Šta je hashtag i kako ga koristiti za marketing?

Hashtag (#) je znak koji na društvenim mrežama označava početak izraza koji se koristi za kategorizaciju sadržaja. Znak lmerdevina kojeg sledi neki izraz napisan bez razmaka, interpunkcijskih i posebnih znakova služi za grupisanje tematski povezanog online sadržaja.



Sada već davne 2007. godine tim Twitterovih developera predložio je korištenje hashtaga kakvog danas poznajemo. Zanimljivo je kako je njihova ideja u početku odbijena. 

U avgustu iste godine San Diego je zahvatio požar i novinari su počeli koristiti #SanDiegoFire u svojim twitovima. Možemo reći kako su to sami počeci korišćenja hashtaga. Svoje veće širenje hashtag je doživio 2009. godine kada je Twitter dodao poveznice na sve hashtagove i omogućio njihovo pretraživanje.

Danas gotovo nema objave na društvenim mrežama ili internetu uopšte, koja nije označene hashtagom. Usled popularizacije ovog “komunikacijskog alata” došlo je do njegovog pogrešnog korišćenja. Sigurno vam se dogodilo da ste naglo promenili odluku o “lajkovanju” objave kada ste videli #ovo #je #super #MojŽivot #pobeda #izlet #s #najdražim ispod objave. 

“Ovo je previše! Ne možete ovako da koristite hashtagove!”

Kako se pravilno kreira hashtag?

Kada se odlučite objavu označenu hashtagovima podeliti sa vašim prijateljima i ostalim internet pučanstvom morate se pridržavati nekakvih pravila. U suprotnom oni neće imati nikakvog smisla. Zanimljiva je bila situacija kada su za vreme Europskog fudbala prvenstva 2016.  u Francuskoj ljudi koristili #OrangeSponsorsYou u svakakvim oblicima, u privatnim i javnim objavama. 

Uključiti ovakav hashtag u privatnu objavu nema baš previše smisla. “Hashtagirane” objave trebaju biti javne kako bi im svi korisnici mogli pristupiti, a u gore spomenutom slučaj,  neko ih je trebao i brojati. 

Sledeći puta kada ćete koristiti hashtag napišite ga tako da:
  • bude kratak i ne duži od 20 znakova #ManjeJeViše
  • ne sadrži dijakritičke znakove #KvačiceSuOk
  • bude napisan bez razmaka #RazmakSvePokvari

OK. Ovako napisan hashtag ima smisla koristiti u vašim marketinškim kampanjama. Zanimljiv, koristan i jednostavan hashtag vašem će oglasu dati prepoznatljivost, a možda ga pretvori u viralni hit. 

Kako se hashtag koristi u marketinškim aktivnostima?

Hashtag se danas koristi svuda. Osim na društvenim mrežama i u celom online svetu, možemo ih vidjeti na ulici, billboardima, plakatima i u političkim kampanjama. Njihova popularnost ide toliko daleko da čak možemo videti ljude kako “slažu prste” u oblik hashtaga za vreme razgovora. #HashtagJeSvuda

Kada se hashtag koristi u marketinškim kampanjama bitno ga je upotrebljavati strateški. Možete ih koristiti kako bi istaknuli vašu objavu, zasenili konkurenciju, podigli svest o brendu, ciljali specifičnu publiku ili čak poboljšali SEO. 
Hashtag i oglašavanje na Facebooku
Iako je zaživio na Twitteru i na toj društvenoj mreži se koristi najviše, hashtag je danas sastavni deo svake kvalitetne Facebook objave. Pomoću njih možete pretraživati ovu najpopularniju društvenu mrežu u Srbiji. 

Korišćenjem hashtaga u Facebook oglasima i objavama lakše ćete se povezati sa ciljanom publikom. Tako će sve vaše objave biti grupisane i dostupne pod određenim hashtagom.

Firme ih mogu koristiti za predstavljanje novih proizvoda ili usluga, ali i za komunikaciju sa publikom. Hashtag je zauzeo svoje mestu među Facebook publikom i nezamislivo je planirati marketinšku kampanju bez dva ili tri specifična hashtaga. 

Hashtag i oglašavanje na Instagramu

Instagram je najpopularnija društvena mreža među millennialsima u svetu i Srbiji Želite li ostvariti komunikaciju s tom publikom, definitivno ih trebate potražiti na ovoj platformi. 

Pretražujete li hashtagove koji su relevantni za vašu nišu pronaći ćete hrpu objava korisnika koji objavljuju, lajkuju i dele sadržaj sličan vašem. Hashtag dakle može biti odličan način za pronalazak kvalitetnih leadova. 

Možete ga koristiti za traženje i obeležavanje sličnog i brendiranje vašeg sadržaja. Svaki poslovni profil na Instagramu je javan i uvek postoji mogućnost da vas korisnici pronađu zahvaljujući upravo hashtagu. Instagram vam nudi i analitiku posetioca vašeg profila koji su vas pronašli upravo zahvaljujući njemu, kralju Insta povezivanja - hashtagu. 

Iako se koristi i na ostalim društvenim mrežama, u Srbiji je najpopularniji upravo na ove dve društvene mreže. 

Ako već niste, počnite koristiti hashtagove u vašim marketinškim aktivnostima i osetite čari povećanja organskog prometa. 

Zapamtite, #PametanHashtag zlata vredi!

Treba li vam pomoć oko postavljanja profila ili oglašavanja na Facebooku i Instagramu, javite se Arboni. Rado ćemo vam pomoći pričati vašu online priču.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM