Business marketing na društvenim mrežama

Svi ili velika većina vaših korisnika ima barem jedan profil na nekoj od društvenih mreža. Ako je vaše poslovanje jako dobro funkcionisalo u doba televizije, billboarda i plakata - nema razloga da vam ne ide u vreme društvenih mreža. Sastavite strategiju oglašavanja i pričajte priču koju će voleti. 


Nećemo uopšte da trošimo vaše vreme na objašnjavanje važnosti društvenih mreža u poslovnom sektoru. 

Možemo samo zaključiti kako su društvene mreže ljudska svakodnevica. Ako želite ostvariti kontakt sa kupcima, klijentima i partnerima ili održavati postojeće odnose - aktivan profil na društvenim mrežama je nužan.

Ako mislite kako je vaše poslovanje specifično i nemate potrebe za oglašavanjem na društvenim mrežama jer: “Facebook ili Instagram nisu mesta gde se nalazi moja ciljana grupa”, daleko ste od istine.

Morate da znate kako Facebook i Instagram nisu jedine društvene mreže. Ako funkcionirate na B2B tržištu možete otvoriti LinkedIn profil. Zapravo, ne da možete već bi i trebali! Ako se bavite fotografiranjem događaja, otvorite profil na Pinterestu. Planirate li da počnete blogersku karijeru počnite pisati na Mediumu. 

Svako može u nekom obliku da prezentuju ono što radi putem videozapisa. Snimite informativne, zabavne ili poučne materijale i komunicirajte sa vašim klijentima na YouTubeu.

Zašto društvene mreže?


Ako vaša firma nema profil na društvenim mrežama ili barem jednoj, vi ne postojite za generaciju mladih potrošača. Ovo zvuči okrutno, ali to je istina. 

Ako želite održati i razvijati svoje poslovanje morate razmišljati o budućnosti, a budućnost su mladi koji su odrasli s društvenim mrežama. 

Osim upoznavanja kupaca, na “online trgovima” ostvarićete:
  • veću prepoznatljivost vašeg brenda
  • komunikaciju sa željenim grupama
  • personaliziranu komunikaciju
  • leadove za vaše poslovanje
  • odnos uzajamnog poverenje sa vašim pratiocima.

Kako osmisliti strategiju oglašavanja na društvenim mrežama?



Pre prvog posta (objave) na društvenoj mreži morate znati plan i program rada. Morate imati jasne smernice vezane za način komunikacije, ton komunikacije, učestalost objava i vrstu sadržaja koju ćete objavljivati. 

Proučite sve dostupne materijale. Ako ste već radili nekakve kampanje koje nisu dale pozitivne rezultate naučite iz njih. Zašto nisu uspele, kako ih poboljšati? Možda ste pričali pogrešnim osobama, možda ih ne zanima takva vrsta sadržaja, možda ste nedovoljno komunicirali sa njima. 

Otkrijte kakva vrsta objava/oglasa je dala najbolje rezultate. Nakon toga imaćete polaznu tačku. Krenite planirati i odlučite što ćete i kako promovisati. 

Možete se odlučiti kako želite povećati svest o vašem brendu. Ako imate “dovoljan broj pratioca” koji nisu aktivni možete se odlučiti za kampanje koje za cilj imaju povećanje angažmana vaše publike. Ako je vaš profil na društvenoj mreži prepun aktivnih korisnika, ali niste zadovoljni svojim ROI-om trebate povećati konverzije. Postoje posebne kampanje sa takvim ciljem. 

Nakon što ste isplanirali plan aktivnosti, krenite ih realizujete. Pratite, učite i testirajte. Ili se javite nama, Arbona vam može pomoći u svetu društvenih mreža.
 

Kako pričati priču koju će pratioci voleti (i platiti)?



Imate Instagram kampanju i koristite fotografije koje ste pronašli pretražujući relevantan pojam na pretraživaču - nemojte se pitati zašto vam ne ide. 

Fotografije loše kvalitete ne bi se smjele pojavljivati nigdje, a pogotovo ne na Instagram feedu. Ova je društvena mreža pretežito vizualnog tipa, pa morate imati kvalitetne i privlačne vizuale. To je svakako dobar početak priče. 

Ako želite da ostvarite poslovne rezultate putem društvenih mreža nemojte kopirati citate koje su svi već pročitali na sto drugih profila.

Pozivi na akciju ili CTA buttons funkcionišu svuda. Tako i na društvenim mrežama. Poziv na akciju ne mora biti samo “Kupi”, “Preuzmi” ili  “Naruči”. Poziv na akciju može biti i koristan savet. 

U tom slučaju korisnik neće odmah kupiti kod vas, ali će u trenutku potrebe vama dati prednost u odnosu na onoga ko je samo “prodavao po super cenama”. 

Pričanje priče deo je koji obavlja naš content marketing tim. Ako želite zanimljivu priču i oglašavanje na društvenim mrežama obratite se Arboni. Rado ćemo vam pomoći. 


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM