Kako da pronađete ideje za pisanje poslovnog bloga?

Poslovni blog je online članak koji tvrtkama može pomoći u raznim segmentima. Na primer, može povećati Googleov online promet na poslovnu web stranicu, može izgraditi odnos s klijentima, povećati svest o brendu i može pozitivno uticati na SEO optimizaciju i na poziciju u Google rezultatima pretraživanja. 

Šta da pišete u poslovnim blogovima?

Pravo pitanje za svaku firmu je o čemu pisati i kako pisati blogove. Morate li biti striktno poslovni i ozbiljni ili pak ležerni i prijateljski nastrojen? 

Ako ćemo iskreno - citiranje zakonskih članaka i stručnih termina može interesovati jedino vaše kolege stručnjake koji će razumeti vaš hijeroglifski jezik, a ostali (oni zbog kojih i pišete blogove), će vas zaobilaziti u velikom luku. 

Ton koji će privući vaše čitatelje mora biti prijateljski i ne previše formalan.  Naravno, neke će teme poput ozbiljnih case studyja ili zdravstvenih tema morati biti ozbiljnije jer takve teme ipak zahtijevaju drukčiji pristup od onih namenjenih zabavi. 

Zato je od velike važnosti naći pravu meru i pravi glas za svoje ideje. Evo par saveta o čemu možete da pišete

Tema bloga 1: Edukujte čitaoce


Kako bi pridobili poverenje čitaoca pišite o temama edukativnog karaktera i o temama vezanim uz vaš posao i industriju u kojoj radite.

Objavljivanjem edukativnih tema dajte čitaoci  do znanja da mu želite preneti praktično znanje o temi o kojoj pišete. Ako imate proizvode, objasnite na jednostavan način kako se ti proizvodi koriste. Na primer, jeste li znali da četkicu za zube možete koristiti i za čišćenje pločica? :) 

Radi li se o preduzeću koje pruža usluge, objasnite čitaocu u blogu koliko su vaše usluge vredne i naučite ga da ih koristi. Neke od tema prikladnih za ovakvu vrstu bloga su:
  • Korisni trikovi i saveti koji će pomoći kupcu prilikom korišenja vašeg proizvoda
  • Odgovori na česta pitanja vaših klijenata
  • Najava edukacije poput e-booka, newslettera, raznih evenata

Tema bloga 2: Malo ozbiljnije teme za kolege stručnjake ili vaše ozbiljne klijente

Mnoge čitaoce zanimaju nedavna provedena istraživanja, analize i predviđanja koja su usko vezana uz vašu branšu. Naravno, pisanje takvih blogova radije prepustite stručnjacima u vašem poduzeću jer što zna osoba zadužena za pisanje zabavnih blogova o statistikama i ostalim hijeroglifima?

Evo nekih istraživanja, trendova i predviđanja koja bi mogli koristiti kod pisanja ove vrste blogova:
  • Istraživanje tržišta koje provodi vaše preduzeće
  • Istraživanje tržišta i vaše branše
  • Trendovi kojima se vaše preduzeće mora prilagođavati i koji utiču na promjene u vašem preduzeću
  • Predviđanja vezana uz industriju u kojoj delujete

Tema bloga 3:  Novosti u vašem preduzeću

Novosti i razni eventi u vašem preduzeću mogu biti jako zanimljivi i čitataocima i klijentima, partnerima, pa i medijima. 

Zapamtite, vaš blog nije saopštenje za Novosti! Takve sadržaje izbegavajte i pretvorite ih u više kratkih objava. Možete pisati o:
  • Postavljanju nove uprave u preduzeću
  • Ekspanziji preduzeća i širenju na novo područje
  • Godišnjicama i slavljima - 25, 50 godina postojanja preduzeća 
  • Nagradama i priznanjima koje je vaše preduzeće dobijalo
  • Prekretnicama u preduzeću poput postignute brojke od 100 klijenata.

Tema bloga 4: Sve po malo - nekoliko ideja koje možete iskoristiti u svakom trenutku

  • Tutorijali. Novi korisnici cene uštedu vremena, a i možda će otkriti neku mogućnost za koju do sada nisu znali. 
  • Testimonijali. Priče o zadovoljstvu korisnika najbolja su reklama. Zamolite najvernije klijente da vam kažu što najviše vole kod vas i što ih je najviše oduševilo.
  • Top liste. koji su vaši najtraženiji proizvodi? A najprodavaniji? Koje su vaše top destinacije za putovanje? A top alati za SEO optimizaciju? Napravite top listu i podelite je sa čitaocima.
  • Predstavljanje. Ako iza vas postoji veliki tim ljudi, ovo je idealna prilika da upoznate internet sa njima! 
  • Rešavanje problema. Saznajte na koja pitanja ljudi i vaši klijenti najčešće traže odgovore. To možete otkriti na društvenim mrežama, forumima, pitati svoju korisničku podršku i one koji su zaduženi za javljanje na telefon. Odgovorite na probleme kroz sadržaj bloga i postavite se kao najbolji izvor za rješavanje ovakvih stvari.
Dali vam ovaj tekst koristio? Nadamo se da jeste jer ćemo o sličnim temama još pisati. Ako imate dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte :)

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM