UREĐIVANJE

Sada kada smo sakupili ideje i ključne reči za naš novi sadržaj koji će rasturati organska i plaćena pretraživanja, potrebno je to sve lepo napisati i urediti.

Samu kreaciju i dodatno uređivanje sadržaja radimo pomoću sledećih alata.
  • Google Docs - besplatan i jednostavan, Google Docs je alat s kojim sve naše dokumente i tekstove imamo na jednom mestu. Upravo lagano deljenje i ostavljanje komentara omogućuje super jednostavno uređivanje, koordiniranje i pisanje sadržaja.
  •  Hemingway App - ako je BuzzSumo naš omiljen alat za pronalazak sadržaja koji funkcionisao, tada je Hemingway App editor (uz Grammarly, naravno) naš omiljen alat za uređivanje sadržaja. Samo kopiramo napisani tekst i ovaj alat izbaci predloge za njegovo unapređenje - koristimo li pasivan govor te je li pojedina rečenica ili fraza prekomplikovana. Doduše, alat funkcioniše samo za tekstove na engleskom jeziku, no pošto imamo dosta kampanja na engleskom, ovaj nam je alat od iznimne koristi kako bi naš copy dao odlične rezultate.
  • . Grammarly - alfa i omega svakog editinga, Grammarly identificira gramatičke pogreške u našim tekstovima. U kombinaciji s Hemingway Appom, ovaj alat nam pomaže da je naš copy tip-top.
  •  Reedsy Book Editor - svi znamo koliko kreiranje e-booka zna da bude težak i naporan posao. Ovaj ga alat malo pojednostavljuje i automatski kako pišemo pretvara naš sadržaj u popularan e-book format.
  •  CoSchedule Headline Analyzer - kao što mu i sam naslov govori, ovaj alat ocjenjuje kvalitetu naših naslova. A svesni smo kako je upravo naslov najvažniji element koji potiče korisnika da klikne na članak. U njega samo upišemo naš naslov te dobijemo detaljnu analizu zašto je on dobar (odnosno nije) i kako ga možemo unaprijediti. Iako funkcionira samo za engleski jezik, prevod našeg naslova nije problem.
  • Stay Focused - za pisanje dobrog sadržaja koji će biti odličan za SEO, potrebna je potpuna koncentracija. S ovom ekstenzijom Chrome preglednik sami sebe tjeramo da ne provodimo previše vremena na web sajtovima koje nam odvlače pažnju od pisanja.
  • The Most Dangerous Writing App - čim trebamo nešto hitno da napišemo, koristimo ovaj alat. Ovaj nas alat tjera da pišemo bez prestanka i pauze, u suprotnom nam obriše sadržaj. Malo okrutno? Možda, ali funkcioniše.
  • Ispravi.me - domaći besplatni web alata za uređivanje sadržaja. Slično kao i Grammarly, Ispravi.me identifikuje naše gramatičke greške i daje savet kako da ih ispravite. Čim pišemo tekst za domaćeg klijenta, odlazimo na https://ispravi.me. Momci sa FER-a su stvarno napravili odličan posao!
  • Thesaurus.com - iskreno, verovatno 50-tak puta dnevno razbijamo glavu smišljajući sinonime za pojedini pojam. Thesaurus nam je za te potrebe savršen. U ovu online bazu sinonima upišemo našu ključnu reč i u trenutku dobijemo hrpu sinonima, antonima i povezanih pojmova. Osim za semantičko ulepšavanje naših tekstova, ovaj je alat odličan i za ideje za ključne reči.


ALATI ZA UREĐIVANJE VIZUAL

Vizualni sadržaj je danas neophodan za bilo koju digitalnu kampanju.

Postovi i sadržaj koji sadrži sliku (ili još bolje video) ima 40x više šansi za šerovanjem nego bilo koji drugi oblik sadržaja. 
Što sve koristimo prilikom kreiranja našeg vizualnog sadržaja? Čitajte u nastavku.
  • Canva - verovatno najpoznatiji online alat za grafički dizajn, s Canvom možemo kreirati gotovo sve - infografike, e-book, flyere, postove za društvene mreže... Njegova jednostavnost, ali široka baza vizualnih elemenata omogućuje nam da u trenu napravimo vizual koji će potaknuti korisnike na angažman i deljenje našeg sadržaja.
  • GIMP - alternativa Adobeovom Photoshopu, GIMP je alat koji nam služi kada treba da napravimo neke brzinske promene na vizualu, a dizajner nam je prezaposlen (što to je gotovo uvek slučaj).
  • BeFunky Photo Editor - Befunky Photo Editor je također online alternativa GIMP-u i Photoshopu. Za brzinsko cropanje ili promenu dimenzija vizuala teško da postoji bolji online alat. Takođr, s njime možemo dodati određene filtre i okvire ili  dodavati novi layer s elementom na vizual.
  • Flaticon - najbolja dostupna baza vektorskih ikona na webu, Flaticon nam je gotovo uvek uključen u novom tabu kada radimo infografike. Ima nepregledan izbor ikona kojima izravno možemo menjati boje i dimenzije.
  • Bannersnack - iako se plaća, Bannersnack je uz Photoshop alat u kojem verovatno provodimo najviše vremena. S njime kreiramo dinamičke bannere, a automatski nam generiš banner u različitim dimenzijama potrebnima za Google oglašavanje. S njime smo iznimno ubrzali naše procese, a i dizajneri nam imaju više vremena.


ALATI ZA PROMOCIJU SADRŽAJA

  • Gramblr - imamo dosta Instagram kampanja, stoga nam je ponekad teško sve koordinirati preko mobilnog. Zato koristimo i Gramblr s kojim objavljujemo i schedulamo sadržaj na Instagram računima naših klijenata. Sa njim sve račune imamo na jednom mestu te nam on najviše pomaže u automatizaciji naših Instagram kampanja, ali i koordinaciji prilikom objava.
  •  MailChimp - osim što smo certificirana agencija za ovaj najpoznatiji email marketing alat, stvarno obožavamo MailChimp. Njegova jednostavnost korišćenja te snaga personalizacije mailova, lista i baza subscribera je uistinu fantastična. Pošto smatramo da je email marketing ljepilo koje sve digitalne dodirne tačke drži zajedno, MailChimp nam je jedan od najvažnijih alata kojeg bi se teško odrekli.

 

ALATI ZA SEO OPTIMIZACIJU SADRŽAJA


Optimizacija sadržaja i njegovo nadopunjavanje sa ključnim rečima koje će dodatno poboljšati njegovu organsku poziciju je zahtevan posao.

Jedan od najvažnijih koraka kod SEO optimizacije sadržaja je poznavanje za što se ostali oglašivači na internetu oglašavaju.
  •  SEMRush - s ovim se sveobuhvatnim alatom mogu identifikovati plaćene ključne reči ostalih oglašivača te strategije koje koriste za konvertiranje kupaca. Dobiveni podaci mogu biti odlična početna točka za bolju optimizaciju sadržaja koja će dati dodatni poticaj prilikom rangiranja na pretraživačima.
  •  iSpionage - slično kao i SEMRush, iSpionage je alat za praćenje PPC ključnih riječi. S ovim alatom takođe možemo da vidimo koje oglase oglašivači koriste te njihov kvalitet. S tim podacima možemo napraviti bolje i kvalitetnije oglase i strategiju kako organskog, tako i plaćenog oglašavanja


ALATI ZA GENERISANJE I PRAĆENJE LEADOVA


Leadovi su osnova svake digitalne kampanje.

Oni predstavljaju naše trenutne, ali i potencijalne klijente, stoga je poznavanje njihovog ponašanja na webu ključ uspeha kako digitalne, tako i poslovne strategije.

Za praćenje i generisanje leadova koristimo nekoliko alata, zavisno o potrebi i fazi njihovog customer journeya.
  • Riportus - Riportus je aplikacija kojom možemo da vidimo koja je firma posetila naš sajt i kako se na njemu ponašala. Tako vidimo koje podstranice usluga najviše interesiraju posetioca te skladno tim podacima možemo da pošaljemo personaliziranu ponudu te da uspostavimo kontakt. Do sada smo gubili dosta poslovnih prilika upravo zato što nismo znali ko posjećuje naš web i što ga najviše interesuje, a s Riportusom smo rešili taj problem. Takođe, alat je nedavno predstavio novi dizajn, tako da je njegovo korištenje sada puno jednostavnije i ugodnije.
  • Sniply je fantastičan alat za skraćivanje linkova, ali i za generisanje leadova. Naime, kada korisnik klikne na naš link kojeg smo obradili u Sniplyu, prati ga maleni CTA banner u kojeg može upisati svoj email ili pak kliknuti na dugmei otići na landing page te izvršiti profitabilnu akciju.
  •  HelloBar - HelloBar je jednostavan alat koji se može postaviti na svaki web. Samo se postavi par linija koda u HTML stranice te pojavi izbornik na vrhu ili dnu stranicu u kojeg posetioci mogu da unesu svoje podatke ili da kliknu na CTA. Sučelje alata tada nudi nekoliko značajki za analizu podataka te kreira listu kontakata koji su uneli svoje podatke. Čak ga i jedan Neil Patel koristi!
  • WisePops - kako uloviti korisnike trenutak pre njihovog odlaska s weba te uhvatiti još pokoju konverziju? Jednostavno - s exit overlayem (ili pop-upom), a WisePops je jedan od njih. Preko njih svojim posetiocima možemo da ponudimo dodatan benefit zašto da izvrše željenu akciju pre nego napuste web. 

ALATI ZA PRAĆENJE SEO ANALITIKE



Za kraj (pa i početak) svake digitalne kampanje potrebna je detaljna analiza učinka.

Koji sadržaj je najpopularniji? Koji sadržaj je donio najviše konverzija? Koji sadržaj ima smisla i dalje kreirati, a koji u potpunosti napustiti? Je li pojedini sadržaj dovoljno dobro SEO optimiziran?

Odgovore na ova pitanja daje nam content analitika koju pratimo pomoću nekoliko alata.
  • Google Analytics - osim što je naš core-business, Google Analytics je alat u kojem provodimo valjda najviše vremena. Na kraju krajeva, GA je praktički standard za online analitiku. Njime pratimo sve - koje buyer persone konzumiraju naš sadržaj, koliko se dugo zadržavaju na webu i što ih najviše interesuje, iz kojih kanala su stigli itd.
  • Bit.ly - osim što ga koristimo za skraćivanje i ulepšavanje linkova koje šerujemo na društvenim mrežama i trećim stranama, Bitly nam omogućuje praćenja učinka sadržaja te klikova i šerova za svaki pojedini sadržaj.
  •  Search Console - s ovim alatom, nekadašnjim Googleovim Webmaster Toolom, pratimo podatke o rezultatima search pretraživanja. On otkriva kako Google doživljava naše web sajtove i kako su oni tehnički optimizovani. Takođe prikazuje podatke poput, između ostalog, grešaka u indeksiranju, broju indeksiranih stranica, sitemap i linkove koji vode na stranicu. Odlična stvar kod ovog alata je što nas automatski obaveštava o mogućem kršenju Googleovih pravila.
  •  Data Studio - u našoj smo seriji postova o Google Data Studiu naširoko pisali koje su njegove prednosti i mogućnosti. Koristimo ga kao alat s kojim kreiramo naše izvještaje, a njegova jednostavnost omogućuje nam automatsko kreiranje izvještaja pošto se lako povezuje s Google Analyticsom, Search Consoleom i Google AdWordsom te sličnim alatima za praćenje analitike. Glavna prednost mu je što se svi izvori podataka na jednom mestu te mogu da se povežu u jedan celoviti izveštaj.
  • Google Tag Assistant - ovaj dodatak za Chrome preglednik testira implementaciju Google Analyticsa te nam prikazuje greške s tracking kodovima ako je implementacija neispravna. Ovaj nam je alat iznimno koristan pošto imamo mnogo klijenata koji sami vrše implementaciju, pa im s ovime možemo sugerisati kako ispraviti eventualne greške.
  • Screaming Frog - ovaj alat koristimo za crawlanje weba. On prolazi kroz internet i radi popis svih URL-ova i meta podataka. S njime relativno brzo saznajemo koliko ima web stranica s greškama u meta tagovima, paginaciji, broken linkovima i ostalim.
  • Web CEO - ovaj iznimno koristan alat nam služi za provjeru pozicija ključnih reči. Nakon što napravimo popis ključnih reči, Web CEO ih periodički proverava čime pratimo pozicije na određeni datum kao i njihov trend rasta/pada.

ZAKLJUČAK


SEO i content marketing su jednostavni ako znate kako ih pojednostaviti.

Planiranje strategije i taktika SEO-a i content marketinga je početna tačka, ali uspeh je moguć jedino ako imate pravi alat i znate kako njime upravljati.

U Arboni koristimo mnogo više od gore navedenih 39 alata za SEO i content marketing, no i oni su odličan početak.
Njihovo korišćenje će pogurati samu kampanju pa i nas :)




 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM